Η Maroussia Rebecq είναι μεν η ιδρύτρια της προκλητικής εταιρείας μόδας Andrea Crews και πουλάει 3D εκμαγεία του γυμνού σώματος της ωστόσο το εξωφρενικό στοιχείο επάνω της είναι κάτι μη ορατό: "Το δέρμα μου είναι ένας λευκός καμβάς. Δεν έχω κανένα piercing, κανένα τατουάζ. Τα ρούχα μου αλλάζουν συνεχώς αλλά το δέρμα μου είναι διαχρονικό. Σκέφτεστε κάτι πιο punk;"
Τα piercing και τα τατουάζ ξεκίνησαν ως έκφραση υποκουλτούρας και μέχρι σχετικά πρόσφατα στους παριζιάνικους επαγγελματικούς χώρους θεωρούνταν τουλάχιστον κακόγουστα αν όχι ανεπιθύμητα. Τα τελευταία χρόνια ωστόσο έγιναν αποδεκτά από τον κόσμο της μόδας, γεγονός που είχε ώς συνέπεια να θεωρούνται πλέον κάτι απολύτως σύνηθες. Κλασσικά brands, όπως η Chanel και η Eres, δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν στις καμπάνιες τους μοντέλα με εμφανή και μεγάλα τατουάζ. Πλέον όσοι εργάζονται στην μόδα καλούνται πιο συχνά να εξηγήσουν γιατί δεν έχουν τατουάζ, και όχι γιατί έχουν. Η εξέλιξη αυτή όμως είχε ως αποτέλεσμα οι φέροντες σωματικές τροποποιήσεις σήμερα να μην ξεχωρίζουν, αλλά αντιθέτως να ανήκουν στην μάζα.
Άλλωστε τα τατουάζ και τα piercing που συνήθως συναντά κανείς στο Παρίσι ακολουθούν ευλαβικά τους κανόνες που διέπουν το γαλλικό στυλ: είναι διακριτικά, κομψά, ακριβά και άψογα εκτελεσμένα. Δεν θα θυμίσουν ποτέ στις γυναίκες το λάθος μιας μεθυσμένης βραδιάς ή τον εφηβικό ενθουσιασμό για ένα απαράδεκτο μουσικό συγκρότημα.
Έτσι λοιπόν ήταν θέμα χρόνου να κάνει την εμφάνιση της η νέα ανατρεπτική τάση στην γαλλική μόδα που είναι πολύ απλά το να έχει κανείς άσπιλο δέρμα. Και η τάση αυτή έχει την δική της, πολύ γαλλική, ονομασία: etre blank (να είναι κανείς άσπιλος). Η έλλειψη ιδιαίτερου νοήματος και ανατρεπτικού χαρακτήρα στα εξαιρετικά μοδάτα τατουάζ του σήμερα είναι πιθανά εκείνο που οδηγεί σταδιακά τις γυναίκες να τα εγκαταλείψουν τελείως.
Το μοντέλο και μούσα του οίκου Chanel Caroline de Maigret δεν έχει απολύτως κανένα τατουάζ ή piercing και δηλώνει υπερήφανα etre blank. Η έκφραση αυτή προκύπτει από τον ίδιο τον κόσμο του τατουάζ και εκφράζει το αντίθετο του "being blue" που σημαίνει να είναι κανείς τελείως καλυμμένος. «Νιώθω πως υπάρχει κάτι ριζοσπαστικό στο να είναι κανείς απόλυτα καλυμμένος με τατουάζ ή να μην έχει κανένα» λέει και προσθέτει «Δεν έχω ούτε τρυπημένα αυτιά!» Εξίσου δημοφιλή υπήρξαν στο Παρίσι και τα piercings, αρκεί να δει κανείς τα περίτεχνα κοσμήματα για την μύτη από τον Givenchy ή τον κρίκο της Daria Werbowy για τις καμπάνιες της Isabel Marant.
