Ο regional manager του Spotify μιλάει στη LiFO.

Ο regional manager του Spotify μιλάει στη LiFO. Facebook Twitter
4
Τι είναι το Spotify;

Το 2006 δυο άνθρωποι στη Σουηδία, ο Ντάνιελ Εκ και ο Μάρτιν Λόρενσεν, είχαν μια ιδέα: να δημιουργήσουν μια υπηρεσία που θα έδινε νόμιμη, δωρεάν και άμεση πρόσβαση στη μουσική μέσω online streaming. Ήταν μια εποχή που η απόκτηση παράνομης μουσικής από το Ίντερνετ διογκωνόταν όλο και περισσότερο και, ταυτόχρονα, τα έσοδα της δισκογραφικής βιομηχανίας μειώνονταν ολοένα και πιο πολύ. Ήθελαν λοιπόν –και πέτυχαν– να κάνουν τη χρήση της υπηρεσίας πιο εύκολη από την «πειρατεία». To Spotify ξεκίνησε σε επτά χώρες. Σήμερα είμαστε παρόντες σε 32 αγορές σε όλο τον κόσμο και έχουμε 20 εκατομμύρια χρήστες τον μήνα, από τους οποίους τα 6 εκατομμύρια πληρώνουν συνδρομή.

Πόσα τραγούδια είναι ήδη στο Spotify;

Έχουμε πάνω από 20 εκατομμύρια τραγούδια και κάθε μέρα προσθέτουμε περίπου 20.000.

Η υπηρεσία είναι δωρεάν;

Ναι, υπάρχει δωρεάν έκδοση, καθώς και άλλες δύο, η premium και η unlimited. Η διαφορά στην unlimited έκδοση είναι ότι δεν υπάρχουν διαφημίσεις, ενώ με την premium μπορείς να έχεις πρόσβαση στα τραγούδια και τα άλμπουμ σου ακόμα και όταν βγαίνεις offline. Στην Ελλάδα η unlimited έκδοση στοιχίζει 3,49 ευρώ τον μήνα και η premium 6,99.

Πώς γίνεται streaming όταν δεν υπάρχει σύνδεση στο Ίντερνετ;

Στην premium έκδοση μπορείς να επιλέξεις έως 10.000 τραγούδια και να τα αποθηκεύσεις στο κινητό ή την ταμπλέτα σου. Δεν «κατεβάζεις» τα τραγούδια, αλλά μπορείς να έχεις πρόσβαση σε αυτά όποτε θες και όπου θες για πάντα – αρκεί να συνεχίσεις να πληρώνεις τη μηνιαία συνδρομή.

Εκτός της μουσικής που μας αρέσει ήδη, πώς μπορούμε να ανακαλύπτουμε και νέα;

Με το discover tab. Έχουμε δημιουργήσει ένα σύστημα το οποίο «βλέπει» τι μουσική έχεις ακούσει προσφάτως, ποιους καλλιτέχνες «ακολουθείς», γενικά τι μουσική προτιμάς και σου προτείνει ανάλογα τραγούδια και άλμπουμ. Σου δίνει, δηλαδή, μουσική custom made για σένα. Και όσο το χρησιμοποιείς, τόσο πιο ακριβές γίνεται, δίνοντάς σου την κατάλληλη μουσική για κάθε στιγμή της ημέρας.

Τι άλλες εφαρμογές διαθέτει;

Έχουμε πολλά applications. Ένα από αυτά λέγεται tune wiki και δουλεύει σαν καραόκε: σου δείχνει τους στίχους κάθε τραγουδιού όπως προχωρά το κομμάτι. Υπάρχει το mood agent, το οποίο θα μπορεί να δημιουργεί playlists σύμφωνα με τη διάθεση στην οποία βρίσκεσαι. Αν έχεις ρομαντική διάθεση, θα παίζει ερωτικά τραγούδια, αν αισθάνεσαι αγχωμένος, θα παίζει χαλαρωτική μουσική κ.λπ. Έχουμε επίσης μουσικά κουίζ, βιογραφίες καλλιτεχνών...

