Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter
18

 

 Η Λίλη Ζουμπούλη γεννήθηκε το 1994 στη Θεσσαλονίκη και ανήκει στην νέα γενιά καλλιτεχνών της πόλης.

Κι αν κρίνουμε από τις εικόνες της 20χρονης φωτογράφου, η νέα αυτή γενιά βρίσκεται σε πολύ καλό δρόμο.

Ξεκίνησε να ασχολείται με την φωτογραφία από την ηλικία των δεκαπέντε ετών, ενώ ένα χρόνο αργότερα βρέθηκε να παρακολουθεί φωτογραφικά σεμινάρια ( STEREOSIS, Στράτος Καλαφάτης, Jacob Aue Sobol )

Έχει συμμετάσχει σε ομαδικές εκθέσεις, καθώς και στην Berlinale Νέων Καλλιτεχνών της Θεσσαλονίκης.

Σήμερα σπουδάζει εικαστικά στο Λονδίνο ενώ, πίσω στην Ελλάδα, μόλις κυκλοφόρησε το πρώτο της φωτογραφικό λεύκωμα από τις Εκδόσεις Άγρα, στα πλαίσια μιας νέας σειράς λευκωμάτων πρωτότυπου και εντελώς καινοτόμου φορμά με τίτλο "Τρεις Φωτογράφοι – Τρεις αφηγήσεις από την Θεσσαλονίκη".

Αυτές τις μέρες φωτογραφίες της - όπως και των άλλων δύο νέων δημιουργών από τη Θεσσαλονίκη, του Κωστή Αργυριάδη και της Τάνιας Καμίδου των οποίων η δουλειά κυκλοφόρησε επίσης σε ξεχωριστά λευκώματα- εκτίθενται στο χώρο του Βιβλιοπωλείου Ιανός στην Αθήνα.

Ο λόγος στην Λίλη...

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

"Η φωτογραφία είναι για μένα ένα μέσο έκφρασης που μου έδινε πάντα τη δυνατότητα να παίρνω μια απόσταση από τον εαυτό μου και τις περιστάσεις γύρω μου.

Μου επιτρέπει να παρακολουθώ σαν τρίτος τις καταστάσεις που με αφορούν άμεσα."

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

"Φωτογραφίζω ανθρώπους στην ζωή μου, σε συγκεκριμένες στιγμές στις οποίες μου βγάζουν  κάτι που θα ήθελα οπωσδήποτε να απαθανατίσω.

Παράλληλα, βρίσκω ενδιαφέρον στα αυτοπορτρέτα, ενώ έχω αναπτύξει και κάτι σαν συλλογή από φωτογραφίες νεκρών ζωών που βρίσκω στον δρόμο.

Για μένα, σε όλες αυτές τις εικόνες υπάρχει μία σύνδεση, ακόμα κι αν πρόκειται για εντελώς διαφορετική θεματολογία.

Κι αυτό με εμποδίζει να ξεχωρίσω τι από τα παραπάνω προτιμώ να φωτογραφίζω περισσότερο από τα υπόλοιπα.."

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

"Αν έπρεπε να χαρακτηρίσω την θεματολογία της δουλείας μου θα έλεγα ότι είναι αυτοβιογραφική, αν και εμπεριέχει πολλά κομμάτια μιας πιο εσωτερικής καθημερινότητας."

 

"Οι φωτογραφίες μου είναι αυτοβιογραφικές. Δεν πρόκειται, δηλαδή, για σκηνοθετημένα γεγονότα.

Σε πολλές περιπτώσεις είχα μαζί μου την κάμερα, και απλώς ζήτησα από τα άτομα που ήθελα να φωτογραφίσω να μείνουν ακίνητα για ένα λεπτό."

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

"Ζω στο Λονδίνο μόνο τέσσερις μήνες τώρα, οπότε δεν μπορώ να πω ότι ξέρω αρκετά την πόλη.

Προς το παρόν αυτό που απολαμβάνω περισσότερο είναι οι ευκαιρίες για νέα ερεθίσματα, αλλά αυτό μπορεί να έχει να κάνει περισσότερο με το ότι ζω σε ένα νέο μέρος, παρά με το ίδιο το Λονδίνο."

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

"Η συναισθηματική μου κατάσταση την στιγμή που βγάζω μια φωτογραφία μπορεί να είναι πολύ διαφορετική από την εικόνα που επιλέγω να φωτογραφίσω εκείνη την ώρα.

Σίγουρα όμως, διαλέγω ασυνείδητα να  φωτογραφίσω -εφόσον το διακρίνω- ένα συναίσθημα το οποίο έχω βιώσει η ίδια κάποια άλλη στιγμή της ζωής μου."

