Οι Έλληνες influencers: Χρήστος Νάκος, ο καθηγητής αγγλικών του TikTok

Χρήστος Νάκος, The English teacher Facebook Twitter
0

Ο ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΑΚΟΣ γεννήθηκε πριν από τριάντα έξι χρόνια στον Χολαργό Αττικής. Μεγάλωσε στην Αθήνα, αρχικά στα Άνω Πατήσια και μετά μετακόμισε στο Περιστέρι, όπου ζει μέχρι σήμερα με τη σύζυγό του Άννα-Μαρία, τον παιδικό του έρωτα, και τη Μάγια, τη σκυλίτσα τους. 

Έχει σπουδάσει Αγγλική Γλώσσα και Φιλολογία στο Εθνικό Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Εργάζεται ως καθηγητής Αγγλικών από το 2007. Είναι, επίσης, εξεταστής προφορικών σε δύο μεγάλους φορείς εξετάσεων αγγλικών στην Ελλάδα. 

Είναι Κριός με ωροσκόπο Σκορπιό. Δεν ξέρω τι σημαίνει αυτό, αλλά αν πιστεύεις στα ζώδια, μάλλον τώρα θα κατάλαβες περισσότερα απ’ ό,τι εγώ. Του αρέσει η φωτογραφία, η μαγειρική, το πλέξιμο, τα μιούζικαλ, οι βόλτες με τον σκύλο του, τα ταξίδια – αν και δεν έχει κάνει πολλά. Ενθουσιάζεται με ό,τι καταπιάνεται, και νομίζω ότι αυτό βγαίνει και προς τα έξω.

— Σε ποια πλατφόρμα/-ες δραστηριοποιείσαι και πότε ξεκίνησες;
Ξεκίνησα ενεργά στο Instagram το καλοκαίρι του 2018 με ένα τελείως διαφορετικό niche/θεματολογία. Τότε ήταν που ξύρισα το κεφάλι μου πρώτη φορά. Είχαν αρχίσει να αραιώνουν τα μαλλιά μου και ένιωθα απίστευτη ανασφάλεια. Ξεκίνησα να βγάζω self portraits, παρατήρησα θετική ανταπόκριση από τον κόσμο και το συνέχισα. Με βοήθησε πάρα πολύ. 

Δεν σου κρύβω ότι κολακεύτηκα. Ένιωσα να τονώνεται η αυτοπεποίθησή μου. Είχα κάποιες μικρές συνεργασίες, κυρίως προώθηση προϊόντων, όπως ρολόγια, κάποια beard products κ.ο.κ. Είχα φτάσει αισίως τους 10Κ ακολούθους. Αλλά ένιωθα πως δεν ήμουν εγώ. Ή τουλάχιστον δεν μοιραζόμουν ένα πιο ουσιαστικό κομμάτι του εαυτού μου με τον κόσμο.

Κάπου το άφησα στην άκρη. Μετά ήρθε το TikTok, νέα πλατφόρμα, νέα αρχή! Και τότε πήρα την απόφαση να εστιάσω στην επαγγελματική μου ιδιότητα. Μου πήρε λιγότερο χρόνο να αναπτυχθώ, έχοντας την εμπειρία του Instagram, και συνειδητοποίησα ότι το βίντεο μού ταίριαζε περισσότερο. 

Ένιωσα μια αμεσότητα μπροστά στην κάμερα, μια ζωντανή επικοινωνία με το κοινό. Ίσως η εμπειρία δεκαπέντε χρόνων στην τάξη παίζει τον ρόλο της. Θεωρώ τον εαυτό μου ιδιαίτερα επικοινωνιακό. Έπειτα, το υλικό που είχα φτιάξει για το TikTok ξεκίνησα να το ανεβάζω στο Instagram. Και τότε κατάλαβα πως είχα βρει αυτό που μου έλειπε από τα social media. Είχα συνδυάσει την αγάπη μου για τα αγγλικά με ένα μέσο επικοινωνίας!

