Παρά την κρίση – πιθανότατα και εξαιτίας της - η Αθήνα μοιάζει τα τελευταία χρόνια να βρίσκεται σε ένα design οργασμό.
Η στροφή στο χειροποίητο και το 100% ελληνικό προϊόν φαίνεται πως είναι η νέα τάση και στον χώρο της μόδας, με τα φώτα να πέφτουν όλο και περισσότερο σε μία ολόκληρη νέα γενιά Ελλήνων σχεδιαστών που χαράσσουν πλέον την δική τους πορεία στην ελληνική και όχι μόνο αγορά.
Σ' αυτή τη γενιά ανήκει και η 35χρονη Νικολέττα Βερβερίδου, εμπνεύστρια και ιδρύτρια του Dig Athens, ενός νεοσύστατου brand που ξεχωρίζει με την μίνιμαλ αισθητική του.
Την γνωρίζουμε.
Who is who:
H Νικολέττα Βερβερίδου γεννήθηκε στη Στουτγάρδη της Γερμανίας, όπου και μεγάλωσε. Σπούδασε Product Design στο University of Art and Design Karlsruhe, και το 2006 ήρθε στην Αθήνα για πρακτική άσκηση στο δημιουργικό γραφείο We Design.
"Εκεί μου δόθηκε η αίσθηση ότι συνέβαινε μια δημιουργική έκρηξη στο χώρο του ελληνικού design, κι αφού τελείωσα με τις σπουδές μου στην Γερμανία επέστρεψα στην Αθήνα για να ξεκινήσω την δική μου πορεία στον χώρο", μας λέει.
Μίλησε μας για το Dig Athens. Πώς άρχισαν όλα;
Αφού πειραματίστηκα σε διάφορες θέσεις εργασίας αποκτώντας εμπειρία στο χώρο του design, επέλεξα τελικά το fashion design βλέποντας το ρούχο ως προϊόν που βρίσκεται πιο κοντά στον καταναλωτή, με την έννοια ότι ταυτιζόμαστε περισσότερο μαζί του.
Πιο εύκολα, δηλαδή, θα αγοράσεις ένα ρούχο και θα ταυτιστείς μαζί του απ' ότι με οποιοδήποτε άλλο προϊόν design. Έτσι, το 2012 αποφάσισα ότι ήμουν έτοιμη να ξεκινήσω το προσωπικό μου brand, το DIG Athens.
Δεν φοβήθηκες την περιβόητη ελληνική κρίση όταν άρχισες;
Η προσωπική μου φιλοδοξία και η πεποίθηση ότι μπορούσα να σχεδιάσω ρούχα που θα αφορούσαν και άλλους ανθρώπους, με οδήγησαν να ξεκινήσω το fashion brand μέσα στην κρίση, παρ' όλες τις τρομακτικές δυσκολίες και την θεωρητικά "ακατάλληλη" στιγμή.
Αλήθεια, γιατί διάλεξες αυτό το όνομα για το brand;
Το όνομα του brand είναι καταρχήν αρκτικόλεξο από τις λέξεις Designed In Greece, αλλά και λογοπαίγνιο, από το ρήμα Dig (σκάβω, ανακαλύπτω), όπως και από το "digging Athens", με την έννοια ότι μου αρέσει η Αθήνα.
Πόσοι άνθρωποι βρίσκονται πίσω από το Dig Athens σήμερα; Εσύ σχεδιάζεις εξ' ολοκλήρου τα ρούχα;
Το brand είναι ουσιαστικά ένα "one man show".
Όλα ξεκινούν και τελειώνουν σε μένα. Εγώ σχεδιάζω τα ρούχα, βρίσκω τα υφάσματα -προσπαθώντας να είναι ελληνικά-, επιβλέπω την παραγωγή των δειγμάτων, οργανώνω τη φωτογράφιση.
Μετά το δειγματισμό της κάθε νέας συλλογής, από το "now showroom", η όλη παραγωγή γίνεται στην Αθήνα με ικανούς και εξειδικευμένους συνεργάτες.
Πώς θα περιέγραφες με λίγα λόγια το στυλ και τον χαρακτήρα των ρούχων σου;
Το γενικό concept των συλλογών μου πηγάζει από την αλληλεπίδραση της πολυεπίπεδης ιστορίας της Αθήνας με την καθημερινότητά μας.
Σε αρκετά ρούχα -κυρίως στα τυπώματα- χρησιμοποιώ αρχαία ελληνικά εικονογραφικά στοιχεία και προσπαθώ να τα ξαναπαρουσιάσω μέσα από μια σύγχρονη ανάγνωση.
Για παράδειγμα στο t-shirt "major gazer" ο Πλάτωνας, ντυμένος τουρίστας παρατηρεί κριτικά τη σύγχρονη Αθήνα, πίσω από τα μαύρα του γυαλιά.
Από πού εμπνέεσαι; Πώς "γεννιέται" η ιδέα ενός ρούχου;
Σχεδιάζω έχοντας στο μυαλό μου έναν ανεξάρτητο, δημιουργικό, άνθρωπο. Ένα είδος αστικού νομάδα που ξεκινώντας τη μέρα του δεν ξέρει πότε και πώς θα τελειώσει.
Οπότε προσπαθώ να δημιουργήσω casual styles τα οποία μπορούν να φορεθούν όλη την ημέρα και σε κάθε πιθανή περίσταση.
Έτσι, σχεδιάζω πλήρεις αντρικές και γυναικείες συλλογές με χαρακτηριστικό στοιχείο τα prints.
Πού μπορεί να βρει κανείς σήμερα τα ρούχα Dig Athens;
Μπορεί κανείς να βρει τις συλλογές μου σε καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, στην Κύπρο, στο Dubai και στη Γερμανία. Η λίστα των καταστημάτων βρίσκεται στο digathens.com και στη σελίδα μας στο facebook.
σχόλια