Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες

ΕΠΕΞ Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες Facebook Twitter
Lucas Samaras, Doorway, 1966/2007. Installation view, Dia Beacon, New York, 2024, Lucas Samaras. Φωτ.: Bill Jacobson Studio, New York
0

Η μοναδική οπτική του Λουκά Σαμαρά, ενός σπουδαίου καλλιτέχνη που πέθανε σε ηλικία 87 ετών τον Μάρτιο του 2024, ηγετικής φυσιογνωμίας της αβανγκάρντ, μοναχικού παρατηρητή και δημιουργού που μπορούσε να συλλάβει την καινοτομία και την εξέλιξη της σύγχρονης τέχνης, κι έτσι να βρίσκεται σε πρώτο πλάνο διαρκώς, αιφνιδιάζοντας τον παραλήπτη κάθε μηνύματός του, παρουσιάζεται στο μουσείο Dia Beacon της Νέας Υόρκης.

Στην έκθεση παρουσιάζεται η ενότητα έργων Cubes and Trapezoids (1994-95) που δόθηκαν από τον καλλιτέχνη το 2013 και παρουσιάζονται για πρώτη φορά από τότε που έκαναν το ντεμπούτο τους το 1994 στην Pace Gallery, δίπλα σε ένα από τα χαρακτηριστικά δωμάτια του καλλιτέχνη, το Doorway (1966/2007), που πρόσφατα μπήκε στη συλλογή της DIA ως δώρο από το ίδρυμα που φέρει το όνομά του. Αυτή η έκθεση σηματοδοτεί την πρώτη ατομική έκθεση του καλλιτέχνη από τον θάνατό του και είναι η τελευταία στην οποία συνεργάστηκε άμεσα.

Για περισσότερα από 60 χρόνια, ο Λουκάς Σαμαράς δούλευε κινούμενος με ρευστότητα ανάμεσα σε μέσα, όπως performance, γλυπτική, ζωγραφική, σχέδιο, φιλμ και φωτογραφία, ξεφεύγοντας από την κατηγοριοποίηση και συγκροτώντας μια δική του, μοναδική οπτική γλώσσα.

«Αντί να γυαλίζω τα έργα μου, δίνοντάς τους μια υπόνοια τελειότητας, τα αφήνω να υπάρχουν σε διάφορους βαθμούς τραχύτητας. Όποια ακρίβεια κι αν υπάρχει στη δουλειά μου, είναι μάλλον στις σχέσεις, όχι στην εκτέλεση», είχε πει σε μια ομιλία που έδωσε το 1973 στο Μουσείο Whitney.

Τα εκκεντρικά και ασυνήθιστα αντικείμενα του καλλιτέχνη συχνά συνδυάζουν επίσημες όψεις του μινιμαλισμού –τον κύβο, το πλέγμα και τη μονοχρωμία– με μια σουρεαλιστική ευαισθησία με επιρροές από το Fluxus –το πρωτοποριακό καλλιτεχνικό ρεύμα που αναδείχθηκε με όλα τα διαθέσιμα εκφραστικά μέσα–, καλλιεργώντας την απτική υλικότητα των καθημερινών αντικειμένων, μεταξύ των οποίων κιβώτια και έπιπλα, και εμποτίζοντάς τα με φαντασμαγορία και προσωπικούς συμβολισμούς.

ΕΠΕΞ CHECK Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με Κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες Facebook Twitter
Lucas Samaras, installation view, Dia Beacon, New York, 2024– . © Lucas Samaras. Φωτ.: Bill Jacobson Studio, New York

«Το έργο του Λουκά Σαμαρά εμποτίζει το λεξιλόγιο του μινιμαλισμού με μια ψυχολογική διάσταση μέσω της χρήσης άκρως συνειρμικού υλικού, επικεντρώνοντας την προσωπική αφήγηση και εμπλέκοντας τη σωματική αντίληψη και εμπειρία του θεατή, φέρνοντάς τον κοντά σε ριζικά πειραματικές πρακτικές που αναδύθηκαν τις δεκαετίες του 1960 και του '70», λέει η διευθύντρια της DIA Jessica Morgan.