— Τι κάνεις και πώς σου ήρθε η αρχική ιδέα;
Ανεβάζω βίντεο που αφορούν την αγγλική γλώσσα. Λέξεις που προφέρουμε λάθος στα αγγλικά, φράσεις και αντιστοιχίες με την ελληνική, learning tips, speaking/exam tips για όσους δίνουν εξετάσεις πιστοποιητικών. Γενικά, ο προσανατολισμός των λογαριασμών μου είναι πλέον καθαρά εκπαιδευτικός και επικοινωνιακός, με μια δόση χιούμορ, κάτι σαν μια online προέκταση αυτού που κάνω στην καθημερινότητά μου. Η ιδέα προϋπήρχε, ωστόσο πολλοί σαν εμένα ξεκίνησαν παρόμοιους λογαριασμούς, και λέω «everybody else is doing it, so why can't we?» (αγαπημένος δίσκος από τους Cranberries).

— Τι ανταπόκριση έχεις από τον κόσμο;
Στον κόσμο γενικά αρέσει να μαθαίνει νέα πράγματα. Η ανταπόκριση είναι κυρίως θετική, τα σχόλια είναι ενθαρρυντικά και με κάνουν να συνεχίζω με χαρά, μου δίνουν φτερά! Υπάρχουν και οι επικριτές, αλλά έτσι είναι όταν επιλέγεις να εκτεθείς, it's part of the game! Θέλει γερό στομάχι και να μάθεις να μην τα παίρνεις όλα προσωπικά. 

Η μεγαλύτερη έκπληξη και τα θετικότερα σχόλια έχουν έρθει από τους οικείους μου. Έχουν πάθει πλάκα με την προφορά, έτσι μου λένε! Εγώ δεν πιστεύω ότι είμαι κάτι ιδιαίτερο βέβαια. 10% ταλέντο και 90% προσωπική δουλειά. Ε, τι κάνουμε τόσα χρόνια, τους λέω. Μπρίκια κολλάμε; 

— Πόσο χρόνο αφιερώνεις κατά μέσο όρο την ημέρα σε αυτήν τη δραστηριότητα;
Αρχικά να πω ότι δεν είμαι συνεπής στις πλατφόρμες, και αυτό νομίζω ότι έχει επίπτωση στα στατιστικά. Αλλά δεν με πειράζει, ούτε με ενοχλεί. Επειδή εργάζομαι αρκετές ώρες καθημερινά, με ευέλικτα ωράρια, δεν έχω σταθερό χρόνο να αφιερώσω στη δημιουργία περιεχομένου. Θέλω να έχω την επιλογή και την ευελιξία τι θα ανεβάσω και πότε. Ίσως, αν το οργανώσω καλύτερα, στο μέλλον να είμαι πιο σταθερός. 

Αλλά, γενικά, μου αρέσει να ασχολούμαι. Έχω κάτσει και ατελείωτες ώρες, αλλά, για παράδειγμα, την προηγούμενη εβδομάδα ασχολήθηκα κατά μέσο όρο μόλις τριάντα εννιά λεπτά την ημέρα, όπως ανέφερε η ειδοποίηση στο κινητό μου. 

— Ποιο είναι το πιο χρονοβόρο κομμάτι της συγκεκριμένης δουλειάς;
Πιστεύω πως αν είχα έναν σταθερό χώρο και ιδιωτικότητα για να γυρίζω τα βίντεό μου, θα μου έπαιρνε λιγότερο χρόνο η όλη διαδικασία. Δεν μπορώ να γυρίζω βίντεο ή να κάνω live όταν είναι κάποιος άλλος στο σπίτι! Ντρέπομαι λίγο! Κάτι άλλο που παίρνει χρόνο και χρειάζεται και έμπνευση είναι η θεματολογία. Πλέον καταγράφω τις ιδέες μου καθημερινά. Βοηθά το γεγονός ότι έχω συχνή τριβή λόγω της δουλειάς.

— Βγάζεις χρήματα από αυτό; 
Από τις πλατφόρμες καθαυτές όχι. Ωστόσο έχω κατά καιρούς προτάσεις για μαθήματα ή συνεργασίες που δυστυχώς στην παρούσα φάση δεν μπορώ να τα αναλάβω λόγω του προγράμματός μου που τρέχει από τον Σεπτέμβριο. Αν όμως υπάρξει θετική συνέχεια σε όλο αυτό, θα ήθελα να μπορέσω κάποια στιγμή να στήσω το δικό μου σχολείο ξένων γλωσσών, να δημιουργήσω τα δικά μου online courses εκμάθησης αγγλικών, να κάνω σεμινάρια. 

