Δικαιώθηκε η Γαλλία για το νικάμπ

Δικαιώθηκε η Γαλλία για το νικάμπ Facebook Twitter
25

 

Τη Γαλλία δικαίωσε τελικά το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, για την απαγόρευση του μουσουλμανικού ενδύματος νικάμπ, το οποίο καλύπτει πλήρως το πρόσωπο της γυναίκας που το φέρει.

 

Υπενθυμίζεται ότι στο δικαστήριο προσέφυγε Γαλλίδα κατά της απόφασης της γαλλικής κυβέρνησης που απαγόρευσε το 2010 το συγκεκριμένο ένδυμα που καλύπτει το πρόσωπο. Η Γαλλίδα υποστήριζε ότι η απαγόρευση περιόριζε την ελευθερία της σε επίπεδο θρησκευτικής πίστης και ελευθερίας της έκφρασης.

25

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Ημέρα των Ευχαριστιών: Πιλότος ρίχνει γαλοπούλες - «βόμβες» σε απομακρυσμένες περιοχές της Αλάσκα

Διεθνή / Ημέρα των Ευχαριστιών: Πιλότος ρίχνει γαλοπούλες - «βόμβες» σε απομακρυσμένες περιοχές της Αλάσκας

Η Esther Keim πετά χαμηλά το αεροσκάφος της και ρίχνει γαλοπούλες σε συσκευασία δώρου, για όσους μένουν σε δύσβατες περιοχές και δεν μπορούν να πάνε για τα ψώνια
LIFO NEWSROOM
«Καμίλα, η κακιά μητριά»: Ο Κάρολος «θυσίασε» τον Χάρι για να κάνει την ερωμένη του βασίλισσα;

Διεθνή / «Καμίλα, η κακιά μητριά»: Ο Κάρολος «θυσίασε» τον Χάρι για να κάνει την ερωμένη του βασίλισσα;

Τι αποκαλύπτει το νέο ντοκιμαντέρ «Queen Camilla: The Wicked Stepmother» για την απόφαση να δημοσιοποιηθεί και να διογκωθεί το πρόβλημα του Χάρι με τα ναρκωτικά τη δεδομένη χρονική στιγμή 
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Υπόθεση Πελικό: «Τρέφω βαθύ σεβασμό για εσάς» είπε η συνήγορος του βιαστή συζύγου στη Ζιζέλ

Διεθνή / Υπόθεση Πελικό: «Τρέφω βαθύ σεβασμό για εσάς» είπε η συνήγορος του βιαστή συζύγου στη Ζιζέλ

Η συνήγορος υπεράσπισης του Ντομινίκ Πελικό υποστήριξε πως ο βασικός κατηγορούμενος έχει διχασμένη προσωπικότητα - Η δικηγόρος διάβασε ποίημα που έγραψε στη φυλακή για τη Ζιζέλ ο βιαστής σύζυγος
ΕΥΑ ΠΑΥΛΑΤΟΥ
Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ

