Η Τζολί προειδοποιεί τον Τραμπ πως «παίζει με τη φωτιά» και επιτίθεται στην πολιτική του με παρέμβασή της στους New York Times

Η Τζολί προειδοποιεί τον Τραμπ πως «παίζει με τη φωτιά» και επιτίθεται στην πολιτική του με παρέμβασή της στους New York Times Facebook Twitter
1

Η Αντζελίνα Τζολί, με άρθρο γνώμης που δημοσιεύθηκε στους New York Times, τοποθετήθηκε δημοσίως εναντίον του διατάγματος του αμερικανού προέδρου Ντόναλντ Τραμπ, που απαγορεύει προσωρινά την είσοδο προσφύγων και πολιτών επτά κυρίως μουσουλμανικών χωρών στο αμερικανικό έδαφος. Η ηθοποιός και υπέρμαχος των ανθρωπίνων δικαιωμάτων έκανε έκκληση για μια «συμπονετική Αμερική», που δίνει προτεραιότητα στα ανθρώπινα δικαιώματα και παίρνει αποφάσεις με βάση «τα γεγονότα, όχι τον φόβο».

«Είμαι περήφανη για την ιστορία της χώρας μας, που έχει δώσει καταφύγιο στους πιο ευάλωτους ανθρώπους. Αμερικανοί έχουν χύσει αίμα για να υπερασπιστούν την ιδέα ότι τα ανθρώπινα δικαιώματα υπερβαίνουν την κουλτούρα, τη γεωγραφία, την εθνικότητα και τη θρησκεία», γράφει η ηθοποιός.

Χωρίς να κατονομάσει ευθέως τον Τραμπ, η Τζολί, που είναι πρέσβειρα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, υπογράμμισε ότι η διάκριση λόγω θρησκείας είναι ένα «παιχνίδι με τη φωτιά». Προειδοποίησε ότι η απαγόρευση θα μπορούσε να έχει εκτεταμένες συνέπειες σε όλο τον κόσμο, προκαλώντας ένα κίνημα που θα οδηγήσει μόνο σε περισσότερη αστάθεια και μπορεί να πυροδοτήσει τον εξτρεμισμό.

Αναφερόμενη στη δική της εμπειρία, ως μητέρα έξι παιδιών που έχουν γεννηθεί σε άλλες χώρες και πλέον έχουν την αμερικανική υπηκοότητα, τονίζει ότι οι διαδικασίες ελέγχου για όσους ζητούν άσυλο στις ΗΠΑ είναι ήδη διεξοδικές, σε αντίθεση με τους ισχυρισμούς της διοίκησης Τραμπ που ζητά πιο αυστηρότερο έλεγχο. «Απλώς δεν είναι αλήθεια ότι τα σύνορά μας κατακλύζονται ή ότι επιτρέπεται η είσοδος στις ΗΠΑ σε πρόσφυγες, χωρίς αυστηρό έλεγχο», επισημαίνει.

«Θέλω να ξέρω ότι προσφυγόπουλα που πληρούν τις προϋποθέσεις για τη χορήγηση ασύλου, θα έχουν πάντα μια ευκαιρία να υπερασπίσουν το αίτημά τους σε μια συμπονετική Αμερική. Και ότι μπορούμε να διαχειριζόμαστε την ασφάλειά μας χωρίς να διαγράφουμε πολίτες ολόκληρων χωρών -ακόμη και βρέφη- χαρακτηρίζοντάς τους επικίνδυνους να επισκεφτούν τη χώρα μας λόγω γεωγραφίας ή θρησκείας», έγραψε. Η ηθοποιός προειδοποιεί ότι «υπονοώντας πως οι μουσουλμάνοι αξίζουν λιγότερης προστασίας, πυροδοτούμε τον εξτρεμισμό στο εξωτερικό».

«Η αλήθεια είναι ότι ακόμη και αν ο αριθμός των προσφύγων που δεχτούμε είναι μικρός, και κάνουμε το ελάχιστο, το κάνουμε για να διατηρήσουμε τις συμβάσεις των Ηνωμένων Εθνών και τα πρότυπα που παλέψαμε τόσο σκληρά για να χτίσουμε μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, για χάρη της τη δική μας ασφάλεια. Αν εμείς οι Αμερικανοί πούμε ότι οι υποχρεώσεις αυτές δεν είναι πλέον σημαντικές, διακινδυνεύουμε μια διαμάχη κατά την οποία ακόμη πιο πολλοί πρόσφυγες θα στερηθούν ένα σπίτι, εγγύηση για μεγαλύτερη αστάθεια, μίσος και βία», προσθέτει.

«Το να ενεργούμε από φόβο δεν είναι ο δικός μα τρόπος. Το να στοχοποιούμε τούς αδύναμους δεν δείχνει δύναμη», επισημαίνει, μεταξύ άλλων η Αντζελίνα Τζολί.

