Όσοι από εσάς ήσασταν χρήστες του iPhone, όταν έγινε η μετάβαση από το iOS 5 στο iOS 6, πέρυσι το Φθινόπωρο, θα θυμάστε την αντίδρασή σας όταν διαπιστώσατε την αντικατάσταση του εικονιδίου των Google Maps, με ένα αδιάφορο εικονίδιο που έλεγε απλά Maps.
Είναι το ίδιο εικονίδιο που υπάρχει και σήμερα, στην 7η πια version του λειτουργικού της Apple.
Ήταν μια αλλαγή που δεν πέρασε "αναίμακτα" και προκάλεσε κύμα αρνητικών σχολίων προς την Apple, αφού η νέα εφαρμογή στην πρώτη της μορφή ήταν γεμάτη λάθη. Σταθμοί τραίνων στο Ελσίνκι μέσα σε πάρκα, εξαφανισμένες στάσεις μετρό, γέφυρες που οδηγούσαν μέσα στη θάλασσα και οδηγίες πλοήγησης που αν τις ακολουθούσε κάποιος έμπαινε σε αεροδρόμια, ήταν μερικά από αυτά (το tumblr The Amazing iOS 6 Maps, σταχυολογεί τα πιό κραυγαλέα και συνάμα ξεκαρδιστικά λάθη εδώ).
Ο λόγος που οι χάρτες της Google, "έχασαν το μπούσουλα» από το iOS της Apple και ταυτόχρονα την ευκαιρία να έχουν πρόσβαση σε 23 εκατομμύρια νέους χρήστες, αλλά και να χάσουν πάνω από 80, ήταν η συνεχής άρνησή της εταιρείας, να δώσει στην Apple πρόσβαση στις φωνητικές εντολές πλοήγησης. Υπηρεσία που παρείχε προς τους χρήστες στις εκδόσεις των Google Maps για Android, και ήταν ιδιαίτερα χρήσιμο χαρακτηριστικό, ιδιαίτερα στους οδηγούς.
Τελικά, μετά από μια δημόσια συγγνώμη του προέδρου της Apple Τιμ Κουκ, και πολλή σκληρή δουλειά του team προγραμματιστών, ήλθαν τα αποτελέσματα της έρευνας της έγκυρης ComScore για να δικαιώσουν την Apple.
Μόνο στις ΗΠΑ η εφαρμογή Maps της Apple, καταμετρούσε 35 εκατομμύρια χρήστες για τον Σεπτέμβριο του 2013, όταν το αντίστοιχο νούμερο χρηστών της εφαρμογής Google Maps στο σύνολο των λειτουργικών που ήταν εγκατεστημένη, έφτανε τα 57,8 εκ. χρήστες (6 εκ. μόνο, στο iOS – συμπεριλαμβανομένων και όσων διαθέτουν παλαιότερα iPhone, που δεν μπορούν να αναβαθμίσουν πέραν του iOS 5).
"Η Google, με το πείσμα της να μην δίνει πρόσβαση στις υπηρεσίες φωνητικής πλοήγησης, έχασε πρόσβαση σε ένα τεράστιο μερίδιο χρηστών, αλλά και σε μια πολύ σημαντική δεξαμενή δεδομένων", αναφέρουν οι αναλυτές.
Και στην ουσία αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο τελικά η Google θεωρείται ο "χαμένος" από αυτή την σύγκρουση, αφού τα γεωδετικά στοιχεία (τοποθεσία χρήστη, δεδομένα κίνησης στους δρόμους κλπ.) αποτελούν 'χρυσάφι' στα χέρια όποιας εταιρείας τα διαθέτει, αφού δίνουν πάτημα προς ένα τεράστιο κομμάτι της Mobile Διαφημιστικής Πίτας. Δηλαδή, την δυνατότητα να "σερβίρει" μηνύματα που βασίζονται στην τοποθεσία του καθενός μας σε πραγματικό χρόνο.
Ποιά είναι η δική σας γνώμη. Ποιά εφαρμογή χρησιμοποιείτε; Τα σχόλια, στη διάθεσή σας!
σχόλια