Τελικά, πότε βρίσκουμε την αληθινή αγάπη; Βρετανικές στατιστικές έχουν άσχημα νέα...

Τελικά, πότε βρίσκουμε την αληθινή αγάπη; Βρετανικές στατιστικές έχουν άσχημα νέα... Facebook Twitter
Το μόνο πρόβλημα που ανακύπτει σε τέτοιου είδους ερωτικές σχέσεις και γάμους είναι τα παιδιά των δύο ανθρώπων που προχωρούν σ' αυτό το νέο βήμα στη ζωή τους.
1

Σχέσεις γίνονται, γάμοι και παιδιά επίσης, ευτυχισμένες οικογένειες, ναι. Δεν έχει δουλειά ο έρωτας εδώ. Ο συνεκτικός δεσμός που συγκρατεί τέτοιου είδους δομές δεν έχει σχέση με το αν βρήκαμε την ευτυχία στο πρόσωπο ενός ανθρώπου, αλλά με το αν τη χτίσαμε στο πλαίσιο μίας κοινωνικής σύμβασης. Πότε, όμως, βρίσκουμε την αληθινή αγάπη; Σύμφωνα με τα στοιχεία της Βρετανικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα τελευταία 5 χρόνια ναι μεν έχει αυξηθεί το ποσοστό γάμων -κατά 47%-, όμως η αύξηση αυτή αφορά μια ηλικία κατά την οποία δεν είμαστε συνηθισμένοι να ακούμε για νέα ξεκινήματα ζωής και σχέσεων. 

Και η ηλικία αυτή είναι τα 65. Αυτό είναι το ηλικιακό γκρουπ που φαίνεται ότι αλλάζει τα δεδομένα στο ποσοστό γάμων, δείχνοντας παράλληλα και την τάση των ανθρώπων να παίρνουν σοβαρές αποφάσεις για τη ζωή και το μέλλον τους σε μια ηλικία που παγκοσμίως θεωρείται όριο για την αρχή της ζωής στη σύνταξη και όχι για τη ζωή στον έρωτα, την αγάπη ή τη συντροφικότητα επί ίσοις όροις. 

Τα αποτελέσματα έχουν τόσο ξαφνιάσει τα Μέσα Ενημέρωσης στη Βρετανία, που έχει ήδη ξεκινήσει εκστρατεία -υπό τη μορφή γκάλοπ- που να έχει απαντήσεις στο γιατί συμβαίνει αυτό. Για την ακρίβεια, ζητείται από ζευγάρια που παντρεύτηκαν, μπαίνοντας πια στην 6η δεκαετία της ζωής τους, να εξηγήσουν πού συνάντησαν τον σύντροφο τους; Γιατί αυτή η σχέση διέφερε από εκείνες που είχαν κάνει σε νεότερες ηλικίες; Μετανιώνουν που συναντήθηκαν τόσο αργά στη ζωή τους; Θεωρούν ότι αν είχαν βρεθεί στα 30 ή τα 40 τους χρόνια ενδεχομένως και πάλι κάτι θα πήγαινε στραβά; 

Από τα 60 και μετά οι άνθρωποι, εκτός από το ότι ξέρουν τι πραγματικά θέλουν πια στη ζωή και δεν έχουν πρόβλημα να το εκφράσουν χωρίς περιστροφές, αγαπούν περισσότερο τον εαυτό τους, με όλα τα ελαττώματα και τις αλήθειες του.

Βέβαια, σύμφωνα με σχετικό άρθρο της κλινικής ψυχολόγου, Marie Hartwell-Walker, το φαινόμενο δεν πρέπει να εκπλήσσει και τόσο. Από τα 60 και μετά οι άνθρωποι τείνουν να συνειδητοποιούν ολοκληρωτικά τα λάθη και τα θέλω τους, δύο τομείς της ζωής, που στις νεότερες ηλικίες, κυριαρχούνται από τον εγωισμό και την υπερηφάνεια, δημιουργώντας τοίχους και αναχώματα και μοιραία συμβάσεις. Επίσης, εκτός από το ότι ξέρουν τι πραγματικά θέλουν πια στη ζωή και δεν έχουν πρόβλημα να το εκφράσουν χωρίς περιστροφές, αγαπούν περισσότερο τον εαυτό τους, με όλα τα ελαττώματα και τις αλήθειες του, χωρίς να προσπαθούν να γίνουν αρεστοί σε κάποιον μόνο και μόνο, επειδή τρέφουν μονομερή αισθήματα.

