A, μέρες παρακμής - Από τον Νικόλα Σεβαστάκη

A, μέρες παρακμής - Από τον Νικόλα Σεβαστάκη Facebook Twitter
Trent Parke, The camera is god (street portrait series) (details). 2013
6


Ανάμεσα στον αξιοθρήνητο Λαζόπουλο και στα σπασμένα νεύρα των αγροτών, σκέφτομαι εν τέλει ότι εκείνο το αρχετυπικό «και διηγώντας τα να κλαις» δεν μας πάει βήμα παραπέρα. Πολιτικά σημαίνει στασιμότητα ή οπισθοδρόμηση.


Με το ενδεχόμενο κλεισίματος των συνόρων και τα τόσα εσωτερικά ρήγματα, τα αγροτικά και τα άλλα μπλόκα που ορίζουν τη ζωή μας, ξαναβγαίνει επιθετικά στην επιφάνεια ο λόγος για την παρακμή. Μιλώ γι' αυτό που οι Αμερικανοί και οι Γάλλοι δημοσιολόγοι ονομάζουν declinism(e). Το λεξικό την ορίζει ως «την πεποίθηση ότι μια συγκεκριμένη χώρα, κοινωνία ή θεσμός βρίσκονται σε κατάσταση σημαντικής και πιθανόν ανεπανόρθωτης παρακμής».

Υπάρχει, άραγε, εναλλακτική σε αυτό; Μπορεί κανείς να αποφύγει τη μετατροπή ακόμα και της απαισιοδοξίας σε μια εστέτ, αφόρητη «ορθοδοξία»; Να μην είναι απολογητής της βαρβαρότητας και συγχρόνως να μη βλέπει στα πάντα βαρβαρότητα;



Είναι, βέβαια, αρχαία υπόθεση το πράγμα. Ο Πλάτωνας, για παράδειγμα, έβρισκε στη δημοκρατία το αναποδογύρισμα και τη σύγχυση όλων των αξιών: την αναίδεια των νεότερων, το χαλάρωμα των ηθών, την αγανακτισμένη απείθεια και πάει λέγοντας. Σε εξάρσεις οικονομικών κρίσεων ή σε φάσεις ευημερίας, σε περιόδους κοινωνικών ταραχών ή, αντίθετα, όταν μια χώρα βαριέται και δεν κουνιέται φύλλο, η ρητορική του χαμού ανθεί. Μοιάζει έτσι με εκείνη την ποίηση που σκύβει διαρκώς πάνω από τα βάσανα της ψυχής ή τα πάθη του σώματος.


Με μια έννοια, οι παρατηρητές, δημόσιοι γραφιάδες ή ακόμα και κοινωνικοί στοχαστές αγαπούν τις ζοφερές διαγνώσεις. Συλλέγοντας τους πικρούς καρπούς, κάνουν σιγά-σιγά επάγγελμά τους τα σημεία και τα τέρατα. Προλέγουν το χειρότερο, αφήνοντας στους αφελείς και στους ανυποψίαστους τα «καλά νέα».


Και είναι αλήθεια ότι ορισμένες συγκυρίες, όπως η σημερινή, κάνουν πιο εύκολη αυτήν τη συνήθεια. Ένας αντι-Κοέλιο θα μπορούσε να πει ότι σήμερα όλα συνωμοτούν για να πάει κάτι στραβά ή για να μη λυθεί ουσιαστικά κανένα πρόβλημα. Η μία κρίση διαδέχεται την άλλη, η μία διεισδύει στον πυρήνα της άλλης: εξασθενίζοντας τη θέση των περισσότερων χωρών, διασπώντας ακόμα περισσότερο την ευρωπαϊκή ήπειρο, ματώνοντας περισσότερους λαούς από δίπλα.


