Σήμερα στο ‘Α μπα’: τι είναι η ωριμότητα;

Σήμερα στο ‘Α μπα’: τι είναι η ωριμότητα; Facebook Twitter
25

__________________

1.

"Aγαπητή Αμπα μου,
Ποιος είναι ο ορισμός της ωριμότητας ; με ποια κριτήρια θα λέγαμε κάποιον ώριμο ή αντίστοιχα ανώριμο; δεν βασίζεται λίγο πολύ στα προσωπικά βιώματα και θέλω του καθενός ;"- μαρκαδορακι

 

Προσπαθείς να με κάνεις να πω ότι πρόκειται για κάτι υποκειμενικό; Όχι, δεν είναι. Ώριμος είναι αυτός που έχει αυτογνωσία και λόγω αυτής είναι σε θέση να ζει μαζί με τους άλλους και όχι πατώντας πάνω σε πόδια και χέρια, και μάλιστα χωρίς να το καταλαβαίνει. Ώριμος είναι αυτός που έχει γνωρίσει τον εαυτό του σε τέτοιο βαθμό ώστε να ξέρει τι του κάνει καλό και τι πρέπει να αποφεύγει. Ώριμος είναι, με λίγα λόγια, αυτός που είναι ανεξάρτητος και ισορροπημένος ώστε να μπορεί να παίρνει αποφάσεις που δεν καταπατούν τα όρια των άλλων και που δεν κατηγορεί τους άλλους για τις αποτυχίες του.
Αν εννοείς ότι η εμπειρία (τα προσωπικά βιώματα) επηρεάζουν την ωριμότητα η απάντηση είναι «στην καλή περίπτωση, ναι», γιατί υπάρχουν πολλοί που ζουν πολλά και διάφορα, αλλά βγάζουν λάθος συμπεράσματα – σ' αυτή την περίπτωση οι εμπειρίες δεν προσθέτουν αυτογνωσία και άρα δεν οδηγούν στο μονοπάτι της ωριμότητας. «Με παράτησε επειδή φοβήθηκε». «Με αποφεύγει επειδή έχει τα δικά της». Καταλαβαίνεις τι εννοώ. Αν όχι... ίσως βγάζεις κι εσύ λάθος συμπεράσματα.

 

 

__________________
2.

Δανείζομαι την ρητορική ερώτηση σου και αποζητώ απάντηση : ''Αν δεχτείς ότι ήταν ένας άνθρωπος εντελώς ακατάλληλος για σένα, αυτό τι σημαίνει για εσένα;''-mea culpa


Πώς να απαντήσω κάτι τέτοιο; Υπάρχουν ερωτήματα που δεν μπορούν να απαντηθούν από άλλον. Αν αγαπάς τον εαυτό σου αρκετά, θα του επιτρέψεις να ακούσει την απάντηση και θα τον προστατέψεις αν προκληθούν αυτοκαταστροφικές τάσεις.

__________________
3.

Γιατί να φοβόμαστε να μην φανούν τα εσώρουχά μας ενώ στην παραλία με το μαγιό να βγαίνουν όλα έξω...; Δεν είναι ανορθόδοξο αυτό;


Ξεκινώντας νομίζω ότι όλοι συμφωνούμε στο ότι δεν φοβούνται όλοι το ίδιο να μην φανούν τα εσώρουχά τους. Από τον Τζάστιν Μπίμπερ που φοράει το παντελόνι στα γόνατα μέχρι τα κορίτσια που φοράνε το καλό τους σουτιέν κάτω από σιθρού ρούχα, η ημι-εμφάνιση των εσωρούχων είναι μια τέχνη που μπορεί να έχει από αισθησιακό αποτέλεσμα μέχρι εισιτήριο ελευθέρας για τα πανηγύρια.


Τα ρούχα, η περιβολή που διαλέγουμε, είναι εδώ και αιώνες κάτι παραπάνω από μέσο για να παραμείνουμε ζεστοί. Τα ρούχα είναι σύμβολα. Με τα ρούχα δηλώνουμε πού ανήκουμε (ηθελημένα ή όχι, είναι αδύνατον να το αποφύγουμε), δηλώνουμε σύμπνοια ή αντίθεση, συμμετοχή σε τελετουργίες, σεβασμό για έναν άνθρωπο ή για μια περίσταση. Αλλιώς θα διαλέξουμε ρούχα για μια κηδεία και αλλιώς για σαββατοκύριακο στις Πρέσπες.