Το παραπάνω πλαίσιο τους επιτρέπει επίσης να μην κρύβονται, να είναι ανοιχτοί σε προσκλήσεις, νέες παρέες και νέα πρόσωπα και να προγραμματίζουν τη ζωή τους σύμφωνα με το δικό τους πρόγραμμα και ό,τι πραγματικά τους ευχαριστεί. Αυτό που στη συγκεκριμένη ηλικία κάνει τη διαφορά είναι η απροθυμία για συμβιβασμούς -να ένα χαρακτηριστικό που θα ταίριαζε στη νεότητα, αλλά τελικά βρίσκεται στους 60+!- κάτι που κάνει πολύ πιο εύκολη τη λήψη σοβαρών, ακόμη και ριψοκίνδυνων αποφάσεων, ωστόσο με το λιγότερο δυνατό κόστος.

Κατά την Walker, η οποία εργάζεται και ως οικογενειακή σύμβουλος, το μόνο πρόβλημα που ανακύπτει σε τέτοιου είδους ερωτικές σχέσεις και γάμους είναι τα παιδιά των δύο ανθρώπων που προχωρούν σ' αυτό το νέο βήμα στη ζωή τους.  Συνήθως, οι νεότεροι σε ηλικία άνθρωποι αποδέχονται δύσκολα την απόφαση των γονέων τους να εμπλακούν σε μία σχέση σε προχωρημένη ηλικία. Ωστόσο, αυτό φαίνεται ότι από μόνο του δεν είναι αρκετό, ώστε να αλλάξουν τα δεδομένα που εμφανίζονται στην έρευνα. 

Με στοιχεία από Guardian, Psychcentral.com 

 

Υγεία & Σώμα
1

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η «Τελική έξοδος» και το δικαίωμα στην ευθανασία

Υγεία & Σώμα / Η «Τελική έξοδος» και το δικαίωμα στην ευθανασία

Έχουμε το δικαίωμα να επιλέξουμε πώς θα πεθάνουμε όταν βρισκόμαστε στα πρόθυρα του αναπόφευκτου, χωρίς αυτό να αντιβαίνει στην αξία της ζωής; Ποια είναι τα ηθικά, νομικά και πολιτισμικά διλήμματα; Μια ενδιαφέρουσα συζήτηση για το θέμα πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στη Μικρή Σκηνή της Στέγης.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί έκανα παιδί με τον γκέι φίλο μου

Ψυχή & Σώμα / Γιατί έκανα παιδί με τον γκέι φίλο μου

Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με την Ελίζα Γερολυμάτου, μια τολμηρή γυναίκα που αψήφησε την εμπειρία του ορμονοεξαρτώμενου καρκίνου και την έλλειψη ωαρίων, ακολουθώντας την εσωτερική της φωνή που της έλεγε πως ήθελε να γίνει μητέρα. Παρά τις αντιξοότητες, απέκτησε ένα παιδί με έναν άνθρωπο που θαύμαζε.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
ΕΠΕΞ Γιατί όλοι ξετρελαίνονται με το πάντελ;

Υγεία & Σώμα / Πάντελ: Το άθλημα με την παράξενη ρακέτα που πωρώνει τους Αθηναίους

«Το πιο ωραίο είναι ότι το παιχνίδι είναι πάντα τόσο έντονο που σε απορροφά, για μιάμιση ώρα το μόνο που έχει σημασία είναι πού πάει το κίτρινο μπαλάκι, πράγμα που σε βοηθάει πολύ να αποφορτιστείς»
ΜΙΝΑ ΚΑΛΟΓΕΡΑ
Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Κοκέτα / Η ομορφιά ως βία, ως εμπειρία και ως προϊόν

Τα πάντα ώστε τα πράγματα να μπουν σ’ ένα κουτί και το κλειστό κύκλωμα «ομορφιά - κατανάλωση - εκτόνωση» να διατηρηθεί ακέραιο, να μην υπάρχει τίποτα το καινούργιο, τίποτα το έντονο Ή το εκπληκτικό, παρά μόνο η ίδια Διαφορά παντού.
ΧΑΡΗΣ ΚΑΛΑΪΤΖΙΔΗΣ
Γιατί γίνεται τόσος ντόρος με το μικροβίωμα του εντέρου και τη διατροφή;

Ψυχή & Σώμα / Γιατί γίνεται τόσος ντόρος γύρω από το μικροβίωμα του εντέρου και τη διατροφή;

