Εικαστικά18 αριστουργήματα του Ρέμπραντ από τη συλλογή του RijksmuseumΈνα από τα σημαντικότερα μουσεία στον κόσμο βρίσκεται στην πόλη του Άμστερνταμ και φιλοξενεί μερικά από τα σημαντικότερα έργα του σπουδαίου ζωγράφου Facebook Twitter The LiFO team UPDATED 4.10.2019 | 08:50 UPD 4.10.2019 | 08:50 Facebook Twitter E-mail 2 Facebook Twitter Τοπίο με πέτρινη γέφυρα, 1638. Ο Ρέμπραντ ζωγράφισε ελάχιστα τοπία. Τα περισσότερα από αυτά ήταν φανταστικά και όχι αληθινά τοπία. Αν και το πέτρινο γεφύρι αποτελείται από στοιχεία που αντλήθηκαν από την πραγματικότητα, ο πίνακας δεν αποτελεί κάποια πραγματική τοποθεσία. Αυτό που κάνει το συγκεκριμένο πίνακα μοναδικό είναι ο δραματικός φωτισμός του: η δέσμη φωτός που δραπετεύει μέσα από τα σύννεφα, καθιστά την καταιγίδα που πλησιάζει πιο απειλητική. Facebook Twitter Η άρνηση του Αγίου Πέτρου, 1660. Σε αυτή τη νυχτερινή σκηνή όπου μοναδική πηγή φωτός είναι η φλόγα ενός κεριού, ο Πέτρος αναγνωρίζεται από τους στρατιώτες ως ένας από τους μαθητές του Ιησού. Αρνείται την κατηγορία και απαρνείται τον δάσκαλό του. Ο Ιησούς στο βάθος του πίνακα παρακολουθεί τον Πέτρο να απομακρύνεται με τη συνοδεία των στρατιωτών. Έρευνες αποδεικνύουν πως ο συγκεκριμένος πίνακας έγινε με τη βοήθεια μαθητών του Ρέμπραντ. Facebook Twitter Τίτους, ο γιος του Ρέμπραντ με περιβολή μοναχού, 1660. Ο γιός του ζωγράφου Τίτους, ήταν κατά πάσα πιθανότητα το μοντέλο για αυτό το πορτρέτο ενός Φραγκισκανού Μοναχού. Το χαμηλωμένο βλέμα του εξυπονοεί μια διάθεση ενδοσκόπησης. Το χλωμό και ήρεμο πρόσωπό του εξέχει από το σκούρο φόντο του πίνακα. Η απομόνωση και η αναζήτηση της γαλήνης στην εξοχή ήταν υψίστης σημασίας τόσο για τον Άγιο Φραγκίσκο όσο και για τους ακόλουθούς του. Facebook Twitter Ο Προφήτης Ιερεμίας θρηνεί την καταστροφή της Ιερουσαλήμ, 1630. Ο βιβλικός προφήτης Ιερεμίας γέρνει κουρασμένα το κεφάλι του στο χέρι του. Θρηνεί την φλεγόμενη πόλη της Ιερουσαλήμ την καταστροφή της οποίας είχε προβλέψει. Το σημαντικότερο μέρος του πίνακα - η εικόνα του Ιερεμία - είναι ζωγραφισμένο με μεγάλη ακρίβεια, ενώ το περιβάλλον του είναι ελάχιστα ορατό. Ο Ρέμπραντ χρησιμοποιεί τις ισχυρές αντιθέσεις του φωτός και της σκιάς για να αυξήσει την ένταση της σκηνής που αναπαριστά. Facebook Twitter Άνδρας με ανατολίτικη φορεσιά, 1635. Ο Ρέμπραντ έπαιζε αριστοτεχνικά με το φως στους πίνακές του. Σε αυτό τον πίνακα το τουρμπάνι του ανδρός και η δεξιά μερια του προσώπου του φωτίζονται με εκπληκτικό τρόπο ενώ η αριστερή μεριά παραμένει στο σκοτάδι. Μυθικοί χαρακτήρες όπως ο άνδρας αυτού του πίνακα (που δεν είναι κάποιο πορτρέτο) ήταν εξαιρετικά δημοφιλείς στο 17ο αιώνα. Facebook Twitter Ο Ιωσήφ αφηγείται τα όνειρά του στους γονείς και τα αδέλφια του, 1633. Ο Ιωσήφ στέκεται μπροστά στο κρεββάτι της μητέρας του Ραχήλ και αφηγείται τα όνειρά του στον πατέρα του Ιακώβ ο οποίος κάθεται στο προσκεφάλι της γυναίκας του.