σχόλια

6 σχόλια
Περαν των κοινωνικων,πολιτικων και θρησκευτικων χαρακτηριστικων τα οποια συνηγορουν υπερ της απαγορευσης της χρησης "μπουρκα"σε δημοσιους χωρους υπαρχει και ενας απολυτα "πρακτικος"λογος δημοσιας "ασφαλειας".Ενα ατομο το οποιο κυκλοφορει με αυτη την αμφιεση ειναι "μη αναγνωρισιμο".Ουτε καν οσον αφορα στο φυλο του.Ενας ληστης,κατα συνεπεια,μπορει ευκολα να προσεγγισει τον στοχο του,καλυπτοντας οχι μονον το προσωπο αλλα και μεγαλα πυροβολα οπλα υπο το "μουσουλμανικο ενδυμα",να διαπραξει την ενοπλη ληστεια και να διφυγει απλα "πετωντας"το εν λογω ενδυμα καπου απομερα στα σκουπιδια.Ετσι αχρηστευεται στην κυριολεξια ολο το συστημα παρακολουθησης,ιδιωτικης η δημοσιας,με τηλεοπτικες καμερες,και αποκλειεται η αναγνωριση του εγκληματια.Αλλα ακομη στην,οχι ιδιαιτερως πιθανη,περιπτωση που θα συλληφθει αργοτερα με καποιον τροπο,δεν θα υπαρχει οχι μονον τηλεοπτικο υλικο,αλλα ουτε καν ενας αυτοπτης μαρυρας που να μπορει να τον αναγνωρισει.Και,καλως η κακως,στα διαθετοντα νομικο πολιτισμο δυτικα κρατη,σε αντιθεση με τα "θεοκρατικα"μουσουλμανικα, το αποδεικτικο υλικο ειναι απολυτως αναγκαιο για να διασφαλισθει η καταδικη.Στοιχειωδης προστασια της δημοσιας και ιδιωτικης ασφαλειας επιβαλλει,συνεπως,την απαγορευση κυκλοφοριας ατομων με καλυμμενο το προσωπο σε δημοσιους χωρους.
Το σχολιο σου ανηκει στην κατηγορια εκεινων τα οποια,κανονικα,δεν ειναι απαραιτητο να τυχουν απαντησεως.Παρα ταυτα,και επειδη σεβομαι απολυτα την αξια του διαλογου,ακομη και οταν αυτος ειναι "διαλογος" σε εισαγωγικα,θα κανω μια -δυο επισημανσεις.Πιστευω οτι ολοι οσοι διαβαζουν τα σχολια μου, χωρις προκαταληψη, γνωριζουν οτι γραφω παντοτε,ανεξαιρετως, αυτα τα οποια πιστευω ως ορθα, χωρις καμμια απολυτως σκοπιμοτητα.θεωρω,συνεπως,οτι ειναι τουλαχιστον "ακομψο" να μου απευθυνεις "αιχμες" για "συνιστωσες" και αλλα συναφη.Διοτι η τεχνικη την οποια υιοθετεις εκφραζεται με τον ορο "μονα-ζυγα δικα σου".Οταν αυτα που τα οποια γραφω συμπιπτουν με τις αποψεις τις αριστερας,τοτε,κατ'εσε,αυτο αποδεικνυει οτι ανηκω στις "συνιστωσες" της.Οταν αυτα τα οποια γραφω,οπερ και συχνοτερον,ειναι αντιθετα με τις θεσεις της αριστερας,τοτε,κατ'εσε παλι, "συντασσομαι με τον δικο σας (!!!)κουκουλονομο" και αν τα μαθει η "συνιστωσα"μου μαλλον θα με διαγραψει !!!Διερωτωμαι εαν σου ειναι πραγματι τοσο δυσκολο να κατανοησεις οτι υπαρχουν και ανθρωποι παντελως αδεσμευτοι,οι οποιοι ουδεποτε ενεταχθησαν σε κομματα ,οργνωσεις και ποικιλους αλλους "ομιλους συμφεροντων",απλα και μονον για να μπορουν να διατηρησουν παντοτε το δικαιωμα στην αξιοπρεπεια και στην ανεξαρτησια της γνωμης τους.Η,αντιθετα,οτι το κατανοεις μεν απολυτα,αλλα δεν σε εξυπηρετει να το αποδεχθεις,ισως επειδη δεν διευκολυνει τον αρνητικο σχολιασμο των κειμενων μου.Ας ειναι.Εγω θα εξακολουθησω να κανω αυτο που εκανα παντοτε.Να γραφω αυτα που πιστευω και να σεβομαι τον διαλογο και ολους τους σχολιαστες.Το τι θα κανεις εσυ εναποκειται,φυσικα ,στην κριση σου.