Έτσι και τα επίπεδα γύμνιας αλλάζουν ανάλογα με το χώρο και την εποχή. Οι σαγιονάρες στην παραλία είναι το μόνο που βολεύει, στην πόλη ευνοούν τις μαύρες πατούσες. Το σορτς στις διακοπές είναι το πασπαρτού, στην πόλη μπορεί να γίνει αντικείμενο θαυμασμού αλλά και χλευασμού. Ειδικά αυτοί που παριστάνουν υπεράνω εμφάνισης, δίνουν πολύ μεγάλη σημασία στην εντύπωση που δίνουν.

__________________
4.

 
Μετά από μια αρκετά μεγάλη πορεία στη ζωή μου (διαζύγιο, παιδιά,) έκανα την λογική επιλογή. Μπήκα σε μια σχέση με έναν άνθρωπο τον οποίο δεν ερωτεύτηκα τρελά αλλά είμαι ήρεμη, περνάω όμορφα, κάποιες φορές νιώθω ευτυχισμένη, βρήκα κατανόηση τρυφερότητα, έναν άνθρωπο να μοιράζομαι μαζί του την πραγματικότητα μου. Πριν όμως από αυτόν είχε μεσολαβήσει μια σχέση με ατυχή κατάληξη στην οποία είχα ερωτευτεί, πολύ. Τέλειωσε χωρίς να το θέλω, χωρίς να είμαι έτοιμη γι αυτό το τέλος. Αυτός ο άνθρωπος υπάρχει ακόμα στο περιβάλλον μου και όταν έμαθε για την άλλη σχέση μου έκανε κάποιες κινήσεις, λίγο... εφηβικές. Τίποτα βέβαια που να μοιάζει με πρόταση, αλλά όσο καιρό ήμουν μόνη μου με είχε αποκόψει τελείως. Εδώ και καιρό δεν νιώθω ερωτευμένη μαζί του και μάλιστα βλέπω πράγματα σε αυτόν που έχουν απομυθοποιήσει την εικόνα που είχα. Όμως με αναστατώνει όταν επικοινωνεί, αρχίζω να σκέφτομαι τι θα γινόταν αν. Φυσικά απαντάω σε ένα ανύπαρκτο δίλημμα γιατί ουδέποτε τέθηκε. Και η απάντηση δεν μου είναι καθόλου προφανής, δεν θα μπορούσα πια να εμπιστευτώ αυτόν τον άνθρωπο ούτε νιώθω κάτι, ίσως αναπολώ μερικές φορές εκείνα τα δυνατά συναισθήματα, αυτό είναι όλο. Τι είναι όμως αυτό που με αναστατώνει? Θέλω να πάρω εκδίκηση? Είναι εγωισμός? Θέλω να είμαστε πάλι μαζί? Θέλω να του πετάξω κατάμουτρα ένα "όχι"?- Τι λέω τώρα.

Αυτό που θέλεις είναι να σε ερωτευτεί περισσότερο από όσο τον είχες ερωτευτεί εσύ τότε, να κάνει επίσημη πρόταση, να του ρίξεις χυλόπιτα και να πάρεις το αίμα σου πίσω. Αυτό που θέλεις είναι κάπως...εφηβικό.

