O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
1
O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Απ' ότι φαίνεται ο Marc Jacobs θεωρεί το Twitter και τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα ένα μεγάλο χάσιμο χρόνου, και δεν τον νοιάζει καθόλου αν αυτό τον κάνει να ακούγεται σνομπ.

 Σε μία πρόσφατη συνέντευξή του στην Αμερικάνικη Vogue, με αφορμή την καινούρια του συλλογή Φθινόπωρο/Χειμώνας 2015, ο καινοτόμος σχεδιαστής "ομολόγησε" την αντιπάθειά του για τις νέες τεχνολογίες και τα social media.

Απ' ότι φαίνεται ο Marc Jacobs θεωρεί το Twitter και τα λοιπά κοινωνικά δίκτυα ένα μεγάλο χάσιμο χρόνου, και δεν τον νοιάζει καθόλου αν αυτό τον κάνει να ακούγεται σνομπ.


"Με απωθεί τόσο πολύ όλη αυτή η ιστορία με τα social media" λέει, "Απλά δεν το καταλαβαίνω, δεν έχω έφεση στους υπολογιστές, στο να εργάζομαι πάνω από ένα λαπτοπ. Με τον ίδιο τρόπο δεν θέλω να διαβάζω ένα βιβλίο μέσω μίας ηλεκτρονικής συσκευής. Απολαμβάνω το παραδοσιακό σκληρό εξώφυλλο μιας έκδοσης και το τυπωμένο στο χαρτί κείμενο. Μου αρέσουν τα περιοδικά, δεν με νοιάζει αν θα πρέπει να κουβαλάω πενήντα κιλά βάρος εξαιτίας τους το προτιμώ από το να τα διαβάζω online. Απλώς δεν ανήκω σε αυτή τη γενιά. Κατανοώ την γοητεία των νέων τεχνολογιών, αλλά κατανοώ επίσης ότι μάλλον δεν απευθύνονται σε μένα."


Συνεχίζοντας, ο σχεδιαστής βάζει στο στόχαστρο και τη νέα γενιά σχεδιαστών που θεωρούν ότι βρίσκονται στην απόλυτη αιχμή της μόδας.


"Ξέρεις, είμαι μίας κάποιας ηλικίας πλέον. Γίνομαι 52 σε μερικούς μήνες.

Παρακολουθώ όμως την νεανική μόδα και μου φαίνονται όλα τα ίδια – ένα συνεχές κυνηγητό πίσω από την ιδέα του edgy και του cool. Αδιαμφισβήτητα υπάρχει στυλ μέσα σε όλο αυτό αλλά μάλλον δεν υπάρχει ουσία.

Δεν μοιάζει να "γεννήθηκε" τίποτα ουσιώδες μέσα από αυτό, δεν βλέπω πουθενά κάποια πραγματική επαναστατικότητα.

Το μόνο που βλέπω είναι το κλισέ των λαδωμένων μαλλιών, των "Φρανκενστάιν" παπουτσιών, και των πανκ καρφιών."

H σύγχρονη νεανική μόδα είναι ένα κυνηγητό πίσω από την ιδέα του edgy και του cool.

Υπάρχει στυλ σίγουρα, αλλά δεν βλέπω την ουσία. Δεν βλέπω την πραγματική επαναστατικότητα.

Το μόνο που βλέπω είναι το κλισέ του πανκ


Ο Jacobs δεν είναι ούτε ο πρώτος ούτε ο τελευταίος μεγαλύτερος σε ηλικία ή εμπειρότερος σχεδιαστής που φέρεται κατά της λεγόμενης γενιάς του ίντερνετ. Τρία χρόνια πριν, το 2012, o Yohji Yamamoto είχε δηλώσει πως οι νέοι σχεδιαστές έχουν πλέον χάσει την δημιουργικότητά τους ανάμεσα στις wi-fi και τις 3G συνδέσεις.


"Χάνουμε μία ολόκληρη γενιά εξαιτίας της απίστευτής υπερπληροφόρησης των online media", είχε πει. "Παρακολουθούμε τα πάντα την ίδια ακριβώς στιγμή και αυτό "κακομαθαίνει" το μυαλό μας. Όταν μιλάω με νεότερους designers ή φοιτητές σχεδίου μόδας τους συμβουλεύω να καθαρίσουν το μυαλό και τη ματιά τους. Τα μάτια τους έχουν ήδη "βρωμίσει", χωρίς να έχουν στην πραγματικότητα δει τίποτα ακόμα."


Σύμφωνα όμως με τις δηλώσεις των νεώτερων αποφοίτων του Saint Martins φαίνεται πως και οι ίδιοι οι νέοι designers μοιάζουν να αντιλαμβάνονται πλέον την υπερπληροφόρηση του ίντερνετ ως ένα δίκοπο μαχαίρι.

"Η έρευνα έχει γίνει το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο" είχε δηλώσει ο νικητής του φετινού L'Oréal Professionel Creative Award, Michael Power. "Απλά πληκτρολογείς αυτό που ψάχνεις και βρίσκεις χιλιάδες εκδοχές τού σε ένα δευτερόλεπτο.