Σημειώνεται πως αυτό το άρθρο γνώμης είναι το πρώτο σχόλιο που κάνει δημόσια η Τζολί μετά την αίτηση διαζυγίου τον Σεπτέμβριο από τον Μπραντ Πιτ. Το άλλοτε ζευγάρι, έχει υιοθετήσει τρία παιδιά από την Καμπότζη, το Βιετνάμ και την Αιθιοπία και έχει τρία βιολογικά παιδιά που γεννήθηκαν στη Γαλλία και τη Ναμίμπια. Η βραβευμένη με Όσκαρ ηθοποιός έχει λάβει τιμητικό Όσκαρ για το ανθρωπιστικό της έργο, ενώ πέρυσι επισκέφτηκε προσφυγικούς καταυλισμούς στον Λίβανο αλλά και στην Ελλάδα.

Διασημότητες του Χόλιγουντ χρησιμοποιούν την επιρροή τους για να αποδοκιμάσουν το διάταγμα που υπέγραψε το βράδυ της περασμένης Παρασκευής ο Τραμπ, το οποίο απαγορεύει την είσοδο στη χώρα για 90 ημέρες σε πολίτες από το Ιράν, το Ιράκ, τη Λιβύη, τη Σομαλία, τη Συρία, το Σουδάν και την Υεμένη, ενώ αναστέλλει για 120 ημέρες το πρόγραμμα υποδοχής προσφύγων από τη Συρία. Η απόφαση έχει προκαλέσει αντιδράσεις όχι μόνο από μουσουλμανικές χώρες, αλλά και από συμμάχους των ΗΠΑ, όπως η Γερμανία και η Βρετανία, ακόμη και από διπλωμάτες του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Πολιτισμός
1

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Grammy 2025: Το τραγούδι των Beatles που φτιάχτηκε με AI υποψήφιο για καλύτερο τραγούδι

Πολιτισμός / Grammy 2025: Το τραγούδι των Beatles που φτιάχτηκε με AI υποψήφιο για καλύτερο τραγούδι

Το «Now and Then» είναι υποψήφιο στις κατηγορίες Καλύτερου τραγουδιού και Καλύτερης ροκ ερμηνείας, το οποίο σημαίνει ότι οι «fab four» θα αναμετρηθούν με καλλιτέχνες όπως η Μπιγιονσέ και η Σαμπρίνα Κάρπεντερ
LIFO NEWSROOM
Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμένομενη συνεργασία τους

Πολιτισμός / Νταλάρας - Παπακωνσταντίνου: Οι πρώτες φωτογραφίες από την πολυαναμενόμενη συνεργασία τους

Οι δύο σπουδαίοι ερμηνευτές θα συναντηθούν επί σκηνής από τις 5 Δεκεμβρίου στο Vox σε μια θεατροποιημένη παράσταση με κείμενα του Οδυσσέα Ιωάννου τα οποία θα παρουσιάζει o ίδιος έχοντας τον ρόλο του αφηγητή
LIFO NEWSROOM
Κίνα: Παρουσία Λίνας Μενδώνη τα εγκαίνια έκθεσης «Οι αμέτρητες όψεις του ωραίου» στο Εθνικό Μουσείο

Πολιτισμός / Κίνα: Παρουσία Λίνας Μενδώνη τα εγκαίνια έκθεσης «Οι αμέτρητες όψεις του ωραίου» στο Εθνικό Μουσείο

Η έκθεση οργανώθηκε από το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο της Ελλάδας, συγκροτείται από 279 έργα και δίνει την ευκαιρία στον επισκέπτη να γνωρίσει τα χαρακτηριστικά και τις αξίες του αρχαίου ελληνικού πολιτισμού
LIFO NEWSROOM
Φίλοι του Ισαάκ Σούση, τον αποχαιρετούν: «Έφυγε ταλαιπωρημένος και απομονωμένος»

Πολιτισμός / Πέθανε ο Ισαάκ Σούσης: «Έφυγε ταλαιπωρημένος και απομονωμένος» γράφουν φίλοι του στιχουργού

Ο Ισαάκ Σούσης, ποιητής και στιχουργός, είχε συνεργαστεί με καλλιτέχνες όπως ο Λαυρέντης Μαχαιρίτσας και ο Γιώργος Νταλάρας - Το μήνυμα της οικογένειάς του στα social media
LIFO NEWSROOM

σχόλια

1 σχόλια
Την αντιπαθω αλλα αυτο που εγραψε προχτες στη σελιδα αποψεων των ΝΥ Ταιμς ειναι οτι καλυτερο εχω διαβασει τα τελευταια χρονια πανω στο ζητημα. Η χρησιμοποιηση των λεξεων facts not fear στον τιτλο φωτογραφιζει την Γιαννοπουλε'ι'κη meme "Facts not Feelings"... Αρθρο μετριοπαθες, ζυγισμενο, γεματο ιδεες και ευστοχους παραλληλισμους, υπενθυμιζει τον χαρακτηρα μιας χωρας που στηθηκε απο μεταναστες - και σκλαβους - αλλα εχει ξεχασει την καταγωγη της.