Κάποιοι, λοιπόν, έχουν την τάση να αντιδρούν στις διαγνώσεις της παρακμής, ανατρέχοντας στις «θετικές ειδήσεις» ή φτιάχνοντας καταλόγους με τις αγαθοεργίες της vita moderna. Άλλοτε επωμίζονται τον άχαρο ρόλο να υπερασπιστούν κάποιες μεγάλες υποθέσεις που εσχάτως βρίσκονται στα κάτω τους: την Ευρώπη, τη φιλελεύθερη δημοκρατία, τις απελευθερωτικές εμπειρίες της δυτικής νεωτερικότητας. Ο ρόλος είναι άχαρος γιατί η προφανής ιδεολογική στάση είναι αυτή του τιμητή και του υποψήφιου νεκροθάφτη. Μπροστά, μάλιστα, στη δύναμη των χρονικογράφων της παρακμής, όλες οι κάπως συγκρατημένες ή, πολύ περισσότερο, κάποιες θετικές εκτιμήσεις μοιάζουν ρηχές. Περνάει, ακόμα, συχνά η αντίληψη πως βαθύτητα στη σκέψη σημαίνει μεγαλόστομη εναντίωση και το ύφος που εξαγγέλλει συμφορές. Λίγο καπιταλιστική Αποκάλυψη ο ένας, λίγο Εθνο-αποδόμηση ο δίπλα κι ο αναπόφευκτος Παΐσιος για κάποιους τρίτους, τα μείγματα λειτουργούν.


Υπάρχει, άραγε, εναλλακτική σε αυτό; Μπορεί κανείς να αποφύγει τη μετατροπή ακόμα και της απαισιοδοξίας σε μια εστέτ, αφόρητη «ορθοδοξία»; Να μην είναι απολογητής της βαρβαρότητας και συγχρόνως να μη βλέπει στα πάντα βαρβαρότητα;


Αυτό σκεφτόμουν τις τελευταίες εβδομάδες, καθώς πυκνώνουν τα σύννεφα στη χώρα. Ανάμεσα στον αξιοθρήνητο Λαζόπουλο και στα σπασμένα νεύρα των αγροτών, σκέφτομαι εν τέλει ότι εκείνο το αρχετυπικό «και διηγώντας τα να κλαις» δεν μας πάει βήμα παραπέρα. Πολιτικά σημαίνει στασιμότητα ή οπισθοδρόμηση. Μπορώ να υποδεχτώ την αισθητική της απόγνωσης στην τέχνη, αλλά τη βρίσκω μάταιη, αν όχι επικίνδυνη στα δημόσια και πολιτικά μας πράγματα. Ακόμα και αν ο κατάλογος της φαυλότητας και της φθοράς μεγαλώνει (όχι μόνο κυβερνητικός, άλλωστε), κάτι μου λέει πως οι πανοραμικές φωτογραφίες της «εθνικής μας παρακμής» δεν μας μαθαίνουν κάτι καινούργιο. Μένουμε ακίνητοι, συμπληρώνοντας απλώς τις δικογραφίες της ημέρας με τα παραπτώματα ή τα εγκλήματα που πέφτουν στην αντίληψή μας.


Η ρητορική της παρακμής δείχνει, όμως, κάτι πιο ανησυχητικό: το αόρατο σύμφωνο συμβίωσης που έχει υπογραφεί ανάμεσα στη δεξιά και στην αριστερή εθνικοφροσύνη. Είναι πια το αποκούμπι της οκνηρής, δηλαδή της αυτάρεσκα απορριπτικής σκέψης. Και έχει φέρει πιο κοντά την έντεχνη αριστερή αυθεντικότητα με τους δεξιούς συνδρομητές των περιοδικών γεωπολιτικής που πολλαπλασιάζονται.


Το να σκέφτεσαι, όμως, κριτικά το παρόν και τα προβλήματά του είναι το αντίθετο αυτής της πατέντας. Γιατί έχει γίνει πλέον πατέντα το να μεταμφιέζει κανείς προχείρως το όποιο ταξικό ή εθνικιστικό του μίσος. Κάπως έτσι, άλλωστε, έχουμε φτάσει στο σημείο να αποκαλεί ο άλλος με μεγάλη άνεση τη σημερινή Ευρώπη Άουσβιτς. Άουσβιτς. Πιστεύοντας προφανώς πως έτσι, με αυτήν τη γελοία βεβήλωση, σέβεται περισσότερο τα βάσανα των προσφύγων ή την οδύνη των ανέργων.