__________________
5. 

Αγαπητή Α μπα,
Τα τελευταία αρκετά χρόνια της ζωής μου έκανα, με αφορμή ένα σοκαριστικό γεγονός που με αφύπνισε, μια υπερπροσπάθεια να βελτιώσω τον εαυτό μου και να μάθω όσο περισσότερα πράγματα γίνεται. Διάβασα πάρα πολύ, πήρα δεύτερο πτυχίο, έκοψα το κάπνισμα, ταξίδεψα, είδα πάρα πολλές ταινίες, γυμνάστηκα αρκετά, ασχολήθηκα με τις τέχνες και τα γράμματα, όλα αυτά στα πλαίσια της οικονομικής μου δυνατότητας που δεν είναι και απεριόριστη φυσικά . Σήμερα είμαι πολύ ευχαριστημένος με όσα κατάφερα είδα και γνώρισα και μου αρέσω αρκετά πια. Το δυστυχές είναι πως διαπιστώνω ότι με τα μέλη της οικογένειας μου έχουμε απομακρυνθεί εντελώς σε σημείο η σχέση μας να είναι δύσκολη. Με απορρίπτουν και τους απορρίπτω στην ουσία. Μου φαίνεται ώρες ώρες πως δεν έχουμε να συζητήσουμε τίποτε πια. Αδιαφορούν πλήρως για τις εμπειρίες μου αυτές και μου έχουν πει και δείξει πως έχω γίνει ένας ¨ξένος¨ ( σε σχέση με τον τρόπο ζωής τους και τις αντιλήψεις τους που κάποτε και εγώ υιοθετούσα). Στεναχωριούνται φυσικά, αλλά η σχέση μας έχει περιοριστεί στο μίνιμουμ και αισθάνονται άβολα όταν είμαστε μαζί ή εγώ όταν αντιμετωπίζω στη συζήτηση απόψεις σεξιστικές, ρατσιστικές, πολιτικά ακραίες, σοβινιστικές τους αντιπαθώ και αντιπαρατίθεμαι με αποτέλεσμα να τσακωνόμαστε πάντα . Το ίδιο αλλά σε όχι τόσο έντονο βαθμό έχει συμβεί και με αρκετούς φίλους πολύ κοντινούς κάποτε. Μερικές φορές αισθάνομαι πως πρέπει να προσποιηθώ ή να μην αντιδρώ για να μη τους δυσαρεστώ ή να μη διαφωνήσουμε έντονα αλλά μέσα μου βράζω. Τελικά είναι σα να έχω πάρει ¨διαζύγιο¨ με το παρελθόν ; Δηλαδή κερδίζεις γνώσεις ,εμπειρίες και διαμορφώνεσαι αλλά χάνεις τους ανθρώπους σου;- Ξαφνικά ξένος

Πρώτα πρώτα, συγχαρητήρια για την προσπάθεια σου. Τώρα που πήρες φόρα ελπίζω να μην σταματήσεις αλλά να εντείνεις κι άλλο την προσπάθεια. Κάποτε ίσως φτάσεις στο σημείο να δέχεσαι τους άλλους όπως είναι χωρίς να τους οικτίρεις που δεν σε καταλαβαίνουν. Όπως αδιαφορείς για τις εμπειρίες των μελών της οικογένειας σου, έτσι αδιαφορούν και αυτοί για τις δικές σου – γιατί έχεις εσύ περισσότερο δίκιο; Επειδή τους βλέπεις αφ' υψηλού;
Αν υποθέσουμε ότι βρίσκεσαι σε ανώτερο πνευματικό επίπεδο από τους φίλους και τους συγγενείς, τότε πρέπει να παραδεχτείς ότι υπάρχουν και άλλοι, σε αντίστοιχα ανώτερο επίπεδο από το δικό σου, που θα είχαν δικαίωμα να σε σνομπάρουν. Είναι έτσι;


Δεν βελτίωσες τον εαυτό σου για να σου πούνε μπράβο, ούτε για να διδάξεις. Το έκανες για σένα και για να σου ανοίξουν κι άλλο τα μάτια, όχι για να περιοριστείς περισσότερο. Η καλλιέργεια πρέπει να έχει και την αποδοχή του άλλου μέσα της, αλλιώς είναι απλώς συλλογή γνώσεων.

__________________
6.

Αγαπητή Α,μπα
Από πού λες να προήλθαν όλες αυτές οι υποδηλωτικές της εμμηνόρροιας φράσεις, τύπου "κατέβηκαν οι Ρώσοι/ ο Ολυμπιακός για προπόνηση/ ο ξάδερφος από το Κοκκινόχωμα" ή ακόμη και το αθώο "είμαι αδιάθετη"; Γιατί δεν το λέμε απλά "έχω περίοδο" και ακούς ένα σωρό κοπέλες να εκφράζονται έτσι; Για κάποιο λόγο εκνευρίζομαι πολύ με αυτές τις φράσεις. Σα να υπονοείται ότι είναι κάτι ντροπιαστικό που πρέπει να το κουκουλώνουμε με χαριτωμενιές. Λες να παίζει κανένα ρόλο η θρησκεία και το γεγονός ότι "δεν επιτρέπεται" να μεταλαμβάνεις όταν έχεις περίοδο;- Σερβιέτα με τσακισμένο φτερό


Ρε λες να ανακατεύται η θρησκεία σε τέτοια πράγματα; Σε λίγο θα μας πεις και ότι η θρησκεία επηρεάζει τον ρόλο των γυναικών στην κοινωνία.

