Υποψήφιος για 7 βραβεία ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου

Υποψήφιος για 7 βραβεία ο Αστακός του Γιώργου Λάνθιμου Facebook Twitter
EPA/IAN LANGSDON
6

Πολλά υποσχόμενος για ένα ή περισσότερα βραβεία είναι ο Αστακός, η νέα ταινία του Γιώργου Λάνθιμου, λίγο μετά την πρεμιέρα τον Οκτώβριο.

Πέντε μόλις μήνες μετά την βράβευση του σκηνοθέτη στο 68ο Φεστιβάλ των Καννών με το Ειδικό Βραβείο της Επιτροπής του επίσημου διαγωνιστικού τμήματος, η ταινία μπαίνει και πάλι στην κούρσα των βραβείων, ενώ η μεγάλη εισπρακτική επιτυχία παγκοσμίως έρχεται να συμπληρώσει τις διεθνείς διθυραμβικές κριτικές.


Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ, μόλις σήμερα ανακοινώθηκαν οι επτά υποψηφιότητες της ταινίας στα Βραβεία της Βρετανικής Ακαδημίας Κινηματογράφου (Moet British Independent Film Awards): Καλύτερης (ανεξάρτητης βρετανικής) ταινίας, Σκηνοθεσίας (Γιώργος Λάνθιμος), Σεναρίου (Γιώργος Λάνθιμος και Ευθύμης Φιλίππου), Παραγωγής, Α' ανδρικού ρόλου (Κόλιν Φάρελ), Β' γυναικείου ρόλου (Ολίβια Κόουλμαν) και Β' Ανδρικού Ρόλου (Μπεν Γουίσο).


Μια μη συμβατική ερωτική ιστορία, σ'ενα μέλλον που δεν απέχει πολύ από το σήμερα, όπου το νάσαι μόνος είναι παράνομο. Οι άνθρωποι, που για οποιονδήποτε λόγο μένουν χωρίς ταίρι, πρέπει να τιμωρηθούν. Συλλαμβάνονται και μεταφέρονται στο Ξενοδοχείο, όπου πρέπει μέσα σε 45 μέρες πρέπει να βρουν κάποιον, να ταιριάξουν μαζί του και να γίνουν ζευγάρι. Αν δεν τα καταφέρουν μετατρέπονται σε κάποιο ζώο της επιλογής τους. Ένας άντρας, μεταφέρεται στο Ξενοδοχείο, και απελπισμένος κάποια στιγμή δραπετεύει στο Δάσος όπου ζουν οι Μοναχικοί. Κι εκεί στο Δάσος των Μοναχικών, ενάντια στους κανόνες τους, θα ερωτευτεί μια γυναίκα.


Αφοπλιστικά ρομαντικός και πιστός σε μια ιδιαίτερη κινηματογραφική γραμματική, ο Γιώργος Λάνθιμος πραγματοποίησε το αγγλόφωνο ντεμπούτο του με μια ιστορία που υπογράφει ο ίδιος και ο Ευθύμης Φιλίππου, ένα δίδυμο στο οποίο το 2009 δόθηκε το βραβείο του τμήματος «Ένα Κάποιο Βλέμμα» στο φεστιβάλ των Κανών, για τον «Κυνόδοντα» αλλά και το βραβείο σεναρίου για τις «Άλπεις» στο φεστιβάλ της Βενετίας δυο χρόνια αργότερα.


Τα 30.000 εισιτήρια του πρώτου δεκαημέρου στις ελληνικές αίθουσες και οι ουρές που σχημάτιζαν οι θεατές στους οχτώ κινηματογράφους σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη όπου προβλήθηκε ο «Αστακός» μαρτυρούν το ισχυρό ρεύμα μιας ταινίας που συζητήθηκε έντονα από τις Κάννες για την ιδιαίτερη και τολμηρή γραφή της. Ο «Αστακός» θα συνεχίσει την εξαιρετική του πορεία στους κινηματογράφους της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, παράλληλα με 12 επαρχιακές πόλεις.


Αντίστοιχη επιτυχία της ταινίας παρατηρείται και στο ευρωπαϊκό κύκλωμα που άνοιξε την περασμένη εβδομάδα. Αναλυτικά, στην Αγγλία (όπου πραγματοποιήθηκε και η επίσημη πρεμιέρα της στο πλαίσιο του London BFI Film Festival) αλλά και στην Ιρλανδία (όπου γυρίστηκε ο «Αστακός») η ταινία έφτασε στις πρώτες 15 μέρες προβολής του τις 740.000 λίρες σε εισπράξεις, σημειώνοντας μάλιστα 10% αύξηση στα εισιτήριά του από την πρώτη εβδομάδα της, ενώ στη Γαλλία άνοιξε σε 126 αίθουσες κόβοντας την πρώτη μέρα 17.500 εισιτήρια.


Στην Ολλανδία, η ταινία άνοιξε σε 28 αίθουσες, κόβοντας περισσότερα από 16.000 εισιτήρια την πρώτη εβδομάδα προβολής της, ενώ στην γειτονική Ιταλία, ο «Αστακός» έκοψε 50.000 εισιτήρια σε 48 αίθουσες μέσα στις 10 πρώτες μέρες προβολής.
Πέρα από τον Ατλαντικό, και συγκεκριμένα στην Αυστραλία, όπου σε 8 αίθουσες μέσα σε μια εβδομάδα κατάφερε να κάνει πολλαπλές sold-out προβολές, με εισπράξεις που υπερβαίνουν τα 100.000 δολάρια, ενώ αυτή την εβδομάδα αναμένεται να ξεκινήσουν οι προβολές στην βόρεια Κορέα.

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

5 σχόλια
Μία διόρθωση, οι προβολές δεν θα ξεκινήσουν στην Βόρειο Κορέα. Εκεί έγινε η παγκόσμια πρεμιέρα, παρουσία του Κιμ. Πέρα από τον χαβαλέ, ο Αστακός, μια χαρά Ελληνική ταινία θεωρείται. Συμπαραγωγή. Εκεί που λέμε ότι μια ταινία δεν είναι Ελληνική, είναι πχ οι ταινίες του Γαβρά, που το μόνο Ελληνικό τους είναι η καταγωγή του σκηνοθέτη.
Χαιρόμαστε για την επιτυχία της ταινίας και του Λάνθιμου.στο άρθρο σας παραθέτε κάποια νούμερα που απο μόνα τους δεν βγάζουν συμπέρασμα.Τι σημαίνει "έκοψε 50.000 εισιτήρια σε 48 αίθουσες μέσα στις 10 πρώτες μέρες προβολή". 104 άνθρωποι/ημέρα σε κάθε αίθουσα;
Πολύ καλα όλα αυτά αλλα δεν πρόκειται για ελληνική ταινία. Όχι οτι αυτό είναι κακό, απλα δε θα μπορούσε να χει τόση επιτυχία...δυστυχώς...