— Γιατί επιλέγεις αυτό το φορμάτ, με το πρόσωπό σου σε πρώτο πλάνο;
Νομίζω ότι μου ταιριάζει και το νιώθω πιο οικείο. Κουμπώνει στην ιδιότητά μου ως εκπαιδευτικού. Επίσης μου αρέσει η αμεσότητα που δημιουργείται ανάμεσα σε μένα και το κοινό. Προσπαθώ να απαντώ σε όλους, όσο είναι δυνατό, και να κάνουμε μια όμορφη κουβέντα. Πολλές φορές μαθαίνω μέσα από αυτήν τη διαδικασία και παίρνω ιδέες, βελτιώνομαι ή μου προτείνει ο κόσμος κάτι που θα ήθελε να δει. 

— Τι σε κινητοποίησε να μάθεις και να διδάσκεις αγγλικά;
Από μικρός, νομίζω, είχα μια έφεση στη μουσική και στις ξένες γλώσσες, μουσικό αυτί κατά μία έννοια. Ξεκίνησα τα αγγλικά σχετικά αργά, στη Δ' Δημοτικού. Ημουν πενταμισάρης και η μητέρα μου νόμιζε πως δεν θα τα έπαιρνα γρήγορα! Πού να ήξερε! 

Τα τρία πρώτα χρόνια στο γειτονικό φροντιστήριο που πήγαινα στα Άνω Πατήσια είχα μια υπέροχη καθηγήτρια, τη Ms Marry C., Αυστραλή. Περνούσαμε υπέροχα! Παιχνίδι, only english in class, χειροτεχνίες και πολλά τραγούδια που ακόμα τα θυμάμαι! Ούτε γραμματικές, ούτε λίστες με κανόνες. Ήταν πολύ μπροστά για την εποχή εκείνη! 

Θεωρώ πως το πιο σημαντικό για έναν εκπαιδευτικό είναι να δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες μάθησης για τους μαθητές του. Θυμάμαι, κάποια στιγμή έσπασα το δεξί μου χέρι και δεν μπορούσα να γράψω ορθογραφία. Με έπιασε πανικός! Θα έχανα τα αυτοκόλλητα από την καρτέλα! Ε, λοιπόν, ξεκίνησα να γράφω με το αριστερό για ένα διάστημα! Η Ms Mary πρέπει να εκπαιδεύτηκε στην αποκρυπτογράφηση της «Γραμμικής Β» εκείνο τον μήνα! Τουλάχιστον γέμιζα τις καρτέλες με αυτοκόλλητα!

— Τι θαυμάζεις από την Αγγλία;
Δεν ξέρω αν είναι θαυμασμός, αλλά βρίσκω αρκετά κοινά στην ιδιοσυγκρασία μου με αυτή των Άγγλων. Είμαι ευγενικός, προσπαθώ να είμαι ακριβής στα ραντεβού μου, τηρώ τους τύπους και ακολουθώ τα πρωτόκολλα. Δεν είμαι χύμα. Είμαι πάντα προσεκτικός στον τρόπο που εκφράζομαι και υπομονετικός στις ουρές. Αλλά, όπως και να το κάνουμε, είμαι και Έλληνας! Θα θυμώσω και θα γίνω έντονος (ο Κριός μέσα μου), θα μιλήσω δυνατά, θα γελάσω δυνατά!

— Και τι δεν σου αρέσει από την Αγγλία;
Παραδόξως, δεν θα πω ο καιρός. Μου αρέσει ο βροχερός καιρός, η μυρωδιά του χώματος μόλις πέφτει η βροχή (πετριχώρ). Κάποιες φορές νιώθω πως οι Άγγλοι προσκολλώνται στο παρελθόν και δεν αλλάζουν εύκολα νοοτροπία, ή το κάνουν με αργούς ρυθμούς. Μένουν στην επιφάνεια και όχι στην ουσία των πραγμάτων. Κάτι άλλο που με ενοχλεί, το οποίο αφορά και τους Αμερικανούς, είναι ότι δεν μαθαίνουν ξένες γλώσσες, τουλάχιστον όχι στον βαθμό που το κάνουμε όλοι οι υπόλοιποι.

