Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos

Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos Facebook Twitter
Η Eloise von Wagner Bosquet με τους εραστές της Robert Philippson (αριστερά) και Rudolf Lorenz στο νησί Floreana.
2

Tο 1929 ο γιατρός Friedrich Ritter -ένθερμος οπαδός του νιτσεϊκού Υπεράνθρωπου- και η ερωμένη του Dore Strauch εγκατέλειψαν τις οικογένειές τους και τη ζωή τους στη Γερμανία και εγκαταστάθηκαν στο Floreana ένα ακατοίκητο νησί στο αρχιπέλαγος Galapagos ανοιχτά των ακτών του Εκουαδόρ. Το βλοσυρό ζευγάρι των Γερμανών είχε απογοητευθεί με τους περιορισμούς του πολιτισμού και την πλουτομανία του κύκλου του και βρήκε στην αναζήτηση ενός επίγειου παράδεισου - τη φανταστική υποτιθέμενη Εδέμ τους- το μόνο λογικό αντίδοτο. Το γεγονός ότι η Dore είχε αποδυναμωθεί από τη σκλήρυνση κατά πλάκας και είχε περιορισμένες αντοχές ήταν κάτι που μέτρησε ελάχιστα στην απόφασή τους και ήταν αποφασισμένοι να το αντιμετωπίσουν μόνοι τους. Βέβαια ο επίγειος παράδεισος των δύο εραστών δεν αποδείχτηκε τόσο φιλόξενος όσο περίμεναν και το ζευγάρι κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια για να επιβιώσει.

Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos Facebook Twitter
Ο Friedrich Ritter και η Dore Strauch.

Τα νέα για την απόδραση του ζευγαριού στην άλλη άκρη του κόσμου μαθεύτηκαν γρήγορα, κεντρίζοντας το ενδιαφέρον κάποιων άλλων εκκεντρικών που υιοθέτησαν την ιδέα. Ο Ritter και η  Strauch δεν έκρυψαν τη δυσαρέσκειά τους όταν η ομοεθνής τους οικογένεια Wittmer- ο Heinz, η Margret που ήταν πέντε μηνών έγκυος εκείνη την εποχή και ο νεαρός γιος τους- κατέφθασαν στο νησί. Ο αυταρχικός και μισάνθρωπος Ritter ενοχλήθηκε ιδιαιτέρως και μάλιστα αρνήθηκε να προσφέρει ιατρική βοήθεια στη Margret κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης της και το έκανε μόνο όταν  επιπλοκές απείλησαν τη ζωή της.

Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos Facebook Twitter
Η οικογένεια Wittmer.

Οι Wittmers ονειρευόταν μια μυθιστορηματική ζωή όπως ακριβώς συνέβη στην Οικογένεια των Ελβετών Ροβινσώνων και ενοχλήθηκαν κι αυτοί με τη σειρά τους όταν μια καινούργια ομάδα με αρχηγό την επιδειξιομανή Βιεννέζα -αυτοαποκαλούμενη βαρόνη- Eloise Von Wagner κατέφθασε στο νησί. Η γαλανομάτα βαρόνη που δεν πήγαινε πουθενά χωρίς το αγαπημένο της βιβλίο, το Πορτρέτο του Ντόριαν Γκρέυ λίγο μετά την άφιξή της ανακήρυξε τον εαυτό της "Αυτοκράτειρα" του νησιού. Μαζί της εγκαταστάθηκαν στο νησί και οι δύο εραστές της Robert και Rudolf οι οποίοι παρουσιάστηκαν αντίστοιχα ως ο αρχιτέκτονας και μηχανικός που θα σχεδίαζαν το μεγάλο ξενοδοχείο που θα η "Αυτοκράτειρα" φιλοδοξούσε να χτίσει στο νησί.

Η απόδραση και ο φόνος μιας ομάδας εκκεντρικών Γερμανών Ροβινσώνων στα νησιά Galapagos Facebook Twitter
Ο Friedrich Ritter και η Dore Strauch στο σπίτι τους στο νησί Floreana

 Η Βαρόνη εκτός από τους δύο εραστές και το αγαπημένο της βιβλίο έφερε μαζί της και την ανεπιθύμητη προσοχή των μίντια της εποχής έχοντας την ενοχλητική συνήθειά να τροφοδοτεί τους δημοσιογράφους με εξωφρενικές ιστορίες για την ίδια αλλά και τους υπόλοιπους έποικους του νησιού. Λίγους μήνες αργότερα η ίδια και ένας από τους εραστές της εξαφανίστηκαν χωρίς να αφήσουν ίχνη ενώ άλλοι δύο κατέληξαν νεκροί σε μία ιστορία που δεν έχει δώσει ακόμη τις απαντήσεις της και δεν θα ήταν υπερβολή να ειπωθεί ότι οποιοσδήποτε από τους υπόλοιπους θα μπορούσε να είναι υπαίτιος.