Τα αδέρφια τους άλλα ακούν άλλα συνομιλούν μεταξύ τους. Στα δεξιά του πίνακα ένα σκυλί κοιμάται μακάρια. Facebook Twitter Νεκρή φύση με παγώνια, 1639. Στην εποχή του Ρέμπραντ, τα παγώνια ήταν μια εκλεκτή λιχουδιά. Οι μάγειρες χρησιμοποιούσαν το νόστιμο κρέας τους για την παρασκευή πιτών. Μετά τη σφαγή, τα πουλιά αφήνονταν κρεμασμένα ανάποδα να στραγγίξει το αίμα τους, έτσι όπως ο Ρέμπραντ τα απεικονίζει σε αυτό το έργο. Εκθαμβωτικός και ο τρόπος που ζωγραφίζει ο ζωγράφος τα χρωματιστά φτερά αυτού του σπουδαίου πτηνού. Facebook Twitter Πορτρέτο νεαρής κοπέλας, 1633. Tα ρούχα της κοπέλας στον πίνακα δεν ακολουθούν τις μόδες της εποχής του Ρέμπραντ, αλλά μάλλον αντανακλούν μόδες προηγούμενων αιώνων. Τα χαρακτηριστικά της - το θολωτό μέτωπο, τα ελαφρώς διογκωμένα μάτια, και το έντονο πηγούνι εντοπίζονται στις απεικονίσεις Θεοτήτων και ηρωίδων από την αρχαιότητα που ο Ρέμπραντ ζωγράφισε τη δεκαετία του 1630. Έτσι, o πίνακας πιθανόν να μην είναι τίποτα παραπάνω από ένα φανταστικό πορτρέτο. Facebook Twitter Μουσική συντροφιά, 1626. Αυτός ο πίνακας με την αινιγματική σύνθεση αρνείται να αποκαλύψει τα μυστικά του. Mια συντροφιά ανθρώπων φαίνεται να προσεύχεται μέσω της μουσικής και του τραγουδιού. Η τολμηρή αμφίεση της νεαρής γυναίκας όμως μας βάζει σε σκέψεις για τις προθέσεις της παρέας ενώ η ηλικιωμένη γυναίκα στον πίνακα έχει θεωρηθεί από πολλούς πως πιθανόν να είναι μαστροπός. Ίσως ο πίνακας να είναι μια προειδοποίηση ενάντια στις ανήθικες επαφές. Facebook Twitter Αυτοπροσωπογραφία, 1628. Ο Ρέμπραντ υπήρξε τολμηρός και πειραματικός με την τέχνη του ακόμα και στα πρώτα στάδια της καριέρας του. Το παιχνίδι με το φως και το σκοτάδι είναι έντονο και σε αυτόν το πίνακα, φωτίζει το δεξί μάγουλο του αγοριού ενώ ρίχνει μια σκιά στο υπόλοιπο πρόσωπο. Χρειάζεται λίγος χρόνος για να καταλάβει κανείς πως το αγόρι μας κοιτάζει κατάματα. Για να κατορθώσει τις ανάγλυφες σχεδόν μπούκλες στα μαλλιά του αγοριού ο ζωγράφος χρησιμοποιεί την ανάποδη μεριά του πινέλου του και σχεδόν χαράσσει την μπογιά όσο είναι ακόμα υγρή. Facebook Twitter Πορτρέτο του Johannes Wtenbogaert, 1633. Ο 76χρονος αξιωματούχος, φοράει σκούφο και γούνινο μανδύα - το είδος του ρούχου που επέλεγαν οι ηλικιωμένοι μελετητές να φορούν όταν επρόκειτο να καθίσουν για το πορτρέτο τους. Το πρόσωπο του Wtenbogaert είναι πιο ρεαλιστικά ζωγραφισμένο απ’ ότι τα χέρια του τα οποία μπορεί να έχουν γίνει από έναν μαθητή στο εργαστήριο του Ρέμπραντ. Facebook Twitter Η Εβραία Νύφη, 1665 -1669. Ένα ζευγάρι ζητά από τον Ρέμπραντ να τους ζωγραφίσει σαν ήρωες από τη Παλαιά Διαθήκη. Εικάζεται πως ο πίνακας αναπαριστά τους Ισαάκ και Ρεβέκκα. Άνδρας και γυναίκα αγκαλιάζονται τρυφερά, η χειρονομία αγάπης του άνδρα επιστρέφεται με ένα απαλό χάδι. Facebook Twitter Πορτρέτο γυναίκας, πιθανώς της Μαρίας Τριπ, 1639. Η Μαρία Τριπ είναι η κόρη ενός πλούσιου εμπόρου Άμστερνταμ. Στον πίνακα επιδεικνύει τον πλούτο της με περηφάνια. Το φόρεμά της είναι στολισμένο με λευκές λινές δαντέλες τόσο λεπτές που είναι σχεδόν διαφανείς. Φοράει μαργαριτάρια, ενώ στο αριστερό της χέρι κρατά μια ακριβή βεντάλια. Την εποχή που ο Ρέμπραντ ζωγράφισε τον συγκεκριμένο πίνακα αυτό ήταν ακόμα ένα σπάνιο και ακριβό αξεσουάρ. Facebook Twitter Η συνωμοσία των Μπαταβανών υπό τον Κλαύδιο Κίβιλο, 1661 - 1662. Με ένα νυχτερινό τελετουργικό οι Μπαταβανοί δηλώνουν την απόφασή τους να ανατρέψουν ρωμαϊκή κυριαρχία. Αυτή η εξέγερση έλαβε χώρα το 69 μ.