Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων

1

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Η σειρά Nobody Claps Anymore εκτίθεται στη Perugia μέχρι τις 28 Μαρτίου στα πλαίσια του Social Photo festival που επικεντρώνεται στη κοινωνική φωτογραφία. Συγκεκριμένα φέτος το θέμα του φεστιβάλ είναι η 'τύφλωση'.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Ο φωτογραφιζόμενοι φαίνεται να βαριούνται ή να βρίσκονται σε περισυλλογή καθώς η καθημερινή ζωή συνεχίζει να κυλά αδιάφορη γύρω τους.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Ο Dawson, ο οποίος εργάζεται ως πολιτικός μηχανικός και δεν έχει λάβει επίσημη εκπαίδευση στη φωτογραφία, αφήνει τα σπίτια των θεμάτων του σε μεγάλο βαθμό ως έχουν, αλλά χρησιμοποιεί κινηματογραφικό φωτισμό για να προσθέσει γωνιώδεις σκιές και δραματικές αντιθέσεις.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Οικειοποιούμαι τις αληθινές συνθήκες ζωής αυτών των ανθρώπων" λέει ο Dawson."Αυτό που κάνω είναι ότι καθορίζω τη σύνθεση, το φωτισμό, τη διάθεση και την προτεινόμενη αφήγηση".

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Δικαιολογεί την (προφανή) ομοιότητα που έχουν οι φωτογραφίες του με του Gregory Crewdson ως επιρροή, αλλά εκεί που ο Crewdson δημιουργεί κινηματογραφικά πλατώ και προσλαμβάνει ηθοποιούς ο Dawson χρησιμοποιεί λιγότερες τεχνικές επενδύσεις. Δεν "χτίζω" τα σκηνικά μου, τα περισσότερα είναι αυθεντικά.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Με ένα σύντομο κείμενο στην ιστοσελίδα του ο Dawson περιγράφει τη σειρά: "Η φωτογραφική μου δουλειά αφορά στα εσωτερικά συναισθηματικά δράματα που πολύ συχνά αποκαλύπτονται τις ήσυχες μοναχικές στιγμές που έχουν οι άνθρωποι στα σπίτια τους.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Ο τίτλος της σειράς Nobody Claps Anymore, προέρχεται από κάτι που συνειδητοποίησα ξαφνικά καθώς το αεροπλάνο μου προσγειωνόταν στη Μελβούρνη. Εκατοντάδες τόνοι μετάλλου που κουβαλούσαν εκατοντάδες επιβάτες, αναταράχτηκαν στιγμιαία, πριν τα ελαστικά του αεροπλάνου ακουμπήσουν τον αεροδιάδρομο. Η μύτη του αεροσκάφους σηκώθηκε προς τα πάνω. Οι αντίστροφοι προωθητήρες μούγκρισαν και γρήγορα επιβράδυναν το αεροπλάνο. Καθώς το αεροπλάνο βγήκε από τον αεροδιάδρομο και κατευθύνθηκε ατσούμπαλα προς τη τελική του θέση κάθε μεμονωμένος κραδασμός γινόταν αντιληπτός."

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"...Εν τέλει το αεροπλάνο σταμάτησε και άκουσα τον ήχο από τις ζώνες, τα φερμουάρ και το θόρυβο από τις τσάντες. Όλα έγιναν σιωπηρά. Ούτε μια λέξη δεν ακούστηκε. Καμιά επευφημία. Το κοινό είχε ξεχάσει να χειροκροτήσει."

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Σε μια άλλη συνέντευξη περιγράφει τις σκηνές: επιλέγω από τις ζωές των ανθρώπων τα πράγματα που αντανακλούν την κατάθλιψή μου. ... Κανείς δε χειροκροτά πια είναι η δική μου απάντηση στους δικούς μου καρκίνους: μετάνοια, απομόνωση, άγχος, και καταπίεση. Ειναι η de facto θεραπεία μου τέχνης.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
"Οι φωτογραφίες μπορεί να εχουν ένα μακροχρόνιο αποτέλεσμα στους ανθρώπους που απεικονίζονται σε αυτές, καμία φορά βλέπουν κατι καινούργιο στον εαυτό τους. Μερικές φορές έρχονται σε αντίθεση με αυτό που βλέπουν γιατί τους δείχνω την ύπαρξη τους και αυτό μπορεί να είναι ένα πολύ δύσκολο θέαμα να αντέξεις" λέει ο Dawson. Δεν τραβάω κολακευτικές φωτογραφίες ή φωτογραφίες επηρεασμένες πολύ από τη γλώσσα της διαφήμισης. Προσπαθώ να αντικατοπτρισω μια θλιβερή πραγματικότητα.

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Άλλες σειρές του Dawson περιλαμβάνουν τη Nocturna όπου γυμνοί άνθρωποι κάθονται μόνοι τους σε εξωτερικούς χώρους. Τραβηγμένη το 2014, απεικόνιζε τους φόβους που είχε στις κορυφώσεις της κατάθλιψης του, κυριολεκτικούς και μεταφορικούς, τού να μένεις άστεγος. "Είχα την έννοια ότι δε θα είχα ένα ζεστό, ευτυχισμένο μέρος ή ότι δεν θα είχα μέλλον και ότι θα ήμουν αναγκασμένος να παλεύω για την επιβίωση".