Βλέπω ότι το Spotify είναι πολύ ενεργό στα social media.

Έτσι είναι. «Music is social, so Spotify is social as well». Σε όλους αρέσει να μοιράζονται τη μουσική που αγαπούν και ανακαλύπτουν. Μπορείς, για παράδειγμα, να δεις τι τραγούδι ακούει ένας φίλος σου στο facebook, να πατήσεις πάνω στο link και να το ακούσεις κι εσύ και να συνεχίσεις με όλο το άλμπουμ του καλλιτέχνη.

Θα μπορούσαμε να πούμε ότι το Spotify φέρνει μια νέα εποχή στον τρόπο που ακούμε μουσική, όπως έκανε η Apple με το iΡod 12 χρόνια πριν;

Πιστεύω πως ναι. Βλέπουμε ότι σε κάθε αγορά που λανσάρουμε την υπηρεσία μας είμαστε σε θέση να αναπτύξουμε κατά πολύ τη μουσική βιομηχανία. Το Spotify δεν δρα ανταγωνιστικά ως προς το ήδη υπάρχον σύστημα, αλλά το πλαισιώνει. Είναι μια νέα μέθοδος «κατανάλωσης» μουσικής. Εξελίξαμε την ιδέα γύρω από τη μουσική. Από την ιδιοκτησία πηγαίνουμε στην πρόσβαση. Αυτό που ζητάει ο κόσμος τώρα είναι να έχει πρόσβαση σε όλη τη μουσική, συνεχώς. Σίγουρα θα υπάρχουν ακόμα πολλοί άνθρωποι που θα θέλουν να είναι «ιδιοκτήτες» μουσικής, να έχουν CDs ή βινύλια, αλλά νομίζω ότι η παγκόσμια τάση πάει προς το streaming.

Πώς είναι οι σχέσεις σας με τις δισκογραφικές εταιρείες;

Το Spotify βοηθά τη μουσική βιομηχανία στο σύνολό της. Είμαστε σε θέση να δημιουργούμε επιπλέον έσοδα για τις εταιρείες, από εκεί που δεν υπήρχαν. Σε μερικές χώρες, όπως π.χ. η Σουηδία, η μουσική βιομηχανία αναπτύχθηκε κατά 14% το 2012 – η καλύτερη χρονιά από το 2005. Συνολικά, η ψηφιακή μουσική (streaming και downloading) είναι πίσω από το 67% των εσόδων της μουσικής βιομηχανίας στη Σουηδία. Και από αυτό το 67%, το 19% προέρχεται καθαρά από το streaming. Έχουμε στοιχεία, λοιπόν, ώστε να υποστηρίξουμε τη θέση μας ότι το streaming βοηθά το σύνολο της μουσικής.

Πολλοί καλλιτέχνες, όμως, υποστηρίζουν ότι δεν πληρώνονται όσο θα 'πρεπε. Ο Thom Yorke των Radiohead απέσυρε τις προσωπικές του δουλειές από το Spotify.

Έχουμε αποδώσει πάνω από 500 εκατομμύρια δολάρια ως τώρα στη μουσική βιομηχανία και σκοπεύουμε ως το τέλος της χρονιάς να δώσουμε άλλα 500. Δίνουμε πίσω το 75% των εσόδων μας στους καλλιτέχνες και τις εταιρείες τους. Όσο πιο πολύ οι ίδιοι οι καλλιτέχνες χρησιμοποιούν το Spotify για να συνδεθούν με τους θαυμαστές τους, τόσο πιο πολύ εισόδημα θα έχουν.