6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
το αρθρο επιχειρει να σκιαγραφησει ορισμενα ζητημα, αλλα δυστυχως καταληγει ξανά στην διαιρεση και σε μια συγκεκριμενη "ευρωπαιστικο/εκσυγχρονιστικη" οπτικη. το οτι γεωπολιτικα συμφεροντα υπαρχουν (και μαλλον μας εσωσαν απο εξοδο απο το ευρω και τον σκληρο πυρηνα της ευρωπης το 2015) ειναι δεδομενο.το οτι ταξικες ισοτητες υπαρχουν και κοινωνικη αδικια ειναι και αυτο δεδομενο.Το οτι το εκσυγχρονιστικο οραμα, καλως ή κακως υπηρετηθηκε στην ελλαδα οχι απο τον Αλεξο Παπαδοπουλο πχ αλλα απο καρικατουρες μορφης Κωστοπουλου ειναι και αυτο δεδομενο. (απαντηση στο γιατι εγινε αυτο υπαρχει στο σχολιο αποπανω..)Αυτο το οποιο ομως δεν υπαρχει η συνθεση ολων των παραπανω σε μια ρεαλιστικη πολιτικη που αναγνωριζει ολα τα παραπανω, χωρις ταυτοχρονα να διαιρει. Που καταφερνει να τα συνθεσει σε μια μορφη δρασης που αναγνωριζει τους περιορισμους των "καθαρων' ιδεολογιων, χρησιμοποιει εργαλεία απο αυτές αλλά χωρις να τα διαμορφωνει σε διαχωριστικες γραμμες.
Το 2004, ετος "ευημεριας" και εθνικης ανατασης για πολλους ελληνες, η χωρα εξακολουθουσε να εχει τρεις απο τις πεντε πιο φτωχες περιοχες στην Ευρωπη ( ολες στην περιοχη της Ηπειρου ). Η φτωχεια δεν ηρθε με την κριση. Υπηρχε και τοτε. Και παλιοτερα. Φυσικα η κριση πολλαπλασιασε τα οικονομικα προβληματα σε πολυ περισσοτερους ελληνες και καποια στιγμη, δειλα-δειλα, γυρω στα τελη του 2010, αρχισαν οι φωνες περι πολιτισμικης κρισης στην Ελλαδα. Δεν εχουμε διανοουμενους, δεν εχουμε παραγωγη, ζουσαμε παντα με δανεικα, φταινε οι πολιτικοι μας, φταιει αυτος, ο αλλος κοκ.Και τοτε και τωρα, αυτο που πιστευω μας ελειπε ( και κραυγαλεα λειπει και σημερα ), ειναι μια στοιχειωδη γνωση επικοινωνιας, απλοι κωδικες επικοινωνιας ετσι ωστε να μπορεσουμε να οριοθετησουμε μια λεωφορο εξοδου απο την κριση και μια αλφα προοδο.Σιγουρα η Μεταπολιτευση δε μπορει να θεωρηθει περιοδος μεγαλης διανοησης. Ομως το προβλημα αυτο ειναι γενικευμενο σε ολη τη Δυση. Σιγουρα οι πολιτικοι μας, δεν ειναι και τοσο καλης ποιοτητας. Δε πρεπει ομως να ξεχναμε οτι οι δυτικοι μας γειτονες ψηφιζαν και ξαναψηφιζαν για πρωθυπουργο εναν Σιλβιο Μπερλουσκονι ! Σιγουρα η Αριστερα εχασε πολιτικο εδαφος μετα το 89 αλλα εχασε σε ολη την ευρωπαικη ηπειρο, δεν ειμαστε μονο εμεις. Σιγουρα η παραδοση επεστρεψε, ειτε υπο την μορφη θρησκειας, ειτε μεσω εθνικων και εθνοτικων αφηγησεων, αλλα αυτα τα ειχε καταγραψει ο Χαντινγκτον με αρθρα απο τις αρχες του 90 ( και σε βιβλιο το 96 ). Δεν ειμασταν μονο εμεις.