Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές

Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές Facebook Twitter
0



ΑΡΚΕΙ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΝΕΙΣ την καμπύλη των κρουσμάτων του κορωνοϊού για να καταλάβει ότι η κατάσταση δεν θα μπορούσε να είναι πιο δυσοίωνη. Η φθινοπωρινή συναυλιακή σεζόν έχει εκ των πραγμάτων ακυρωθεί, χωρίς να χρειάζεται να ανακοινωθεί και επίσημα.


Εφόσον, μάλιστα, πρόκειται για ιδιωτικές πρωτοβουλίες ‒και σε αυτή την περίπτωση οι ενδεχόμενες ζημιές θα επιβαρύνουν προσωπικά τους διοργανωτές‒, το μέγεθος του ρίσκου γίνεται ακόμη μεγαλύτερο. Ούτως ή άλλως, οι συναυλιακοί χώροι αντιμετωπίζουν αυτήν τη στιγμή σημαντικό πρόβλημα βιωσιμότητας, με όσους τους συντηρούν να πρέπει να καλύπτουν λειτουργικά έξοδα που τρέχουν, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα κάποιων αντισταθμιστικών εσόδων.


Δεν προκαλεί εντύπωση, λοιπόν, το ότι διοργανωτές κυρίως, όπως και οι μουσικοί, αναγκάζονται να ακυρώσουν συναυλίες, φοβούμενοι τις όποιες εξελίξεις. Δυστυχώς, με αυτόν τον τρόπο δεν πλήττεται μόνο ο συγκεκριμένος τομέας αλλά οτιδήποτε έχει να κάνει με τη μουσική δραστηριότητα γενικότερα.

Σήμερα το πρωί είδα την ανάρτηση μιας φίλης δημοσιογράφου στο Facebook με μια φωτογραφία όπου δύο κορίτσια έβλεπαν σε μια οθόνη τη "συναυλία" ενός εξαιρετικά δημοφιλoύς καλλιτέχνη και χόρευαν, πετούσαν στον αέρα. Λυπήθηκα και μετά έβαλα τα κλάματα για ό,τι ζούμε και για ό,τι θα ζήσουμε.

Δεν έχει νόημα να συγκρίνουμε αριθμητικά το φετινό με το περσινό φθινόπωρο. Μια απλή ματιά στις συναυλίες που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής ως τον Δεκέμβριο φτάνει για να βγουν συμπεράσματα παρόμοια με αυτά των καλοκαιρινών μηνών. Οι ξένοι καλλιτέχνες που θα εμφανιστούν το φθινόπωρο στη χώρα μας είναι ελάχιστοι (έως ανύπαρκτοι), ενώ συναυλίες γίνονται κυρίως σε ανοιχτούς εξωτερικούς χώρους, με το κοινό καθήμενο ή μέσω streaming – που δεν αποτελεί λύση σε καμία περίπτωση. Οι περισσότερες από τις κλειστές αίθουσες δεν λειτουργούν, μέχρι νεωτέρας. Και μιλάμε για σκηνές και χώρους που από τα μέσα Σεπτέμβρη και μετά φιλοξενούσαν σχεδόν καθημερινά κάποιο event.


Επομένως, είναι λογικό να διακατέχονται από αισθήματα αβεβαιότητας, θυμού και ανησυχίας όσοι εργάζονται στους χώρους αυτούς. Και, όπως όλα δείχνουν, ο κορωνοϊός έχει επιπτώσεις όχι μόνο στο παρόν αλλά και στο μέλλον.



«Τα πράγματα είναι πάρα πολύ προβληματικά» λέει ο Βασίλης Χαραλαμπίδης που κρύβεται πίσω από τα Bios, Ρομάντσο και Latraac. «Αυτήν τη στιγμή δεν υπάρχει καμία οδηγία για τους κλειστούς χώρους και προσπαθούμε να σχεδιάσουμε αλλά και να αυτοσχεδιάσουμε. Είμαστε ένας οργανισμός που λειτουργεί έτσι εδώ και πάρα πολλά χρόνια, οπότε έχουμε μια σχετική ευελιξία. Βασικός μας στόχος είναι να συσπειρώσουμε μεν την κοινότητα, που αυτήν τη στιγμή είναι έτσι κι αλλιώς στο σπίτι της και μουδιασμένη, αλλά και να βρούμε νέους τρόπους παραγωγής. Πάνω σε αυτό δουλεύουμε μαζί με άλλους ευρωπαϊκούς οργανισμούς και ετοιμάζουμε πράγματα με παραγγελίες πολιτιστικού περιεχομένου, κάτι σαν ένα agency που θα μπορεί να διανέμει το καλλιτεχνικό έργο σε διάφορα κανάλια».


