Από το Γιώργο Γέρου
Όταν το πρώτο κατάστημα της Aberbrombie & Fitch άνοιξε τις πόρτες του κοντά στη Savile Row στο Λονδίνο το 2007, κάποιοι το αντιμετώπισαν με σκεπτικισμό. Θεωρήθηκε ότι το προφίλ της εταιρείας δεν ταίριαζε στον δρόμο όπου ράβονται μερικοί από τους πιο καλοντυμένους ανθρώπους στον κόσμο, ένα μέρος που έχει συνδεθεί με την κομψότητα και τις άρτιες τεχνικές ραπτικής.
Οι τοπικές επιχειρήσεις κατέστησαν απολύτως σαφές ότι το Αμερικάνικο εμπορικό σήμα δεν ήταν ευπρόσδεκτο στην περιοχή όπου ράβονται τα καλύτερα κατά παραγγελία ενδύματα στη χώρα, από το 1864.
Μόλις λοιπόν ολοκληρώθηκε το κατάστημα της Αbercrombie & Fitch στην οδό Vigo στο Mayfair, η εταιρεία επιβεβαίωσε τους φόβους των γειτόνων της «ότι θα βλάψει τη διακεκριμένη φήμη της περιοχής», κάνοντας ένα πάρτι εγκαινίων που θύμιζε νυχτερινό κέντρο διασκέδασης, με δυνατή μουσική, ημίγυμνα μοντέλα και πλήθη εφήβων.
Οι δυσαρεστημένοι ράφτες όμως αυτή τη φορά ήταν προετοιμασμένοι - έστησαν πόδι - και με διαδηλώσεις, αναφορές και συνεχή άσκηση πίεσης οδήγησαν στην απαγόρευση μιας αντίστοιχης εκδήλωσης εγκαινίων για το νέο κατάστημα.
Η απόφαση που εκδόθηκε από το δημοτικό συμβούλιο ορίζει ότι δεν επιτρέπεται κανένα «θορυβώδες» άνοιγμα που θα προκαλέσει έντονη δημοσιότητα - ενώ φυσικά η εταιρεία έχει ασκήσει έφεση κατά των σκληρών περιορισμών.
Οι τοπικές επιχειρήσεις όμως είναι αποφασισμένες να πλήξουν και την έγκριση για το άνοιγμα του καταστήματος στον ιστορικό δρόμο, όπου μέχρι σήμερα δεν στεγάζεται κανένα «high street» εμπορικό σήμα.
Ο Mark Henderson, πρόεδρος της Gieves & Hawkes και του Savile Row Bespoke Association δήλωσε στην Evening Standard: «Το άνοιγμα ενός Αμερικάνικου καταστήματος για παιδιά στο κέντρο της Savile Row θα είναι για εμάς σαν μαχαιριά στο στομάχι.»
«Αυτός ο δρόμος είναι μοναδικός. Υπάρχουν 100 ράφτες στα εργαστήρια μας. Η Abercrombie είναι λαμπρή σε αυτό που κάνει, αλλά τα Τ- shirts δεν είναι Savile Row.»
«Έχουμε πελάτες που είναι διασημότητες, έρχονται με λιμουζίνα και έρχονται μέχρι εδώ για να ψωνίσουν με την ησυχία τους. Αυτός ο δρόμος δεν πρέπει να γίνει ένα μέρος όπου θα μαζεύονται να τους δουν σαν να είναι στο κόκκινο χαλί.»
«Οι πελάτες μας είναι περισσότερο Tatler και Country Life και όχι περιοδικό Hello!»
Ο εκδότης Gustav Temple δήλωσε πως... «Εδώ δεν είναι μέρος για T-Shirt και παντελόνια cargo»
Το μέλλον του καταστήματος πρόκειται να αποφασιστεί μετά από μια δημόσια έρευνα από το Δημοτικό Συμβούλιο.
Η Abercrombie & Fitch, αρνήθηκε να σχολιάσει.
Ποιός θα βγεί νικητής; Οι υπέρμαχοι του κομψού ντυσίματος, ή οι οπαδοί του (σχεδόν) καθόλου ντυσίματος;
σχόλια