ωχωχωχ, ποιός τους ακούει τους άλλους που κρύβονται πίσω από τα μαύρα ριχτά, τα μούσια, τις τεράστιες γενειάδες και τα καλημαύχια - θα μπλέξεις, αγαπητέ Λάμπρο...
Η αποψη μου ειναι οτι τα μουσια και τα μαλλια ειναι μερος της προσωπικης εκφρασης και αισθητικης ενος εκαστου, η οποια αφορα μονον τον ιδιο.Τα καλυμμαυχια ειναι μερος ιερατικης αμφιεσης,οπως τα πηλικια των ενστολων,αρα δεν τιθεται θεμα.Αντιθετα τα κρανη των μοτοσυκκλετιστων ειναι μονον μεσο προστασιας του κεφαλιου του εποχουμενου απο τυχον πτωση,αρα δεν ειναι λογικο να φορωνται οταν αυτος κινειται πεζη σε δημοσιο χωρο,αλλα να μεταφερονται "ανα χειρας".Η αποψη μου συνοψιζεται στο οτι η οποιαδηποτε τεχνητη αποκρυψη του προσωπου,η και των σωματικων χαρακτηριστικων,καποιου ενηλικου σε δημοσιο χωρο δεν πρεπει να επιτρεπεται.Εξαιρεση αποτελουν τα διαφορα εθιμα (π.χ.καρναβαλια)οπου η χρηση μασκας γινεται "εθιμικω δικαιω".Αλλα ακομη και σε αυτην την περιπωση οι χωροι(η το τμημα εκεινο της πολης) οπου αυτο επιτρεπεται πρεπει να ειναι συγκεκριμενοι.
(((τα μουσια και τα μαλλια ειναι μερος της προσωπικης εκφρασης και αισθητικης ενος εκαστου))) ναι, όσο και ο τρόπος που διαλέγω να τα καλύπτω(((Τα καλυμμαυχια ειναι μερος ιερατικης αμφιεσης)))ναι, άρα η θρησκευτική ελευθερία πρέπει να είναι σεβαστή(((Αντιθετα τα κρανη των μοτοσυκκλετιστων ειναι μονον μεσο προστασιας του κεφαλιου του εποχουμενου απο τυχον πτωση,αρα δεν ειναι λογικο να φορωνται οταν αυτος κινειται πεζη σε δημοσιο χωρο,αλλα να μεταφερονται "ανα χειρας")))άρα πρέπει να ισχύει και στην περίπτωση που ο εποχούμενος είναι ΔΙΑΣ η ΔΕΛΤΑ ή όχι;
@ημιθεοςΗ επισημανση σου για την ΔΙΑΣ η την ΔΕΛΤΑ δεν ισχυει διοτι στις περιπτωσεις αυτες το κρανος ειναι μερος της στολης των αστυνομικων,οπως για τους υπολοιπους αστυνομικους ειναι το πηλικιο.Περαν αυτου,βεβαια,οταν οι αστυνομικοι των ομαδων αυτων δεν επιβαινουν στις μοτοσυκλεττες τους δεν υπαρχει λογος να φορουν το κρανος,εκτος εαν μετεχουν σε αστυνομικη επιχειρηση η οποια συνεχιζεται πεζη.(π.χ.καταδιωξη κακοποιου).Οποτε το κρανος εξακολουθει να αποτελει μεσον προστασιας τους.
Πολυ σωστη αποφαση γιατι αυτα δεν τα γραφει πουθενα το κορανι, αλλα ειναι εκφραση μιας οπισθοδρομικης, αντροκρατουμενης κουλτουρας, οπως εκφραζεται απο ολο και πιο φανατικους ιμαμηδες.Και δυστυχως η Ευρωπη του Διαφωτισμου εχει εισαγει τον Μεσαιωνα στην καρδια της. Και αυτο θα το βρουμε μπροστα μας ολοι μας, καλοθελητες και μη.
