Στις αρχές της χρονιάς η Άννα Γουίντουρ βρέθηκε στην Κίνα για να προωθήσει την έκθεση "China: Through the Looking Glass" που διοργανώνει το Ινστιτούτο Ενδύματος. Η πτέρυγα του Μητροπολητικού Μουσείου Τέχνης που η ίδια η Γουίντουρ έχει ιδρύσει, υποδέχθηκε στις 7 Μαΐου τη νέα έκθεση η οποία εξετάζει την ιστορία και την επιρροή που άσκησε η κινεζική τέχνη και ο κινηματογράφος στους δυτικούς σχεδιαστές μόδας.
Κατά την παραμονή της στο Πεκίνο, η "σιδηρά κυρία" της μόδας συναντήθηκε με μερικούς νέους Κινέζους σχεδιαστές. Ντόπια ανερχόμενα αστέρια της μόδας όπως η Ούμα Γουάνγκ τράβηξαν την προσοχή της, καθώς η ίδια πιστεύει ότι, παρά το γεγονός πως η βιομηχανία της μόδας στην Κίνα βρίσκεται ακόμα σε πολύ εκκολαπτόμενο στάδιο, αυτό πρόκειται να αλλάξει τα επόμενα χρόνια. "Η ευαισθησία και η ηθική της δουλειάς τους είναι μοναδική. Όταν επιστρέψουν στην Κίνα, η επιρροή που θα έχουν στην επόμενη δεκαετία και τις νέες γενιές θα είναι τεράστια" δήλωσε στην ρεπόρτερ του CNN, Κρίστι Λου Στάουτ, συμβουλεύοντάς τους να μην παραδοθούν στην πρόσκαιρη λάμψη των social media και στην ευκαιριακή δόξα. "Ο παραδοσιακός δρόμος είναι καλύτερος, να μάθουν ξεκινώντας ως βοηθοί. Έχει πολύ περισσότερο νόημα να δουλέψουν με κάποιον σχεδιαστή που θαυμάζουν και από τον οποίο θα εμπνευστούν και θα μάθουν την τέχνη και τη βιομηχανία της μόδας".
Όποια γνώμη κι αν έχεις για τα social media, το διαδίκτυο ή τις selfies, είναι μέρος της ζωής μας. H Vogue οφείλει να κατανοεί και να αντικατοπτρίζει αυτές τις τάσεις.
Η Γουίντουρ έχει αφήσει ανεξίτηλο το στίγμα της στον χώρο από τότε που ανέλαβε την αμερικανική Vogue το 1988. Εδώ και τρεις δεκατίες, η 65χρονη πλέον Λονδρέζα διευθύντρια της "βίβλου της μόδας" έχει καταφέρει να βρίσκεται στην πρώτη γραμμή, μετατρέποντας το έντυπο σε επιδραστικότατο στοιχείο της παγκόσμιας βιομηχανίας και δημιουργώντας ένα κοινό που αριθμεί 12 εκατομμύρια αναγνώστες. Από τη δεκαετία του '90, διοργανώνει το ετήσιο Met Gala, που πριν από λίγες μέρες μονοπώλησε και φέτος το ενδιαφέρον των παγκόσμιων fashion media. Υπό τη δική της επίβλεψη, η διοργάνωση έχει καταφέρει να μαζέψει πάνω από 145 εκατομμύρια δολάρια προς όφελος του Ινστιτούτου Ενδύματος.
Παράλληλα, η διορατικότητα είναι ένα στοιχείο που τη χαρακτηρίζει αφού έβαλε στο εξώφυλλο της Vogue ονόματα που αργότερα θα αναδεικνύονταν σε ποπ φιγούρες πολύ πριν από όλους τους άλλους - από την Όπρα Γουίνφρεϊ μέχρι την Λένα Ντάναμ. Για την περσινή επιλογή της, όμως, να βάλει στην ίδια θέση το αμφιλεγόμενο ζευγάρι Κάνιε Γουεστ-Κιμ Καρντάσιαν της ασκήθηκε έντονη κριτική και η ίδια δηλώνει, μεταξύ άλλων: "Δεν νομίζω ότι υπάρχει κάποιο όριο σήμερα. Όποια γνώμη κι αν έχεις για τα social media, το διαδίκτυο ή τις selfies, είναι μέρος της ζωής μας. H Vogue οφείλει να κατανοεί και να αντικατοπτρίζει αυτές τις τάσεις. Ο καθένας μπορεί να έχει την άποψή του, αλλά το να τις αγνοήσουμε θα ήταν γελοίο. Θεωρώ ότι θα ήταν τεράστιο λάθος η Vogue πάντα να έχει γούστο, να είναι σε όλα τέλεια. Είναι σημαντικό να ξεφεύγουμε λίγο, αλλιώς ρισκάρουμε να καταλήξουμε άσχετοι ως προς τις εξελίξεις και να χάσουμε επαφή με το κοινό".
Τα ρίσκα της Γουίντουρ δεν σταματούν στις εκδοτικές της επιλογές αλλά συνεχίζονται και σε άλλες εκφάνσεις της δουλειάς της. Ίδρυσε το ταμείο ενίσχυσης νέων σχεδιαστών του CFDA (Συμβούλιο Αμερικανών Σχεδιαστών Μόδας) για να βοηθήσει τις νέες γενιές ταλέντων. "Η πλατφόρμα αυτή είναι μοναδική. Για μένα, το να μπορείς να βοηθάς είναι η νούμερο ένα προτεραιότητα" αναφέρει.
Παρά το γεγονός ότι η Γουίντουρ έχει συμβάλει στην ανάδειξη της καριέρας τεράστιων ονομάτων της βιομηχανίας, ωστόσο το όνομά της αποπνέει φόβο και δέος, καθώς διαθέτει τη φήμη μιας στυγνής επαγγελματία. "Νομίζω ότι είμαι αποφασιστική και θέλω όλα να γίνονται γρήγορα. Αν αυτό προκαλεί φόβο στους άλλους, λυπάμαι. Απλώς θέλω τα πράγματα να γίνονται σωστά". Στη δημιουργία αυτής της εικόνας συντέλεσε σίγουρα και η προ δεκαετίας τεράστια επιτυχία του μπεστσέλερ "Ο Διάβολος Φοράει Πράντα", καθώς και της ταινίας που βασίστηκε σε αυτό στην οποία την υποδυόταν η Μέριλ Στριπ. Γραμμένο από την πρώην βοηθό της, Λόρεν Γουαϊζμπέργκερ, το βιβλίο έβαλε τη Γουίντουρ στη σφαίρα του μέινστριμ. Η ίδια δηλώνει πλέον ότι δεν θεώρησε την όλη κίνηση της πρώην βοηθού της ως προδοσία της εμπιστοσύνης που της είχε δείξει, αλλά περισσότερο ως ευκαιρία. "Θα έπρεπε να της είμαι ευγνώμων γιατί έφερε τη Vogue και τον κόσμο της μόδας στο επίκεντρο της προσοχής".
[Επιμέλεια: Αλέξανδρος Διακοσάββας]
σχόλια