Οι Κύβοι (Cubes) που παρουσιάζονται στην έκθεση, 24 τοτεμικοί ξύλινοι όγκοι, είναι επικαλυμμένοι με ανοιχτό γκρι laminate Nevamar και διαθέτουν εγκοπές διαφόρων γεωμετρικών σχημάτων, δημιουργώντας σχήματα ταυτόχρονα φουτουριστικά και αρχέγονα. Ο Σαμαράς τούς επεξεργάστηκε επιφανειακά με τρόπο πανομοιότυπο με τα φωτιστικά που είχε εγκαταστήσει στο σπίτι του.

«Αντί να γυαλίζω τα έργα μου, δίνοντάς τους μια υπόνοια τελειότητας, τα αφήνω να υπάρχουν σε διάφορους βαθμούς τραχύτητας. Όποια ακρίβεια κι αν υπάρχει στη δουλειά μου, είναι μάλλον στις σχέσεις, όχι στην εκτέλεση», είχε πει σε μια ομιλία που έδωσε το 1973 στο Μουσείο Whitney.

Όσο για το σπίτι του Λουκά Σαμαρά, αξίζει να σημειωθεί ότι εγκαταστάθηκε σε αυτό, στο Μανχάταν, όταν ήταν 28 ετών. Η μετακίνηση αυτή πυροδότησε και την καθοριστική αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο έβλεπε την τέχνη και τα έργα του. Όλα συμβαίνουν στο διαμέρισμά του, σε ένα σκηνικό που έχει ετοιμάσει τελετουργικά και που μετατρέπεται σε ένα ακόμα κεφάλαιο του εσωτερικού του μονολόγου. Συγκρότησε μέσα σε αυτό ένα σύμπαν από το οποίο δεν απομακρύνθηκε ποτέ, έναν χώρο σαν προέκταση του εαυτού του, για να απογυμνωθεί τελικά μέσα σε αυτό. «Άλλοι μιλάνε για τον εαυτό τους όταν μιλάνε για αφηρημένα πράγματα. Εγώ μιλάω για τους άλλους όταν μιλάω για τον εαυτό μου», έλεγε.

CHECK Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με Κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες Facebook Twitter
Lucas Samaras, Doorway, 1966/2007. Installation view, Dia Beacon, New York, 2024– . Φωτ.: Bill Jacobson Studio, New York
CHECK Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με Κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες Facebook Twitter
Lucas Samaras, Doorway (detail), 1966/2007. © Lucas Samaras. Φωτ.: Bill Jacobson Studio, New York
CHECK Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με Κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες Facebook Twitter
Lucas Samaras, installation view, Dia Beacon, New York, 2024– . © Lucas Samaras. Φωτ.: Bill Jacobson Studio, New York

Αυτοί οι Κύβοι συγχωνεύουν τον μινιμαλιστικό κυβισμό με την εσωτερική αρχιτεκτονική και την αυτοβιογραφία, δείχνοντας πώς ο Σαμαράς συνέθεσε στοιχεία της αφαίρεσης με το προσωπικό, το ψυχολογικό και το οικιακό. Με τον εαυτό του να είναι ο προσωπικός του εμψυχωτής, ο προσωπικός του σκηνοθέτης, το προσωπικό του κοινό, το έργο παρουσιάζεται σε διαμόρφωση πλέγματος, που καθορίστηκε από τον ίδιο τον καλλιτέχνη όταν επισκέφθηκε την Dia Beacon.

