Το υπουργείο Πολιτισμού ζήτησε την παραίτηση του Γιώργου Λούκου

Το υπουργείο Πολιτισμού ζήτησε την παραίτηση του Γιώργου Λούκου Facebook Twitter
Menelaos Myrillas / SOOC
18

"O Πρόεδρος της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. δεν είναι δυνατό να παραμείνει επικεφαλής του δημόσιου οργανισμού, όσο εκκρεμεί η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσής του" ανακοίνωσε πριν λίγο το υπουργείο Πολιτισμού, το οποίο προανήγγειλε την απομάκρυνση του Γιώργου Λούκου από το τιμόνι του Ελληνικού Φεστιβάλ.

Το υπουργείο εξέδωσε ανακοίνωση, στην οποία μεταξύ άλλων, σημειώνει χαρακτηριστικά: "Δεδομένης της δικαστικής εκκρεμότητας σχετικά με τη διερεύνηση της υπόθεσης και ανεξαρτήτως κινήτρων και επιμερισμού ευθυνών μεταξύ των εμπλεκομένων, θέματα επί των οποίων το ΥΠΠΟΑ δεν έχει καμία αρμοδιότητα, όπως και ανεξάρτητα από τη βαθιά εκτίμηση που ο Υπουργός τρέφει για το έργο και την προσφορά του κ. Γιώργου Λούκου, ο Πρόεδρος της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. δεν είναι δυνατό να παραμείνει επικεφαλής του δημόσιου οργανισμού, όσο εκκρεμεί η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσής του".

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση του ΥΠΠΟ: 

Σχετικά με την υπόθεση της οικονομικής διαχείρισης του οργανισμού Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού οφείλει, για την αποκατάσταση της αλήθειας και για να δοθεί τέλος στην επικρατούσα ασάφεια, να επισημάνει τα εξής:

Ο Υπουργός Πολιτισμού και Αθλητισμού κ. Αριστείδης Μπαλτάς, αμέσως μόλις έλαβε γνώση του θέματος που αφορά στη ζημία ύψους 2.735.762,54 ευρώ στον δημόσιο οργανισμό Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., κατόπιν έρευνας του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους (ΓΛΚ), αναζήτησε, ως κατά νόμο εποπτεύουσα αρχή, το εν λόγω πόρισμα. Σημειώνεται ότι έως τότε το πόρισμα ουδέποτε είχε διαβιβαστεί στον Υπουργό Πολιτισμού. Σε συνάντηση που έγινε, κατόπιν πρωτοβουλίας του Υπουργού με τον Πρόεδρο της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. κ. Γ. Λούκο, ο Υπουργός Πολιτισμού –έχοντας γνώση, πλέον, του πορίσματος- συζήτησε με τον πρόεδρο του Ελληνικού Φεστιβάλ τις επιπτώσεις του θέματος που είχε δημιουργηθεί για το παρόν και το μέλλον του οργανισμού.

Τις ίδιες ημέρες, ο Υπουργός έλαβε γνώση της ανοιχτής επιστολής που του απηύθυναν καλλιτέχνες, οι οποίοι, μεταξύ άλλων, σημείωναν: «Η διοίκηση του Φεστιβάλ ανακοίνωσε πως το θέμα αφορά σε υπόθεση που ξεκίνησε πριν την ανάληψη καθηκόντων από τον σημερινό πρόεδρο, για την οποία εκείνος ενημερώθηκε καθυστερημένα και στην οποία έθεσε τέρμα μόλις την αντελήφθη [...]. Έτσι καταλήγουμε δυστυχώς να πιστεύουμε ότι πρόκειται για μια σχεδόν συνειδητή προσπάθεια, να σπιλωθούν το ήθος και η προσφορά του Γιώργου Λούκου». Δυστυχώς, αυτό το απόσπασμα της επιστολής τους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

Συγκεκριμένα:

1. Η ζημία της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. προξενήθηκε από πράξεις ή παραλείψεις που σχεδόν στην ολότητά τους έλαβαν χώρα κατά τη διάρκεια της θητείας και με την υπογραφή του κ. Λούκου, ως Προέδρου του Δ.Σ. και νομίμου εκπροσώπου της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., ήτοι μετά το τέλος του 2005.
2. Το πόρισμα του ΓΛΚ, που διαπίστωσε ζημία ύψους 2.735.762,54 ευρώ, διαβιβάστηκε στον Εισαγγελέα, ο οποίος διέταξε προκαταρκτική εξέταση από το ΣΔΟΕ.
3. Μετά το τέλος της προκαταρκτικής εξέτασης ασκήθηκε ποινική δίωξη σε βαθμό κακουργήματος κατά τεσσάρων προσώπων, ένα εκ των οποίων είναι ο Πρόεδρος του Ελληνικού Φεστιβάλ κ. Γιώργος Λούκος. Η δίωξη αυτή βρίσκεται στο στάδιο της κύριας ανάκρισης.
4. Παραλλήλως, η υπόθεση διερευνάται και από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης κ. Λέανδρο Ρακιντζή, ο οποίος ενημέρωσε σχετικά τον Υπουργό, ώστε να προβεί στις αναγκαίες διοικητικές ενέργειες, λόγω αρμοδιότητας.