Χ. και οδηγήθηκε από τον μονόφθαλμο οπλαρχηγός Κλαύδιο Κίβιλο, που απεικονίζεται στο κέντρο του πίνακα. Ο Ρέμπραντ απεικονίζει τη στιγμή που οι Μπαταβανοί ορκίζονται χτυπώντας τα σπαθιά τους και σηκώνοντας τα ποτήρια τους. Η τραχιά κατασκευή και η ισχυρή αντίθεση του φωτός και του σκοταδιού είναι τυπικά στοιχεία στα τελευταία έργα του Ρέμπραντ. Facebook Twitter Η Νυχτερινή Περίπολος, 1642. Ο μεγαλύτερος και διασημότερος πίνακας του Ρέμπραντ. Παραγγελία της πολιτείας για να κοσμήσει τη μεγάλη αίθουσα του κτηρίου της Πολιτοφυλακής του Άμστερνταμ. Παριστάνει τον λοχαγό Φρανς Μπάκινγ Κοκ να δίνει εντολή προετοιμασίας του λόχου για περιπολία. Ο Λοχαγός, ντυμένος στα μαύρα, δίνει διαταγή στον υπολοχαγό της φρουράς να ξεκινήσει το βάδην και οι στρατιώτες μπαίνουν σε σχηματισμό. Ο ζωγράφος φωτίζει με την ιδιαίτερη μαεστρια του επιλεκτικά συγκεκριμένα σημεία του έργου, όπως το χέρι του Λοχαγού ή το νεαρό κορίτσι στο βάθος, την μασκότ της παρέας. Facebook Twitter Ηλικιωμένη γυναίκα που διαβάζει. Πιθανόν η Προφήτισσα Χάνα, 1631Σε αυτόν τον πίνακα το φως μπαίνει από τα αριστρερά φωτίζοντας την πλάτη της ηλικιωμένης γυναίκας, το βιβλίο που διαβάζει και τα χέρια της, ενώ το πρόσωπό της παραμένει στο σκοτάδι. Οι ρυτίδες στα χέρια της, τόσο έντονα ζωγραφισμένες που μοιάζουν σα να έχουν φτιαχτεί από πηλό. Η γυναίκα εικάζεται πως είναι η βιβλική προφήτισσα Χάνα. Σύμφωνα με το Ευαγγέλιο του Λουκά, επρόκειτο για μια ηλικιωμένη χήρα που λάτρευε το Θεό νύχτα και μέρα με νηστεία και προσευχή. Facebook Twitter Tωβίτ και Άννα, 1626. Η τύφλωση τού Τωβίτ έχει καταδικάσει τον ίδιο και τη σύζυγό του σε μια ζωή φτώχειας και εξαθλίωσης: το πάλαι ποτέ ακριβό γιλέκο του είναι τώρα σκισμένο και κουρελιασμένο. Η Άννα έρχεται στο σπίτι με ένα κατσικάκι, μια ανταμοιβή για τη σκληρή δουλειά της. Ο Τωβίτ νομίζει πως έχει κλέψει το κατσικάκι. Σε απόγνωση, προσεύχεται ο Θεός να του δώσει ένα γρήγορο θάνατο. Η Άννα τον κοιτάζει με αμηχανία. Facebook Twitter Αυτοπροσωπογραφία, ως ο Απόστολος Παύλος, 1661. Η μοναδική αυτοπροσωπογραφία του Ρέμπραντ στην οποία υποδύεται μια βιβλική φιγούρα. Όπως και οι άλλοι Απόστολοι που ζωγράφισε ο Ρέμπραντ έτσι και αυτός έχει την όψη ενός απλού καθημερινού ανθρώπου. Χρησιμοποιώντας τη δική του μορφή για να απεικονίσει τον πόστολο Παύλο ο ζωγράφος μας τονίζει την ιδιαίτερη σχέση που είχε μαζί του. Τα επεξηγηματικά κείμενα που συνοδεύουν τα έργα αντλήθηκαν από το Rijksmuseum ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΥΤΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΗΚΕ ΓΙΑ ΠΡΩΤΗ ΦΟΡΑ ΣΤΙΣ 3.1.2016 ΕικαστικάTagsΡΕΜΠΡΑΝΤΖΩΓΡΑΦΙΚΗΖΩΓΡΑΦΟΙ Facebook Twitter E-mail 2 ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ Για να λαμβάνετε κάθε εβδομάδα στο email σας μια επιλογή από τα καλύτερα άρθρα του lifo.gr ΕΓΓΡΑΦΗ ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΤΩΡΑ ΔΙΕΘΝΗΓερμανία: Εστιατόριο έβαζε κοκαΐνη στην πιο περιζήτητη πίτσα του- Πώς το αντιλήφθηκαν οι Αρχές ΕΛΛΑΔΑΝεκρά μωρά - Αμαλιάδα: Και τέταρτο βρέφος πέθανε παρουσία της 24χρονης ΕΛΛΑΔΑΝαύπλιο: Το σχολείο του 14χρονου είχε ενημερώσει τους γονείς για τάσεις αυτοκτονίας ΕΛΛΑΔΑΝεκρά μωρά - Αμαλιάδα: Οι συμπτώσεις στην υπόθεση των βρεφών που πέθαναν παρουσία της 24χρονης TV & MEDIAAngel: Το πρώτο μήνυμα της 18χρονης τρανς εγγονής της Δούκισσας μετά τη συμμετοχή στο Voice ΔΙΕΘΝΗInterpol: Ισραηλινός που κατηγορείται για εμπόριο οργάνων ζει ανενόχλητος στην Τουρκία ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλεςΗ μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 22.10.2024 Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεσηTο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 21.10.2024 Εικαστικά / 44 εικαστικοί ζωντανεύουν ένα εμβληματικό μέγαρο της ΑθήναςΤο μέγαρο Σλήμαν–Μελά ζωντανεύει μέσα από τα έργα σύγχρονων καλλιτεχνών που συνομιλούν με έννοιες και νοήματα του χωροχρόνου και των ονείρων στην έκθεση «Wanderlust/all passports».ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 17.10.2024 Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην ΟμόνοιαΗ Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 17.10.2024 Εικαστικά / Για σου-σου και κρασί στις γκαλερί της Αθήνας Όλα τα εγκαίνια που ετοιμάζει η εικαστική σκηνή της πόλης και τα περιμένει το art crowd.ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ 16.10.2024 Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς ΔασκαλόπουλουΈργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 14.10.2024 Εικαστικά / «Δεν πρέπει να δίνουμε μεγαλύτερη αξία στην τέχνη από αυτή που πραγματικά έχει»Ο Πάνος Προφήτης, ο εικαστικός που κέρδισε το βραβείο Νέου Καλλιτέχνη στη φετινή Art Athina, θεωρεί ότι είναι κάπως τυχοδιωκτικό το να είσαι καλλιτέχνης.M. HULOT 14.10.2024 Εικαστικά / Η ριζοσπαστική arte povera συνεχίζει να δονεί την καλλιτεχνική παραγωγήΜια μεγάλη έκθεση με εμβληματικά έργα στο παρισινό Bourse de Commerce συστήνει τους 13 μεγάλους καλλιτέχνες του κινήματος.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 12.10.2024 Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ 10.10.2024 Εικαστικά / Ο Τουλούζ-Λοτρέκ και τα τατουάζΗ «Γυναίκα με το τατουάζ» βγαίνει στο φως μετά από έναν αιώνα και δείχνει μια τάση που αναπτυσσόταν στην ευρωπαϊκή κοινωνία στα τέλη του 19ου αιώνα.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 2.10.2024 Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξηΜε αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 26.9.2024 Εικαστικά / 100 χρόνια σουρεαλισμός: Το κίνημα που σάρωσε την τέχνη και τον κόσμο Το Παρίσι και το κέντρο Ζορζ Πομπιντού γιορτάζουν και φέρνουν στο προσκήνιο έργα, πρόσωπα, επιρροές, τις δομικές ποιητικές αρχές του κινήματος σε μια μεγάλη έκθεση.