Τα αντίστοιχα Trapezoids (Τραπεζοειδή) είναι κατασκευασμένα από οκτώ ακανόνιστες τετράπλευρες φόρμες με λοξές γωνίες, ελαφρώς ένθετες σε ομοιόμορφες σανίδες μασονίτη και καλυμμένες με το ίδιο γκρι laminate με πρόσθετο φινίρισμα λάτεξ. Ενώ οι επιφάνειές τους είναι μη αντανακλαστικές, εντούτοις ανταποκρίνονται στο φως και συμπληρώνουν τα πάνελ με τους καθρέφτες στην παρακείμενη γλυπτική εγκατάσταση.

Η πύλη που συνδέει το ιδιωτικό με το δημόσιο

Το Doorway, που σχεδιάστηκε το 1966 και υλοποιήθηκε για πρώτη φορά το 2007, προέκυψε από μια γενεαλογία των περιβαλλόντων του Σαμαρά, όπου εξάλειψε το χάσμα μεταξύ εσωτερικού και εξωτερικού, ιδιωτικού και δημόσιου.

Πριν αρχίσει να το φτιάχνει, είχε ήδη αρχίσει να ενδιαφέρεται για τη χρήση κουτιών και άλλων κοινών μορφών ως βάση των γλυπτών του, πολλά από τα οποία επένδυσε με βγαλμένα, αυτοβιογραφικά υλικά, όπως νήματα, βελόνες και μαλλιά.

Η χρήση καθρεφτών σηματοδότησε μια περαιτέρω εξέλιξη στη γλυπτική του πρακτική. Διατηρώντας τον αυτοβιογραφικό του χαρακτήρα, το έργο φέρνει την εικόνα όχι μόνο του δημιουργού αλλά και όλων όσοι βλέπουν και βιώνουν ή κατοικούν το έργο. Ο Σαμαράς έφτασε στην ιδέα ενός κυριολεκτικά κατοπτρικού δωματίου γράφοντας ένα διήγημα το 1963, στο οποίο ο χαρακτήρας ζούσε σε ένα σπίτι με καθρέφτες.

CHECK Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με Κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες Facebook Twitter
Lucas Samaras, installation view, Dia Beacon, New York, 2024– . © Lucas Samaras. Φωτ.: Bill Jacobson Studio, New York

Σε μια επιστολή του 1968 προς έναν επιμελητή, ο Σαμαράς εξηγούσε ότι οι καθρέφτες τον γοήτευαν από καιρό για το παιχνίδι τους, τις θρησκευτικές και ψυχολογικές τους προεκτάσεις και τη χρήση τους σε άλλα έργα τέχνης, σε παραμύθια, μύθους και σε παλάτια.

Το πρώτο δωμάτιο #1 του καλλιτέχνη (1964), μια ανανέωση του διαμερίσματός του στο Νιου Τζέρσεϊ μέσα στην Green Gallery στη Νέα Υόρκη, ακολούθησε το πρώτο περιβάλλον με καθρέφτη, το δωμάτιο #2, ένας κατοικήσιμος κύβος επιπλωμένος με ένα ανακλαστικό τραπέζι και μια καρέκλα στην Pace Gallery το 1966, την ίδια χρονιά που σχεδίασε το Doorway.

Ο Σαμαράς δημιούργησε το Doorway ως ένα ενσώματο περιβάλλον στο οποίο μπορεί κανείς να συμμετέχει τόσο ως υποκείμενο όσο και ως θεατής. Η δομή του πλαισιώνει έναν μικρότερο κύβο με καθρέφτη που προεξέχει από το κέντρο του, προσθέτοντας ένα άλλο επίπεδο παραμόρφωσης και ενισχύοντας το αποπροσανατολιστικό αποτέλεσμα τού να βλέπει κανείς την εικόνα του κατακερματισμένη και διασκορπισμένη.