Τι ιδιαιτερο εχει η ελληνικη περιπτωση λοιπον ;Πιστευω δυο ειναι τα βασικα μας προβληματα :1) Υποταγη σε μια δια-βιας υπερατομικοτητα και μια ανικανοτητα να δουμε τη χωρα σαν ενα ενιαιο προτζεκτ ( εδω προτεινω οτι η ταση του ελληνα προς τον παρτικιουλαρισμο και την βιαιη υπερατομικοτητα απορρεει απο την μεγαλη εσωτερικη μεταναστευση του μισου πληθυσμου της χωρας σε μια και μονο πολη, την Αθηνα, μεσα σε λιγα μολις χρονια, ενα ζητημα ταμπου που ποτε δε συζητιεται 'η αναλυεται απο επιστημονες 'η διανοουμενους στην Ελλαδα ) και2) Ελλειμμα γνωσης επικοινωνιας γιατι η κοινωνια μας δε διαβαζει. Αυτο προτεινω οτι δημιουργηθηκε απο α) την αναποφευκτη εισαγωγη της κουλτουρας του υπερκαταναλωτισμου στην πολιτικη οικονομια της χωρας ( γιατι σταματησαμε να παραγουμε ) και β ) την knee-jerk νοοτροπια του μεσου ελληνα που ηθελε να αποκατασταθει επαγγελματικα οτι : PHD/Ανωτατη εκπαιδευση=μορφωση. Ο συνδυασμος των δυο πιο πανω, δημιουργει μια τοξικη ατμοσφαιρα πολιτικης αδιαφοριας. Οι δε παρτικιουλαρισμοι, τεμαχιοποιουν το κοινωνικο σωμα, παραδιδοντας το σε μοδες, σλογκανς και αλλα πολιτισμικα χασομερια. Η μεταπολιτευτικη περιοδος ιδρυματοποιησε τον μαγκα, τον αεριτζη, τον επιφανειακο με τα ταξιδια, το ωραιο αυτοκινητο και ρουχα, την "γωνιοκοπτικη" ( δικος μου νεολογισμος ) σε ολο της το μεγαλειο !Ο ελληνας ξεχασε να σκεφτεται για το αυριο, ηρθε το 2004 αλλα λιγοι ελληνες μιλουσαν μεσα στο παραλυρημα των ημερων για καποιο στοιχειωδες οραμα. Ολοι κοιτουσαν πως να τα αρπαξουν, πως να παλεψουν για τα δικαιωματα ΤΟΥΣ ( και μονο ). Ακομη αυτο συμβαινει. Οτιδηποτε εμπαινε στη μεση της αρπαχτης απαντιοταν με κυνισμο. Ειμασταν οι καλυτεροι και ολοι οι υπολοιποι ηταν οι κουτοφραγκοι. Ο καθεις για την παρτη του κι ολοι συντροφοι/φιλοι στην περισταση.Τι θα προτεινα ; Τα αυτονοητα !α) Επιστροφη στην κουλτουρα του βιβλιου ( βιβλιο που δεν ειναι απαραιτητα γνωση, ειναι ομως ΠΑΝΤΑ κωδικας γνωσης επικοινωνιας).β) Διαλογισμο για το α) ποιοι ειμασταν, β ) ποιοι ειμαστε και γ ) που θελουμε να παμε. Το τελευταιο στην ουσια ειναι το οραμα που αναφερομαι πιο πανω. γ) Δραση εξω απο πολιτικους, οικονομικους και κοινωνικους παρτικιουλαρισμους. Προσφορα στην Ελλαδα ΕΞΩ απο α) επαγγελμα, β) οικογενεια και γ) τοπικιστικη καταγωγη.Με γνωση επικοινωνιας ( δηλαδη διαλογισμο σε κοινα σημεια αναφορας ακομη κι αν αυτα τα σημεια αρχικα ειναι λαθος ! ), με κονσενσους σε ενα οσο το δυνατο πιο κοινως αποδεκτο οραμα και με δραση για να γινει η προοδος χειροπιαστη, η Ελλαδα μπορει να τα καταφερει. Αυτο μπορει να γινει αν ελλατωσουμε λιγο την κουβεντα για μισθους και συνταξεις και κοιταξουμε ολοι το αυριο, δηλαδη τι μπορουμε να προσφερουμε ως χωρα και λαος στη νεολαια.