10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης

10ο Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ Θεσσαλονίκης Facebook Twitter
0

» Το10o φεστιβάλ ντοκιμαντέρστη Θεσσαλονίκη θα διαρκέσει 10 μέρες,από τις 7 μέχρι τις 16 Μαρτίου, και οκαλλιτεχνικός διευθυντής του ΔημήτρηςΕϊπίδης φιλοδοξεί να κινητοποιήσει τοκοινό του, που πέρυσι ξεπέρασε τους35.000 θεατές.

» Τοπρώτο αφιέρωμα ονομάζεται Τα Πρόσωπατου Φασισμού, με αφορμή την επέτειοτων 70 χρόνων από τη Νύχτα των ΣπασμένωνΚρυστάλλων, το Νοέμβριο του 1938. Βιρμανία,Νταρφούρ και Κένυα ακολουθούν τα σχετικάπρόσφατα παραδείγματα της Καμπότζηςκαι της Ρουάντα και καθιστούν την ανάγκησυζήτησης και προβολής σχετικών ταινιώνεπιτακτική. Ακόμη πιο επείγουσα είναιη ανάγκη ύπαρξης του δεύτερου αφιερώματος«Προσέγγιση στη Φύση», μιακαλλιτεχνική έκκληση μετά τις δραματικέςπυρκαγιές του καλοκαιριού - ο τόπος πουτο ντοκιμαντέρ άνετα παίρνει τη θέσηκαι του πλέον δυσοίωνου σεναρίουεπιστημονικής φαντασίας.

» ΣτηΘεσσαλονίκη θα έρθουν οι Αμερικανοίκινηματογραφιστές Τζο Μπέρλιντζερ καιΜπρους Σινόφσκι, ιδρυτές της εταιρείαςCreative Thinking,κοντά στην παράδοση των συμπατριωτώντους Γουάιζμαν και Λίκοκ, με έμφαση σεένα σινεμά άμεσο, που βασίζεται στηνενδελεχή παρατήρηση και τροφοδοτείταιαπό το απρόβλεπτο. Καλεσμένος είναιεπίσης ο Άρτο Χαλόνεν, σημαντικόςεκπρόσωπος της νέας γενιάς Φινλανδώνδημιουργών, ιδρυτής του φεστιβάλντοκιμαντέρ του Ελσίνκι. Τέλος, θα γίνειμια επιλογή 10 τηλεοπτικών ντοκιμαντέραπό την «Εμπόλεμη Ζώνη» του ΣωτήρηΔανέζη.

» Οιαδελφοί Κοέν πήραν το βραβείο τωνσκηνοθετών, και οι δυο, οι πρώτοι μετάτο δίδυμο Γουάζ και Ρόμπινς για το WestSide Story.Αν το Καμία Πατρίδα για τους Μελλοθάνατουςκερδίσει και το βραβείο των Αμερικανώνπαραγωγών, τότε τίποτε δεν το σταματάστο προβάδισμα του για τα βραβεία τηςΑκαδημίας. Αν η Εξιλέωση τουςπρολάβει, τότε και πάλι θα έχουμε split,καθώς ο Τζο Ράιτ δεν φιγουράρει στηνπεντάδα των Όσκαρ.

» Στουςηθοποιούς, ο Ντάνιελ Ντέι Λιούις είναιο άνδρας που δεν ανακόπτεται στον πρώτορόλο - θα πρέπει να τον δείτε για νακατανοήσετε την ομοβροντία των βραβείωναπό όλες τις ενώσεις επαγγελματιών καικριτικών. Καμιά φορά οι δημόσιες σχέσεις(ανύπαρκτες στην περίπτωση του Λιούις)περιττεύουν θεαματικά, κάτι που έγινεπράξη και στα βραβεία που απένειμε ηΈνωση των Ηθοποιών. Άδικη είναι ηαναμέτρηση για τη Μαριόν Κοτιγιάρ. Όχιπως η Τζούλι Κρίστι δεν έδωσε μιακαταπληκτική ερμηνεία που στην Ελλάδαπέρασε στα ψιλά και μάλλον δεν άρεσειδιαίτερα. Αλλά γιατί αν η ζωή της Πιαφγυριζόταν σε αγγλική γλώσσα, οι υπόλοιπεςυποψήφιες καλύτερα να έμεναν στο σπίτιτους τη βραδιά των Όσκαρ.

» Καιο Μπαρδέμ δεν φαίνεται να χάνει, στοδεύτερο ανδρικό ρόλο. Έκπληξη σταβραβεία SAG η Ρούμπι Ντιστον αντίστοιχο γυναικείο, μια γηραιάμαύρη που είναι σύμβολο της φυλής τηςκαι έχει δουλέψει με τον Ζιλ Ντασέν,παίζοντας και γράφοντάς του το σενάριογια το Uptight στα τέλητης δεκαετίας του ‘60. Όταν, μάλιστα, τησυνάντησα πριν από δυο μήνες, της πήρεμισή ώρα για να γράψει μια ιδιόχειρηεπιστολή σε αυτόν, ρωτώντας για τηνκατάσταση της υγείας του και ζητώνταςμου επίμονα να του την παραδώσω προσωπικά.Μια πολυτάλαντη γυναίκα που ξέρει τογκέτο καλύτερα από οποιονδήποτε άλλονκαι θεωρήθηκε η ψυχή και η συνείδησητης ταινίας AmericanGangster. Βρέθηκε υποψήφιαουσιαστικά για μια σκηνή, εκεί πουχαστούκιζε τον Ντένζελ Ουάσινγκτον,το γιο της, βάζοντάς τον στη θέση τουγια πράξεις που ήξερε, αλλά δεν ήθελενα ακούσει, όπως θα έκανε κάθε μάνα.

Pulp Fiction
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