@christos_nakos #μαθεστοtiktok #learnontiktok #english #αγγλικά ♬ πρωτότυπος ήχος - Chris Nakos

— Πόσο εύκολο είναι στην Ελλάδα να μιλήσει κανείς καλά αγγλικά, με τις γνωστές επικρίσεις και συχνά τον χλευασμό που δέχονται όσοι όντως μιλούν;
Ανοίγεις μεγάλη κουβέντα! Θα σου εκμυστηρευτώ κάτι. Τα πρώτα χρόνια που ξεκίνησα να διδάσκω, μιλούσα σπάνια αγγλικά εκτός τάξης. Έβλεπα τουρίστα να έρχεται κοντά μου να με ρωτήσει κάτι και άλλαζα δρόμο. Στα πρώτα μας ταξίδια στο εξωτερικό μιλούσε περισσότερο η γυναίκα μου παρά εγώ. Μέχρι που ξεκίνησα ως προφορικός εξεταστής και ήρθα σε επαφή με native speakers, Βρετανούς, Αμερικανούς, Καναδούς κ.ο.κ. Έλεγα, Χρήστο, την κάτσαμε τη βάρκα, τώρα θα γίνεις ρεζίλι. Αντιθέτως, άρχισα να παίρνω πολύ θετικό feedback και εκεί είναι που συνειδητοποίησα το εξής:

Ποιοι είναι αυτοί που κάνουν συνήθως τις επικρίσεις και τα χλευαστικά σχόλια; Είναι αυτόχθονες Βρετανοί, Αμερικάνοι, native speakers; Είναι καθηγητές Αγγλικών;  Ή μήπως όχι; Συνήθως είναι οι συμμαθητές, οι συνάδελφοι, οι φίλοι και γνωστοί μας, άτομα που δεν μας χωνεύουν και θέλουν να μας την πουν. Και θα αφήσουμε όλους αυτούς να μας εμποδίσουν να μιλήσουμε, να κάνουμε λάθη και να βελτιωθούμε; Οπότε η απάντησή μου είναι ναι, είναι εύκολο να μιλήσουμε καλά αγγλικά, αρκεί να υιοθετήσουμε την ανάλογη νοοτροπία. Θα κορόιδευες ποτέ έναν άνθρωπο που σε τιμά, προσπαθώντας να μιλήσει στη δική σου γλώσσα; Αν ναι, τότε το πρόβλημα δεν είναι το γλωσσικό επίπεδο του συνομιλητή σου αλλά εσύ ο ίδιος.

@christos_nakos #englishlessonsonline #englishteacher #καθηγητης_αγγλικων #englishexpressions #foryoupage ♬ πρωτότυπος ήχος - Chris Nakos

— Η επίσημη αγγλική προφορά, όμως, δεν έχει όντως μια ελιτίστικη απόχρωση; Για παράδειγμα, οι ανώτερες αγγλικές τάξεις μιλάνε με πιο επιτηδευμένη προφορά από τις κατώτερες.
Όντως. Αλλά για ποιον λόγο θα πρέπει να επηρεάζει τον σπουδαστή Αγγλικών; Αυτό που αναφέρεις ως επιτηδευμένη προφορά ονομάζεται received pronunciation, γνωστή και ως the Queen's English, BBC English, Oxford English και χρησιμοποιείται από ένα 5% του πληθυσμού της Αγγλίας. Είναι, ας πούμε, η πιο standard εκδοχή αγγλικής προφοράς που υπάρχει. Ανά περιοχές φυσικά αυτό αλλάζει και έχουμε μια ποικιλία προφορών σε όλη τη Βρετανία. 

Για πολλά χρόνια η γλώσσα αποτελούσε και συνεχίζει να αποτελεί στοιχείο ενδεικτικό της καταγωγής, του μορφωτικού επιπέδου και της τάξης. Αυτό, αν το σκεφτείς, ισχύει σε όλες τις γλώσσες ανά τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα. Όταν οι σπουδαστές διδάσκονται αγγλικά ως ξένη γλώσσα, μαθαίνουν τη standard εκδοχή της. Ένας Ιταλός που θέλει να μάθει ελληνικά δεν διδάσκεται την κρητική διάλεκτο, σωστά;

Νομίζω πως για τους σπουδαστές το σημαντικότερο είναι να επικεντρώνονται στην ουσία της γλώσσας, που για μένα είναι η επικοινωνία και η ανταλλαγή πληροφοριών. Έπειτα ο καθένας τελειοποιεί αυτό που επιθυμεί, προφορά, λεξιλόγιο κ.λπ.

