Γιατί οι ανεξάρτητες δισκογραφικές είναι πυρ και μανία με το YouTube;

 Γιατί οι ανεξάρτητες δισκογραφικές είναι πυρ και μανία με το YouTube; Facebook Twitter
Eικονογράφηση: Aτελιέ /LIFO
2

 

Δημοσιεύματα των «Financial Times» και της «Guardian» ανέφεραν στην αρχή της εβδομάδας ότι πολλοί καλλιτέχνες που ανήκουν σε ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες κινδυνεύουν να μείνουν εκτός της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας streaming μουσικής που ετοιμάζει το YouTube.

 

Ονόματα όπως η Adele, οι Arctic Monkeys και o Jack White ενδέχεται να μην συμπεριληφθούν στη νέα υπηρεσία streaming χωρίς διαφημίσεις, εάν δεν δεχτούν τους οικονομικούς όρους που θέτει το YouTube, χωρίς διαπραγμάτευση. Αυτό το γεγονός ώθησε την υπεύθυνη εταιρεία εκπροσώπησης ανεξάρτητων καλλιτεχνών WIN να διαμαρτυρηθεί στην Ευρωπαϊκή Ένωση γι' αυτούς τους σχεδόν εκβιαστικούς όρους.

 

Όμως, το YouTube θέτει ακόμα μια παράμετρο στους «ανεξάρτητους»: «Εάν δεν δεχτείτε τους όρους μας, τότε θα απαγορευτεί η χρήση και του παρόντος site για την προώθηση των μουσικών σας βίντεο».

 

Οι «Financial Times» επικαλούνται τον υπεύθυνο περιεχομένου της υπηρεσίας, Robert Kyncl, ο οποίος επιβεβαιώνει τα σχέδια του YouTube για τη δημιουργία της νέας συνδρομητικής υπηρεσίας, λέγοντας ότι έχουν κλειστεί συμφωνίες με το 90% των ανεξάρτητων labels παγκοσμίως.

 

Οι εταιρείες που διαχειρίζονται τα δικαιώματα κι εκπροσωπούν ανεξάρτητους καλλιτέχνες καταγγέλλουν ότι οι πελάτες τους αντιπροσωπεύουν το 32% της παγκόσμιας μουσικής βιομηχανίας. Παράλληλα, στηλιτεύουν τα παχυλά συμβόλαια που έκλεισε το YouTube με τις μεγάλες πολυεθνικές του χώρου, αφήνοντας ψίχουλα, και με εκβιαστικό τρόπο μάλιστα, για τις μικρές, ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες. Αυτός ο εκβιασμός συνοψίζεται με τον αποκλεισμό των μουσικών βίντεο από το YouTube που δέχεται ένα δισεκατομμύριο επισκέπτες τον μήνα.

 

Η κίνηση του YouTube για το λανσάρισμα μιας συνδρομητικής υπηρεσίας streaming μουσικής που θα δίνει τη δυνατότητα στους χρήστες να κατεβάζουν τα μουσικά βίντεο των τραγουδιών στις mobile συσκευές τους ενισχύει τον ανταγωνισμό στο συγκεκριμένο μοντέλο επί πληρωμής ακρόασης μουσικής.

 

Εταιρείες όπως το Spotify, η Beats Music –ιδιοκτησίας Apple–, το Amazon Prime Music και η Google Play Music προσπαθούν να εφεύρουν νέα, επιτυχημένα μοντέλα που θα ωθήσουν και πάλι τους καταναλωτές να πληρώνουν για την ακρόαση μουσικής – ο αγώνας για την επικράτηση προβλέπεται σκληρός. Αλλά εάν ισχύσουν τα παραπάνω, σκληρή και με κυνισμό προβλέπεται και η αντιμετώπιση των μικρών εταιρειών που πασχίζουν να επιβιώσουν, προωθώντας τη μουσική με τους δικούς τους όρους.

Τech & Science
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε τις πέντε καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Τech & Science / Δείτε τις 4 καλύτερες φωτογραφίες του National Geographic για το 2024

Οι φωτογραφίες «αποτυπώνουν μια προκλητική ματιά στα θαύματα του κόσμου γύρω μας, τα οποία μας δίνουν ένα αναζωογονητικό διάλειμμα από το ταραχώδες φθινόπωρο που περάσαμε όλοι», γράφει το περιοδικό
LIFO NEWSROOM

σχόλια

2 σχόλια
Από τότε που αρχίσανε στο youtube το streaming με τις διαφημίσεις έχει έρθει η υπομονή μου στα όρια μου! Δεν μπορούσε το youtube να είναι πιο σπαστικό για τα νεύρα τον viewers, να θες να ακούσεις κάτι και να σε τιγκάρουν στις διαφημίσεις! ΕΛΕΟΣ YOUTUBE!!!!!
Η δωρεάν προς το χρήστη διάθεση της μουσικής ήταν το καλύτερο σημείο στο Youtube. Αυτό που βλέπω είναι πως οι δισκογραφικές σκίζονται για τα ποσοστά τους (και λογικό) αλλά καμιά μύτη δεν άνοιξε για το ότι θα μειωθεί πολύ σημαντικά το κοινό τους. Αν μιλάμε για νόμιμη πρόσβαση πάντα.