Το βραβευμένο με δύο αστέρια Michelin «Noma», το οποίο θεωρείται ένα από τα καλύτερα εστιατόρια στον κόσμο, ξανανοίγει μετά το lockdown και θα λειτουργήσει προσωρινά ως υπαίθριο wine bar. Το μενού θα περιλαμβάνει μόνο δύο μπέργκερ ενώ οι πελάτες δεν θα χρειάζεται να έχουν κάνει κράτηση πριν το επισκεφθούν.
Την τελευταία δεκαετία το δανέζικο Noma βρίσκεται σταθερά ανάμεσα στα καλύτερα εστιατόρια του κόσμου- τέσσερις φορές μάλιστα έχει ψηφιστεί ως το κορυφαίο. Για μια θέση στα λίγα τραπέζια του είναι απαραίτητη η προπληρωμένη κράτηση, για την οποία υπάρχουν συνήθως μήνες αναμονής, και κοστίζει περίπου 400 ευρώ.
Από την Πέμπτη 21 Μαΐου το διάσημο εστιατόριο ξανανοίγει μετά από δύο μήνες αναγκαστικού κλεισίματος λόγω του κορωνοϊού και για ένα διάστημα θα λειτουργεί αποκλειστικά ως υπαίθριο wine bar σερβίροντας μόνο δύο μπέργκερ-ένα με κρέας και ένα χορτοφαγικό-τα οποία θα κοστίζουν κοντά στα 15 ευρώ το καθένα.
Στην ανακοίνωση του εστιατορίου ο σεφ Ρενέ Ρετζεπί γράφει: «Φίλοι μας, έχουμε καλά νέα να μοιραστούμε. Οι περιορισμοί στη Δανία χαλαρώνουν και επιτρέπεται πλέον να ξανανοίξουμε. Την επόμενη Πέμπτη, 21 Μαίου, από τις 13:00 ανοίγουμε ένα υπαίθριο wine bar με επιλογές από τα αγαπημένα μας κρασιά και δύο μπέργκερ: το «noma cheeseburger» και το «noma veggie burger»! Δεν χρειάζονται κρατήσεις. Χρειαζόμαστε λίγο ακόμα χρόνο για να προετοιμάσουμε την επίσημη έναρξη της λειτουργίας του noma όπως το ξέραμε μέχρι τώρα».
Οι πελάτες θα μπορούν να κάθονται μόνο στον κήπο του εστιατορίου σε τραπεζάκια και κουβερτάκια πικ-νικ. Ο πρωτοπόρος σεφ και ηγετική φιγούρα της Νέας Σκανδιναβικής κουζίνας που έφερε στο προσκήνιο τα τελευταία χρόνια μεθόδους όπως το foraging (συλλογή άγριας τροφής) και η ζύμωση, δεν έχει σερβίρει ποτέ μέχρι τώρα μπεργκερ στο εστιατόριό του. Σε δήλωσή του αναφέρει πως οι πελάτες αυτή τη στιγμή πιθανότατα δεν έχουν διάθεση για κάτι εξεζητημένο και ότι η επιλογή του να σερβίρει μπέργκερ αποτελεί έναν τρόπο καλωσορίσματος του κόσμου της περιοχής.
Ο ίδιος περιγράφει το μπέργκερ που σχεδιάζει να προσφέρει ως «αρκετά κλασικό» με: λάπα ξηρής ωρίμανσης, τσένταρ, κόκκινο κρεμμύδι και σπιτική μαγιονέζα με πίκλες. Στη χορτοφαγική εκδοχή το μπιφτέκι θα είναι φτιαγμένο από κινόα και τέμπε γλασαρισμένο με ένα μείγμα «υγρών ζύμωσης».
«Τα εστιατόρια είναι στο χείλος του γκρεμού. Το να σερβίρουμε μπέργκερ δεν θα κάνει για μας ιδιαίτερη διαφορά αλλά πιστεύουμε ότι είναι ένας τρόπος να ενωθούμε και να ενισχύσουμε την αίσθηση της κοινότητας» αναφέρει ο Ρετζεπί. «Τα pop-up, από επιχειρηματική άποψη είναι κακή ιδέα. Δεν έχει να κάνει τόσο με τα χρήματα, αλλά με το να μπορέσουμε να επανέλθουμε και να προχωρήσουμε παρακάτω».
Με πληροφορίες από: Los Angeles Times
σχόλια