«Serendipity»: Η ιατρική οδύσσεια της Prune Nourry σε ένα πρωτότυπα αυτοβιογραφικό δράμα

«Serendipity»: Η ιατρική οδύσσεια της Prune Nourry σε ένα πρωτότυπα αυτοβιογραφικό δράμα Facebook Twitter
Η Προυν Νουρί αξιοποιεί κάθε λεπτό της ιατρικής της οδύσσειας για να ενισχύσει με δημιουργικό τρόπο τη σταθερή έμπνευση του έργου της, το γυναικείο σώμα.
0

Η κάμερα μένει σταθερή στο κρεβάτι, στραμμένη προς το τσαλακωμένο σεντόνι. Το φόντο είναι αρχικά θολό και σταθερά αποκαλύπτεται πως η κλίνη κινείται σε διαδρόμους κλινικής. Η σιωπή παραχωρεί τη θέση της σε απανωτά κακά μαντάτα για την ασθενή, που σηκώνεται για να ακούσει πως έχει καρκίνο στο στήθος και θα χρειαστεί χημειοθεραπεία.

Το «θύμα» είναι η σκηνοθέτις και πρωταγωνίστρια του πρωτότυπα αυτοβιογραφικού δράματος που παίρνει ριζική απόσταση από τη μυθοπλασία: εν μέρει βλοσυρό ντοκιμαντέρ γεγονότων και βασικά γιορτή της ίδιας της τέχνης, το Serendipity προσπερνά τον προφανή οίκτο και τιμά την έννοια του τίτλου, δηλαδή την ευτυχία της συγκυρίας, της στιγμής. Και η Προυν Νουρί αξιοποιεί κάθε λεπτό της ιατρικής της οδύσσειας για να ενισχύσει με δημιουργικό τρόπο τη σταθερή έμπνευση του έργου της, το γυναικείο σώμα.

Η Νουρί, ωστόσο, ποτέ δεν έκρυψε πως δεν την πείραζε να μοιράζεται, καλλιτεχνικά, το κορμί της με τους δυνητικούς αποδέκτες. Επίσης, πιστεύει πως το σώμα είναι ένα παράδοξο σύστημα και ως τέτοιο το ανασυνθέτει στα έργα της, για να καταδείξει τις λειτουργίες, τη σημασία και τις προοπτικές του.

Η Γαλλίδα καλλιτέχνις, που σπούδασε στο Παρίσι και τον τελευταίο καιρό ζει και εργάζεται στο Μπρούκλιν, κάνει μια αναδρομή στις πρότερες δουλειές της, θυμίζοντας, εν είδει χιουμοριστικής εισαγωγής, το δείπνο για την εξωσωματική γονιμοποίηση, για να συνεχίσει με στοχασμό τη γλυπτική που προκύπτει από τα βήματα της θεραπείας της. Η απόπειρα μιας γυναίκας να απαθανατίσει όλα τα στάδια, ως concept, ακούγεται ανατριχιαστική στα χαρτιά.

Η Νουρί, ωστόσο, ποτέ δεν έκρυψε πως δεν την πείραζε να μοιράζεται, καλλιτεχνικά, το κορμί της με τους δυνητικούς αποδέκτες. Επίσης, πιστεύει πως το σώμα είναι ένα παράδοξο σύστημα και ως τέτοιο το ανασυνθέτει στα έργα της, για να καταδείξει τις λειτουργίες, τη σημασία και τις προοπτικές του. Από ανθρώπινες στιγμές, όπως όταν κόβει τα μαλλιά της λίγο πριν από τον βομβαρδισμό με ακτινοβολία, μέχρι τα αργά πλάνα που διακόπτουν τον πόνο και την αγωνία της με το αποτέλεσμα της εμπειρίας της, το Serendipity, που έκανε πρεμιέρα στο Πανόραμα του Φεστιβάλ Βερολίνου και προβλήθηκε στην Ελλάδα στις 25ες Νύχτες Πρεμιέρας της Αθήνας, είναι μια ιστορία επιβίωσης τόσο μακριά από τις τυπικές κουβέντες παρηγοριάς, το κουράγιο, την παθητικότητα και τη μοιρολατρία, που μπορεί να δώσει την εντύπωση πως η Νουρί εκμεταλλεύεται το παραλίγο μοιραίο με σκοπό να επιδειχτεί ή να ικανοποιήσει μια αχόρταγη, άσπλαχνη ματαιοδοξία.

«Serendipity»: Η ιατρική οδύσσεια της Prune Nourry σε ένα πρωτότυπα αυτοβιογραφικό δράμα Facebook Twitter
Λόγω θέματος και προσέγγισης, η Αντζελίνα Τζολί αγκάλιασε την ιδέα της και ανέλαβε την παραγωγή, μαζί με τον Ντάρεν Αρονόφσκι.

Με την επίμονη ματιά της καταφέρνει το αντίθετο: φτιάχνει κάτι εγκεφαλικό για να δηλώσει πως ό,τι συμβαίνει στο σώμα (άλλο ένα από τα weird, αν και σαφώς πιο ειρωνικό, περιστατικά που την απασχολούσαν μια ζωή) δεν είναι μια μεγαλόσχημη εκκίνηση αλλά η συνέχεια στη ζωή που έχει στρώσει ήδη για τον εαυτό του ο οποιοσδήποτε «άτυχος», αρκεί να δει καθαρότερα πώς θα γυρίσει την κακή συγκυρία προς όφελός του. Γι' αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο πως, λόγω θέματος και προσέγγισης, η Αντζελίνα Τζολί αγκάλιασε την ιδέα της και ανέλαβε την παραγωγή, μαζί με τον Ντάρεν Αρονόφσκι. Η Νουρί αφιερώνει το Serendipity σε όλες τις αγωνίστριες.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Οθόνες / «Οι περισσότεροι κινηματογράφοι στην Αργεντινή έχουν μετατραπεί σε εκκλησίες ευαγγελιστών»

Με το βραβευμένο ντοκιμαντέρ Μουσείο της Νύχτας, ο Φερμίν Ελόι Ακόστα αναδεικνύει ένα πολύτιμο φωτογραφικό αρχείο για τη Νέα Υόρκη των δεκαετιών του ’70 και του ’80, ενώ μιλά στη LiFO για την αβεβαιότητα του μέλλοντος του κινηματογράφου στην Αργεντινή και τις πολιτικές αναταράξεις στη χώρα του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
JASON MOMOA

Οπτική Γωνία / Το σινεμά ως τοποθέτηση προϊόντος: Το «Minecraft» σπάει ταμεία

Η τεράστια επιτυχία της κινηματογραφικής διασκευής του δημοφιλούς παιχνιδιού θεμελιώνει μια νέα εποχή στο στουντιακό σινεμά που καθιστά την ταύτιση θεατή και καταναλωτή εντονότερη από ποτέ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