__________________
7.

λοιπόν, είμαι στην εξής συγκυρία: έχοντας ξεπεράσει τη μεγάλη μου καψούρα και σχέση, οι στενές και ευρύτερες φίλες μου είναι από την άλλη σε γαμάτα ζευγάρια που τους κόβω μαζί και για ζωή. Σχετικά με τις παροδικές ερωτικές επαφές μου, έχω ακούσει συχνά "δεν είναι αυτός για σένα","θες κάποιον ξεχωριστό" κτλ. Καλό το νοιάξιμο (κι οι κολακείες) δε λέω, αλλά πώς να εμποδίσω μια αίσθηση κατωτερότητας που έχει αρχίσει να κινείται στη μπσυχούλα μου, που είμαι η μόνη απ' το σινάφι μου που δεν έχω κάποιον σημαντικό στη ζωή ή στα όνειρα?- x/2

Μην ακούς αυτά τα σχόλια ως κολακείες, άκουσε τα ως αυτό που είναι. Σου λένε ότι διαλέγεις ανθρώπους που δεν είναι κατάλληλοι για σένα και πιο συγκεκριμένα που είναι κατώτεροι από σένα. Αυτό δεν είναι κολακεία, είνα μεγάλο πρόβλημα που ίσως εξηγεί γιατί οι ερωτικές επαφές είναι παροδικές.


Δεν ξέρω. Ρώτα αυτούς που σου τα λένε αυτά αν τα εννοούν. Αν τα εννοούν, χρειάζεται ανασυγκρότηση.