Να πούμε εδώ ότι δεν πρόκειται για μια θρησκευτική πρακτική αλλά για την κατάργηση της εικόνας του ανθρώπου και την εξαφάνιση της από τον δημόσιο χώρο, ένας μη άνθρωπος. Επίσης πρόκειται για ένα πολιτιστικό τρεντ που ειναι ΠΟΛΥ παλιό. Αυτή η τάση για εξαφάνιση και οι αντεκλήσεις που δημιουργεί είναι οσο πολύ παλαιότερες από όσο νομιζουμε εκ πρώτης.Πιθανώς τόσο παλιά όσο η απαγορευση απεικονισης ανθρώπινων μορφών στον Ισλαμισμό, αλλά και η Μεσανοτολίτικης προελεύσεως κυρίως Εικονομαχία, που προέκυψε την ίδια περίοδο με το Ισλάμ. Ειναι καταγεγραμένο στο πολιτισμό του δυτικού κόσμου η αποστροφή προς "εικονομαχικες"-μη απεικονιστικές του ανθρώπινου προσωπου πρακτικές, στο Βυζαντιο οι εικονομάχοι αυτοκρατορες ήταν κυρίως από την Μεση Ανατολη και την Συρία και οι "εικονολάτρες" (αυτό που λεμε ορθόδοξοι) από τον Ελλαδικό η Μικρασιατικό χώρο. Στον ΕλληνοΡωμαικοΙουδαικο λοιπον πολιτισμό (αυτο που λεμε δυτικος κόσμος) η εικονογράφηση-η ταυτότητα του προσωπου μέσω της μη αποκρυψης τους εχει πολύ βαθιες ρίζες, αυτή η απόφαση είναι όντως σημαντική.
πολυ διαφωτιστικα ολα αυτα που αναφερεις. αλλα νομιζεις οτι τα ξερουν αυτα ολοι αυτοι που πιστευουν σε αυτην την θρησκεια? ιδιως οι μεγαλυτεροι που τα επεβαλαν και στους νεοτερους σαν κατι φυσιολογικο? δε νομιζω.. επισης οι εποχες αλλαζουν και ολοι προσαρμοζονται στα εκάστωτε δεδομενα της καθε εποχης! οπως ειπες ολοι φοραμε τ/σερτ και παντελονι ναι συμφωνω αλλα ειναι επιλογη του τι χρωμα/νουμερο/στιλ/κτλ. αυτο που τους επιβαλουν (γιατι επιβολη ειναι, που και καλα ειναι υποχρεωση τους λογω θρησκειας) ειναι το ΙΔΙΟ για ολους! οποτε συνεχιζω να απορω, πως εχει δικη του ταυτοτητα καθε μια απο αυτες τις γυναικες οταν ειναι ολοιδιες και που αν τυχον αποφασιζαν να το βγαλουν οι κυρωσεις θα ηταν πολυ αυστηρες! δεν ξερω.. για μενα φασισμος ειναι μια τετοια θρησκεια, και οχι το να επιλεγει μια χωρα να μην υποστηριζει μια τετοια φασιστικη κουλτουρα που διαιωνιζεται. ευχομαι στα επομενα χρονια αυτες οι γυναικες να αποκτησουν φωνή και να σταματησουν να ειναι θυματα μιας προσαρμοσμενης στα μετρα του πατριαρχισμου και της βιαιοτητας κοινωνια.
δεν μπορω να καταλαβω πως θεωρουν ''ταυτοτητα'' κατι που τους κρυβει. που τις κανει ολες ιδιες και χωρις καμια ιδιαιτεροτητα, σαν προβατα. αν θελουν να πιστευουν, ο θεος τους θα τους αγαπαει και χωρις αυτο το τσουβαλι επανω τους.
Ολα τα πρόβατα που ακολουθούν τυφλά οποιαδήποτε ιδεοληψία πάνω κάτω το ίδιο κοιμισμένα είναι.Είτε αυτά που λατρεύουν ένα βιβλίο που γράφτηκε πριν 2,000 χρόνια, είτε αυτά που λατρεύουν εν άλλο βιβλίο που γράφτηκε τον 7ο αιώνα, είτε αυτά που λατρεύουν ένα βιβλίο που γράφτηκε το 1867.
αφού θέλουν να το φοράνε,εμάς τι λόγος μας πέφτει?η απαγόρευση δεν είναι καταπίεση δηλαδή?και στην δύση φοράμε όλοι t shirt και παντελονι,δεν σημαίνει ότι είμαστε πρόβατα.οτίδηποτε δεν συμβαδίζει με τα δυτικα πρότυπα σκέψης και συμπεριφοράς δεν είναι αυτομάτως οπισθοδρομικό και τριτοκοσμικό.