Και να μην ξεχνάμε πως με μια εξαιρετική προφορά εντυπωσιάζεις του συνομιλητές σου τα 5-10 πρώτα λεπτά. Μετά, σημασία έχει τι λες.

Ακολουθήστε τον Χρήστο στο Instagram και στο TikTok.

Θέματα
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Eιρήνη Μουρτζούκου: Μάνα-«Ηρώδης» ή ατελείωτο τηλεριάλιτι;

Newsroom / Eιρήνη Μουρτζούκου: Μάνα-«Ηρώδης» ή ατελείωτο τηλεριάλιτι;

O Γιάννης Πανταζόπουλος σχολιάζει με τον Μάκη Πολλάτο και τη Βάνα Κράβαρη την υπόθεση με τα πέντε νεκρά μωρά αλλά και τον λόγο που η Ειρήνη Μουρτζούκου έχει γίνει για τα media «η νέα Πισπιρίγκου».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Στα άδυτα του ανθρώπινου εγκεφάλου

Άκου την επιστήμη / Στα άδυτα του ανθρώπινου εγκεφάλου

Ποια είναι η αθέατη πλευρά των σκέψεων και τι επιρροή έχει ο νους στη ζωή μας; Ποια η σχέση του ανθρώπινου νου με το υπόλοιπο σύμπαν; Είναι η ηδονή απόρροια διεργασιών του ανθρώπινου εγκεφάλου; Ο ομότιμος καθηγητής της Ιατρικής Σχολή τους Πανεπιστημίου Πατρών, Ηλίας Κούβελας εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο. 
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Τι καινούργιο υπάρχει για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1;

Radio Lifo / Τι να κάνετε αν το παιδί σας νοσήσει από σακχαρώδη διαβήτη

Τι καινούργιο υπάρχει για τον σακχαρώδη διαβήτη τύπου 1, που εμφανίζεται κυρίως στην παιδική και εφηβική ηλικία; H Τζούλη Αγοράκη συζητά με την Ελένη Φάκου, που ζει εδώ και τριάντα χρόνια με τη νόσο, και τον ψυχοθεραπευτή Μιχάλη Καλλιφρονά.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
To θρίλερ της εξαφάνισης των τριών κυνηγών στην Λαμία και τα σενάρια περί τρομοκρατίας

Αληθινά εγκλήματα / To θρίλερ της εξαφάνισης των τριών κυνηγών στη Λαμία και τα σενάρια περί τρομοκρατίας

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την υπόθεση της εξαφάνισης τριών κυνηγών από τα χωριά της Λοκρίδας και τα ανώνυμα τηλεφωνήματα με άρωμα τρομοκρατίας που συνέθεσαν το θρίλερ που παίχτηκε τον Αύγουστο του 2002 στις απόκρημνες πλαγιές της Οίτης στη Φθιώτιδα.
THE LIFO TEAM
Ευάγγελος Γκουντούφας: «Δεν είναι οι ανεμογεννήτριες η αιτία για τις πυρκαγιές»

Άκου την επιστήμη / «Δεν είναι οι ανεμογεννήτριες η αιτία για τις πυρκαγιές»

Γιατί αφού μάθαμε να ζούμε με τους σεισμούς, δεν έχουμε μάθει να ζούμε με τις φωτιές και τα ακραία φαινόμενα; Τελικά, καταστρέφουν ή όχι τα δάση οι αναδασώσεις; Ο γενικός διευθυντής Δασών και Δασικού Περιβάλλοντος της Γενικής Γραμματείας Δασών του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Ευάγγελος Γκουντούφας εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Ο Ζίζεκ στα 75: «Είναι ηλίθιο και ταπεινωτικό να είσαι γέρος»

Οπτική Γωνία / Ο Ζίζεκ στα 75: «Μην κοιτάς βαθιά μέσα σου, θα ανακαλύψεις μόνο σκατά»

«Είναι ηλίθιο και ταπεινωτικό να είσαι γέρος» δηλώνει σε συνέντευξή του στον Telegraph ο διάσημος Σλοβένος φιλόσοφος, ο οποίος πιστεύει επίσης ότι είμαστε πλέον πολύ κοντά σε ένα είδος «ήπιου φασισμού», όπως γράφει στο νέο βιβλίο του.
THE LIFO TEAM
Είναι ο καρκίνος του μαστού μια αόρατη αναπηρία;