Συνεπώς, δεδομένης της δικαστικής εκκρεμότητας σχετικά με τη διερεύνηση της υπόθεσης και ανεξαρτήτως κινήτρων και επιμερισμού ευθυνών μεταξύ των εμπλεκομένων, θέματα επί των οποίων το ΥΠΠΟΑ δεν έχει καμία αρμοδιότητα, όπως και ανεξάρτητα από τη βαθιά εκτίμηση που ο Υπουργός τρέφει για το έργο και την προσφορά του κ. Γιώργου Λούκου, ο Πρόεδρος της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε. δεν είναι δυνατό να παραμείνει επικεφαλής του δημόσιου οργανισμού, όσο εκκρεμεί η δικαστική διερεύνηση της υπόθεσής του.

Πολιτικά και διοικητικά, το ΥΠΠΟΑ οφείλει να εγγυηθεί το κύρος του θεσμού και να διασφαλίσει ότι η διοίκηση της Ελληνικό Φεστιβάλ Α.Ε., απαλλαγμένη από οποιαδήποτε υπόνοια κακοδιαχείρισης, θα συνεχίσει απρόσκοπτα την πολιτιστική αποστολή της, όπως αυτή προσδιορίζεται στον ιδρυτικό της νόμο.

Το ΥΠΠΟΑ είναι βέβαιο ότι οι καλλιτέχνες και οι πολλοί φίλοι του Φεστιβάλ θα κατανοήσουν ως πολίτες την αναγκαιότητα αυτής της δύσκολης απόφασης.