Το ίδιο ακριβώς έλεγαν και κάποιοι "προοδευτικοι" αριστοκράτες Αθηναίοι 2500 χρονια πριν οταν ο Κλεισθένης (; δεν θυμαμαι) τους ελεγε οτι επρεπε να απαγορευσουν στους πολιτες να πουλανε τον εαυτο τους δούλο. ακόμα και αν το θέλουν.Αλλά αυτός ο άκρατος σχετικισμός δεν είναι η αιτία, αλλά το σύμπτωμα της αποιδεολογικοποίησης που μας εχουν επιβάλει ορισμένα ιδεολογικα ρεύματα, νομιζουμε ότι το σωστό ή το ΄λαθος υπάρχει πέρα απο συγκεκριμενες ιδεολογίες, και είναι καθάρα θέμα "ορθολογικής διαχείρισης". Στην πραγματικοτητα η ιδεολογία διαμορφωνει τι περιμένεις να ειναι σωστό ή λάθος.
Αγαπητέ το νικάμπ και η μπούργκα δεν είναι απλά ενδύματα αλλά σύμβολα του Μουσουλμανικού σκοταδισμού. Σύμβολα της καταπίεσης και της ανωνυμίας. Τι θα ακολουθήσει, τα έκτρωπα που γίνονται στην Ινδία;
ακριβως το θεμα ειναι ο πολιτισμικος ορισμός της ταυτότητας και η θέση του προσωπου σε αυτήν. (το λεει και η λεξη προσωπικοτητα κλπ)Ο δυτικος λοιπον πολιτισμός, μαθημένος μέσα απο τα αγαλματα της προιστορικής και της κλασικης εποχης, τις εικονογραφημενες εκκλησιες (μη μου σοκαριστειτε τωρα ομως ε;) και την αναγέννηση εχει μέσα του πολύ βαθια την ανθρώπινη αναπαρασταση και το πρόσωπο ως κάτι ιερο.Φανταζομαι αν ζουσαμε σε ενα δημοσιο χωρο που δεν υπηρχε πουθενα αναπαρασταση θα μας ηταν πιο ευκολο να χωνέψουμε καμουφλαρισμένους (εξαφανισμενους στην πραγματικοτητα) ανθρώπους.Η μπουργκα δεν προσβάλει την ανεξιθρησκεια ή το κοσμικο κράτος όπως το ερμηνευουν ορισμένοι, αλλα το τι θεωρείται προσωπικοτητα, την ιεροτητα της εικονας και του ανθρωπινου προσωπου στον δυτικο πολιτισμο.Είναι ένα θέμα που πηγαινει στο core αυτου που είμαστε, μια πολιτισμικη σταθερά που κρατάει πολύ πέρα ακόμα και από θρησκέιες κλπ.
εννοείται - και πάνω από όλα, τα πρόβατα που διακατέχονται από το χειρότερο είδος φανατισμού: τον επιστημονικοφανή επαγγελματικό αντι-φανατισμό (ειδικά όταν ψωμίζονται από αυτόν...)
Ολα τα πρόβατα των ολοκληρωτικών ιδεοληψιών θεωρούν ως δεδομένο πως αυτό που πιστεύουν με τόσο φανατισμό είναι η μια και μοναδική αλήθεια. Και άρα όσοι δεν ασπάζονται τον φανατισμό πίστη τους στο θρησκευτικό ή πολιτικό δόγμα τους είναι αξιωματικά μίσθαρνα όργανα σκοτεινών κέντρων. Οποιοδήποτε άλλο ενδεχόμενο does not compute! Και για αυτό προσπαθούν να τους δαιμονοποιήσουν και να τους φιμώσουν. Εξοντώνοντας τους κιόλας αν χρειαστεί προκειμένου η μια και μοναδική αλήθεια (που οι ίδιοι πιστεύουν τόσο φανατικά) να μην αμφισβητείται από κανέναν.
Εν τω μεταξύ στις ΗΠΑ ανακοινώθηκε χθες η απόφαση του ανωτατου δικαστηρίου τους που δικαιώνει εταιρία που αρνείται την ασφαλιστική κάλυψη αντισύλληψης στις υπαλλήλους με γνώμονα την θρησκευτική πίστη του ιδιοκτήτη της.