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 24.9.2024 Εικαστικά / Ο Πικάσο και η μαγεία της χαρακτικής σε μια μοναδική έκθεση στο Βρετανικό ΜουσείοΤο μουσείο παρουσιάζει εκατό περίπου εκτυπώσεις έργων του Πικάσο, από τις 500 και πλέον που έχει στη συλλογή του, οι οποίες περιλαμβάνουν και έργα που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ ξανά.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 22.9.2024 Εικαστικά / Το Λονδίνο τιμά τον Βαν Γκογκ: Η ποιητική φαντασία στα μεγάλα έργα τουΜια έκθεση που διερευνά μέσα από 50 σπουδαία έργα τη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη και τις πηγές έμπνευσής του στην Αρλ και το Σεν Ρεμί.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 20.9.2024 Εικαστικά / Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψηΣυνεπής στο ετήσιο ραντεβού της με το φιλότεχνο κοινό της πόλης, μία από τις παλιότερες φουάρ της Ευρώπης, η Art Athina, ανοίγει τις πύλες της στο ιστορικό μέγαρο του Ζαππείου με τη συμμετοχή των σημαντικότερων ελληνικών αιθουσών τέχνης, διεθνών γκαλερί και μια σειρά από παράλληλα πρότζεκτ και δράσεις κάθε είδους για μεγάλους και παιδιά.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 19.9.2024 Εικαστικά / Τι τον θέλεις τον Ρόθκο, αν δεν σου φέρνει κέρδος; Θα πουληθούν τα εμβληματικά έργα της σειράς «Seagram» από το Mουσείο Τέχνης Kawamura και σε ποιες τιμές; Θα κλείσει το μουσείο, αφού δεν φέρνει κέρδη στους επενδυτές;ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 16.9.2024 Εικαστικά / Μήπως τελικά είναι παρεξηγημένος ο Πολ Γκογκέν; Μια νέα βιογραφία του μεγάλου ζωγράφου επιχειρεί μια επανεκτίμηση του έργου αλλά κυρίως της, αγρίως αμφιλεγόμενης, ζωής τουTHE LIFO TEAM 14.9.2024 Εικαστικά / Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού Είναι άραγε η διαβίωση σε μια κοινότητα γυμνιστών μια επιτυχημένη «συνταγή» ελευθερίας και ευζωίας; Πόσο ταυτίζονται οικολογία, φυσιολατρία και γυμνισμός; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα εστιάζει η έκθεση «Paradis naturistes» στο μουσείο Mucem της Μασσαλίας.ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ 14.9.2024 Εικαστικά / «Μονοπάτια Αναπνοής»: Μια έκθεση για την οικολογική ισορροπίαΗ διακεκριμένη γλύπτρια Αντωνία Παπατζανάκη προσεγγίζει το φλέγον ζήτημα της περιβαλλοντικής κρίσης, αναδεικνύοντας τον ζωτικό ρόλο των φυτώνΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 12.9.2024 Εικαστικά / Χένρι Μουρ: Πώς η Ελλάδα και η αρχαία ελληνική τέχνη επηρέασαν τον Βρετανό γλύπτηΜε την έκθεση «Henry Moore and Greece» θα δούμε για πρώτη φορά εδώ και είκοσι χρόνια έργα του Moore στην Ελλάδα.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 11.9.2024
TV & MEDIAAngel: Το πρώτο μήνυμα της 18χρονης τρανς εγγονής της Δούκισσας μετά τη συμμετοχή στο Voice