25

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

σχόλια

12 σχόλια
Μπράβο για την απάντηση στο #5Ο τελικός προορισμός στην αναζήτηση της γνώσης πρέπει να είναι πάντα η ταπεινότητα, την οποία προφανως ο συγκεκριμένος αποστολέας δεν έχει καν προσεγγίσει ακόμα.
Ο τελικός προορισμός στην αναζήτηση της γνώσης πρέπει να είναι πάντα η γνώση και η αλήθεια. Αυτά με την ταπεινότητα μου ακούγονται λίγο Χριστιανο-Ανατολικές φιλοσοφίες. Ευγένεια το καταλαβαίνω και το εκτιμώ, ταπεινότητα όμως, γιατί; Αλλά βέβαια ο άνθρωπος της ερώτησης έψαχνε προσωπική ανάπτυξη, όχι γνώση αποκλειστικά και αυτό είναι άλλο θέμα.
Σκέψου το γνωστό ρητό του Σωκράτη εν οίδα ότι ουδέν οίδαΕκεί πρέπει να φτάσει κανείς μετά την περιήγησή του στον κόσμο της γνώσης και όχι να κοιταει αφ υψηλού τους υπολοίπους.
#5To παιδί ούτε βούδας υποστηρίζει ότι είναι, ούτε φωτεινός παντογνώστης, κι αν σε πρήζουν με σεξιστικά και χρυσαυγήτικα συνεχώς, μπορεί να χάνεις την υπομονή σου, να στεναχωριέσαι (αν πρόκειται για οικεία και αγαπητά άτομα), να αισθάνεσαι σαν τη μύγα μες το γάλα ή βγάζεις τον σκασμό για να μην φαγώνεσαι συνέχεια με τους -συγκεκριμένους -ανθρώπους.Επιπροσθέτως οι καταστάσεις που ζούμε μπορεί να κάνουν τους -συγκεκριμένους- ανθρώπους πιο δεικτικούς, μπορεί και οι ίδιοι να μην είναι στάσιμοι, αλλά να «χειροτερεύουν» την στάση τους, συμβαίνει. Όπως και τα κόμπλεξ κατωτερότητας (και όχι μόνο ανωτερότητας) συμβαίνουν και ποιος-α θα μάς πει τι ήλθε πρώτο, τι δεύτερο, τι συντηρεί μία κατάσταση κλ.π.; Δεν είναι τόσο απλό.Μήπως είναι καιρός για διαφορετικές προσεγγίσεις, όμως; Ή καιρός για νέους ανθρώπους; Εκτός από το θέμα της οικογένειας, που μία είναι, τι να κάνουμε, μοιάζει να θέλει να τα θέλει όλα (και όλους) ...και -όχι- επειδή έτυχε να ριχνουμε σουτάκια στο γυμνάσιο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα είμαστε με τον άλλον αδερφές ψυχές εις τον αιώνα αμήν κ.λπ..ΥΓ.«Εγώ πάντως, αν συναντούσα κάποιον/-α σε ανώτερο πνευματικό επίπεδο από το δικό μου, πολύ θα ήθελα να με διδάξει!» Συμφωνώ με Parisios (δεδομένου ότι ο/η άλλος-η έχει και μία ...λογική συμπεριφορά)
#5Συνήθως,άνθρωποι μορφωμένοι και καλλιεργημένοι,αποπνέουν ηρεμία και πραότητα στη συμπεριφορά τους έναντι των άλλων,οποιωνδήποτε άλλων,έχοντας πλήρη επίγνωση της λαικής ρήσης"τα σιγανά τα λόγια ακούγονται πιο βαθιά".Η στάση τους αυτή πηγάζει απο το κατασταλαγμένο και ισορροπημένο εγώ τους,εκλαμβάνεται και εκτιμιέται ιδιαιτέρως απο τους άλλους,ασχέτως αν αυτοί εκδηλώνουν την αντιδρασή τους,πολλές φορές,με ακραίο τρόπο.Δεν ζητούν αναγνώριση απο κανέναν,παρά μόνο απο τον εαυτό τους.Οσοι είναι πραγματικοί φίλοι το αναγνωρίζουν,οι άλλοι απλώς δεν ήταν φίλοι.Και κάτι ωραίο που είπε ο Oscar Wilde"οι πραγματικά ενδιαφέροντες άνθρωποι είναι αυτοί που δεν ξέρουν εντελώς τίποτε και αυτοί που ξέρουν πάρα πολλά''Η αφεντιά μου δεν ανήκει σε καμιά κατηγορία,εσυ είσαι σίγουρος οτι δεν ανήκεις πουθενά;Γιατί η πνευματική ωριμότητα,αν υπάρχει τέτοιος όρος,είναι κάτι που χτίζεται βασανιστικά και δεν είμαι καθόλου σίγουρος οτι ολοκληρώνεται ποτέ,βαθμολογώντας ,όποτε της ζητηθεί,τους πνευματικούς μας ορίζοντες.Υ.Γ. Ο Παπαδιαμάντης στα καπηλειά τα 'τσουζε με τους απλούς ανθρώπους,οχι γιατί σνόμπαρε τους ''πνευματικούς'',αλλά γιατί εκεί ένιωθε οτι επικοινωνούσε καλύτερα...εξ ου και η παρακαταθήκη του.