Την νέα αντι-μόδα φαίνεται να υιοθετούν ολοένα και περισσότερες Παριζιάνες διατηρώντας τα σώματα τους άνευ σκουλαρικιών και τατουάζ. Όπως λέει η Laurence Vely, ακόλουθος του κινήματος etre blank και μία από τις διευθύντριες του ανεξάρτητου περιοδικού μόδας Antidote, «η Βρετανία δημιούργησε το punk και η Γαλλία την haute couture εκδοχή του. Η Γαλλία έχει την ικανότητα να μετατρέπει ακόμα και την πιο ανατρεπτική μορφή έκφρασης σε μικροαστικό καταναλωτικό αγαθό.»
Άλλωστε τα τατουάζ και τα piercing που συνήθως συναντά κανείς στο Παρίσι ακολουθούν ευλαβικά τους κανόνες που διέπουν το γαλλικό στυλ: είναι διακριτικά, κομψά, ακριβά και άψογα εκτελεσμένα. Δεν θα θυμίσουν ποτέ στις γυναίκες το λάθος μιας μεθυσμένης βραδιάς ή τον εφηβικό ενθουσιασμό για ένα απαράδεκτο μουσικό συγκρότημα. Ο κανόνας είναι πως οι Παριζιάνες θέλουν το στυλ τους να είναι διαχρονικό, χωρίς καμία παραφωνία φτηνής μόδας. Δεν βάφουν τα μαλλιά τους στα χρώματα του ουράνιου τόξου όπως οι έφηβες στην Βρετανία ή τις ΗΠΑ, συχνά φοράνε ρούχα που θα επέλεγε και η μητέρα τους (κι εκείνες φέρνουν λίγο στις κόρες τους, θυμηθείτε την Charlotte Gainsbourg με την κόρη της στην διαφήμιση της Comptoirs des Cotonniers).
Οι τάσεις δεν αποτέλεσαν ποτέ τυφλό κανόνα για τις Γαλλίδες εφόσον καμία δεν επιθυμεί η εμφάνιση της μέσα σε λίγους μήνες να θεωρείται passé. Τα τατουάζ λόγω της μονιμότητας τους έχουν την δυνατότητα να κάνουν ακόμα και την πιο κομψή γυναίκα να μοιάζει κακόγουστη μόνο και μόνο γιατί αποφάσισε το 2003 να χτυπήσει ένα tribal στο μπράτσο. Απορρίπτοντας τα λοιπόν οι Γαλλίδες κατακτούν ξανά την παραδοσιακή γαλλική αξία της διαχρονικής θηλυκότητας. Δεν αποτελεί έκπληξη ότι την γραμμή αυτή ακολουθούν κατά πόδας και οι βιομηχανίες της ομορφιάς και της μόδας. Τα φρύδια πλέον μένουν φυσικά και τα μαλλιά δεν είναι στυλιζαρισμένα. Οι σιλουέττες στα ρούχα είναι λιγότερο εξεζητημένες με υφάσματα σε κλασσικές αποχρώσεις και οι συλλογές φλερτάρουν με τον μινιμαλισμό. Η συντάκτρια μόδας Carine Roitfeld, που υπήρξε βασίλισσα του porno chic στο παρελθόν, στο λανσάρισμα της συνεργασίας της με την Uniqlo δήλωσε ότι "το ζητούμενο είναι να δημιουργήσει κανείς μια στιβαρή, κλασσική γκαρνταρόμπα με κάποιες πινελιές διαφορετικότητας.» Στην σημερινή υψηλών ταχυτήτων και συχνών εναλλαγών παγκόσμια σκηνή της μόδας η Γαλλία σηματοδοτεί την επιστροφή στην κλασσική κομψότητα, την άσπιλη επιδερμίδα και τα διαχρονικά σύνολα.
Ο σκοπός είναι να ξεχωρίζουν οι φυσιολογικές γυναίκες. Σνομπισμός ή ρεαλισμός; Εσείς θα αποφασίσετε.
σχόλια