Συνεντεύξεις
4

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Διεθνή / «Μόνη πλέον λύση η δημιουργία ενός διεθνικού ομοσπονδιακού κράτους Ισραηλινών και Παλαιστινίων»

Από τις πιο έγκυρες πηγές αναφορικά με τα τεκταινόμενα στη Μέση Ανατολή, ο δημοσιογράφος και συγγραφέας Πέτρος Παπακωνσταντίνου σχολιάζει όλες τις τελευταίες εξελίξεις στην ισραηλινοπαλαιστινιακή σύγκρουση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Οπτική Γωνία / «Δεν χρειάζεται να έχει ένας αστυνομικός προοδευτικές ιδέες, προέχει να είναι επαγγελματίας»

Ο πρόεδρος της Ελληνικής Ένωσης Δικαιωμάτων του Ανθρώπου, Ανδρέας Τάκης, μιλά για την αστυνομική βία και αυθαιρεσία με αφορμή την έκδοση της έρευνας που συνέπεσε με τη δημοσιοποίηση της υπόθεσης του Μοχάμεντ Καμράν Ασίκ, ο οποίος βρέθηκε νεκρός στο τμήμα του Αγίου Παντελεήμονα.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Lgbtqi+ / Νάνσυ Παπαθανασίου: Μια πρωτοπόρος της ψυχικής υγείας των ΛΟΑΤΚΙ+ ατόμων στην Ελλάδα

Η κλινική ψυχολόγος και συνιδρύτρια του Orlando LGBT+ σε μια συγκινητική, διαφωτιστική και ενδυναμωτική συζήτηση για την πορεία που έχει διανύσει η εγχώρια ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητα, αλλά και η ίδια, προς την ορατότητα και για όσα ακόμα πρέπει να γίνουν για την ισότητα και την αποδοχή άμεσα, εδώ και τώρα.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Συνέντευξη / Φρέντης Μπελέρης: «Έχω έναν λόγο παραπάνω να σέβομαι τις ελευθερίες κάθε πολίτη»

Ο υποψήφιος ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας εξηγεί πώς πήρε το όνομά του, ποιο είναι το πρόβλημα με τις περιουσίες των Χειμαρριωτών, τι θα κάνει αν πάει στην Ευρωβουλή και δηλώνει πως θα υπερασπιζόταν με χαρά τα δικαιώματα oποιασδήποτε άλλης μειονότητας.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ
Κύρα Κάπη: «O Κυριάκος Μητσοτάκης δεν έχει προσποιηθεί ποτέ κάτι που δεν είναι»

Συνέντευξη / Κύρα Κάπη: H γυναίκα πίσω από το TikTok του πρωθυπουργού

Με αφορμή τη βράβευση της στα «Ermis Awards», η διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού μιλά δημόσια για πρώτη φορά και περιγράφει το πώς διαμορφώνει τη δημόσια εικόνα του Κυριάκου Μητσοτάκη ενώ απαντά για τα λάθη, την κριτική και τις δύσκολες στιγμές.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Δημήτρης Παπαϊωάννου

Συνέντευξη / Δημήτρης Παπαϊωάννου: «Αυτή θα είναι η τελευταία μου φορά στη σκηνή»

Λίγο πριν εμφανιστεί ξανά στη σκηνή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών με το ΙΝΚ, ο Δημήτρης Παπαϊωάννου κάνει μια αναδρομή σε ολόκληρη την καριέρα του σε μια κουβέντα έξω απ’ τα δόντια με τον Δημήτρη Παπανικολάου, καθηγητή Νεοελληνικών και Πολιτισμικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο της Οξφόρδης, για το περιοδικό «Dust», την οποία αναδημοσιεύει σε αποκλειστικότητα η LiFO.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΝΙΚΟΛΑΟΥ
Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Βιβλίο / Χρήστος Μαρκογιαννάκης: «Στη Γαλλία είμαι δημιουργικά ελεύθερος, στην Ελλάδα όχι»

Τα νουάρ μυθιστορήματά του είναι από τα πιο αγαπημένα του γαλλικού αναγνωστικού κοινού: Ο βραβευμένος συγγραφέας και σύγχρονος μετρ του είδους σε μια συζήτηση για το «τέλειο έγκλημα» στη ζωή και στη λογοτεχνία.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στου ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

