ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Κάννες 2010

Κάννες 2010 Facebook Twitter
0

Ξεκινάει ένα περίεργο Φεστιβάλ Καννών, το οποίο, όπως τόνισε και ο «Independent», δείχνει ανάγλυφα το χάσμα ανάμεσα στο σινεμά που απευθύνεται σε όλους και στις καλλιτεχνικές επιλογές. Μάικ Λι, Αμπάς Κιαροστάμι, Τακέσι Κιτάνο, Μπερτράν Ταβερνιέ, Νικίτα Μιχάλκοφ, Κεν Λόουτς σε μια προσθήκη της τελευταίας στιγμής στο διαγωνιστικό τμήμα. Γούντι Άλεν, Όλιβερ Στόουν, Στίβεν Φρίαρς, Οτάρ Ιοσελιάνι, Ρίντλεϊ Σκοτ εκτός διαγωνιστικού. Μανοέλ ντε Ολιβέιρα (παγκόσμιο ρεκόρ, 102 ετών), Ζαν Λικ Γκοντάρ στο Ένα Κάποιο Βλέμμα. Κανείς δεν υποτιμά την αξία των σκηνοθετών αυτών, ούτε βέβαια τη σοβαρή πιθανότητα να έχουν γυρίσει μια ακόμη σπουδαία ταινία. Αλλά ο μέσος όρος ηλικίας εκτοξεύεται επικίνδυνα με τη σωρεία των παλιών πελατών του Φεστιβάλ που αγαπάει όσο κανένα άλλο τους βετεράνους, αλλά και με την παρουσία των μόνιμων μνηστήρων των βραβείων, όπως ο Απιτσατπόγκ Βερεσετακούλ, ο Μουντρουκσό, και οι Γάλλοι Μουσαρέμπ και Μποβουά.

Στο 63ο Φεστιβάλ επιστρέφουν οι Ασιάτες και οι Αμερικανοί έχουν επισήμως αποκλειστεί. Ο Γούντι Άλεν αρνήθηκε την κρατημένη θέση στο Διαγωνιστικό και ο μόνος που προσκλήθηκε είναι ο Νταγκ Λάιμαν (ναι, ο σκηνοθέτης του Κύριου και της Κυρίας Σμιθ), με την ταινία Fair Game που έχει να κάνει με κατασκοπεία και πρωταγωνιστεί ο φίλος των Καννών Σον Πεν (άρα διαθέτει το απαραίτητο quota αντιαμερικανισμού).

Ταινία γυναίκας δεν υπάρχει καμία, γεγονός που προκάλεσε τη διαμαρτυρία της Βρετανίδας δημιουργού Ρουθ Τορζούσεν. Η δικαιοσύνη του εκλέκτορα Τιερί Φρεμό είναι τυφλή και φαντάζομαι πως οποιαδήποτε επιλογή βασιζόμενη στο φύλο θα ήταν ουσιαστικά και όχι τυπικά σεξιστική, καθώς η αισθητική δεν έχει να κάνει με ποσοστώσεις. Τα περί γούστου και αδέκαστων προτιμήσεων δεν αποδεικνύονται στο εργαστήριο, συνεπώς κανείς δεν πρόκειται να παραπεμφθεί αν δεν υπάρχουν Έλληνες ή γυναίκες ή Αφρικανοί στο επίσημο διαγωνιστικό πρόγραμμα. Σε ένα από τα παράλληλα τμήματα, ωστόσο, θα προβληθεί ένα ντοκιμαντέρ που σκηνοθέτησε γυναίκα, η Σαμπίνα Γουτζάντι, και ήδη προκάλεσε την έντονη δυσαρέσκεια της ιταλικής κυβέρνησης, σε σημείο που κανένα από τα μέλη της δεν θα μεταβεί στις Κάννες. Η ταινία Draquila, ένας τίτλος που βγαίνει από το Dracula και την Aquila, την πόλη που ισοπεδώθηκε από τον πρόσφατο φονικό σεισμό, επιχειρεί να καλύψει τα κενά που άφησε το δημοσιογραφικό ρεπορτάζ, ρίχνοντας το φταίξιμο της έλλειψης έγκαιρης διάσωσης, και κυρίως της εκμετάλλευσης της ανθρώπινης τραγωδίας, στην κυβέρνηση διαφθοράς του Μπερλουσκόνι, ο οποίος ανέβασε τα μαδημένα ποσοστά και την πεσμένη δημοτικότητά του στο διάστημα αμέσως μετά τον σεισμό.

    Pulp Fiction
    0

    ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

    ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

    Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

    Pulp Fiction / Ιστορίες Εγκλεισμού: H Berlinale στον ρυθμό του κορονοϊού

    Επαγγελματίες απ' όλο τον κόσμο έγιναν κοινωνοί ταινιών απ' όλο τον κόσμο, αψηφώντας μια επιδημία που ξεκινούσε τα φονικά της βήματα στην Ευρώπη, και απουσίαζε ο Ιρανός Μοχάμεντ Ρασούλοφ που έμελλε να κερδίσει το κορυφαίο βραβείο.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
    Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

    Αποκλειστική συνέντευξη / Κεν Λόουτς: Τo μελό στην υπηρεσία του πολιτικού σινεμά

    Ο πολυβραβευμένος Βρετανός σκηνοθέτης Κεν Λόουτς μιλά αποκλειστικά για τη νέα του ταινία αλλά και για τη χρυσή ευκαιρία που του έδωσε η κρατική τηλεόραση να στρώσει μια μεγάλη καριέρα σε έναν χώρο που έχει καταληφθεί ανεπιστρεπτί από την εφηβοκεντρική ψυχαγωγία.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
    Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

    Pulp Fiction / Έργο χωρίς δημιουργό: η περίπτωση του Γερμανού σκηνοθέτη Φλόριαν Χένκελ φον Ντόνερσμαρκ

    Ο σκηνοθέτης του εξαιρετικού «Οι ζωές των άλλων» και του «Μη χαμηλώνεις το βλέμμα», που προβάλλεται αυτές τις μέρες στις αίθουσες, μιλά στον Θοδωρή Κουτσογιαννόπουλο.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
    O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

    Pulp Fiction / O Μίκης Θεοδωράκης στο σινεμά

    Η συνεργασία του με τον Μιχάλη Κακογιάννη στις τρεις τραγωδίες, η προέλευση του πιο γνωστού μουσικού θέματος που συνέθεσε στην καριέρα του, που δεν είναι άλλο από το συρτάκι στον Ζορμπά, και η προοπτική μιας χολιγουντιανής σταδιοδρομίας που δεν συνέβη ποτέ.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
    Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

    TV & Media / Τσερνόμπιλ: το χρονικό μιας τραγωδίας έγινε μια εξαιρετική μίνι σειρά

    Βουτηγμένο στον πράσινο, μουχλιασμένο τρόμο ενός Φίντσερ, μακάβρια κλειστοφοβικό, στημένο σαν προλεταριακή επιστημονική φαντασία, το «Τσερνόμπιλ» ποντάρει στο απροσποίητο σασπένς
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
    Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

    Pulp Fiction / Βέρνερ Χέρτσογκ: Ο μεγάλος τυχοδιώκτης του σινεμά στη Στέγη

    Ένας από τους πιο ασυμβίβαστους καλλιτέχνες της εποχής μας έρχεται στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση για μια ζωντανή συζήτηση, ενώ μερικές από τις σημαντικότερες ταινίες του θα προβάλλονται παράλληλα. Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος συγκεντρώνει μερικά πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία για εκείνον και το έργο του.
    ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