Ζούμε, ρε! / Είναι ο καρκίνος του μαστού μια αόρατη αναπηρία;

Πόσο εύκολα μπορεί τελικά να μιλήσει για το βίωμά της στους γύρω της μια γυναίκα που έχει περάσει καρκίνο του μαστού και τι ρόλο μπορεί να παίξει η συμμετοχή της σε μια θεατρική ομάδα στην εύρεση νέου νοήματος ζωής; Η σκηνοθέτιδα και ηθοποιός Αθηνά Παππά συζητά με τη Χρυσέλλα Λαγαρία και τον Θοδωρή Τσάτσο για τον καρκίνο του μαστού, το θέατρο και τη νέα της παράσταση «Η κουκούλα».
THE LIFO TEAM
To μυστήριο της δολοφονίας της πλούσιας Πλακιώτισσας Μοσχούλας Βάθη

Αληθινά εγκλήματα / To μυστήριο της δολοφονίας της Μοσχούλας, της πλούσιας Πλακιώτισσας

O Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται κάτω από ποιες συνθήκες βρέθηκε νεκρή έξω από την πόρτα του διαμερίσματός της στην Πλάκα η 73χρονη γυναίκα, μια υπόθεση που προκάλεσε αίσθηση τον Μάρτιο του 1989.
Φωτεινή Τσαλίκογλου: «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ναρκώνουν το βλέμμα και τη σκέψη μας»

Άκου την επιστήμη / «Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ναρκώνουν το βλέμμα και τη σκέψη μας»

Ζούμε σε μια εποχή που κυνηγάμε την τελειότητα; Είμαστε καταδικασμένοι να ζούμε μέσα στην απιστία; Και τι ρόλο παίζει στη ζωή μας ένα τραυματικό γεγονός; Η ομότιμη καθηγήτρια ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και συγγραφέας, Φωτεινή Τσαλίκογλου, εξηγεί στον Γιάννη Πανταζόπουλο.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Υπόθεση Σκολαρίκου: Μια δολοφονία, ένας αθώος στη φυλακή και το δικαστικό θρίλερ που ακολούθησε

Αληθινά εγκλήματα / Υπόθεση Σκολαρίκου: Μια δολοφονία, ένας αθώος στη φυλακή και ένα δικαστικό θρίλερ

Ο Νίκος Τσέφλιος ερευνά και αφηγείται την εν ψυχρώ δολοφονία του 52χρονου Γιάννη Σκολαρίκου, διευθυντή του ΟΤΕ Παλαιού Φαλήρου, που, ένα χειμωνιάτικο πρωί σαν όλα τ’ άλλα, ξεκίνησε για τη δουλειά του και δεν έφτασε ποτέ.
THE LIFO TEAM
«Μαμά, κάποιοι ανέβασαν γυμνή φωτογραφία μου στα σόσιαλ»

Podcast / «Μαμά, κάποιοι ανέβασαν γυμνή φωτό μου στα σόσιαλ»

Τι κάνεις όταν κυκλοφορεί γυμνή φωτογραφία του παιδιού σου στο διαδίκτυο; Ποια είναι τα βήματα για να σταματήσεις κάτι που τρέχει πιο γρήγορα κι από φωτιά σε πευκόδασος; Η Τζούλη Αγοράκη μιλά με τον αστυνόμο Χαράλαμπο Καρρά και τον ψυχολόγο Γιώργο Νάκο της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος.
ΤΖΟΥΛΗ ΑΓΟΡΑΚΗ
Τρώμε έντομα και δεν το γνωρίζουμε;

Radio Lifo / Τρώμε έντομα και δεν το γνωρίζουμε;

Η Ντίνα Καράτζιου συζητά με τον Αντώνη Τσαγκαράκη, επίκουρο καθηγητή Γεωργικής και Παραγωγικής Εντομολογίας στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, για τα έντομα που έχουν εγκριθεί από την Κομισιόν ως τρόφιμα, καθώς και για τους λόγους πίσω από αυτή την απόφαση.
ΝΤΙΝΑ ΚΑΡΑΤΖΙΟΥ