Εικαστικά / Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλεςΗ μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης, στην πρώτη μεταθανάτια έκθεσή του και τελευταία στην οποία συνεργάστηκε ο ίδιος ο καλλιτέχνης.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 22.10.2024
Εικαστικά / Το πέρασμα του Χατζηκυριάκου-Γκίκα από τη Δύση στην Ανατολή μέσα από μια μνημειώδη έκθεσηTο Μουσείο Μπενάκη, με αφορμή την επέτειο 30 χρόνων από τον θάνατό του σπουδαίου Έλληνα καλλιτέχνη, διοργανώνει μια έκθεση αφιερωμένη στο ταξίδι του από τη Δύση στην Ανατολή το 1958. Ένα ταξίδι κυριολεκτικό και μεταφορικό.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 21.10.2024
Εικαστικά / 44 εικαστικοί ζωντανεύουν ένα εμβληματικό μέγαρο της ΑθήναςΤο μέγαρο Σλήμαν–Μελά ζωντανεύει μέσα από τα έργα σύγχρονων καλλιτεχνών που συνομιλούν με έννοιες και νοήματα του χωροχρόνου και των ονείρων στην έκθεση «Wanderlust/all passports».ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 17.10.2024
Εικαστικά / Μια νέα γκαλερί τέχνης άνοιξε στην οδό Χαλκοκονδύλη στην ΟμόνοιαΗ Χριστίνα Ανδρουλιδάκη μετέφερε τη γκαλερί CAN από το Κολωνάκι στην Ομόνοια και μιλά για τη γοητεία του κέντρου και για την αρμονική συνύπαρξη με τις προκλήσεις της σύγχρονης τέχνης.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 17.10.2024
Εικαστικά / Για σου-σου και κρασί στις γκαλερί της Αθήνας Όλα τα εγκαίνια που ετοιμάζει η εικαστική σκηνή της πόλης και τα περιμένει το art crowd.ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ 16.10.2024
Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς ΔασκαλόπουλουΈργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 14.10.2024
Εικαστικά / «Δεν πρέπει να δίνουμε μεγαλύτερη αξία στην τέχνη από αυτή που πραγματικά έχει»Ο Πάνος Προφήτης, ο εικαστικός που κέρδισε το βραβείο Νέου Καλλιτέχνη στη φετινή Art Athina, θεωρεί ότι είναι κάπως τυχοδιωκτικό το να είσαι καλλιτέχνης.M. HULOT 14.10.2024
Εικαστικά / Η ριζοσπαστική arte povera συνεχίζει να δονεί την καλλιτεχνική παραγωγήΜια μεγάλη έκθεση με εμβληματικά έργα στο παρισινό Bourse de Commerce συστήνει τους 13 μεγάλους καλλιτέχνες του κινήματος.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 12.10.2024
Εικαστικά / Τι δουλειά έχει ένα ρομπότ στην οδό Κριεζώτου;Η γκαλερί Ζουμπουλάκη εγκαινιάζει τη φθινοπωρινή της βιτρίνα με ένα ρομπότ εντυπωσιακών διαστάσεων, φιλοδοξώντας να ανοίξει μια νέα συζήτηση για το αποτύπωμα της τεχνητής νοημοσύνης σε πεδία δημιουργίας.ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ 10.10.2024
Εικαστικά / Ο Τουλούζ-Λοτρέκ και τα τατουάζΗ «Γυναίκα με το τατουάζ» βγαίνει στο φως μετά από έναν αιώνα και δείχνει μια τάση που αναπτυσσόταν στην ευρωπαϊκή κοινωνία στα τέλη του 19ου αιώνα.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 2.10.2024
Εικαστικά / Το εκπληκτικό ταξίδι της Anna Boghiguian καταλήγει στην Αθήνα ― μια συνέντευξηΜε αφορμή τη νέα της έκθεση στον Πειραιά, η σπουδαία καλλιτέχνις, που παρουσιάζει παράλληλα μια εκπληκτική εγκατάσταση στην Tate Modern, μας μίλησε για τις εμπειρίες μιας ζωής και για όσα τη συνδέουν με τον Καβάφη.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 26.9.2024