Αντι να εμβαθυνω περισσοτερο, θα ηθελα να προσφερω εδω κατι σε ολους.Για δεκα χρονια της ζωης μου, ΠΡΙΝ την κριση, μαζευα στοιχεια για την Ελλαδα για διαφορους τομεις, απο τον τυπο, ετσι ωστε να μπορω να σκεφτομαι μεσα απο κοινα σημεια αναφορας και τασεις που δημιουργουσαν και να απαντω στα ξενα μηντια. Προσφατα ειδα οτι καποιες ιστοσελιδες ανερτησαν αυτα τα στοιχεια. Χωριζονται σε Κοινωνια, Παιδεια, Οικονομια, Υγεια, Δαση, Παραλιες και Δρομοι.Δινω λοιπον δυο λινκς και το δικαιωμα να χρησιμοποιηθουν απο οποιανδηποτε με οποιονδηποτε τροπο θελουν. Καθε στοιχειο εχει πηγη και ημερομηνια δημοσιευσης. Οποιος τα θελει σε e-mail format μπορει να γραψει στο [email protected] 1ο Λινκhttp://epikaira.files.wordpress.com/2010/01/f254_entheto.pdf2ο Λινκhttp://exomatiakaivlepo.blogspot.gr/2011/07/2_22.htmlΕυχαριστω.
με λιγα λόγια, οταν σε ενα κοσμο που εχει τις πιο βιαιες "για την παρτη μου" ατομικες τασεις, πας να διαμορφωσεις ενα βαρυ, αν και σε συνθηκες Σκανδιναβιας αψογο κρατος, ειναι βεβαιο οτι θα καταληξεις σε αποτυχια...
Η βια ειναι παντα αντιδραση. Η υπερατομικοτητα των κατοικων της Αθηνας δημιουργηθηκε μεταπολεμικα απο ανθρωπους που δεν ειχαν αλλη επιλογη. Σιγα-σιγα εγινε αγραφος νομος και τροπος ζωης. Το ιδιο και η δαιμονοποιηση του κρατους, αφου μετα το σχεδιο Μαρσαλ ΣΙΓΟΥΡΑ συσχετιζοταν με την Αθηνα. Σπας την υπερατομικοτητα οταν ρεφορμαρεις τη σχεση του νεοελληνα με το κρατος και την κοινωνια του. Αυτο προτεινω πιο πανω. Ενα απλο παραδειγματακι : Για σαραντα και πλεον χρονια πιπιλαγαμε την καραμελα του κλιεντελισμου. Την εποχη της κρισης εγινε σημειο αναφορας της πτωσης της Ελλαδας ( δε λεω οτι ΑΥΤΟ ειναι το βασικο μας προβλημα, απλα πολλοι το αναφερανε ). Οτι η Μεταπολιτευση μας εκανε αισχρα κλιεντελιστκους, οτι βασιλευε η πελατοκρατια κλπ. Περιφημα ! Ομως εαν καποιος θελει ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ να δει το προβλημα, πρεπει να ορισει πως θα λειτουργουσε ιδανικα, διχως πελατοκρατικα κριτιρια το ελληνικο κρατος.Υπαρχει λοιπον ενα πραγμα που λεγεται "Μητρωο του Κρατους". Δημιουργειται απο δυο ανθρωπους, εναν αντρα και μια γυναικα και ειναι η ακτινογραφια του Δημοσιου στην Ελλαδα.Εκει μπορει να βρει κανεις ολους τους οργανισμους που συνθετουν το κρατος, συμπεριλαμβανομενου ενος γραφειου που διοικηται απο δυο γυναικες οι οποιες τυπικα ειναι υπευθυνες για την προσληψη ανθρωπινου δυναμικου στο ελληνικο Δημοσιο !Ειναι το επισημο ονομα αυτου που θα πρεπε να ειναι στη ΘΕΣΗ του προβληματος. Εκανα μια ερευνα, με σκοπο να κανω βιβλιο το Μητρωο. Πηρα ολους τους εκδοτες και ΚΑΝΕΙΣ δεν εχει δημοσιευσει ποτε κατι τετοιο στην Ελλαδα ! Ειμαι σιγουρος αν ρωτησεις την πλειοψηφια των δημοσιογραφων και φυσικα τον κοσμο, κανεις τους δε ξερει οτι υπαρχει. Στο "Πολιτεια" οταν πηρα τηλεφωνο γελουσανε : "Ισως στην Αμερικη Κ. ν...