#6εκτος απο το "ειμαι αδιαθετη" που προσωπικα αποδεχομαι, γιατι συμπασχω, ολα τα αλλα προερχονται απο την ιδια πηγη που προερχονται τα: το πνιγεις το κουνελιτην κουνας την αχλαδιαβαζεις την καλτσα στο συρταριτο κανελωνεις το ρυζογαλοτην σιδερωνεις την πλακα (πολυτεχνειο)το γυαλιζεις το πομολοτο πας το γραμματο λες το ποιμακαι πολλα αλλα...
#7εξαρταται απο το πως ειναι οι "σημαντικοι" για το "σιναφι" σου.μπορει να ισχυει αυτο που λεει η abba , να ειναι νοιαξιμο που πρεπει να λαβεις σοβαρα υποψη, μπορει ομως και να ειναι καθαρη υποτιμηση για εσενα και τις επιλογες σου, καμουφλαρισμενη σε νοιαξιμο..εσυ θα το κρινεις αυτο.
#5 "Αν υποθέσουμε ότι βρίσκεσαι σε ανώτερο πνευματικό επίπεδο από τους φίλους και τους συγγενείς, τότε πρέπει να παραδεχτείς ότι υπάρχουν και άλλοι, σε αντίστοιχα ανώτερο επίπεδο από το δικό σου, που θα είχαν δικαίωμα να σε σνομπάρουν. Είναι έτσι; Δεν βελτίωσες τον εαυτό σου για να σου πούνε μπράβο, ούτε για να διδάξεις."Εγώ πάντως, αν συναντούσα κάποιον/-α σε ανώτερο πνευματικό επίπεδο από το δικό μου, πολύ θα ήθελα να με διδάξει! #7Βλέπω τη φωτογραφία και λέω "Εκεί πρέπει να πάω ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ". Image search. Rio De Janeiro -Red Beach. FML
#2: Θα κάνω μια απόπειρα να απαντήσω, δίνοντας την δική μου εκδοχή.Εάν δεχτείς ότι ένας άνθρωπος ήταν εντελώς ακατάλληλος για σένα, αυτό σημαίνει για σένα ότι δέχεσαι πως την δεδομένη στιγμή που το επέλεξες, έκανες μια λάθος επιλογή, δηλαδή ήσουν κατ' επέκταση λάθος, έσφαλες, απέτυχες και όλα τα συναφή αρνητικά... Πόσο εύκολο είναι όμως να παραδεχτεί κανείς ότι έχει κάνει λάθος; Πρέπει να έχεις αρκετά ανεπτυγμένη αυτογνωσία και επίσης να έχεις αποδεχτεί τον εαυτό σου, όπως είναι, καθώς και το γεγονός ότι δεν είναι τέλειος και αλάθητος. Κάτι τέτοιο χρειάζεται πολύ προηγούμενη δουλειά με τον εαυτό σου και αρκετό θάρρος, καθώς συνήθως τείνουμε να κατηγορούμε τους άλλους: "με κορόιδεψε, με παρέσυρε, μου έδειξε άλλο εαυτό, μου έταξε φύκια για μεταξωτές κορδέλες κλπ.." ΟΚ, εσλυ γιατί δεν ήσουν πιο υποψιασμένος;Με λίγα λόγια, αν φτάσεις στο γεγονός να παραδεχτείς την λάθος επιλογή σου, είσαι σε σωστό δρόμο και όχι τυφλωμένος από πάθος και εγωισμό. Το κλου της υπόθεσης είναι να μην σε πάρει από κάτω που έκανες ένα λάθος, αλλά να συγχωρέσεις τον εαυτό σου, να μάθεις από αυτό και προπαντώς να προσπαθήσεις να μη το επαναλάβεις, αφού θα έχεις πλέον αναγνωρίσει για ποιό λόγο ήταν ο άλλος ο λάθος άνθρωπος για σένα.Προσοχή επίσης στις τάσεις ναρκισσισμού, μπορεί να ήσουνα και εσύ ο λάθος άνθρωπος για τον άλλον, οπότε να μην υπήρχε δυνατότητα σύμπνοιας, έτσι και αλλιώς εξ αρχής. Το ασφαλέστερο μάλλον θα ήταν να τεθεί το πράμα αμοιβαία και να πούμε ότι "δεν ταιριάζαμε" στον πληθυντικό και τέλος, το βάζουμε πίσω και προχωράμε να βρούμε αυτό που θα μας ταιριάξει, χωρίς να καταριόμαστε την άδικη μοίρα που όλο ακατάλληλα άτομα μας φένει στο διάβα μας... Μπορεί να τα φέρνει η μοίρα, αλλά εμείς επιλέγουμε να ασχοληθούμε περαιτέρω και να παρασυρθούμε καμιά φορά, παρόλα τα καμπανάκια που επιλέγουμε να αγνοούμε, παρόλο που τα βλέπουμε...
Βρίσκω δύσκολο να καταλάβω τον λόγο που το να λέει κάποιος πως ο εαυτός του "του αρέσει" είναι αρνητικό. Πάντα πίστευα πως είναι ένας από τους πιο σημαντικούς στόχους που πρέπει να κατακτήσει ο καθένας μας στην μικρή μας ζωή.