 

Ολομόναχοι μαζί: Η ήσυχη απόγνωση των προαστίων Facebook Twitter
Εντωμεταξύ στη Diplopia, βγάζει γυμνά πορτραίτα και τα τοποθετεί το ένα πάνω από το άλλο σε σουρεαλιστικές διατάξεις. "Γινόταν χρησιμοποιώντας το διαθέσιμο φως του ήλιου, ίσως μια εγκαταλελειμμένη τοποθεσία, διπλοεκθέσεις, τραβηγμένη προοπτική και μια γυμνή γυναίκα. Δουλεύαμε όλη μερα μέχρι να κουραστούμε ή να βαρεθούμε".

1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Στο Παρίσι μετά τους Ολυμπιακούς, ο Σουρεαλισμός ήρθε να κατακτήσει την πόλη

Φωτογραφία / Μια επίσκεψη σε ένα Παρίσι που αναζητά την επόμενη μέρα

Στο ανακαινισμένο Grand Palais, με επίκεντρο τον σουρεαλισμό, την τέχνη και καλεσμένο τον Τζιμ Τζάρμους, η Paris Photo 2024 καθρεφτίζει μια πόλη που επαναπροσδιορίζεται πολιτιστικά μετά τους Ολυμπιακούς.
ΟΡΕΣΤΗΣ ΣΕΦΕΡΟΓΛΟΥ
Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Πολιτισμός / Φωτογραφική έκθεση για την επανένωση της Γερμανίας 35 χρονια μετά από την πτώση του Τείχους του Βερολίνου

Με αφορμή τα 35 χρόνια από την Πτώση του Τείχους (09.11.89) μια φωτογραφική έκθεση με τίτλο «Dream on- Βερολίνο, δεκαετία του 90» αποτυπώνει την κρίσιμη αυτή δεκαετία μετάβασης ανάμεσα στο παρελθόν και το αβέβαιο μέλλον, την αισιοδοξία και το φόβο για το νέο Βερολίνο
ΕΙΡΗΝΗ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ, ΒΕΡΟΛΙΝΟ
Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Φωτογραφία / Η αθέατη Αίγυπτος του Denis Dailleux

Ο βραβευμένος Γάλλος φωτογράφος που έχει καταγράψει μοναδικά τις φτωχογειτονιές του Καΐρου, τους γονείς των Μαρτύρων της Επανάστασης, νεαρούς γυμνασμένους άντρες δίπλα σε μαυροφορεμένες μανάδες αλλά και λαμπερούς σταρ του κινηματογράφου, εξηγεί πώς ξεκίνησε η ιδιότυπη και πολύχρονη αυτή διαδρομή του.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Φωτογραφία / Ισπανία: Έκθεση αφιερωμένη στο έργο του Ίρβινγκ Πεν στο Ίδρυμα MOP στη Λα Κορούνια

Πορτρέτα διάσημων και σκηνές δρόμου περιλαμβάνονται στην έκθεση «Irving Penn: Centennial» που διοργανώνεται από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης της Νέας Υόρκης και παρουσιάζεται στην Ισπανία
LIFO NEWSROOM
Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Φωτογραφία / Ζήτημα ζωής και θανάτου: Το θρυλικό φωτογραφικό βιβλίο του Peter Hujar επανεκδίδεται μετά από σχεδόν μισό αιώνα

Το λεύκωμα «Portraits in Life and Death» εξελίχθηκε σε θρύλο τις δεκαετίες μετά τον θάνατο του φωτογράφου το 1987 και έγινε το σύμβολο ενός χαμένου κόσμου που ζούσε και δημιουργούσε στο νεοϋρκέζικο downtown.
THE LIFO TEAM
Enri Canaj, φωτογράφος

Φωτογραφία / Enri Canaj: «Δεν έχω εξοικειωθεί με τον πόνο»

Ο φωτογράφος των ασπρόμαυρων κάδρων, που κατέγραψε την Ελλάδα της κρίσης και το μεταναστευτικό ζήτημα της Ευρώπης, μιλά για τη δική του πορεία μετανάστευσης, για το πώς ο ερχομός του από τα Τίρανα στην Αθήνα ήταν μια «έκρηξη» μέσα στο κεφάλι του. Και είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας
M. HULOT
Οι φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024 - σε εικόνες

Φωτογραφία / Η ζωή στην Αυστραλία μέσα από τον διαγωνισμό φωτογραφίας Australian Life 2024

Εκτροφή προβάτων, βρικόλακες στο σαλόνι, Αβορίγινες στη γη τους και στα σπίτια τους: Μια περιήγηση στην Αυστραλία μέσα από τις εικόνες των φιναλίστ του διαγωνισμού φωτογραφίας Australian Life 2024.
THE LIFO TEAM
Κοιτάζοντας τους άλλους: Η Μαρτίν Φρανκ στην Άνδρο 

Φωτογραφία / «Κοιτάζοντας τους άλλους»: Οι ανθρωποκεντρικές εικόνες της Μαρτίν Φρανκ σε μια έκθεση στην Άνδρο

Στη χώρα της Άνδρου, στο Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης του Ιδρύματος Βασίλη και Ελίζας Γουλανδρή, 150 φωτογραφίες και αρχειακό υλικό αναδεικνύουν τη δημιουργική πορεία μιας καλλιτέχνιδας που παραμένει ελάχιστα γνωστή σήμερα στη διεθνή κοινότητα ενώ το έργο της συχνά ταυτίζεται με αυτό του Καρτιέ-Μπρεσόν.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Φωτογραφία / 100 χρόνια από τη γέννηση του Ρόμπερτ Φρανκ

Κατέγραψε την πραγματική Αμερική, έβρισκε τους πιο συναρπαστικούς χαρακτήρες ανάμεσα στους λιγότερο προνομιούχους, κατάφερε να αλλάξει για πάντα την πορεία της φωτογραφίας και του κινηματογράφου.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