Η Ελλάδα εξοπλίζεται εν καιρώ κρίσης: Τι περιλαμβάνει το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ αξίας δισεκατομμυρίων

Η Ελλάδα εξοπλίζεται εν καιρώ κρίσης: Τι περιλαμβάνει το νέο εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ αξίας δισεκατομμυρίων Facebook Twitter
16

 

Στην τελική ευθεία μπαίνει το εξοπλιστικό πρόγραμμα-μαμούθ το οποίο προωθεί το υπουργείο Άμυνας και σύμφωνα με δημοσιεύματα αναμένεται να φτάσει σε κόστος από 4 έως 5 δισεκατομμύρια ευρώ.

Προχθές έγινε γνωστό πως με εντολή του υπουργού Εθνικής Άμυνας Πάνου Καμμένου και μετά από εισήγηση των γενικών επιτελείων, ξεκίνησε η διαδικασία για την αναβάθμιση των μαχητικών αεροσκαφών F 16. Σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ενδιαφέρον έχει εκδηλωθεί πρόσφατα από πλευράς πολεμικής αεροπορίας και για την προμήθεια αεροσκαφών πέμπτης γενιάς F-35, ενώ σε τελικό στάδιο βρίσκεται και η υποστήριξη και συντήρηση των αντιαεροπορικών πυραύλων S-300.

Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο υπουργός Πάνος Καμμένος, είχε συνάντηση με τον αμερικανό πρέσβη στην Αθήνα, όπου οι δύο άνδρες συζήτησαν θέματα διμερούς αμυντικής συνεργασίας.

Εξέχων παράγων της Πολεμικής Αεροπορίας δηλώνει πως η ενίσχυση της αεροπορικής άμυνας είναι άμεσης αναγκαιότητας προκειμένου να «θωρακιστεί» η εθνική άμυνα κατ' αρχήν τα επόμενα δέκα χρόνια, αλλά και για πολύ μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Ελεύθερος Τύπος».

Απαντήσεις μετά την ολοκλήρωση των 6μηνων διαπραγματεύσεων, όσον αφορά στην αναβάθμιση των αεροσκαφών F-16 και την προοπτική προμήθειας F-35, αναμένει η ελληνική πλευρά, προκειμένου να λάβει τις τελικές αποφάσεις από οικονομικής και επιχειρησιακής άποψης, εξετάζοντας όλες τις πιθανές λύσεις, σχολίασαν χθες σε άτυπη ενημέρωση, ανώτατοι αξιωματούχοι τις πολεμικής αεροπορίας.

Ειδικότερα, για το νέο μαχητικό αεροσκάφος που θα είναι 5ης γενιάς με τεχνολογία Στελθ, η ελληνική πλευρά, προκειμένου να το αποκτήσει, επιζητεί τρόπους ένταξης της τεχνολογίας Στελθ στο υφιστάμενο οπλοστάσιο της πολεμικής Αεροπορίας.

Όσο για τον εκσυγχρονισμό των F-16, εξετάζονται διάφορες φάσεις αναβάθμισής τους, ανάλογα με τις προτάσεις που θα υποβληθούν από την αμερικανική κυβέρνηση και τις ενδιαφερόμενες εταιρείες, σε συνδυασμό και με τη συμμετοχή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας.

Με αφορμή δημοσίευμα γερμανικής εφημερίδας (σ.σ. η γερμανική Bild έγραψε πως η Ελλάδα σε αυτήν την δύσκολη οικονομική κατάσταση προβαίνει σε αγορές πολυδάπανων εξοπλιστικών συστημάτων) τα στελέχη της πολεμικής αεροπορίας διευκρίνισαν ότι το κόστος του εξοπλιστικού προγράμματος επιμερίζεται σε βάθος 10ετίας και υπάρχουν διάφοροι τρόποι χρηματοδότησής του, είτε μέσα από λήζινγκ, είτε με τη βοήθεια του ΝΑΤΟ, είτε μέσω της πώλησης πεπαλαιωμένου αμυντικού υλικού που παρουσιάζει μεγάλη ζήτηση από ενδιαφερόμενες χώρες.

Έσοδα προσδοκώνται επίσης, από τη δημιουργία του πολυεθνικού κέντρου εκπαίδευσης στην Καλαμάτα και από την αναβάθμιση του ΚΕΑΤ (Ανδραβίδα), δεδομένης της συμμετοχής ενόπλων δυνάμεων ξένων χωρών σε κοινές ασκήσεις και άλλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες.