..δεν ξερω φιλοι μου.. εμενα στο συνολο του το 5 μου βγάζει τεραστια έπαρση. Το διαβασα ηδη δυο φορες κ τις δυο ειχα την ιδια αισθηση. Στις πρωτες 3-4 γραμμες ξεκιναει μια χαρα (θελει να βελτιωθει και καλα κανει) αλλα στη συνεχεια εκει που αναφερεται στους αλλους μου βγαζει βαθια εγωιστικο κ επαρμενο χαρακτηρα .Εβαλε τον εαυτο του σε βαθρο βελτιωσε το περιτυλιγμα κ πιστευει οτι ειναι φοβερο κελεπουρι. Δεν εγινε καλυτερος γιος/αδελφος ή φιλος. Δε βλεπω να εχει ισορροπησει ουτε μεσα του ουτε εξω του. Αντιθετως,εχει αποξενωθει με ολους.Τελος παντων, το μονο σιγουρο ειναι οτι προτιμω εναν καλο φιλο απο εναν "πανσοφο" και πολυταξιδεμενο μπρατσαρα. Στην τελικη το φιλαρακι θα με βοηθησει να βγω και απο την αγνοια μου. Αλλα οχι.. ο Φιλος Νο.5 ειναι καλος μονο για την παρτη του και θυμωνει που δεν τον καταλαβαινει κανεις.Ειμαι λιγο αυστηρη, αλλα το νομισμα εχει δυο οψεις.
Μα γιατί; τι έπρεπε να πει; Δε μου αρέσω καθόλου; Τότε ίσως λέγαμε οτι πάει να "ψαρέψει" κοπλιμέντα ή οτι είναι ανικανοποίητος. Το να είναι κάποιος ευχαριστημένος με αυτά που έχει κατορθώσει μόνος του γιατί πρέπει να είναι ένδειξη ναρκισσισμού;
5: Από την ερώτηση, βλέπω ένα παιδί που δεν βλέπει κανέναν αφ’ υψηλού αλλά που υποφέρει έχοντας προχωρήσει μπροστά σε άλλα πνευματικά μονοπάτια και στην πορεία έχει αφήσει πολύ πίσω την οικογένεια του που απλά δεν μπορούν ή δεν θέλουν να τον ακολουθήσουν. Είναι πολύ πρόσφατη και προφανώς απότομη η αλλαγή και δεν πρόφτασε να προσαρμοσθεί και βρει πως θα το αντιμετωπίσει. Η προσωπική ανάπτυξη είναι μια επίπονη και μοναχική διαδικασία. Όπως όταν ένας ορειβάτης φτάνει με πολλές προσωπικές θυσίες στην ψηλότερη κορυφή και έχει πλέον απεριόριστη θέα 360 μοιρών, αλλά κανέναν να την μοιραστεί, έτσι και ο άνθρωπος που με θυσίες άνοιξε το μυαλό του, δεν μπορεί να περιμένει από τους ανθρώπους που ποτέ δεν εγκατέλειψαν τους πρόποδες να αντιλαμβάνονται και να μοιράζονται την εμπειρία του. Από την άλλη, έχοντας ανοίξει πλέον το μυαλό του, είναι αδύνατον να επιστρέψει στην προηγούμενη κατάσταση του και να αποδεχθεί ξανά τα όποια αξιώματα, προκαταλήψεις και δοξασίες που κατάφερε να αποτινάξει με μεγάλο κόπο. Επιπροσθέτως είναι πολύ δύσκολο με διαμάχες και διαφωνίες να καταφέρει να αλλάξει την κοσμοθεωρία των συγγενών του. Η προσωπική ανάπτυξη δυστυχώς δεν έρχεται με φωτοστέφανο όπως η επιφοίτηση και δεν μπορεί να πεισθεί κάποιος που δεν έχει την διάθεση ή ακόμη και την ικανότητα να αντιληφθεί πως ο μεταφορικός μας ορειβάτης είναι πλέον μια πιο εξελιγμένη μορφή του περασμένου του εαυτού. Οι γονείς, τα αδέλφια και οι κοντινότεροι φίλοι είναι καμιά φορά αυτοί που δυσκολεύονται περισσότερο από όλους να παραδεχθούν την μεγάλη αλλαγή αυτή. Η (δύσκολη) λύση συνήθως είναι να αποδεχόμαστε τους συγγενείς μας για αυτό που είναι και διαλέγουμε νέους φίλους που μπορούν και θέλουν να μας καταλάβουν και προχωράμε μπροστά με αυτούς.
Θεωρώ κι εγώ πώς ήταν πολύ άστοχη απάντηση. Αυτός που έκανε την ερώτηση, προφανώς βρέθηκε στο πολύ δύσκολο σημείο της ζωής του, όταν πια άλλαξε σε μεγάλο βαθμό ως χαρακτήρας και τον τρόπο ζωής του (και φανερά προς το καλύτερο) και απομακρύνεται ουσιαστικά από την οικογένεια και το φιλικό και μη περιβάλλον που είχε μικρότερος. Και την οικογένεια και τον κύκλο σου, τουλάχιστον νέος δεν τα πολυεπιλέγεις, τύχη και συγκυρίες είναι. Μάλλον αναφέρεται και σε αρκετά μεγάλες διαφορές ("ή εγώ όταν αντιμετωπίζω στη συζήτηση απόψεις σεξιστικές, ρατσιστικές, πολιτικά ακραίες, σοβινιστικές τους αντιπαθώ και αντιπαρατίθεμαι"). Δε υπάρχει "πρέπει" στο να αποδέχεσαι τέτοια άτομα.