LGBTQI+ / Πέτρος Αϊβάζης: «Χρειάζεται αλληλεγγύη ανάμεσα στους ΛΟΑΤΚΙ+ που γερνούν, δεν βγαίνει αλλιώς»

Από τη σεξεργασία και τα drag shows στην Αμερική ως την τηλεόραση, το σινεμά και τον ΛΟΑΤΚΙ+ εθελοντισμό στην Αθήνα, η «Ελληνίδα Divine» είναι ένας γλυκύτατος άνθρωπος με γεμάτη ζωή και νοιάξιμο για τους άλλους seniors της κοινότητας.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Οθόνες / Αργύρης Παυλίδης: Η φωνή των παιδικών μας χρόνων

Ηθοποιός, σκηνοθέτης, παρουσιαστής παιδικών εκπομπών όπως οι θρυλικοί «Κόκκινοι Γίγαντες, Άσπροι Νάνοι», πρωτοπόρος της μεταγλώττισης και η φωνή αγαπημένων μας ηρώων σε σειρές και ταινίες κινουμένων σχεδίων. O Αργύρης Παυλίδης σε μια εκ βαθέων συνέντευξη στη LiFO.
ΜΑΝΟΣ ΝΟΜΙΚΟΣ
ΕΠΕΞ Η Daglara και το θρίλερ του «έθνους»: τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Συνεντεύξεις / Η Daglara στο Φεστιβάλ Αθηνών: Τρόμος, έρως και βουκολικό σικ

Performer, σχεδιάστρια ρούχων, πωλήτρια, φιλότεχνη, ντίβα, τέρας λαγνείας, η Daglara και η τέχνη της διαχέονται με λίκνισμα και γρύλισμα σε ένα σωρό πίστες της καθημερινότητας και της απόδρασης.
ΑΛΕΞΙΝΟΣ ΠΥΡΑΥΛΟΣ
Ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μουσική / Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας: «Το μπαρ το ναυάγιο δεν ήταν μπαρ»

Μια ανέκδοτη συνέντευξη της Αρλέτας στον δημοσιογράφο και ραδιοφωνικό παραγωγό Μιχάλη Γελασάκη το 2009, όπου μιλάει για τον τελευταίο της δίσκο, τα «αδικημένα» τραγούδια της, τους νέους, τους φραγκοφονιάδες της γενιάς της και αφηγείται την ιστορία του τραγουδιού το «Μπαρ το ναυάγιο», που δεν ήταν μπαρ! Δημοσιεύεται στo Lifo.gr για πρώτη φορά, έξι χρόνια μετά τον θάνατό της.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΓΕΛΑΣΑΚΗΣ
Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Συνέντευξη / Γιώργος Καστανάς: «Ε, ναι! Είμαι Έλληνας κι ας με πίκρανε ο νόμος»

Ο νεαρός που έγινε viral στο TikTok όταν πήρε στα χέρια του την ελληνική ταυτότητα μετά από 5 χρόνια αναμονής, μιλά αποκλειστικά στη LIFO για όλη του τη ζωή στην Ελλάδα του ρατσισμού, αλλά και της άφατης καλοσύνης.
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ
Διονύσης Τεμπονέρας: «Να μην δούμε ξανά το χάρτη όλο μπλε»

Βασιλική Σιούτη / Το πολιτικό άστρο του Διονύση Τεμπονέρα μόλις αναδύθηκε ― Μια συζήτηση

Ο Διονύσης Τεμπονέρας παρέμενε σχεδόν άγνωστος την εποχή της εξουσίας του ΣΥΡΙΖΑ και αναδείχθηκε μόλις πρόσφατα, στην πτώση, όταν κλήθηκε να βοηθήσει με κεντρικό ρόλο την τελευταία στιγμή. Κατά κοινή ομολογία τα πήγε καλά, αλλά το αποτέλεσμα είχε κριθεί προ πολλού. Δεν είναι ο αγαπημένος της ελίτ ούτε των κομματικών μηχανισμών, όμως πολλοί πιστεύουν ότι το πολιτικό του άστρο μόλις αναδύθηκε, κι ας αρνήθηκε να είναι υποψήφιος για την ηγεσία του κόμματος.
ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΙΟΥΤΗ

σχόλια

2 σχόλια
Σχετικά με τις αρλούμπες του Αστικού Μύθου περί Αβαν Γκάρντ και το ακόμα πιο τραγελαφικό που είπε: "Καλύτερα να παίρνουν λίγα χρήματα οι μουσικοί παρά καθόλου χρήματα" σας παραπέμπω σε πολύ πρόσφατο άρθρο που έγραψε ο David Byrne των Talking Heads στην Guardian.www.theguardian.com/music/2013/oct/11/david-byrne-internet-content-worldΑναφέρει χαρακτηριστικά ότι ο Damon Krukowski (Galaxie 500, Damon & Naomi) εισέπραξε για τα 1 ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΟ streams του τραγουδιού του "Tugboat" από την ΕΠΙ ΠΛΗΡΩΜΗΣ υπηρεσία του Spotify:είστε έτοιμοι.....έρχεται......νά'το......$16.89 !δεκέξι ολόκληρα δολάρια!σπότιφαη κ αγγούριαΜην μασάτε αμάσητα ότι σας πετάνε.Οι καλλιτέχνες πάλι στα αζήτητα πετάχτηκαν.
Με "πολιτικό" τρόπο απέφυγε ο κύριος την τελευταία ερώτηση. Μας λέει πόσα έχουν αποδώσει σε καλλιτέχνες συνολικά, αλλά κουβέντα δεν κάνει για τα ψίχουλα που δίνουν μεμονωμένα στους καλλιτέχνες και περισσότερο στους άσημους.Πάντως, προσωπική άποψη πως το deezer και το napster έχει πιο εύχρηστο interface από το spotify. Στο τελευταίο δεν κατάφερα ακόμα να βρω που αποθηκεύονται τα offline άλμπουμς, κάτι τόσο εύκολο στα δύο πρώτα.
(α) Καλύτερα να παίρνουν λίγα χρήματα οι μουσικοί παρά καθόλου χρήματα. (β) Οι πραγματικά ποιοτικοί μουσικοί και συνθέτες δεν παίζουν για τα χρήματα αλλά επειδή έχουν κάτι να "πουν" με την τέχνη τους. Έτσι κι αλλιώς ένας καλός μουσικός δε μπορεί να βγάλει πολλά χρήματα διότι τον ακούνε ελάχιστοι. Αυτό φαίνεται από το γεγονός ότι υπάρχουν π.χ. χιλιάδες τζαζίστες που συνεχίζουν να παίζουν παρά το γεγονός ότι βγάζουν ελάχιστα (και μόνο από συναυλίες).(γ) Η πτώση των τιμών της ηχογραφημένης μουσικής θα τιμωρήσει τους τεμπέληδες μουσικούς που δεν κάνουν ζωντανές εμφανίσεις και θα ενισχύσει τους εργατικούς. (δ) Με φθηνή πρόσβαση στη μουσική η ποιότητα και το αβαντ γκαρντ έχει περισσότερες ευκαιρίες να ακουστεί από μεγαλύτερο κοινό.(ε) Η τεχνολογία είναι ποτάμι που δε γυρίζει πίσω.
Εγώ έχω βρει στο iPad τουλάχιστον που αποθηκεύονται τα τραγούδια του Napster αλλά δεν είναι με μορφή MP3 ή κάτι τέτοιο... είναι σε άκυρη μορφή που δεν ανοίγει κάπως...Προφανώς για ασφάλεια...Το πρόβλημά μου με το Napster είναι ότι δεν έχει πολλούς καλλιτέχνες... ΠΧ εγώ είμαι fun των Metallica αλλά ΔΕΝ τους έχει εκεί... και προφανώς δεν έχει κι άλλους!!!Κρίμα!!! (έχω το Unlimited μέσω της Vodafone)