Mετανάστες ψάχνουν για σήμα

Mετανάστες ψάχνουν για σήμα Facebook Twitter
1

 

[Από τον Θανάση Χαραμή]

 

Αφρικανοί μετανάστες μαζεύονται τη νύχτα στην ακτή του Τζιμπουτί υψώνοντας τα τηλέφωνά τους. Προσπαθούν να ανιχνεύσουν το φτηνό σήμα που εκπέμπει από τη γειτονική Σομαλία με την ελπίδα να επικοινωνήσουν με συγγενείς και αγαπημένους.

 

Το Τζιμπουτί είναι ένα κομβικό πέρασμα για τους μετανάστες που διέρχονται από χώρες όπως η Σομαλία, η Αιθιοπία και η Ερυθραία, αναζητώντας μια καλύτερη ζωή στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή.

 

Τη φωτογραφία τράβηξε ο Αμερικανός John Stanmeyer ο οποίος συνεργάζεται με το TIME και αρκετά ακόμη διεθνή πρακτορεία.

 

* "Είναι μια φωτογραφία που συνδέεται με πολλές ιστορίες - ανοίγει συζήτηση σχετικά με την τεχνολογία, την παγκοσμιοποίηση, τη μετανάστευση, τη φτώχεια, την απελπισία, την αποξένωση, την ανθρωπότητα. Είναι μια έντονα διαφοροποιημένη εικόνα. Είναι διακριτική και τόσο ποιητική, αλλά με νόημα, μεταφέροντας ζητήματα μεγάλης βαρύτητας και ανησυχίας στον σημερινό κόσμο".


Jillian Edelstein - κριτής του διαγωνισμού

 

 

Ακόμη 53 φωτογράφοι από 25 χώρες ξεχώρισαν και βραβεύτηκαν σε διάφορες κατηγορίες, ενώ συνολικά οι συμμετοχές στον 57ο διαγωνισμό World Press Photo Contest συμπεριελάμβαναν 98,671 φωτογραφίες.

 

Φωτογραφία
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Φωτογραφία / Άγγελος Μπαράι: «Βλέπω τη φωτογραφία ως μέσο επούλωσης τραυμάτων»

Ο βραβευμένος φωτογράφος εστιάζει στα ανθρώπινα δικαιώματα, τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, τη μετανάστευση και το προσφυγικό, δίνοντας φωνή σε ανθρώπους και ιστορίες που θα έμεναν στο σκοτάδι.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια