Η Διεθνής 'Εκθεση των Υπερρεαλιστών.

Facebook Twitter
5

Για την υποδοχή των επισκεπτών, μία σειρά από κούκλες που έφεραν την υπογραφή γνωστών καλλιτεχνών είχαν τοποθετηθεί κατά μήκος "υπερρεαλιστικών δρόμων". Στη φωτογραφία του υπερρεαλιστή φωτογράφου Raoul Ubac, δύο κούκλες του Man Ray.

 

Η πρόσκληση για την έκθεση και το αφροδισιακό τηλέφωνο του Dali.

Το ρομπότ Enigmarelle του αμερικανού εφευρέτη Frederick Ireland. Η πρόσκληση ανέφερε ότι αυτός ο "γνήσιος απόγονος του Frankenstein θα διασχίσει μισή ώρα μετά τα μεσάνυχτα, με ψεύτικη σάρκα και ψεύτικα οστά, την αίθουσα της Υπερρεαλιστικής 'Εκθεσης".

 

Οι δύο επιμελητές της έκθεσης, ο André Breton και ο ποιητής Paul Éluard, φωτογραφημένοι από τον Man Ray.

 

Μερικοί από τους διοργανωτές της έκθεσης. Μέσα στο σκάφανδρο βρίσκεται -εννοείται- ο Dali

 

Αριστερά, ένα έργο του André Breton, το "αντικείμενο-στήθος", στο μέσον το "ούλτρα-έπιπλο" του Kurt Seligmann, και δεξιά, το "βροχερό ταξί" του  Dali στην είσοδο της έκθεσης.

'Αποψη της έκθεσης με την εγκατάσταση του Marcel Duchamp  "1200 σακιά με κάρβουνο κρεμασμένα από το ταβάνι πάνω από μία σόμπα". Βλ. Art Icono, Adam Biro, René Passeron, Dictionnaire général du surréalisme et de ses environs, Paris, PUF.

 

Στις αίθουσες της έκθεσης επικρατούσε το σκοτάδι. 'Ενα μαγκάλι-προβολέας τοποθετημένο από τον Man Ray φώτιζε μόνο τα σακιά του Marcel Duchamp. Οι επισκέπτες έβλεπαν την έκθεση με φακούς που τους προμήθευαν.

 

Επισκέπτες στη συσκοτισμένη αίθουσα.

Το μαγκάλι στη σπηλιά με τα σακιά του Marcel Duchamp. Βλ. το σάιτ André Breton.

 

Απόψεις της έκθεσης. Η φωτογραφία κάτω αριστερά είναι από τον Οίκο Δημοπρασιών Binoche et Giquello, και δεξιά του Raoul Ubac.

 

Αντί για κατάλογο, η έκθεση συνοδευόταν από ένα Σύντομο Λεξικό του Υπερρεαλισμού (Dictionnaire abrégé du surréalisme) που περιελάμβανε και τα έργα των καλλιτεχνών. Αριστερά, η αυθεντική έκδοση, δεξιά η έκδοση του 1991.

 

Dictionnaire abrégé du surréalisme.

 

Dictionnaire abrégé du surréalisme.

 

Dictionnaire abrégé du surréalisme.

 

Dictionnaire abrégé du surréalisme.

Κολάζ του Paul Eluard "Τα κορίτσια από τη Μαρτινίκα είχαν κατέβει από την  έδρα τους" (Dictionnaire abrégé du surréalisme).

 

Στο "βροχερό ταξί" του Salvador Dali, νερό έσταζε από την οροφή πάνω σε μία ξανθιά κούκλα που δεχόταν επίθεση ζωντανών σαλιγκαριών, ενώ ο οδηγός της με κεφάλι καρχαρία ήταν τυλιγμένος με κισσό. Φωτ. Denise Bellon.

 

Le taxi pluvieux (το "βροχερό ταξί). Δίπλα, μία ανακοίνωση δια χειρός Salvador Dali της "Γενικής Διεύθυνσης Δημόσιας Φαντασίας" που περιγράφει την εγκατάσταση.

 

Ο Dali με τις κούκλες του στο Passage des Panoramas (Πέρασμα των Πανοραμάτων, πριν τις τοποθετήσει στο "βροχερό ταξί". Φωτ. Denise Bellon. 

 

Salvador Dali. Φωτ. Denise Bellon. Δεξιά, ο Paul Éluard δίπλα στην κούκλα του Kurt Seligmann. Φωτ. Denise Bellon.

 

Η κούκλα του Yves Tanguy. Φωτ. Denise Bellon. 

 

Η κούκλα του André Masson. Φωτ. Raoul Ubac. Βλ. One Surrealist a Day because we all need to dream a little.

 

Η κούκλα του Oscar Dominguez στην οδό της Μετάγγισης αίματος.

Η κούκλα της Sonia Mossé.

Η κούκλα του Marcel Duchamp στην Οδό των Χειλιών.

 

Αριστερά, η κούκλα του Salvador Dali. Φωτ. Raoul Ubac (βλ. billyjane). Δεξιά, η κούκλα του Miró. Φωτ. Raoul Ubac.

 

Αριστερά, η κούκλα του Max Ernst. Φωτ. Raoul Ubac. Δεξιά, η "Πεταλούδα" του Jean Arp. Φωτ. Denise Bellon.

 

Βλ. Toujours en Vogue.

Αριστερά, η κούκλα του Kurt Seligmann στη "Οδό όλων των Διαβόλων". Φωτ. Man Ray. Δεξιά, η κούκλα του Miró στην "Οδό Κεράσι". Φωτ. Raoul Ubac.

 

Η χορεύτρια Hélène Vanel στην περφόρμανς "L'acte manqué".

 

Αφιέρωμα στον Marcel Duchamp με μία περιορισμένη αναπαράσταση του έργου του στη Μπιενάλε Manifesta 9, Contemporary Art Festival, Genk, Βέλγιο, 2012. Φωτ. Nick Vlcek και Kristof Vrancken (για τη μικρή φωτ.).

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κάτι έχει γίνει, μυρίζει μπαρούτι η ατμόσφαιρα»: Ένα χρονικό βίας στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2008

Σαν σήμερα / «Κάτι έχει γίνει, μυρίζει μπαρούτι η ατμόσφαιρα»: Ένα χρονικό βίας στην Αθήνα τον Δεκέμβριο του 2008

Όσα συνέβησαν μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου, τις δύο εβδομάδες που θα μείνουν στη νεότερη πολιτική ιστορία της Ελλάδας ως τα «σύγχρονα Δεκεμβριανά»
ΑΝΤΩΝΗΣ ΜΠΟΣΚΟΪ́ΤΗΣ

σχόλια

3 σχόλια