Από το Γιώργο Γέρου
Ο Σεπτέμβριος είναι για τον κόσμο της μόδας ό,τι ο Ιανουάριος για όλους τους άλλους. Οι χειμερινές συλλογές έχουν ήδη μπει στα καταστήματα και σε περίπου 15 μέρες οι κούκλες στις βιτρίνες θα φοράνε παλτό.
Τα τεύχη Σεπτεμβρίου των διεθνών περιοδικών μόδας έχουν το μέγεθος τηλεφωνικού καταλόγου και με ένα οπλοστάσιο αισθητικών μέσων επιτίθενται στους εν δυνάμει καταναλωτές: Εντυπωσιακά εντιτόριαλ, χορογραφημένα μέχρι και το τελευταίο δαχτυλίδι στο χέρι ενός μοντέλου, (που τελικά δεν θα δει κανείς γιατί πάνω του θα πέφτει ατημέλητα ένα μαντήλι) και την πραγματική εισαγωγή στο κλίμα των συλλογών, τις διαφημίσεις των σχεδιαστών, όπου πραγματικά τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη.
Μια από τις εντυπωσιακότερες καμπάνιες για τον φετινό χειμώνα είναι αυτή της Sonia Rykiel. Η σχεδιάστρια γεννήθηκε το 1930 στο Παρίσι από γονείς μετανάστες, στην πρώτη της δουλειά ως διακοσμήτρια βιτρίνας σε ένα γαλλικό κατάστημα γνωρίζει τον Henri Matisse. To 1962 αρχίζει να σχεδιάζει, ενώ το 1968 ο Andy Warhol φτιάχνει τέσσερα πορτρέτα της. Σήμερα είναι αξιωματικός του Γαλλικού Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων και συνεχίζει ακάθεκτη το σχεδιαστικό της έργο.
Με αυτό το ιστορικό, δεν απορεί κανείς για τις αναφορές της νέας διαφημιστικής καμπάνιας της στον Γάλλο γραφίστα Bernard Villemot, που στα '50s δημιούργησε αριστουργηματικές διαφημίσεις για την Orangina και τον οίκο Bally, αλλά και στον Pablo Picasso. Φωτογράφοι οι Mert Alas και Marcus Piggot. Moντέλο η Βρετανίδα Sam Rollinson, ποζάρει σε έντονο φόντο με σχήματα που μοιάζουν κομμένα από τον κανόνα του σουρεαλισμού.
σχόλια