Μέσα σε αυτή την τεράστια κρυσταλλική δομή που δεν έχει κορυφή, πυθμένα ή πλευρές, δημιουργείται η αίσθηση αιώρησης, η αίσθηση της κλειστοφοβίας ή ακροφοβίας, η αίσθηση πλαστότητας ή μοναξιάς, μια σύνθετη αίσθηση θαυμασμού, αισθησιασμού και απαισιοδοξίας ακόμα και απέναντι στην τέχνη.

CHECK Μια έκθεση για τον Λουκά Σαμαρά με Κύβους, τραπεζοειδή και παραισθητικές πύλες Facebook Twitter
Lucas Samaras, installation view, Dia Beacon, New York, 2024– . © Lucas Samaras. Φωτ.: Bill Jacobson Studio, New York

«Αυτή η εστιασμένη παρουσίαση στο Dia Beacon προκαλεί υλικά και μεταφορικά το σώμα και τις εσωτερικές του λειτουργίες, διαστρέφοντας τις αναλυτικές γεωμετρίες του μινιμαλισμού με τις ακατάστατες πραγματικότητες της ταυτότητας και της εσωτερικότητας. Η στενή συνεργασία με τον Σαμαρά σε αυτή την εγκατάσταση αποκάλυψε σημαντικές αποχρώσεις στον ιδανικό προσανατολισμό των έργων του και είμαι ενθουσιασμένος που τα φέρνω όπως σκόπευε ο καλλιτέχνης στο κοινό μας στο Dia Beacon», δήλωσε ο επιμελητής Jordan Carter.

Όπως και με όλα τα έργα του, έτσι και εδώ ο Λουκάς Σαμαράς μάς άφησε ένα ανεπανάληπτο χρονικό που μας δείχνει πώς μπορούμε να δούμε κι εμείς, σε σχέση με τον χρόνο, τη φύση και την προσωπική ιστορία, κάτι αληθινά σαγηνευτικό, τη μεγάλη τέχνη.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Στην Tate Modern και Tate Britain, στα έργα της δωρεάς Δ. Δασκαλόπουλου

Εικαστικά / «Η τέχνη έχει νόημα μόνο όταν βρίσκεται σε συνδιαλλαγή»: Η Tate υποδέχεται τα έργα της δωρεάς Δασκαλόπουλου

Έργα των Louise Bourgeois, Βλάση Κανιάρη, Martin Kippenberger, Damien Hirst και πολλών ακόμα μεγάλων ονομάτων της σύγχρονης τέχνης περιλαμβάνονται στη δωρεά του Δημήτρη Δασκαλόπουλου και φιλοξενούνται πλέον σε νέες εκθέσεις στην Tate Modern και στην Tate Britain.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Χρήστος Μποκόρος, εικαστικός

Οι Αθηναίοι / Χρήστος Μποκόρος: «Η τέχνη δεν είναι θέαμα, πρέπει να σε αφορά και να σε πονάει»

Όταν βρέθηκε στη Σχολή Καλών Τεχνών, ένιωσε ότι ναυάγησαν όλα του τα όνειρα και οι επιθυμίες. Αν και έχει ζωγραφίσει χιλιάδες κεράκια, ακόμα αισθάνεται αρχάριος, γιατί το καθένα είναι διαφορετικό, όπως και οι άνθρωποι. Για εκείνον, η τέχνη είναι ένα μνημείο, και κάθε φορά με τα έργα του ακουμπά εκεί που πονάει, για να παίρνει δύναμη.
M. HULOT
CHECK Έκθεση Ephemeral Party

Εικαστικά / Ephemeral Party: Μια έκθεση εικαστικών σε ένα πάρκινγκ στη Βασιλίσσης Σοφίας

Οι χώροι στάθμευσης αποτελούν μόνιμο θέμα συζήτησης για τους Αθηναίους. Και τώρα, ένας τέτοιος χώρος θα συζητηθεί έντονα για εντελώς άλλους λόγους από τους γνωστούς και συνηθισμένους.
ΖΩΗ ΠΑΡΑΣΙΔΗ