Αλλά για τα θεάματα που αφορούν κόσμο μαζικά, όπως το Ejekt Festival, το οποίο φέρνει μεγάλα ξένα ονόματα, το 2020, σύμφωνα με τον Σταύρο Στριλιγκά, «είναι ξεκάθαρα μια κενή χρονιά. Ευχόμαστε να μπορέσουν να γίνουν περιοδείες ‒άρα και συναυλίες‒ το ερχόμενο καλοκαίρι, για το οποίο έχουμε ανακοινώσει ήδη το Ejekt 2021, συγκεκριμένα στις 26/6/21, με τους Red Hot Chili Peppers και άλλα ονόματα. Με τα σημερινά δεδομένα, δεν αναμένουμε να αλλάξει κάτι άρδην, οπότε το πιο πιθανό είναι να μην κάνουμε κάτι ως το καλοκαίρι. Παρακολουθούμε, όμως, τις εξελίξεις σε άλλες χώρες της Ευρώπης και συνεργαζόμαστε με διοργανωτές σε αρκετές από αυτές, ώστε να μπορούμε να κινηθούμε άμεσα σε περίπτωση θετικών εξελίξεων».


Για το Plisskën Festival, «σε συλλογικό επίπεδο η κατάσταση είναι εξαιρετικά δύσκολη» λέει η Θεοδώρα Καρακάση. «Άνθρωποι έχουν χάσει τα προβλεπόμενα εισοδήματά τους, εταιρείες ενοικίασης εξοπλισμού αδυνατούν να καλύψουν τα πάγια έξοδά τους, καλλιτέχνες που περίμεναν να βιοποριστούν από τις συναυλίες και τα events αδυνατούν να αντεπεξέλθουν στα βασικά. Ταυτόχρονα, η διαχείριση της κρίσης από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς υπήρξε και συνεχίζει να είναι ελλιπής και επικίνδυνη. Ως διοργανωτές, είμαστε φύσει αισιόδοξοι και θα παραμείνουμε, όσο μπορούμε, προκειμένου να προστατεύσουμε όσους δουλεύουν μαζί μας με κάθε δυνατό τρόπο. Το ΥΠ.ΠΟ. "αγνοείται" εδώ και πολύ καιρό όσον αφορά τα θεάματα που διοργανώνουν ιδιωτικές εταιρείες. Σε χώρες όπως η Ολλανδία, η Γαλλία και η Γερμανία ο κλάδος του πολιτισμού υπήρξε από τους πρώτους που υποστηρίχτηκαν, για τον οποίον δίνονται συνέχεια κατευθυντήριες περί ακυρώσεων, αναβολών καθώς και νέων παραγωγών για τα επόμενα πέντε χρόνια. Εδώ ακόμα προσπαθούμε να καταλάβουμε πώς θα διαχειριστούμε το δεύτερο τρίμηνο του 2020, πριν φτάσουμε στο φθινόπωρο του ίδιου χρόνου».


Για συναυλίες μικρότερης κλίμακας σε κλειστούς χώρους, όπως το Gagarin205, είναι κάτι εντελώς πρωτόγνωρο. «Κάνουμε υπομονή» αναφέρει η Μαρίνα Δανέζη. «Είναι σημαντικό να βοηθήσουμε ο καθένας από τη μεριά του ώστε να περιφρουρηθεί η ασφάλεια του κόσμου μέσω της τήρησης των οδηγιών των ειδικών. Από την άλλη, είναι υποχρέωση της πολιτείας η ουσιαστική στήριξη όλων των πληττόμενων κλάδων που βρίσκονται ήδη σε οριακή κατάσταση. Το Gagarin205 σχεδιάζει ένα πρόγραμμα με επίκεντρο την υπερδραστήρια ελληνική σκηνή, την οποία παραδοσιακά στήριζε και εξακολουθεί να στηρίζει. Η εξέλιξη της πανδημίας, όμως, είναι κάτι ρευστό και προφανώς η υγεία είναι αδιαπραγμάτευτη και πάνω απ' όλα. Όπως καταλαβαίνετε, αναμένουμε με αγωνία την ανακοίνωση των όρων ασφαλούς λειτουργίας μας, όπως και όλος ο κόσμος που εργαζεται στον πολιτισμό. Ξέρουμε πως δεν θα είναι κάτι πάγιο ή μόνιμο, θα βοηθήσει όμως για να δούμε στην πράξη τι τύπου events θα μπορέσουν να πραγματοποιηθούν».