χαχαχα, ναι ξερω τι λετε....". Οταν πηρα τον "Συνηγορο του Πολιτη", τα ιδια : "ξερετε Κ. ν εμεις εδω εχουμε αυτο το προβλημα, στην Αμερικη εχετε το πιτσιρικι που περνει ενα οπλο και παει και σκοτωνει αλφα αριθμων συμμαθητων του, εμεις εχουμε αυτο το προβλημα..." κοκΚαποιο μεγαλο εκδοτικο ονομα, εριξε την ιδεα να προσπαθησω να το περασω στις ιστοσελιδες των ΚΕΠ. Απλα δεν εχω προλαβει. Θελω να πω με αλλα λογια οτι ποτε δεν εκλαικευσαμε την σχεση μας με το κρατος. Ισως αν γινοταν αυτο και καθως η ελληνικη κοινωνια αλλαζει απο αναγκη, να καταλαβαιναμε οτι μας συμφερει να ρεφορμαρουμε τις συμπεριφορες μας.Φταιει η εκπαιδευση, φταινε οι γονεις, οι δημοσιογραφοι , οι διανοουμενοι που ποτε δεν ειχαμε τα τελευταια 50 χρονια, αλλα αξιζει να προσπαθησουμε, Ατμαν.Η κοινωνικη και πολιτικη παιδεια, ξερεις διδασκεται μοναχα ως μαθημα, σε μια και μονο ταξη στην Ελλαδα. Ενω θα πρεπε να εμπνεεται με τον τροπο ζωης μας. Εκει εχει αποτυχει παταγωδως η μεταπολιτευτικη αριστερα. Και γι αυτο εχει κατσει στο σβερκο της αμορφωτης κοινωνιας μας, το γκρουπουσκελο της ΧΑ, που "λεει την αληθεια" και "νοιαζεται για την - ελληνικη παντα - κοινωνια. Πινει απο το αιμα της αριστερης κοινωνικης απαθειας και μεγαλωνει. Την ιδια στιγμη δαιμονοποιουνται οι παντες στο Δημοσιο και η πολωση με το σωμα των πολιτων ολο και αμβλυνεται περισσοτερο.Αξιζει τον κοπο να ξανα-οριοθετησουμε τις σχεσεις κρατος-κοινωνια-πολιτες, με γνωμονα το μελλον και εργαλεια την γνωση επικοινωνιας, τον εθελοντισμο, την προσφορα εις την αφηρημενη, την εκλα'ι'κευση των ορων. Αυτο θα γινει μοναχα αν αγαπησουμε την "χωρα με τα σπυρακια", αν γινει cool να βλεπουμε, δηλαδη συνειδητα να σκεφτομαστε και να δρουμε για την χωρα ως ενα ενιαιο προτζεκτ.Και δεν εχουμε αλλη εκλογη και μας αξιζει κατι καλυτερο. Σ ευχαριστω...+++Το Μητρωο του Κρατους βρισκεται στο ιντερνετ με ενα απλο search.
1 ) Μητρωο Ελληνικου Kρατους http://www.ydmed.gov.gr/wp-content/uploads/20140626_organosi_mhtrwo_2014.pdf 2 ) Ερμης : Εθνικη Πυλη Δημοσιας Διοικησηςhttp://www.ermis.gov.gr/portal/page/portal/ermis/Επισης μια διορθωση : Στην πεμπτη παραγραφο η λεξη πελατοκρατικα ειναι βεβαια πελατειακα...Ζω δεκαετιες στην αμερικη και ξεχνω τα ελληνικα μου...χιλια συγγνωμη.
Αφήστε τα... η Ευρώπη σε μια δύσκολη εποχή έχει την ατυχία να διοικείται από νάνους οι οποίοι ωστόσο θέλουν πάρα πολύ να μικρύνουν την Ελλαδάρα με τον ήλιο και τη θάλασσα και έτσι το σύμπαν συνωμοτεί να καταστραφούμε!???