Όσον αφορά στα γαλλικά μαχητικά Mirage-2000, καίτοι αναγνωρίζεται πως αποτελούν «εργαλείο για το Αιγαίο», δεν θα γίνει εκσυγχρονισμός τους: Ο σχετικός διαγωνισμός κηρύχθηκε άγονος λόγω υψηλού κόστους - πλην όμως, με την ολοκλήρωση θεμάτων νομικής φύσεως στις εν εξελίξει διαπραγματεύσεις, θα λυθεί το θέμα της υποστήριξης τους.

Για το πυραυλικό σύστημα S-300 που ήδη διαθέτουν οι ένοπλες δυνάμεις, «οπλικό σύστημα με περγαμηνές» όπως το χαρακτήρισαν οι αξιωματούχοι της πολεμικής αεροπορίας, αναφέρθηκε πως ο εκσυγχρονισμός του αφορά στην αναβάθμιση του λειτουργικού του συστήματος ώστε να αξιοποιηθούν οι δυνατότητες του πιο αποτελεσματικά. Διευκρίνισαν δε, ότι δεν τέθηκε θέμα αγοράς συστήματος S-400.

Στα εξοπλιστικά προγράμματα της πολεμικής Αεροπορίας περιλαμβάνονται επίσης :

* η προμήθεια μη επανδρωμένων αεροσκαφών UAV - MALE
* η προμήθεια νέου εκπαιδευτικού αεροσκάφους σταδίου επιλογής
* η αντικατάσταση Α/Φ Τ-2 Ε, με νέο αεροσκάφος προχωρημένης και επιχειρησιακής εκπαίδευσης
* η επαναπιστοποίηση όπλων και υλικών
* η εργοστασιακή συντήρηση οπλικών συστημάτων και οχημάτων υποστήριξης.


Οι κυρίαρχοι στόχοι της πολεμικής Αεροπορίας είναι:
* η δημιουργία πολυεθνικού κέντρου εκπαίδευσης στην Καλαμάτα, για την παροχή πτητικής εκπαίδευσης σε ιπτάμενους
* η αναβάθμιση του κέντρου εκπαίδευσης αεροπορικής τακτικής (ΚΕΑΤ) σε πολυδύναμο κέντρο εκπαίδευσης με την συμμετοχή ξένων χωρών και με δυνατότητα ολοκλήρωσης δύο ή τριών σειρών ανά έτος
* η βελτίωση διαθεσιμοτήτων των πτητικών μέσων της αεροπορίας, που χρησιμοποιούνται για κοινωφελούς σκοπούς (Super Puma, C-27).

Εξάλλου, από το ακαδημαϊκό έτος 2017-18, η σχολή Ικάρων μαζί με τη σχολή Ναυτικών Δοκίμων, θα οργανώσουν το διασχολικό-διατμηματικό πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην τεχνολογία συστημάτων άμυνας και ασφάλειας για την εκπαίδευση των νέων ανθυποσμηναγών, με στόχο την αναδιοργάνωση των δομών της πολεμικής Αεροπορίας, σύμφωνα με επιχειρησιακά πρότυπα και σύμφωνα με επιχειρησιακές ανάγκες.

«Δεν υπάρχουν περιθώρια κατασπατάλησης. Για κάθε 1 ευρώ που μας δίνει ο ελληνικός λαός από το υστέρημά του, θα πρέπει να επιστρέφουμε 100 λεπτά ασφάλειας» ανέφεραν χαρακτηριστικά οι αξιωματούχοι της πολεμικής αεροπορίας. Όσο δε για τα εξοπλιστικά προγράμματα που εξαγγέλλει η Τουρκία και τον κίνδυνο διατάραξης της ισορροπίας στο Αιγαίο, παρατήρησαν ότι η δυναμική του προσωπικού της πολεμικής αεροπορίας της Ελλάδας, υπερτερεί εκείνης της γείτονος – κάτι που η τελευταία το γνωρίζει. «Δεν θα δείτε αεροσκάφος με «κόκκινα φτερά» να μην συνοδεύεται από αεροσκάφος με «μπλε φτερά» και αυτό είναι δέσμευση. Η πολεμική αεροπορία, όταν και όποτε χρειασθεί, θα είναι εκεί για να υπερασπισθεί τα δίκαια της Ελλάδας» υπογράμμισαν.