Η Μαρία Τσολάκη, υπεύθυνη Επικοινωνίας και Γραφείου Τύπου, δίνει μια εικόνα για την κατάσταση που επικρατεί στους χώρους όπου γίνονται ακόμα συναυλίες. «Τα περισσότερα events με Έλληνες καλλιτέχνες είναι προγραμματισμένα να γίνουν κανονικά. Βλέπουμε ότι ο κόσμος σε γενικές γραμμές τηρεί τα μέτρα προστασίας (μάσκα, απόσταση κ.λπ.) και έχει ανάγκη να δει θέατρο, να πάει σε ένα live. Διακρίνουμε έναν δισταγμό στις μεγαλύτερες ηλικίες, αλλά, και πάλι, η προσέλευση, με βάση τα μέτρα, είναι ικανοποιητική. Βέβαια, το ρίσκο παραμένει τεράστιο. Οι διοργανωτές καταβάλλουν τεράστιο αγώνα για να κρατήσουν ανοιχτά τα γραφεία τους, να πληρώσουν τους συνεργάτες τους και παράλληλα να διατηρήσουν υψηλό το επίπεδο των υπηρεσιών τους, να μην κάνουν εκπτώσεις. Και όλα αυτά χωρίς να έχουν καμία εγγύηση για το τι θα γίνει από Οκτώβριο. Ειδικά οι μικροί χώροι κινδυνεύουν με αφανισμό, δεν θα μπορούν να λειτουργήσουν. Αυτό σημαίνει ότι ένας τεράστιος αριθμός εργαζομένων στον πολιτισμό θα οδηγηθεί στην ανεργία».

Τέλος, σύμφωνα με την Ηρώ Παστρικού, υπεύθυνη Επικοινωνίας μεγάλων συναυλιών ξένων κυρίως καλλιτεχνών, όπως ο Wim Wertens στο Ηρώδειο, λέει: «Όσον αφορά το καλοκαίρι του '21, ελπίζω να γίνουν οι μεγάλες παραγωγές που είχαν προγραμματιστεί για φέτος και πλέον έχουν μεταφερθεί ‒ καινούργιες παραγωγές, ωστόσο, δεν θα γίνουν. Πολλοί χώροι που φιλοξενούν κυρίως παραγωγές ξένων καλλιτεχνών δεν θα λειτουργήσουν, κι αυτό για δύο λόγους: οι χώροι, εκτός από ελάχιστους, δεν έχουν τη δυνατότητα να φιλοξενήσουν μεγάλο αριθμό καθήμενων θεατών, έτσι το κόστος συναυλίας ξένου καλλιτέχνη δεν καλύπτεται, και από την άλλη οι ίδιοι οι ξένοι καλλιτέχνες δεν θα έρθουν. Επίσης, καθώς τα κρούσματα αυξάνονται, οι θεατές δεν αποφασίζουν εύκολα να πάνε σε μια συναυλία. Αυτό δείχνει η εμπειρία του καλοκαιριού. Αν, λοιπόν, δεν πήγαν σε ανοιχτούς χώρους το καλοκαίρι, πώς θα αποφασίσουν να πάνε σε έναν κλειστό χώρο τον χειμώνα; Προσωπικά, στενοχωριέμαι που βλέπω συναυλίες (αλλά και θέατρο και γενικά παραστάσεις) από την τηλεόραση ή τον υπολογιστή και στενοχωριέμαι ακόμα περισσότερο που βλέπω και τους άλλους να τις παρακολουθούν. Σήμερα το πρωί είδα την ανάρτηση μιας φίλης δημοσιογράφου στο Facebook με μια φωτογραφία όπου δύο κορίτσια έβλεπαν σε μια οθόνη τη "συναυλία" ενός εξαιρετικά δημοφιλoύς καλλιτέχνη και χόρευαν, πετούσαν στον αέρα. Λυπήθηκα και μετά έβαλα τα κλάματα για ό,τι ζούμε και για ό,τι θα ζήσουμε».


Τo ρεπορτάζ έγινε πριν από την ανακοίνωση της αναστολής των συναυλιών σε οποιονδήποτε χώρο, ανοιχτό ή κλειστό, μέχρι τις 4 Οκτωβρίου. Δεν χωράει πλέον αμφιβολία πως δύσκολα θα ανακάμψει η κατάσταση σύντομα, αλλά ας κρατήσουμε μια ελπίδα ότι τα συγκεκριμένα μέτρα θα λειτουργήσουν αποτελεσματικά.

Τι θα γίνει με τις συναυλίες αυτό το φθινόπωρο; Απαντούν οι διοργανωτές Facebook Twitter
Éclair Fifi

Συναυλίες

Σύμφωνα με τα ισχύοντα μέτρα και τις οδηγίες του υπουργείου Πολιτισμού, έχουν ανακοινωθεί επίσημα οι συναυλίες και τα events του φθινοπώρου. Στο ΚΠΙΣΝ, θα παίξει ο Bloody Hawk σε live streaming (2/10). Στην ταράτσα του Bios, Δεσποινίς Τρίχρωμη (8/10). Ο Οκτώβρης έχει και μια διοργάνωση του Plisskën, που αναβλήθηκε τον Μάρτιο, ενώ οι Éclair Fifi, Effy και Giganta θα εμφανιστούν στο πλαίσιο Women in Music στο Ρομάντσο (27/10).

