Μόδα, διαφήμιση και τέχνη

Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
0

Από το Γιώργο Γέρου

 

Ο Σεπτέμβριος είναι για τον κόσμο της μόδας ό,τι ο Ιανουάριος για όλους τους άλλους. Οι χειμερινές συλλογές έχουν ήδη μπει στα καταστήματα και σε περίπου 15 μέρες οι κούκλες στις βιτρίνες θα φοράνε παλτό.

Τα τεύχη Σεπτεμβρίου των διεθνών περιοδικών μόδας έχουν το μέγεθος τηλεφωνικού καταλόγου και με ένα οπλοστάσιο αισθητικών μέσων επιτίθενται στους εν δυνάμει καταναλωτές: Εντυπωσιακά εντιτόριαλ, χορογραφημένα μέχρι και το τελευταίο δαχτυλίδι στο χέρι ενός μοντέλου, (που τελικά δεν θα δει κανείς γιατί πάνω του θα πέφτει ατημέλητα ένα μαντήλι) και την πραγματική εισαγωγή στο κλίμα των συλλογών, τις διαφημίσεις των σχεδιαστών, όπου πραγματικά τίποτα δεν αφήνεται στην τύχη.

Μια από τις εντυπωσιακότερες καμπάνιες για τον φετινό χειμώνα είναι αυτή της Sonia Rykiel. Η σχεδιάστρια γεννήθηκε το 1930 στο Παρίσι από γονείς μετανάστες, στην πρώτη της δουλειά ως διακοσμήτρια βιτρίνας σε ένα γαλλικό κατάστημα γνωρίζει τον Henri Matisse. To 1962 αρχίζει να σχεδιάζει, ενώ το 1968 ο Andy Warhol φτιάχνει τέσσερα πορτρέτα της. Σήμερα είναι αξιωματικός του Γαλλικού Τάγματος των Τεχνών και των Γραμμάτων και συνεχίζει ακάθεκτη το σχεδιαστικό της έργο.

Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Sonia Rykiel, 1968, Andy Warhol


Με αυτό το ιστορικό, δεν απορεί κανείς για τις αναφορές της νέας διαφημιστικής καμπάνιας της στον Γάλλο γραφίστα Bernard Villemot, που στα '50s δημιούργησε αριστουργηματικές διαφημίσεις για την Orangina και τον οίκο Bally, αλλά και στον Pablo Picasso. Φωτογράφοι οι Mert Alas και Marcus Piggot. Moντέλο η Βρετανίδα Sam Rollinson, ποζάρει σε έντονο φόντο με σχήματα που μοιάζουν κομμένα από τον κανόνα του σουρεαλισμού.

Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
The Dream, 1932, Pablo Picasso


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Sonia Rykiel, F/W 2013


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Girl Before A Mirror, 1932 Pablo Picasso


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Bernard Villemot, Bally


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Sonia Rykiel, F/W 2013


Μόδα, διαφήμιση και τέχνη Facebook Twitter
Bernard Villemot, Perrier


Μόδα & Στυλ
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Matthieu Blazy

Μόδα & Στυλ / Matthieu Blazy: Ποιος είναι ο ιδιοφυής designer που επέλεξε η Chanel να την πάει στο μέλλον;

Ανακοινώθηκε επιτέλους πως ο νεαρός Γαλλοβέλγος σχεδιαστής είναι ο εκλεκτός του οίκου Chanel για την (ακέφαλη επί 6 μήνες) κορυφή της υψηλής μόδας, διαψεύδοντας και τα πιο τολμηρά προγνωστικά.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Μόδα & Στυλ / Miu Miu: Ο εμπορικός θρίαμβος μιας φιλότεχνης κυρίας

Οι «Ιστορίες και Αφηγήτριες», το καλλιτεχνικό δρώμενο που παρουσίασε τέλη Οκτωβρίου στο Παρίσι η Miu Miu ως official partner της Art Basel Paris, αποτελούν το πιο πρόσφατο δείγμα της επιτυχημένης στρατηγικής μάρκετινγκ του ομίλου Prada στη διεθνή αγορά μόδας, η οποία συνδυάζει παιχνιδιάρικο νεο-φεμινισμό με μπόλικη πολιτιστική ευαισθησία. 
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
«Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Μόδα & Στυλ / «Η γιαγιά μου, η Vivienne Westwood, ήταν για πολύ καιρό δυσαρεστημένη»

Η Cora Corré, μοντέλο και ακτιβίστρια, αφοσιωμένη στις αρχές της διάσημης σχεδιάστριας και γιαγιάς της, αποχώρησε από την εταιρεία που φέρει το όνομα εκείνης και καταγγέλλει ενέργειες που προδίδουν την κληρονομιά και τους στόχους της.
THE LIFO TEAM
Νύχια

Μόδα & Στυλ / Τα μακριά νύχια και το slut shaming στην εργασία

Τρεις γυναίκες δημοσιογράφοι συζητούν για τα αρνητικά σχόλια και τις προκαταλήψεις που συνοδεύουν ακόμα τη γυναικεία εμφάνιση και για το γεγονός πως οι περισσότερες στερεοτυπικές απόψεις στον χώρο εργασίας έχουν να κάνουν με το φύλο.
ΤΑΤΙΑΝΑ ΤΖΙΝΙΩΛΗ
Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Μόδα & Στυλ / Έκανε ο Marc Jacobs καλύτερα τη δουλειά της Anna Wintour;

Ο Marc Jacobs υπογράφει το τεύχος Δεκεμβρίου της αμερικανικής «Vogue», κατακτώντας άλλη μια πρωτιά στην παθιασμένη καριέρα του, που ταυτίστηκε με επιδείξεις-υπερθεάματα, το grunge των ’90s και το fusion της πολυτελούς μόδας με την τέχνη.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ode to socks: Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Radio Lifo / Δείξε μου τις κάλτσες σου να σου πω ποιος είσαι

Πότε ακριβώς οι κάλτσες, από ασήμαντη λεπτομέρεια, έγιναν οι πρωταγωνίστριες στο ντύσιμο; H Μερόπη Κοκκίνη μιλά με την Ξένια Βανικιώτη, τη δημιουργό της πιο δημοφιλούς ελληνικής εταιρείας cool καλτσών, της Ode to socks.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