Οι συγγραφείς και σκηνοθέτες Daniel Geller και Dayna Goldfine ένωσαν τα κομμάτια από τις ζωές των τριών ομάδων μέσα από το πλούσιο απόθεμα επιστολών που βρέθηκαν καθώς και από κάποια βίντεο και φωτογραφίες και δημιούργησαν ένα σκοτεινό, διασκεδαστικό ιστορικό ντοκιμαντέρ σχετικό με την άκαρπη αναζήτηση ενός επίγειου παράδεισου από μερικούς ματαιόδοξους και κουρασμένους από τον κόσμο οι οποίοι επιχείρησαν να ζήσουν αποκομμένοι από την υπόλοιπη ανθρωπότητα.

 
Οθόνες
2

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Μυθολογίες / «Ο Βέγγος είναι το αγχολυτικό μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Γιώργου Γάλλου

Από τον Κουροσάβα και τον Μπέργκμαν, από τις ταινίες της Pixar μέχρι τα Batman του Nόλαν, ο ηθοποιός φτιάχνει μια ετερόκλητη και ειλικρινή λίστα και πιστεύει ότι «σινεμά είναι να βλέπεις άλλες πλευρές του κόσμου».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

Oι Αθηναίοι / Εβελίνα Παπούλια: «Δεν μου χαρίστηκε τίποτα»

«Μην παίξεις ποτέ κωμωδία», της είχαν πει, αλλά τελικά το ευρύ κοινό τη λάτρεψε ως Μαρίνα Κουντουράτου. Όταν αποφάσισε να ερμηνεύσει τον ρόλο μιας τρανς γυναίκας, της είπαν «θα καταστραφείς». Ήταν πάντα τολμηρή και άφοβη. Και είναι η Αθηναία της εβδομάδας.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
 Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ: «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Pulp Fiction / «Αν είσαι υπαρξιστής άθεος όπως εγώ, το ανθρώπινο σώμα είναι η ζωή σου»

Ο Ντέιβιντ Κρόνεμπεργκ επιστρέφει με το «Ο Κύριος των Νεκρών» και μιλά στη LiFO για τις σκέψεις του πάνω στο πένθος, την τεχνητή νοημοσύνη που του έλυσε τα χέρια, και εξηγεί γιατί ασχολείται διαρκώς με τρομακτικές καταστάσεις.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Βαλ Κίλμερ: Ο άνθρωπος που θα (μπορούσε να) γινόταν σταρ

Απώλειες / Βαλ Κίλμερ (1959-2025): Ο άνθρωπος που θα μπορούσε να είχε γίνει σούπερσταρ

Έφυγε από τη ζωή ο Κρις του «Heat», ο Iceman του «Top Gun», ο «ξανθός» Μπάτμαν του Τζόελ Σουμάχερ, ο Τζιμ Μόρισον του Όλιβερ Στόουν, ο γκέι ντέτεκτιβ του «Kiss Kiss Bang Bang», ένας ηθοποιός που κατέγραψε μερικές αξέχαστες εμφανίσεις στο ενεργητικό του, μα δεν έκανε την αναμενόμενη καριέρα μεγάλου σταρ λόγω ατυχών συγκυριών αλλά και προσωπικών επιλογών.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Η Λάιζα Μινέλι σήμερα δηλώνει ευτυχισμένη. ή Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης.

Οθόνες / Λάιζα Μινέλι: Mια απίστευτη ιστορία επιβίωσης

Gay icon, μια χαρισματικά αφοσιωμένη performer, αλλά και αντικείμενο χλεύης. Το ντοκιμαντέρ του Μπρους Ντέιβιντ Κλάιν «Liza: A Truly Terrific, Absolutely True Story» σίγουρα δεν αφηγείται την ιστορία ενός τυπικού nepo baby.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
τομ χάρντι

Οθόνες / 10 τηλεοπτικές σειρές που θα δούμε την άνοιξη

Από τη μεγάλη επιστροφή του «The Last of Us» σε εκείνη του «Αστερίξ» και από τη σεξουαλική αναζήτηση της Μισέλ Ουίλιαμς σε μια απολαυστική ματιά στον κόσμο του σύγχρονου μπαλέτου, αυτές είναι οι σειρές που θα μας κρατήσουν καθηλωμένους στη μικρή οθόνη το επόμενο διάστημα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Μυθολογίες / «Οι εικόνες του Ζβιάγκιντσεφ είναι υπνωτιστικές»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Σάττι