16

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Εργαζόμενοι του Allou Fun Park καταγγέλλουν απλήρωτους μισθούς και εργατικά ατυχήματα

Ελλάδα / Allou Fun Park: Απλήρωτους μισθούς και εργατικά ατυχήματα καταγγέλλουν σωματεία

«Το Σωματείο προειδοποίησε για ζητήματα που αφορούν την υγεία και την ασφάλεια» τονίζουν οι εργαζόμενοι - Η ανακοίνωσή του και το κείμενο του Σωματείου Εμποροϋπαλληλων & Ιδιωτικών Υπαλλήλων Πειραιά
LIFO NEWSROOM
Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ελλάδα / Καιρός: Πώς θα κινηθεί η κακοκαιρία τις επόμενες ώρες - Νέοι χάρτες, ποιες περιοχές επηρεάζονται

Ποιοι και πού χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες - «Η σύσταση μας είναι ισχυρή, καθ' όλη τη διάρκεια των εορτών» τονίζει ο υπουργός Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας
LIFO NEWSROOM

σχόλια

7 σχόλια
Μονο που οι μελλοντικες αερομαχιες πολυ σπανια θα φτανουν σε κοντινες αποστασεις απ'οτι φαινεται εκτος κι αν βρεθουν αισθητηρες που καταργουν τελειως το πλεονεκτημα που εχει ενα Stealth που σε βλεπει και βαλλει εναντιον σου πριν το εντοπισεις.
Αν παραγγείλουμε Eurofighter που έχει συμφέρον η Γερμανία και η αξιολόγηση θα κλείσει άμεσα και νομίζω είναι καλύτερα από τον κουβά F35 που σε κλειστές αερομαχίες χάνει και από Ντακότα.
O "κουβάς" έχει σχεδιαστεί αποκλειστικά για να βομβαρδίσει το Eurofighter αιφνιδιαστικά στο αεροδρόμιο, προτού καν προλάβει να απογειωθεί. Πρεσβεύει ένα νέο δόγμα στις αεροπορικές επιχειρήσεις. Δεν είναι όλα Top Gun.
Δεν είμαι ούτε πιλότος ούτε αεροναυπηγός ουτε κάτι σχετικό αλλά τo f 35 έχω διαβάσει πως είναι φιάσκο και πως το καινούργια ραντάρ το βλέπουν γιατί έχει και θερμικό ίχνος.Επίσης τα φτερά κολιμπρί που έχει σε κλειστές αερομαχίες νομίζω πως υστερεί.Τουλάχιστον οι δικές μου βιβλιογραφικές αναφορές αυτά λένε.Τώρα αν εμείς δεν θέλουμε εναέριας υπεροχής αλλά βομβαρδιστικά αυτό ας το κρίνει το ΚΥΣΕΑ . Εγώ ήμουν φαντάρος στο μηχανικό. http://www.businessinsider.com/this-map-show-the-f-35-fiasco-2015-1
To F-35 είναι σχεδόν ένα φιάσκο. Και απίστευτα ακριβό. Σε αυτό συμφωνούμε. Απλά μία παρανόηση που κάνει πολύς κόσμος είναι ότι όποιο τζετ πετάει θα πρέπει να είναι μαχητικό. Η Ελλάδα είχε για 40 χρόνια σε υπηρεσία το Α-7 Corsair, ένα υποηχητικό βομβαρδιστικό, ανίκανο για αερομαχίες, αλλά που όμοιο του δεν είχε η Τουρκική αεροπορία. Ούτε σε βάρος οπλισμού που μπορούσε να κουβαλήσει, ούτε σε ικανότητα διείσδυσης. H Tουρκία έπρεπε να αποκτήσει F-16 block 50 για να αποκτήσει παρόμοιες δυνατότητες 25 χρόνια μετά.