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

"Η εκτίμηση ότι μία συγκεκριμένη εικόνα μου επιτρέπει να αντικρίσω διαφορετικές πτυχές του εαυτού μου και του κόσμου που με περιβάλει είναι αυτό που θα με κάνει να θέλω να πατήσω το κλικ της μηχανής."

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

Νέες Ελληνίδες Φωτογράφοι: Λίλη Ζουμπούλη Facebook Twitter

 

**

Πού: Ianos, Σταδίου 24, Αθήνα

Διάρκεια: Μέχρι τις 16 Ιανουαρίου 2014

Το Λέυκωμα των Εκδόσεων Άγρα κοστίζει 15 ευρώ ( 64 σελίδες, 31 x 23 )

 

Φωτογραφία
18

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο Μάρτιν Παρ επιστρέφει για να φωτογραφίσει το ελληνικό καλοκαίρι

Φωτογραφία / Ο Μάρτιν Παρ ετοιμάζεται να φωτογραφίσει ξανά το ελληνικό καλοκαίρι

Ένας από τους πιο σημαντικούς Βρετανούς φωτογράφους θα εκθέσει έργα του στο Hyper Hypo και θα υπογράψει βιβλία και αναμνηστικά που θα είναι διαθέσιμα για όλη τη διάρκεια του καλοκαιριού.
M. HULOT

σχόλια

9 σχόλια
δεν υπάρχει τίποτα το αξιόλογο σε αυτή τη συλλογή που δημοσιεύσατε. το ξεθώριασμα των φωτογραφιών τύπου instagram έχει καταντήσει κουραστικό και δεν προσθέτει τίποτα στο τελικό έργο. η καλή φωτογραφία θέλει μελέτη του κάδρου, στήσιμο του κάδρου, φωτισμό του κάδρου, όχι σήκωσα τη μηχανή και φύγαμε. και τα στήθη δεν σοκάρουν πλέον.
εμενα παλι μου αρεσαν 1)το τσιρκο2)το αγορακι εξω απο το αυτοκινητο3) οι κολωνες με τα γκραφιτι4)οι σκοτεινες πολυκατοικιεςολες οι αλλλες....οκ......συνηθισμενες.......και ως θεματα και ως take...αλλα....ειμαι ζωγραφος, οχι φωτογραφος....
Όποια τέχνη και να αγαπάς, μέσα από αυτή δείχνεις ποιος πραγματικά είσαι, εκφράζεις την ψυχή, την καρδιά και το μυαλό σου,χωρίς αυτό να σημαίνει πως ολοι μπορούμε να καταλάβουμε τον/την καλλιτέχνη(μαζί κι εγώ)οι περισσότερες είναι αδιάφορες για μένα και δίχως ουσία!!!
Ουφ, ευτυχώς δεν είμαι μονο εγώ που δεν τις βρίσκω αριστουργήματα. Η αλήθεια είναι ότι δεν σκαμπάζω και πολύ απο τέχνη, και δεν υπονοώ ότι οι φωτογραφίες είναι κακές αλλά πιστεύω οτι ο καθένας θα μπορούσε να τις βγάλει.(Please don't hate me too much)
Η 2 και η 5 διαμάντια, η 11 και η 12 περνάνε, οι άλλες απλά πιάνουν χώρο στον σκληρό. Εντελώς αντικειμενικά, ένα λάθος που κάνουν πάρα πολλοί φωτογράφοι και ιδίως νέοι, είναι οτι παρουσιάζουν φωτογραφίες που έχουν μιά συναισθηματική αξία για τους ίδιους, αλλά για κανέναν άλλο. Επίσης, μερικές κακές φωτογραφίες σε μια σειρά, θα θαμπώσουν τις καλύτερες!
Eντελως υποκειμενικα, εσυ θεωρεις "διαματια" αυτες που αρεσουν σε σενα, ισως γατι εχει καποια συναισθηματικη αξια για σενα (κατι σου θυμισε, ταιριαξε με τα δικα σου γουστα κοκ). Εμενα αυτες που αναφερεις με αφησαν αδιαφορη, μ αρεσε αντιθετα η 10 (με το παιδι κατω δεξια και τα κλαδια στο φοντο) και η 14 (τελευταια). Αρα το "εντελως αντικειμενικα" δεν υπαρχει. Ο καθε ανθρωπος δεχεται και απολαμβανει ενα εργο συμφωνα με τα δικα του, υποκειμενικα φιλτρα- τι του αρεσει, τι του ¨"μιλαει" και τι οχι. Αυτο ειναι η Τεχνη