Στην κινηματογραφική λίστα της τραγουδοποιού, η σιωπή λέει περισσότερα από τα λόγια, οι εικόνες αποκαλύπτουν κρυμμένα συναισθήματα, οι κόσμοι είναι γεμάτοι αβεβαιότητες και συγκρούσεις, και η μουσική έχει μια ιερή διάσταση.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Οθόνες / 21 ντοκιμαντέρ του 21ου αιώνα που αξίζει να δείτε

Από μια σπουδαία στιγμή του σκορσεζικού σινεμά ως την ψηφιακή επανάσταση της Ανιές Βαρντά κι από το συγκλονιστικό δίπτυχο του Τζόσουα Οπενχάιμερ ως τη μεγάλη φιλμική «σκανταλιά» του Banksy, αυτοί είναι 21 σταθμοί του σύγχρονου σινεμά τεκμηρίωσης που πρέπει να έχει δει κάθε σινεφίλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Οθόνες / «Μπορεί να γίνει μια παραγωγή σαν το “Flow” στην Ελλάδα, αρκεί να το θέλουμε»

Με αφορμή τη δεύτερη απονομή των βραβείων Stratos, που τιμούν το ελληνικό animation, o πρόεδρος της ASIFA HELLAS Κωνσταντίνος Κακαρούντας μιλά για την άνθηση της σκηνής, τις προκλήσεις και για το πώς η Ελλάδα μπορεί να πετύχει μια παραγωγή οσκαρικού επιπέδου.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
 «Εσύ, θείο, δεν θα φύγεις, θα μείνεις εδώ μαζί μου!» ή Γιάννα Δεληγιάννη: «Βρίσκω την ουσία μόνο στο να στηρίζει ο ένας τον άλλον». ή Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής.

Οθόνες / Η Γιάννα Δεληγιάννη προβάλλει ταινίες στους μαθητές της άγονης γραμμής

Η κινηματογραφίστρια και πρόεδρος της Cinemathesis μιλά για την πρωτοβουλία της να υλοποιεί κινηματογραφικά εργαστήρια για παιδιά σε απομακρυσμένα δημοτικά σχολεία της άγονης γραμμής, το όραμα και το αποτύπωμα της δράσης της, για τις δυσκολίες που αντιμετώπισε και για το τι λείπει από την τυπική εκπαίδευση.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Pulp Fiction / Γιατί το «Adolescence» έχει αναδειχθεί σε παγκόσμιο φαινόμενο;

Είναι η τεχνική αρτιότητα μιας αστυνομικής σειράς με επίκαιρο κοινωνικό θέμα που της χαρίζει τόσο μεγάλο αντίκτυπο στο κοινό; Ή μήπως η πραγματική δύναμη πηγάζει από τον φόβο των γονιών για τις εγκληματικές παραλείψεις και, κυρίως, για την άγνοιά τους απέναντι στα κρυφά σημάδια του ψηφιακού κόσμου;
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Οθόνες / Η μαμά μου, ο Μπαρτ Ρέινολντς κι ένας θάνατος που παραμένει μυστηριώδης εδώ και μισό αιώνα

Ο γιος της ηθοποιού Σάρα Μάιλς ήταν τεσσάρων ετών όταν βρέθηκε νεκρός ο μάνατζερ και πρώην εραστής της μητέρας του. Οι υποψίες είχαν πέσει τότε πάνω στον συμπρωταγωνιστή της Μπαρτ Ρέινολντς. 51 χρόνια αργότερα, ο Μπολτ προσπαθεί να θυμηθεί τι συνέβη.
LIFO NEWSROOM
Το Παιδί Τραύμα επιλέγει τις 10 αγαπημένες του ταινίες

Μυθολογίες / «Το Festen έχει επηρεάσει τους στίχους μου»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες του Παιδιού Τραύματος

Χάνεκε αλλά και Αγγελόπουλος, «Καμιά πατρίδα για τους μελλοθάνατους» αλλά και «Aftersun», το Παιδί Τραύμα επιλέγει 10 ταινίες που κυμαίνονται από τον ωμό ρεαλισμό και τη βία μέχρι τον θρίαμβο της ποίησης και της τρυφερότητας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ

σχόλια

1 σχόλια
Οι Ελληνες βαρόνοι πάντως συνεχίζουν να πιστεύουν στην ύπαρξη του επίγειου παράδεισου όπου δεν υπάρχουν μνημόνια, οι άγαμες θυγατέρες παίρνουν μεγαλοσυντάξεις και οι παντρεμένες τεράστια οικογενειακά επιδόματα.