ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
9

Κυριακή 8 Δεκεμβρίου 2013.

 

Οι Αρχές κάνουν λόγο για 60.000 διαδηλωτές. Οι διοργανωτές μιλάνε για ένα εκατομμύριο. Το Κίεβο σείεται από τις φωνές εκείνων που απαιτούν να παραιτηθεί η Κυβέρνηση.

 

Η Ουκρανία δυσανασχετεί με την απόφαση του προέδρου Βίκτορ Γιανουκόβιτς να γυρίσει την πλάτη στην Ευρώπη και να στρέψει το βλέμμα στη Ρωσία. Μετά από τρεις εβδομάδες στους δρόμους ήρθε το ξέσπασμα...

 

Αργά το βράδυ το πλήθος εκτονώνεται στο άγαλμα του Λένιν, μπροστά από το Bessarabsky Market στο κέντρο του Κιέβου. Η αποκαθήλωση γίνεται με σκοινιά. Μετά αναλαμβάνουν οι βαριοπούλες.

 

Το Ρώσικο σύμβολο καταστρέφεται και οι φιλοευρωπαίοι παίρνουν την εκδίκησή τους.

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
1 Δεκεμβρίου 2013 - Ισχυρές Αστυνομικές Δυνάμεις φυλάνε το άγαλμα υπό το φόβο του βανδαλισμού

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

Έξι εμβληματικές φωτογραφίες από την «πτώση» του Λένιν στην Ουκρανία Facebook Twitter
8 Δεκεμβρίου 2013

 

 

Το άγαλμα είχε ανεγερθεί το 1946. Λίγα χρόνια πριν είχε βανδαλιστεί με μπογιές και τμήματα του είχαν σπάσει από τα χέρια προηγούμενων διαδηλωτών.

 

via

 

Φωτογραφία
9

ΚΙΝΗΣΗ ΤΩΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ

σχόλια

6 σχόλια
Διαπίστωση 1: Το μνημείο πως και δεν αποκαθηλώθηκε το 1991 με την ανεξαρτησία της Ουκρανίας από την Σοβιετική Ένωση;Διαπίστωση 2: Η Ρωσία επιχειρεί να δημιουργήσει μία εκ νέου ''Σοβιετική Ένωση''.Διαπίστωση 3: Κρίμα για τον βανδαλισμό ενός μνημείου -ακόμα και μισητού για τους πολίτες-.
Ειναι απιστευτο με ποση ανεση καποιοι κατηγορουν την Ε.Ε. Νομιζω δεν εχουμε καταλαβει το ποσο τυχεροι ειμαστε που ανηκουμε στην ισως πιο δημοκρατικη ενωση παγκοσμιως. Θα επρεπε να ανηκαμε στο team Russia ή τελοσπαντων σε καποια αλλη τυπου ενωση για να καταλαβουμε την αξια της Ε.Ε...
Υπάνθρωποι γινόμαστε γιατί δεν επενδύαμε τα λεφτά που μας έδιναν. Ποια Παιδεία και ποιά Υγεία; Τα πάρτι των δις και οι ατελείωτες καταλήψεις; Τι σόι πολίτες έχει βγάλει το εκπαιδευτικό μας σύστημα; Μήπως είμασταν ήδη υπάνθρωποι και απλά τώρα ξεσκεπάστηκε η σαπίλα μας;
Απ' τη μια είναι κρίμα. Είναι ένα ιστορικό μνημείο. Απ' την άλλη μπορούμε να τους κατανοήσουμε. Δεν βλέπουν που δεν βλέπουν με καλό μάτι οι ανατολικοί τα σύμβολα του κομμουνιστικού παρελθόντος (και με το δίκιο τους), μέσα στο αντιρωσικό κλίμα των ημερών, το άγαλμα του Λένιν, όπως λένε κάποιες ειδησεογραφικές σελίδες, συμβολίζει την "πρόσδεση της χώρας στο άρμα της Ρωσίας". Και πάρ'το κάτω...