Έπειτα από την εβδομάδα μόδας του Μιλάνο, τη σκυτάλη παρέλαβε το Παρίσι με εκδηλώσεις και επιδείξεις μόδας που διαρκούν συνολικά εννέα ημέρες.
Ενώ ο πόλεμος στην Ουκρανία συνεχίζει να μας βυθίζει στην απελπισία και την αβεβαιότητα για το μέλλον, στον χώρο της μόδας έχει ξεσπάσει ένα debate για το κατά πόσο η ίδια η βιομηχανία μπορεί να βοηθήσει, να ενημερώσει και να επηρεάσει ανθρώπους και καταστάσεις.
Μετά από μια σωρεία παραπόνων στα κοινωνικά δίκτυα πολλών fashion brands από αγανακτισμένους followers, οι εταιρείες άρχισαν να αφυπνίζονται και να δρουν, δωρίζοντας χρήματα για τους πρόσφυγες και κλείνοντας τα καταστήματά τους στη Ρωσία.
Όμως η μόδα δεν είναι μόνο μια επιχείρηση. Στόχος της, μεταξύ άλλων, είναι να μεταφέρει τις ανησυχίες της κοινωνίας σε παγκόσμιο επίπεδο και να επικοινωνεί ηχηρά μηνύματα. Έτσι ανάμεσα στις εκτενείς πασαρέλες, τα ατελείωτα ρούχα και τα επιβλητικά μοντέλα υπήρχαν κάποιοι σχεδιαστές που υποστήριξαν την ελευθερία, δείχνοντας τον ανθρωπισμό τους, άλλοτε με τη φωνή και τα ρούχα που φορούσαν και άλλοτε με τις ίδιες της δημιουργίες τους.
Τα περισσότερα looks της συλλογής, αλλά και όλο το set του show ήταν βαμμένα σε μια ειδική απόχρωση του «καυτού ροζ» για τη δημιουργία της οποίας ο σχεδιαστής συνεργάστηκε με την Pantone. Το όνομα αυτή: «Pink PP».
Ένας από αυτούς είναι και ο Pierpaolo Piccioli. O καλλιτεχνικός διευθυντής του οίκου Valentino είναι γνωστός για τις ανθρωπιστικές του πρωτοβουλίες καθώς και για την ευαισθησία του σε κοινωνικά ζητήματα. Μάλιστα, πρόσφατα ο Ιταλικός οίκος δώρισε 500.000 ευρώ στην Ύπατη Αρμοστεία των Ηνωμένων Εθνών για τους πρόσφυγες της Ουκρανίας.
Κάθε show του περιστρέφεται γύρω από θέματα με ανθρωποκεντρικό χαρακτήρα, που έχουν ως στόχο την ανάδειξη της εσωτερικής και εξωτερικής ομορφιάς που κρύβει το κάθε άτομο σε προσωπικό επίπεδο.
Η συλλογή του για τη σεζόν Φθινόπωρο/Χειμώνας 2022-2023 δεν αποτελεί καμία εξαίρεση στον κανόνα. Ο σχεδιαστής υιοθέτησε μια νέα, πιο εξτρεμιστική τακτική γι’ αυτή τη νέα σεζόν την οποία αποκάλεσε «Monotone», καθώς είναι βασισμένη πάνω σε ένα και μόνο χρώμα, το ροζ.
Τα περισσότερα looks της συλλογής, αλλά και όλο το set του show ήταν βαμμένα σε μια ειδική απόχρωση του «καυτού ροζ» για τη δημιουργία της οποίας ο σχεδιαστής συνεργάστηκε με την Pantone. Το όνομα αυτή: «Pink PP».
Ευρέως το ροζ συμβολίζει την αγάπη, τη ζωή αλλά και την ελευθερία και ακριβώς αυτά ήθελε να εξυμνήσει ο ίδιος μέσα από τις δημιουργίες του σε ένα show που είχε παραπάνω από ένα μηνύματα.
Κλείνοντας το ηχογραφημένο μήνυμα στήριξής του για τους κατοίκους της Ουκρανίας με τη φράση «We see you, we feel you, we love you», ήταν η σειρά το μοντέλων κάνουν το καθιερωμένο περπάτημα τους. Τα πρώτα 40 looks που εμφανίστηκαν ήταν όλα, από την κορυφή μέχρι τα νύχια, ροζ. Από κομψές γυναίκες τουαλέτες και πανύψηλες πλατφόρμες μέχρι πολυτελείς αντρικές φόρμες και παλτό από ταφτά και μαλλί.
Έπειτα ήρθε το μαύρο ως μια περίοδος χαλάρωσης με 33 άκρως αιχμηρά και δυναμικά looks. Στη συνέχεια ήταν όλα πάλι ρόδινα, με την Kristen McMenamy να κλείνει την επίδειξη φορώντας μια αιθέρια τουαλέτα.
Οι εναλλαγές των δυο χρωμάτων δεν αποτελούν μια μέθοδο «ξεκούρασης» για τα μάτια μας μέσα σε όλη αυτή τη μονοχρωμία. Είναι ένας συμβολισμός της ελευθερίας που είχαμε και κατακτήθηκε από τα δεινά που μας επέφερε η ίδια η κοινωνία και η ζωή, όπως η πανδημία και οι πόλεμοι, η δυστυχία και η συναισθηματική καταπόνηση. Παράλληλα είναι μια υπόσχεση ότι θα πάρουμε τη ζωή πίσω στα χέρια μας, θα μπορέσουμε να ευθυμήσουμε, να ερωτευτούμε, να είμαστε άνθρωποι και να ελπίζουμε ξανά.
Παρ’ όλα αυτά ο Pierpaolo Piccioli δεν σταματά μόνο σε αυτό. Η μονοχρωμία αποτελεί την ιδανική επιλογή ώστε να αναδείξει τη μοναδικότητα κάθε γυναίκας και άντρα. «Όταν βλέπεις άλμπουμ από ασπρόμαυρα πορτρέτα, μετά από δυο-τρεις σελίδες καταλαβαίνεις ότι πρόκειται για ένα ασπρόμαυρο άλμπουμ φωτογραφιών, οπότε δεν περιμένεις να δεις ξανθά μαλλιά και πράσινα μάτια. Εμβαθύνεις και εστιάζεις στις εκφράσεις και τις λεπτομέρειες. Βλέπεις τις ρυτίδες, για παράδειγμα. Ήθελα να έχω και εγώ αυτό το συναίσθημα και να το εκφράσω με τη γλώσσα της μόδας» δηλώνει ο σχεδιαστής «Για εμένα αυτό σημαίνει ότι πηγαίνεις πιο βαθιά από την επιφάνεια ενός ρούχου. Όταν βλέπεις μόνο ροζ, εστιάζεις στον χαρακτήρα και τα συναισθήματα».
Πράγματι, παρά τη χρωματική μονοτονία τα βλέμματα μας επικεντρώθηκαν στα πρόσωπα των μοντέλων, διαφορετικών εθνικοτήτων και διαστάσεων, τα οποία στάθηκαν αγέρωχα κοιτάζοντας κατάματα το κοινό σε ένα φινάλε που κάθε άλλο παρά μονότονο ήταν.
«La vie en rose», μια φράση που μας προτρέπει να δούμε τη θετική πλευρά της ζωής και την ομορφιά της καθημερινότητας. Ακριβώς όπως όταν είμαστε ερωτευμένοι. Ένα συναίσθημα που συμβαδίζει απόλυτα με τα συστατικά και τις αξίες που απαρτίζουν τον οίκο Valentino.