18

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

7 σχόλια
Και κάτι, εκ πρώτης όψεως, άσχετο: Διαβάζω στην ανακοίνωση του υπουργείου πως "έλαβε γνώση του θέματος που αφορά ΣΤΗ ζημία ύψους" και ότι "το θέμα αφορά ΣΕ υπόθεση", και σκέπτομαι πως το πλοίο μπορεί να βυθίζεται, αλλά ο λογιοτατισμός καλά κρατεί, καλή ώρα όπως με τον λατινόπληκτο γερο-πειρατή στο Αστερίξ. Φυσικά το σωστό είναι "αφορά το/την" και στις δύο περιπτώσεις, όπως είναι και σε όλες ανεξαιρέτως τις περιπτώσεις. Το "αφορά σε/στην" είναι νεοκαθαρευουσιανισμός, και είναι αποδεκτό μόνο αν θέλετε να πείτε πως κάτι "στοχεύει σε/αποσκοπεί σε". Ειδάλλως, σηματοδοτεί απλώς το ότι προσπαθείτε να δείξετε πως διαβάζετε Μπαμπινιώτη (που το "ανακάλυψε" στα αρχαία--όπου είχε εντελώς άλλη σημασία, όμως), ή πως βλέπετε Χατζηνικολάου και Σία Κοσιώνη (που το χρησιμοποιούν πάντα λάθος).
Προσπάθησα να μπώ στο μυαλό του νεοφιλελέ ναιυρωπαίου. Αντίκρυσα ένα τοπίο όπου κάποιο πουλέν του οφείλει να γαντζωθεί σε δημόσια καρέκλα αντί να "αξιολογηθεί στην αγορά", αλλιώς αυτοί που τον ξήλωσαν απ' τη δημόσια θέση είναι κρατικοδίαιτοι σταλίνες κατά τη γνώμη αυτού που στην κοσμοθεωρία του το κράτος πρέπει να μένει μακριά απ' τις τέχνες και τα τέτοια. Τώρα προσπαθώ ν' αλλάξω μητρική γιατί βραχυκύκλωσε... (κλεμμένο από τον σκιτσογράφο Σπύρο Δερβενιώτη)
Με συγχωρείτε παιδιά, λάθος: ήθελα να γράψω πως είμαι "ελευθερόφρων κομμουνιστής". Στις Απόκριες σκοπεύω να ντυθώ Βαρούφας (θα συμπέσουν και με την "πανηγυρική"--με όλες τις σημασίες της λέξεως--ίδρυση του κινήματός του), και προετοιμάζομαι μεθοδικώς και εντατικώς από τώρα--προσπαθώ να "γίνω" ο Βαρούφας. Κατά συνέπεια, ζητώ προκαταβολικά συγγνώμην αν ενδεχομένως υποστηρίξω παράξενες απόψεις και μετά τις διαψεύσω, καταφύγω σε σοφιστείες, ή πω κατάφορα ψεύδη κατά τον επόμενο μήνα και κάτι. Είμαι της σχολής του Lee Strasberg και πάντοτε προσπαθώ να μπω στο πετσί του ρόλου. Για παράδειγμα, αυτήν τη στιγμή που γράφω κοιτάζομαι στον καθρέπτη (σαν τον André Gide αλλά στο πιο σύγχρονο).
@ VASILY ZAITSEVΑν, σύμφωνα με αυτή την λογική, σε υπαλλήλους του κόμματος αποφασίζει η Βουλή, γιατί δεν αφήνει την δικαιοσύνη να αποφασίσει για τον Λούκο; Τι ακριβώς φοβάται;
Στημένη σκευωρία η αποπομπή του Λούκου. Κάτι μου λέει ότι και οι υπογραφές που του είχαν πει να βάλει -και τώρα τον ενοχοποιούν- αποτελούν μέρος του όλου στησίματος...Σε ευχαριστούμε, Γιώργο Λούκο, για όσα είδαμε και μάθαμε στη δεκαετία που πέρασε. σου χρωστάμε πολλά...
εννοείται ότι ήταν μέρος της στημένης σκευωρίας οι υπογραφές που τού είπαν να βάλει κι αυτός (άμαθος και άσχετος από καλλιτεχνικές διοργανώσεις) έβαλε. Σε ένα δίκαιο κόσμο, ας πούμε, οι σκευωρίες θα είναι αυθόρμητες και όχι στημένες. Σε ένα δίκαιο κόσμο, ας πούμε, οι κατηγορούμενοι για κάτι παραμένουν στις θέσεις τους. Σε ένα δίκαιο κόσμο, ας πούμε, οι διευθυντές δεν ευθύνονται για παραλείψεις ή δολιότητες των υφισταμένων τους. Σε ένα δίκαιο κόσμο, ας πούμε, δεν θα χειροκροτούμε ρηξικέλευθους καλλιτέχνες αλλά ευφυείς μάνατζερ. Σε ένα δίκαιο κόσμο, ας πούμε, θα βλέπουμε τηλεκωμωδούς να παίζουν στην Επίδαυρο με τη γελοιωδεστάτη δικαιολογία "είμναι αβαν-γκαρντ αλλά πρέπει να κρατάω και ισορροπίες". Σε ένα δίκαιο κόσμο, ας πούμε, οι εκδότες φεστιβαλικών εντύπων θα τσιμπάνε ακόμη έναν μισθουλάκο από τις κρατικές επιχορηγήσεις και ταυτόχρονα θα βρίζουν τον κρατισμό. Κατά τ' άλλα, έχουμε απεριόριστο σεβασμό στο θεσμό της δικαιοσύνης μέχρι του σημείου που αυτή δικαιοσύνη δεν παίζει με τη δημόσια εικόνα μας και το ψωμάκι μας...
Όπως ήταν αναμενόμενο, με τον Τσίπρα πρωθυπουργό όλες οι μετριότητες θα ξεσπαθώσουν. Η πλάκα είναι πως έχοντας συνηθίσει να ζουν απ'τα έτοιμα της προηγούμενης γενιάς σε όλους τους τομείς, νομίζουν πως ζούμε ακόμα στα τέλη του '70, όταν ο πολιτικός τους χώρος κυριαρχούσε--ως επί το πλείστον επάξια--στην πολιτιστική δημιουργία της χώρας. Και μιλάνε για "ρηξικέλευθους καλλιτέχνες". Είναι για γέλια. Κοιτάξτε ρε τα χάλια του Σταθάκη σας και του Φλαμπουράρη σας και μετά ελάτε να μιλήσουμε για "κατηγορούμενους που παραμένουν στις θέσεις τους". (Στον ημίθεο απεθύνομαι, αλλά είπα να εκφραστώ και εγώ "εμμέσως")
Μια διευκρίνιση, το "μετριότητες" δεν το απηύθυνα στον ημίθεο--δεν τον γνωρίζω προσωπικά. Αλλά βλέποντας πρόσφατα την ταινία του Μέησον (του Πωλ, όχι του Τζέημς) είδα ανάγλυφα το επίπεδο της συριζέικης διανόησης (δεν αναφέρομαι στον λιμενεργάτη, μπαϊ δε γουέη).