Spectator: «Επιστρέψτε τα δάνεια, να πάρετε τα Μάρμαρα»

Spectator: «Επιστρέψτε τα δάνεια, να πάρετε τα Μάρμαρα» Facebook Twitter
7

 

Με ειρωνείες και σνομπ ύφος σχολιάζει το βρετανικό Spectator την επίσκεψη της Αμάλ Αλαμουντίν στη χώρα μας και τη διάθεση της να συμβάλει στην υπόθεση επιστροφής των Μαρμάρων.

Χαρακτηριστικός είναι ο τίτλος του σχετικού-ανυπόγραφου-δημοσιεύματος που δεν ειρωνεύεται μόνο τη δικηγόρο αλλά και την Ελλάδα: «Κυρία Κλούνεϊ να σας πω κάτι, όταν οι Έλληνες ξεπληρώσουν τα δάνειά τους, τότε κι εμείς θα επιστρέψουμε τα Μάρμαρα».

Στη συνέχεια το περιοδικό αναφέρεται στα της επίσκεψης της Αλαμουντίν στην Αθήνα και σημειώνει ότι υπάρχουν πιο άμεσες ανησυχίες για τους Έλληνες «από κάποιες διακοσμητικές πέτρες», όπως είναι η οικονομική οικονομική κατάρρευση και το χάος των τελευταίων ετών.

Μάλιστα οι Βρετανοί δημοσιογράφοι αναφέρουν ότι για την αφαίρεση των Μαρμάρων υπήρχε άδεια από τις τοπικές αρχές, χωρίς να αναφέρουν βέβαια ότι επρόκειτο για τους κατακτητές Τούρκους.

Τονίζεται δε ότι η Αλαμουντίν δεν καταλαβαίνει ότι όλο αυτό είναι μια προσπάθεια να αποσπαστεί η προσοχή των Ελλήνων από τις αποτυχίες τους.

Προτείνει δε ο αρθρογράφος μια «συμβιβαστική λύση»: «Στο όνομα της ευρωπαϊκής αρμονίας…να επιστρέψουν τα Ελγίνεια Μάρμαρα αφότου η Ελλάδα αποπληρώσει τα € 240 δισεκατομμύρια των δανείων έκτακτης ανάγκης που έλαβε από τα κράτη της ΕΕ κατά τη διάρκεια της κρίσης».


Όπως σημειώνει οι Έλληνες πρέπει να αναγνωρίσουν «το ρόλο που έπαιξε ο Λόρδος Έλγιν στη διάσωση της κληρονομιάς τους και να αποδεχτούν ότι το Βρετανικό Μουσείο έχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά στη διατήρηση των μαρμάρων και την προβολή τους σε μελετητές και στο κοινό».

7

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
ΕΛΕΝΗ ΤΖΑΝΝΑΤΟΥ
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

5 σχόλια
Ενταξει,μην τρελλαινομαστε κιολας.Για το Spectator προκειται,ενα εβδομαδιαο περιοδικο με τιραζ 50.000 φυλλων.Για τον "προθαλαμο" της ηγεσιας των Τορυδων.Ενα περιοδικο που μπροστα του το Economist "φερνει"προς την...αριστερα !Δεν μιλαμε,δα,και για το....BBC !!!Αν,δηλαδη,ειχε γραψει κατι συναφες το "δικο μας" Crash θα το ειχαμε κανει θεμα ;
Αχαχααχαχ είναι τόσο παιδιάστικο, σα να σου τη λέει κάποιος σε προσωπικό επίπεδο για ένα άσχετο ζήτημα.. Λες και το χρέος είναι προς τη Μ.ΒρετανίαΣα να ζητάς πίσω την τσάντα σου από αυτόν που στην πήρε και να σου λέει "κοίτα να βρεις κάνα γκόμενο πρώτα κακομοίρα και μετά τηνε παίρνεις και τη λουιβιτόν"Μήλα και πορτοκάλια που λένε και στο χωριό τους.
"το ρόλο που έπαιξε ο Λόρδος Έλγιν στη διάσωση της κληρονομιάς τους..." Από πότε η κλοπή ονομάζεται διάσωση. Μήπως κινδυνεύουν ακόμα και δεν το ξέρουμε;"...και να αποδεχτούν ότι το Βρετανικό Μουσείο έχει κάνει μια εξαιρετική δουλειά στη διατήρηση των μαρμάρων..."Όντως, ποιος μπορεί να ξεχάσει το σκάνδαλο ότι οι "ειδικοί" του μουσείου έτριβαν τα μάρμαρα με σιδερένιες βούρτσες για να φύγει η...κιτρινίλα."...και την προβολή τους σε μελετητές και στο κοινό"Δεν είναι καλύτερα να εκτίθενται στο μουσείο της Ακρόπολης, εκεί όπου ανήκουν κιόλας; Τι πιο φυσιολογικό ο τουρίστας που έρχεται στην Ελλάδα να βλέπει κάτι ελληνικό στον τόπο που το δημιούργησε; Μήπως να στείλουν κι αυτοί το Stonehedge στις ΗΠΑ να προβληθεί περισσότερο;
Ακριβώς!Το ενδιαφέρον πάντως είναι πως η Βρετανική κοινή γνώμη είναι υπέρ της επιστροφής.Αρα τέτοια δημοσιεύματα δεν αντικατοπτρίζουν την γενική αντίληψη των Βρετανών επί του θέματος, αλλά είναι κατευθυνόμενα για να δημιουργούν εντυπώσεις.Μην τσιμπάτε.