Μουσική
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

SARA LANDRY

Μουσική / Η ωμή techno της Sara Landry απέναντι στους haters

Όσα πρέπει να ξέρετε για την DJ που ξεκίνησε από τα σκοτεινά κλαμπ του Τέξας, κατάφερε να χτίσει τον δικό της θρόνο σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ανδρικά ονόματα και ετοιμάζεται να δονήσει για πρώτη φορά την Αθήνα με 150 bpm και πάνω.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Μουσική / Η «καταραμένη γενιά» των Βρετανίδων ποπ σταρ

Η μουσική βιομηχανία συχνά ρομαντικοποιεί τον πόνο, αλλά οι γυναίκες πληρώνουν το τίμημα. Από την Amy Winehouse μέχρι τη Duffy, πολλές επιτυχημένες τραγουδίστριες έχουν βρεθεί αντιμέτωπες με ανελέητη πίεση, κακοποίηση και προβλήματα ψυχικής υγείας.
THE LIFO TEAM
79’ με τον Παντελή Δημητριάδη

Μουσική / «Νιώθω ότι δεν μπορώ να συμπλεύσω με τον κόσμο γύρω μου»

Ο Παντελής Δημητριάδης, βασικός δημιουργός των Παιδιών της Παλαιότητας –αρχικά Κόρε. Ύδρο.– μιλά για όλα όσα τον κάνουν να νιώθει ως ένα ον σε μια παράλληλη πραγματικότητα, σε μια ειλικρινή συνέντευξη-απολογισμό με αφορμή τις εμφανίσεις τους στην Αθήνα.
M. HULOT
Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Μουσική / Laibach: «Μπορούμε να είμαστε όλα όσα φοβάστε και όλα όσα επιθυμείτε»

Λίγο πριν από την αποψινή της περφόρμανς στην Αθήνα (Gazarte), η ρηξικέλευθη σλοβένικη μουσική κολεκτίβα εκθέτει το καλλιτεχνικό και φιλοσοφικό της μανιφέστο στη LiFO «προειδοποιώντας» ότι δεν είναι εδώ για να προσφέρει την άνεση του ψέματος, αλλά τη δυσφορία της αλήθειας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαδημητρίου - Βερόνικα Δαβάκη: «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια και πιο λακωνικά απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Μουσική / «Στο ρεμπέτικο έχουν ειπωθεί πράγματα πιο καίρια απ’ ό,τι στην υψηλή ποίηση»

Με αφορμή τη νέα τους μουσική παράσταση με εντελώς άγνωστα τραγούδια των Παπαϊωάννου και Τούντα, ο Δημήτρης Παπαδημητρίου και η Βερόνικα Δαβάκη μιλάνε για όσα οραματίζονται για το «Ελληνικό Σχέδιο» που βρίσκεται στην υπηρεσία της ελληνικής μουσικής και των δημιουργών της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η ξανθιά φιλοδοξία της Sabrina Carpenter

Μουσική / Η Sabrina Carpenter ξέρει ακριβώς τι κάνει στην ποπ

Η πρώτη καλλιτέχνιδα που είχε ταυτόχρονα ένα νο1 άλμπουμ και τρία τραγούδια στην πεντάδα των UK Charts και τρια κομμάτια στην πεντάδα του Billboard Hot 100 –κάτι που είχε να συμβεί από την εποχή των Beatles– δεν είναι τόσο αθώα όσο φαίνεται. Στην πορεία, έχει σπάσει αρκετά στερεότυπα.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Ελάχιστοι άνθρωποι που ασχολήθηκαν με την τέχνη άφησαν παρακαταθήκη»

Οι Αθηναίοι / «Αυτό που λέμε ευτυχισμένη ζωή δεν υπάρχει»

Ο Θέμης Ανδρεάδης γνώρισε τεράστια επιτυχία με το σατιρικό τραγούδι αλλά το ρίσκο να ασχοληθεί με το αγαπημένο του είδος, την μπαλάντα, τον άφησε εκτός μουσικής για σχεδόν είκοσι χρόνια. Η επιστροφή του με ένα δίσκο βινυλίου με συμμετοχές μουσικών από τις νεότερες γενιές ανοίγει ένα νέο, πιο φωτεινό κεφάλαιο στη ζωή του.
M. HULOT