Δεν είναι πολλοί, αλλά υπάρχουν: εκείνοι οι χαρισματικοί τύποι – άντρες και γυναίκες – που θα μπουν σ’ ένα δωμάτιο, άγνωστοι μεταξύ αγνώστων και θα φύγουν από αυτό με φίλους, κατακτήσεις, νέες παρέες και κόσμο έτοιμο να πει τα καλύτερα γι’ αυτούς. Τι συμβαίνει με αυτούς τους χαρισματικούς χαρακτήρες; Γιατί κάποιοι άνθρωποι καταφέρνουν και κερδίζουν τους πάντες με την πρώτη «καλημέρα» και το πρώτο χαμόγελο;
Σύμφωνα με τον Andrew Thomas, σύμβουλο επιχειρήσεων και αρθρογράφο του Inc.com για θέματα στρατηγικής πολυεθνικών, όλοι αυτοί που κερδίζουν τις εντυπώσεις – ή ακόμη πιο σοβαρά φεύγουν από επαγγελματικά δείπνα έχοντας κλείσει τις καλύτερες συμφωνίες – έχουν ούτε ένα ούτε δύο, αλλά 36 χαρακτηριστικά που τους κάνουν να ξεχωρίζουν σε όλες τις ομάδες και τις δραστηριότητες. Όπως ο ίδιος λέει ξεκίνησε να υιοθετεί κάποια από αυτά τα χαρακτηριστικά από το 2011 και είδε τόσο την επαγγελματική όσο και την κοινωνική του ζωή να αλλάζει. Και η αλήθεια είναι ότι η λίστα με αυτά τα χαρίσματα είναι μακριά, ωστόσο είναι και απλή. Τι κάνουν, λοιπόν, όλοι αυτοί που τα καταφέρνουν πάντα, ξεσηκώνοντας κύματα συμπάθειας και κυρίως χωρίς να είναι με το ζόρι καλά παιδιά ή κατά το κοινώς λεγόμενον γλείφτες;
1.
Ακούν με προσοχή τον συνομιλητή τους
2.
Ξέρουν ότι η πρώτη εντύπωση μετράει και φροντίζουν να μη χάνουν σ’ αυτό.
3.
Ζητούν άμεσα συγνώμη όταν κάνουν λάθος. Και την εννοούν.
4.
Κάνουν ό,τι υπόσχονται.
5.
Συμπεριφέρονται σε όλους με σεβασμό. Χωρίς καμία εξαίρεση.
6.
Κάνουν ερωτήσεις, όχι εικασίες.
7.
Γελάνε. Πολύ και με την καρδιά τους.
8.
Ζουν για τον εαυτό τους, όχι για να ικανοποιήσουν τους γύρω τους.
9.
Επανέρχονται σε μία παλιά υπόθεση, αναζητώντας νέες λύσεις.
10.
Χαμογελούν συχνά.
11.
Θυμούνται ονόματα και περιστατικά.
12.
Προσφέρονται να βοηθήσουν, ακόμη κι αν δεν τους ζητηθεί.
13.
Συγχωρούν, αλλά δεν ξεχνάνε, ως μέρος μιας διαδικασίας που τέλειωσε, αλλά μπορεί να τους γίνει μάθημα.
14.
Δεν μιλούν εκ μέρους των άλλων.
15.
Δεν φοβούνται να κάνουν λάθη.
16.
Λένε «ευχαριστώ» και φροντίζουν να το διατυπώσουν και γραπτά, όταν το απαιτεί η περίσταση.
17.
Ξέρουν πότε είναι η σωστή ώρα για μία ειλικρινή φιλοφρόνηση.
18.
Ξέρουν να δέχονται φιλοφρονήσεις και δεν παριστάνουν τους μετριόφρονες.
19.
Είναι ειλικρινείς. Ή τουλάχιστον προσπαθούν.
20.
Χαίρονται με τις επιτυχίες των άλλων.
21.
Ξέρουν πόσα λέει η γλώσσα του σώματος και φροντίζουν να μην φλυαρεί για τις πραγματικές τους σκέψεις.
22.
Δεν κρίνουν τους άλλους, δεν βιάζονται να βγάλουν συμπεράσματα.
23.
Δεν φέρνουν τους άλλους σε αμυντική θέση.
24.
Κρατούν την οπτική επαφή με τους συνομιλητές τους.
25.
…τους οποίους και αφήνουν να μιλούν περισσότερο.
26.
Ξέρουν να αντιμετωπίσουν μία σκληρή συζήτηση, χωρίς να καταλήξει σε καβγά.
27.
…ως εκ τούτου, δεν διακόπτουν χωρίς λόγο, όταν βαριούνται ή όταν θεωρούν ότι έχουν κάτι καλύτερο να πουν.
28.
Ξέρουν πότε να επιμείνουν και πότε να αφήσουν μία ευκαιρία να χαθεί.
29.
Δεν φοβούνται μήπως αποκαλυφθεί κάποια ευαίσθητη πλευρά τους
30.
… και ξέρουν να αυτοσαρκάζονται.
31.
Δεν υπερβάλλουν με τα επιχειρήματα τους, αλλά και δεν τα αποδυναμώνουν.
32.
Ξέρουν να μοιράζουν «πάσες» και να αποφεύγουν θέματα που μπορεί να διχάσουν μία ομάδα ή μία παρέα.
33.
Είναι αισιόδοξοι, χωρίς να σταματούν να είναι ρεαλιστές.
34.
Δεν αφήνουν μία προσβολή, μία αιχμή ή ένα αρνητικό σχόλιο να καταστρέψει τη διάθεση ή τον στόχο τους.
35.
Είναι εχέμυθοι, αλλά δεν εμπιστεύονται κανέναν, παρά μόνο αν σιγουρευτούν ότι αυτό θα πουν κατευθύνεται στα σωστά αυτιά και κυρίως στον σωστό χαρακτήρα.
36.
Μιλούν με αυτοπεποίθηση, αργά και σταθερά, χωρίς να βιάζονται και χωρίς να προσπαθούν να εντυπωσιάσουν.
Σύμφωνα με τον Thomas, όλα τα παραπάνω δεν είναι κόλπα ή τακτικές, αλλά τρόπος ζωής, στον οποίο εξασκείται κανείς, πότε με επιτυχία, άλλοτε όχι. Ωστόσο, τα περισσότερα από τα βήματα της λίστας εκπέμπουν καλοσύνη και ευγενείς χαρακτήρες, γι’ αυτό και πολλοί από τους πραγματικά συμπαθείς ανθρώπους, κάνουν αυτά τα βήματα αβίαστα. Σίγουρα δεν είναι για όλους – χωρίς να σημαίνει ότι κάποιος είναι κακός – απλώς, όπως χαρακτηριστικά γράφει, τόσο στις επιχειρήσεις όσο και σε κάθε συντροφιά, εκείνο που μετράει είναι ο συνδυασμός καλών και έντιμων προθέσεων και το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Με στοιχεία από το Inc.com
σχόλια