Το ξεσκαρτάρισμα όλης αυτής της πληροφορίας είναι πλέον το δυσκολότερο κομμάτι. Η ιντερνετική μόδα έχει γίνει ένα πεινασμένο θηρίο που αναμασά όλες τις εικόνες με τον ίδιο τρόπο και χωρίς κανένα σεβασμό, καμία εκτίμηση, στην τεχνολογία, στα υλικά, στην ποιότητα, στην ιστορία πίσω από ένα ρούχο", λέει.


"Καλό είναι να βγαίνουμε πού και πού από το Tumblr και να ψάχνουμε την έμπνευση στον πραγματικό κόσμο.

Οι πτυχές ενός φορέματος θα μπορούσαν λόγου χάρη να είναι εμπνευσμένες από τα σκαλοπάτια ενός μουσείου, αλλά κανένας νέος σχεδιαστής δεν μπορεί πλέον να μπει σε αυτή τη λογική.

Βγείτε έξω, ποτέ δεν ξέρετε τι θα συναντήσετε."

Marc Jacobs

Autumn/Winter 2015

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

 

O Marc Jacobs απαρνιέται τα social media, την τεχνολογία, και το επαναστατικό ύφος των νέων σχεδιαστών Facebook Twitter
Marc Jacobs AW15 - φωτ.: Evan Schreiber

Μόδα & Στυλ
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Μόδα & Στυλ / Νέες σιλουέτες, ρούχα που φοριούνται και πολύ χρώμα: Τι κρατάμε από το Παρίσι

Από τις νέες προσεγγίσεις των οίκων Givenchy και Dries Van Noten, μέχρι τις καλλιτεχνικές παραστάσεις του Comme des Garçons και τη δημιουργική ανατροπή του Duran Lantink, στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού, η βιομηχανία απέδειξε για άλλη μια φορά την ικανότητά της να εξελίσσεται και να εντυπωσιάζει.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Μόδα & Στυλ / Ντονατελισμός: Πώς να επιβιώσεις σαν τη Ντονατέλα Βερσάτσε

Mε αφορμή την αποχώρησή της από τη θέση της δημιουργικής διευθύντριας του οίκου Versace, ανατρέχουμε στην πραγματικά αξιοσημείωτη tour de force μιας γυναίκας που κατάφερε να δώσει δεύτερη ζωή σε αυτό που δημιούργησε ο αδερφός της.
ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ ΓΟΥΡΓΟΥΡΙΝΗ
Τί κρατάμε από το Μιλάνο

Μόδα & Στυλ / Κουρελιασμένα ντένιμ, κουλ κορίτσια, νέα κόλπα: Τι κρατάμε από το Μιλάνο

Το Μιλάνο αλλάζει τον τρόπο που βλέπει τη μόδα – τσαλακώνει βεβαιότητες, ανοίγεται στην κουλτούρα του δρόμου και, ενώ τιμά τους θρύλους του, αφήνει χώρο σε νέες εμπειρίες μόδας. Και όλα αυτά χωρίς να απαρνιέται τον μαξιμαλισμό και τους κώδικες της ιταλικής κομψότητας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ
Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Lifo Videos / Μια Κυψελιώτισσα ζωγραφίζει τα πάντα όλα

Η Χριστίνα Κουτσολιούτσου, η εικαστικός που αναζητά τα τροπικά στοιχεία στην πόλη και έχει γεμίσει με χρώμα την Κυψέλη, δεν περιορίζει τη δημιουργικότητά της μόνο στους καμβάδες. Η τέχνη της ζωντανεύει σε ρούχα και αξεσουάρ, αλλά και στους τοίχους του σπιτιού της, συνδυάζοντας την καθημερινότητα με την καλλιτεχνική έκφραση.
THE LIFO TEAM
Dilara Findikoglou: H μάγισσα του σκότους

Μόδα & Στυλ / Είναι η Dilara Findikoglou o νέος Alexander McQueen;

Πριν από μία εβδομάδα, πολλοί δεν γνώριζαν την ύπαρξή της, ώσπου η σχεδιάστρια αποκάλυψε τις άσωτες Αφροδίτες της σε μια αποθήκη που στεγάζει το μακροβιότερο goth club του Λονδίνου και – μόνη της, κυριολεκτικά – αποκατέστησε τη φήμη της πόλης ως τόπου που θρέφει τις πιο αλλόκοτες «φωνές» της μόδας.
ΣΤΕΛΛΑ ΛΙΖΑΡΔΗ

σχόλια

1 σχόλια
Οι προσωπικές προτιμήσεις του κάθε ενός από εμάς είναι σεβαστές. Το ότι στον Marc Jacobs δεν αρέσει η τεχνολογία είναι ok, δεν καταλαβαίνω γιατί αυτό θα πρέπει να γίνει άρθρο. Την χρήση πάντως των social media για την προώθηση της δουλειάς του δύσκολα θα την αποφύγει ο συγκεκριμένος σχεδιαστής, αν δεν τα χρησιμοποιήσει τότε θα χάσει έδαφος από άλλους που θα το κάνουν.