Στο χθεσινό, δημόσιο session ερωταπαντήσεων, που διοργανώνει -σε τακτά χρονικά διαστήματα, πλέον- το Facebook, ο ιδρυτής του ανακοίνωσε περιχαρής ότι το μέσο κοινωνικής δικτύωσης εργάζεται επισήμως για τη δημιουργία της επιλογής Dislike.
Μια επιλογή που αρνείτο πεισματικά επί χρόνια, αφού θεωρούσε ότι με την προσθήκη του θα μετέτρεπε το 'μαγαζί' του σε Reddit και θα μετέτρεπε το 1,5 δισεκατομμύριο χρήστες σε επιθετικά ζόμπι.
Αν και ο Ζούκερμπεργκ, δεν εξήγησε πλήρως το μηχανισμό του "Dislike" το σίγουρο είναι ότι δεν πρόκειται να σου δώσει στο πιάτο ένα εργαλείο για να εκφράσεις το μίσος, την αηδία ή τη δυσαρέσκειά σου, σε κάποιον από τα χιλιάδες brands - πελάτες του, που πληρώνουν τις μισθάρες των στελεχών του ή στον συνάνθρωπό σου. Αυτό το έχει αποκλείσει.
Για την ακρίβεια, ο πιο πλούσιος τριαντάρης του κόσμου δήλωσε:
"Νομίζω ότι οι χρήστες το ζητούσαν χρόνια. Σήμερα είναι μια ξεχωριστή ημέρα αφού είμαι σε θέση να σας ανακοινώσω πως εργαζόμαστε για να σας παράσχουμε το Dislike button" και, πρόσθεσε, "Αυτό που θέλουν πραγματικά οι χρήστες είναι η ικανότητα να εκφράσουν συμπάθεια προς κάτι", καταλήγοντας, με τα λόγια "Δεν είναι κάθε στιγμή είναι μια καλή στιγμή."
Εάν σκέφτηκες "ωραία, τώρα θα μπορώ να κάνω dislike στις φωτογραφίες των παιδιών των κολλητών μου, σε κουραστικά #foodporn, φλώρικα ενσταντανέ διακοπών και στα brands που μου τη σπάνε, έχοντας 'εναλλακτικές μορφές έκφρασης, πέρα από το... πανάγαθο "Like", θα σου πρότεινα να μη βιαστείς να χαρείς (ή να κλάψεις, αν είσαι brand manager).
Θα ήταν αφελές να νομίζει κανείς ότι η προσθήκη του dislike button -με όποια μορφή τελικά πάρει- θα πυροδοτήσει ένα "Dislike Apocalypse" και θα δώσει άλλο ένα λόγο για να κόψεις την καλημέρα σε σόγια, κολλητούς και πρώην.
Το επίκεντρο της εμπειρίας του να σερφάρεις στο Facebook, είναι το News Feed. Κάθε χρήστης βλέπει ένα μοναδικό newsfeed, το οποίο συντάσσεται από τον αλγόριθμο του Facebook, ανάλογα με τα like που έχει κάνει, τα link που έχει πατήσει, τα βίντεο που έχει δει και το χρόνο που έχει ξοδέψει σε ένα post. Όμως στη διαδικασία της σύνταξης του news feed σου, αφού ακόμα δεν μπορεί να διαβάσει το μυαλό σου, ο αλγόριθμος μαντεύει τι μπορεί να σου αρέσει - ή να προσελκύει το ενδιαφέρον σου.
Με δεδομένο ότι η τραγική φωτογραφία του μικρού Αϊλάν, το προσφυγικό, ή μια φυσική καταστροφή και πολλά ακόμα παραδείγματα, δεν είναι εννοιολογικά συμβατά με το "LIKE" .
Έτσι, το "dislike" ή όπως αλλιώς τελικά ονομαστεί, η επιλογή, θα παράσχει στο χρήστη ένα ακόμα μέσο για να εκφράσει το ενδιαφέρον του για κάτι, χωρίς να τον φέρνει στη δύσκολη θέση να πατήσει το Like για κάτι που δεν του αρέσει μεν, αλλά τον ενδιαφέρει, δε.
«Εάν ανεβάσετε ένα στενάχωρο ποστ, ίσως οι άλλοι να μην νιώθουν άνετα να πατήσουν το 'Like', αλλά να θέλουν να εκφράσουν την συμπαράστασή τους και να δείξουν ότι σας νιώθουν» - Μαρκ Ζούκερμπεργκ, Τρίτη, 15 Σεπτεμβρίου.
Αν και ο Ζούκερμπεργκ, δεν εξήγησε πλήρως το μηχανισμό του "Dislike" το σίγυρο είναι ότι δεν πρόκειται να σου δώσει στο πιάτο ένα εργαλείο για να εκφράσεις το μίσος, την αηδία ή τη δυσαρέσκειά σου, σε κάποιον από τα χιλιάδες brands - πελάτες του, που πληρώνουν τις μισθάρες των στελεχών του ή στον συνάνθρωπό σου. Αυτό το έχει αποκλείσει.
Με δεδομένα τα παραπάνω, αυτό που του είναι χρήσιμο, στο παρόν πλαίσιο λειτουργίας του Facebook, είναι να βαφτίσει "Dislike", με μια marketing πιρουέτα, ένα ακόμα εργαλείο στη φαρέτρα του για να σου σερβίρει ακόμα πιο στοχευμένο περιεχόμενο και διαφημίσεις. Ακόμα και για τα πράγματα (posts φίλων ή ειδήσεις ή προωθητικά μηνύματα) που δεν σου αρέσουν και δεν θα πάταγες το Like, αλλά που σε ενδιαφέρουν. Το συνάλλαγμά του είναι η προσοχή σου, είτε με αρνητικό είτε με θετικό πρόσημο.
Ιδού τι ακριβώς ανέφερε ο ίδιος ο Zuckerberg επί του θέματος:
σχόλια