Εγώ αντίθετα θεωρώ πολύ εύστοχη την απάντηση. Μέσα από την μόρφωση και την πνευματική καλλιέργεια εξελίσσεται και ωριμάζει κανείς. Μέρος αυτού ειναι η πλήρης αποδοχή του εαυτού σου (και οχι ΑΡΚΕΤΗ) και αυτο γίνεται τρόπος για να μάθεις να αποδέχεςαι και τους άλλους, ακόμη και αν θεωρείς ότι οι απόψεις τους ειναι σεξιστικες και ρατσιστικές, ακόμη και αν θεωρείς πως οι απόψεις τους ειναι εγκληματικές δε μπορείς να τους σωφρονισεις, παρά μόνο να τους προειδοποιήσεις για τις οποιεσδήποτε συνέπειες. Όλα βέβαια εξαρτώνται από τις περιπτώσεις, αλλά δε βλέπω το λόγο γιατι να πρέπει να διδάξει ή να καθοδηγήσει τον οποιοδήποτε. Να τσακώνεται για να αλλάξει την αντίληψη των άλλων. Η οικογένεια του ειναι και θα ειναι για πάντα οικογένεια του, αλλά μέχρι εκει. Δεν υπεύθυνος κανένας για κανέναν. Με τις υπόλοιπες σχέσεις τα πράγματα ειναι διαφορετικά γιατι εκει μια τέτοια διάφορα στις απόψεις θα σήμαινε πως δεν ταιριάζετε και εκει τελειώνεις τη σχεση, δεν προσπαθείς να αλλάξεις το μυαλό του αλλού. Γιατι απλά δε σημαίνει πως οι δικές σου απόψεις ειναι σωστές για όλους, αλλά σωστές για σένα και αυτο έχει μεγάλη διάφορα. Και σκεφτείτε το και αλλιώς, ποια η διάφορα κάποιου που ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μια πολιτική ακραία άποψη από κάποιον που ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μια πολιτικώς ορθή άποψη?! Το νόμισμα ειναι το ίδιο!
«Και σκεφτείτε το και αλλιώς, ποια η διάφορα κάποιου που ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μια πολιτική ακραία άποψη από κάποιον που ΕΠΙΒΑΛΛΕΙ μια πολιτικώς ορθή άποψη?!»α τέλειο! νέα «θεωρία των άκρων» αυτή;
Εγώ πάλι δεν καταλαβαίνω τη στάση της οικογένειας απέναντι στο παιδί. Ειλικρινά, καθόλου. Αντί να θαυμάζουν και να χαίρονται που το παιδί τους εξελίχθηκε, ανεξάρτητα από το γεγονός ότι ίσως δεν καταλαβαίνουν ούτε τα μισά όταν τους μιλάει, αντιθέτως νιώθουν "ξένοι"- μα, με το παιδί τους; Και εγώ με τη γιαγιά μου τη συγχωρεμένη που έφτασε μέχρι τρίτη δημοτικού και κοίταζε να παντρέψει τα κορίτσια από τα 16, είχαμε χάσμα επικοινωνίας, αλλά γελούσαμε και οι δύο...Η όλη ιστορία μου θύμισε την περίπτωση μιας γνωστής μου, αρκετά μεγαλύτερής μου,μορφωμένης,πολύγλωσσης και πολυταξιδεμένης, η οποία μου ανέφερε ότι όταν πέρασε τις εξετάσεις στο πανεπιστήμιο και το είπε με χαρά στη μητέρα της, η απάντηση που έλαβε ήταν:"ωραία, έλα να σου δείξω τώρα πώς τρίβουν την μπανιέρα γιατί δεν την καθάρισες καλά-με τα πτυχία νομίζεις ότι θα βρεις άντρα;!"
Σίγουρα μιλάμε για δύσκολες καταστάσεις και επίσης μιλάει και για ένα σοκαριστικο γεγονός που με κάνει να αναρωτιέμαι αν συνδέεται με την οικογένεια. Αλλά αν αυτός έχει αυτό το ανώτερο πνευματικό επίπεδο τότε πρώτος πρέπει να καταλάβει πως η οικογένεια είναι ο,τι μπορεί να είναι και δε χρειάζεται ούτε να ταίριαξεις ούτε να αποκτήσετε όλοι τις ίδιες απόψεις. Ακόμη και στην περίπτωση που τον αγανακτούν.
έτσι ακριβώς είναι..και το τίμημα που πληρώνεις είναι αυτό της μοναξιάς..θέλω να πιστεύω οτί είναι παροδική και οτί σύντομα θα μπορούμε να βάλουμε νέους ανθρώπους στη βάρκα μας και να συμπορευτούμε μαζί τους..