Τι συμβαίνει με τα τρισεκατομμύρια μικροοργανισμών στο έντερό μας; Πώς αλληλεπιδρούν με τη διατροφή μας –ενισχύοντας ή διαταράσσοντάς την– και τι σημαίνει αυτό για την υγεία μας; H Μερόπη Κοκκίνη συζητά με τη Μαντώ Κυριακού, καθηγήτρια Μικροβιολογίας, στο Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας-Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου.
ΜΕΡΟΠΗ ΚΟΚΚΙΝΗ
Η γυναίκα που ανέδειξε τον οργασμικό διαλογισμό θα συνεχίσει να το κάνει ακόμα και στη φυλακή

Υγεία & Σώμα / Η γυναίκα που ανέδειξε τον οργασμικό διαλογισμό θα συνεχίσει να το κάνει ακόμα και στη φυλακή

Η Νικόλ Ντεντόν υπήρξε για μια δεκαετία επικεφαλής μιας αυτοκρατορίας κέντρων ευεξίας που μετέτρεπε τη σεξουαλική διέγερση σε πρακτική διαλογισμού. Τώρα αντιμετωπίζει την κατηγορία της εκμετάλλευσης των εργαζομένων στην εταιρεία που ίδρυσε.
THE LIFO TEAM
Διατροφή και γυμναστική: Με τόσα trends στο TikTok πώς θα βρω αυτό που μου ταιριάζει;

Ζωή στα καλύτερά της / Διατροφή και γυμναστική: Με τόσα trends στο TikTok πώς θα βρω αυτό που μου ταιριάζει;

Mια συζήτηση για τις αλήθειες και τους μύθους της διατροφής και της γυμναστικής με τον αθλητικό επιστήμονα Γιάννη Κωτσή, στο πλαίσιο της νέας σειράς podcast «Ζωή στα καλύτερά της», με την υποστήριξη των συμπληρωμάτων διατροφής EVIOL.
THE LIFO TEAM
Burnout: Είναι απλή κόπωση ή κάτι βαθύτερο;

Ζωή στα καλύτερά της / Burnout: Είναι απλή κόπωση ή κάτι βαθύτερο;

Μια συζήτηση για το σύνδρομο εργασιακής εξουθένωσης με την κλινική-οργανωσιακή ψυχολόγο Έλενα Μπίκου, στο πλαίσιο της νέας σειράς podcast «Ζωή στα καλύτερά της», με την υποστήριξη των συμπληρωμάτων διατροφής EVIOL.
ΛΑΣΚΑΡΙΝΑ ΛΙΑΚΑΚΟΥ
ΙΟΥΛΙΑ ΑΡΜΑΓΟΥ

Good Business Directory Vol.5 / Ιουλία Αρμάγου: Επιστήμη, βιωσιμότητα και εξωστρέφεια από μια ελληνική εταιρεία που πρωτοπορεί

Σε μια ενδιαφέρουσα συζήτηση μιλά για την επιμονή της όσον αφορά την εξατομικευμένη φροντίδα του δέρματος, την έμφαση στη βιωσιμότητα, αλλά και την εξωστρέφεια, χάρη στην οποία η Juliette Armand βρίσκεται σε 42 χώρες(!).
ΕΦΗ ΑΝΕΣΤΗ
Σάββας Χαραλαμπίδης

Good Business Directory Vol.5 / Βιώσιμο σύστημα υγείας επιτυγχάνεται με καινοτομία και σταθερό πλαίσιο συνεργασίας με την πολιτεία

Σε μια συνέντευξη εφ’ όλης της ύλης ο Σάββας Χαραλαμπίδης, γενικός διευθυντής Ελλάδος, Κύπρου & European Distributor Μarkets της Gilead Sciences, χαρτογραφεί τους παράγοντες που διασφαλίζουν τη βιωσιμότητα του συστήματος υγείας στη χώρα μας.
ΑΛΕΞΙΑ ΣΒΩΛΟΥ
Τι στρέφει έναν άνθρωπο στους εθισμούς;

Άκου την επιστήμη / Τι στρέφει έναν άνθρωπο στους εθισμούς;

Oι εξαρτήσεις, οι ψυχοδραστικές ουσίες και η απειλή μιας νέας πανδημίας. Ο καθηγητής Επιδημιολογίας και Προληπτικής Ιατρικής στο ΕΚΠΑ, Άγγελος Χατζάκης, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