Εικαστικά / 100 χρόνια σουρεαλισμός: Το κίνημα που σάρωσε την τέχνη και τον κόσμο Το Παρίσι και το κέντρο Ζορζ Πομπιντού γιορτάζουν και φέρνουν στο προσκήνιο έργα, πρόσωπα, επιρροές, τις δομικές ποιητικές αρχές του κινήματος σε μια μεγάλη έκθεση.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 24.9.2024
Εικαστικά / Ο Πικάσο και η μαγεία της χαρακτικής σε μια μοναδική έκθεση στο Βρετανικό ΜουσείοΤο μουσείο παρουσιάζει εκατό περίπου εκτυπώσεις έργων του Πικάσο, από τις 500 και πλέον που έχει στη συλλογή του, οι οποίες περιλαμβάνουν και έργα που δεν έχουν εκτεθεί ποτέ ξανά.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 22.9.2024
Εικαστικά / Το Λονδίνο τιμά τον Βαν Γκογκ: Η ποιητική φαντασία στα μεγάλα έργα τουΜια έκθεση που διερευνά μέσα από 50 σπουδαία έργα τη δημιουργική διαδικασία του καλλιτέχνη και τις πηγές έμπνευσής του στην Αρλ και το Σεν Ρεμί.ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 20.9.2024
Εικαστικά / Art Athina 2024 με έμφαση στο design, την οικολογία, τη βιωσιμότητα και τη συμπερίληψηΣυνεπής στο ετήσιο ραντεβού της με το φιλότεχνο κοινό της πόλης, μία από τις παλιότερες φουάρ της Ευρώπης, η Art Athina, ανοίγει τις πύλες της στο ιστορικό μέγαρο του Ζαππείου με τη συμμετοχή των σημαντικότερων ελληνικών αιθουσών τέχνης, διεθνών γκαλερί και μια σειρά από παράλληλα πρότζεκτ και δράσεις κάθε είδους για μεγάλους και παιδιά.ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ 19.9.2024
Εικαστικά / Τι τον θέλεις τον Ρόθκο, αν δεν σου φέρνει κέρδος; Θα πουληθούν τα εμβληματικά έργα της σειράς «Seagram» από το Mουσείο Τέχνης Kawamura και σε ποιες τιμές; Θα κλείσει το μουσείο, αφού δεν φέρνει κέρδη στους επενδυτές;ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 16.9.2024
Εικαστικά / Μήπως τελικά είναι παρεξηγημένος ο Πολ Γκογκέν; Μια νέα βιογραφία του μεγάλου ζωγράφου επιχειρεί μια επανεκτίμηση του έργου αλλά κυρίως της, αγρίως αμφιλεγόμενης, ζωής τουTHE LIFO TEAM 14.9.2024
Εικαστικά / Μια έκθεση για την απελευθερωτική γοητεία του γυμνισμού Είναι άραγε η διαβίωση σε μια κοινότητα γυμνιστών μια επιτυχημένη «συνταγή» ελευθερίας και ευζωίας; Πόσο ταυτίζονται οικολογία, φυσιολατρία και γυμνισμός; Σε αυτά και άλλα ερωτήματα εστιάζει η έκθεση «Paradis naturistes» στο μουσείο Mucem της Μασσαλίας.ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ 14.9.2024
Εικαστικά / «Μονοπάτια Αναπνοής»: Μια έκθεση για την οικολογική ισορροπίαΗ διακεκριμένη γλύπτρια Αντωνία Παπατζανάκη προσεγγίζει το φλέγον ζήτημα της περιβαλλοντικής κρίσης, αναδεικνύοντας τον ζωτικό ρόλο των φυτώνΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 12.9.2024
Εικαστικά / Χένρι Μουρ: Πώς η Ελλάδα και η αρχαία ελληνική τέχνη επηρέασαν τον Βρετανό γλύπτηΜε την έκθεση «Henry Moore and Greece» θα δούμε για πρώτη φορά εδώ και είκοσι χρόνια έργα του Moore στην Ελλάδα.ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ 11.9.2024