Το F-35 σχεδιάστηκε για πλήγμα βαθιά στην ενδοχώρα του αντιπάλου με σκοπό την καταστροφή των μονάδων του στο έδαφος και είναι μία επέκταση της φιλοσοφίας των βομβαρδιστικών, όπως του Corsair. Εάν κάποιος αποφασίσει να επιτεθεί αιφνιδιαστικά σε μία άλλη χώρα, το αεροσκάφος αυτό, με κατάλληλο σχεδιασμό αποστολής μπορεί να πιάσει -εν δυνάμει- την αντίπαλη αεροπορία στον ύπνο και να την καταστρέψει στο έδαφος. Και γι αυτό, δεν χρειάζονται αερομαχίες. Η ίδια η αερομαχία όπως την ξέρουμε για 100 χρόνια, με τα αεροσκάφη 5ης γενιάς αρχίζει να περνά σιγά-σιγά στην ιστορία. Τα αντίπαλα αεροσκάφη θα καταστρέφονται είτε στο έδαφος, είτε με βλήματα πέραν του ορίζοντα χωρίς να υπάρχει καν οπτική επαφή όπως μπορεί να κάνει το F-22. Όλα αυτά βέβαια θεωρητικά. Το F-35 προς το παρόν δείχνει να μην ανταποκρίνεται επαρκώς στις προσδοκίες, αλλά πρόκειται για μια τεράστια επένδυση που έχει σκοπό να υπηρετήσει στις αεροπορίες που το επέλεξαν για τουλάχιστον μισό αιώνα και αργά ή γρήγορα αυτά τα προβλήματα θα διορθωθούν. Uα βελτιωθεί φυσικά και η αεράμυνα και τα ραντάρ, αλλά το δόγμα που πρεσβεύει το F-35, είναι ο αεροπορικός πόλεμος του μέλλοντος.
Δεν ξέρω πολλά γιατί δεν είναι τα χωράφια μου. Αυτό που λες έχει μια λογική αλλά από όσο ξέρω τα αεροπλάνα στο έδαφος καταστραφικαν στην εφοδιαστική επίθεση του Χίτλερ στη Ρωσία, στη Χαβάη και στο πόλεμο των έξη ημερών. Θεωρώ πως έχουμε εξαιρετικούς πιλότους αλλά δεν είμαστε ούτε η Γερμανία του Χίτλερ η αυτοκρατορικη Ιαπωνία και βέβαια το ισδραίλ. Ίσως παραβλέπω κάποια. Επίσης ίσως ένα όπλο αμυντικό s300 ή επιθετικό exoset να αποτρέπει τους νταήδες. Εδώ η Αγγλία κόντευε να επιχειρεί για τα φοκλαν από την Ιρλανδία εξαιτίας των exoset και αν οι Θάτσερ δεν εκβίαζε τον Μιτεράν για τους κωδικούς θα είχε μείνει χωρίς στόλο. Βέβαια ξαναλέω πως δεν είμαι στρατηγός αλλά αρχιτέκτονας και δεν θα με ρωτήσουν. Αλλά όπως και εσύ θα τα πληρώσω.
Πες τα βρε cordon bleu, ανάθεμα αν έκατσε κανείς να κάνει τον υπολογισμό! Λέμε κάτι εντυπωσιακό να περνάει η ώρα και να "δικαιολογείται" η δαπάνη. Φαντάσου τώρα οι ίδιοι άνθρωποι (ναι ντε, της πολ. αεροπορίας!) είναι εκείνοι που καθημερινά σχεδιάζουν πτητικά πλάνα, πορείες πυραύλων, κλπ - μπρρ...
Με την περιοχή μας να βράζει, με τον ευρωστρατό να αγνοείται, είναι λυπηρό μεν, αλλά η δαπάνη πρέπει να γίνει. Αφού μάλιστα το λέει κι ο ΣΥΡΙΖΑ που πάντα τσίριζε για τις αμυντικές δαπάνες. Η εξοικονόμηση θα επιτευχθεί με έμφαση στην ποιότητα έναντι της ποσότητας. Κάτι αχρείαστα φυλάκια που δήμαρχοι και ιερείς δεν τα αφήνουν να κλείσουν, πρέπει να κλείσουν οριστικά. Στα όπλα όμως πρέπει να είμαστε τεχνολογικά ενήμεροι.
Την Τουρκία σε στρατό και όπλα δε θα τη φτάσουμε ποτέ. Οργάνωση και οικονομική δύναμη χρειαζόμαστε ώστε να είμαστε απαραίτητος σύνδεσμος στους ευρωπαίους, και να μας υπολογίζουν όλοι. Αυτά τα λεφτά πάνε σε άπατο βαρέλι. Εχουμε ήδη αρκετούς εξοπλισμούς. Που φυσικά "βολεύουν" πολύ κόσμο.
σε οικονομικη δυναμη πως θα την φτασεις; επισης θα πρεπει να ξερεις την εννοια της αποτροπης, ο σκοπος ειναι ο αλλος να ξερει οτι δεν τον συμφερει να αρχισει κατι, οχι γιατι μπορει να μην νικησει στο τελος αλλα γιατι το κοστος θα ειναι πολυ υψηλο.
atman αυτό ακριβώς λέω. Την αποτρεπτική δύναμη την έχουμε ήδη. Ο υπερεξοπλισμός βολευει καποιους εντός, και τους κατασκευαστές εκτός. Με καλή οικονομική διαχείριση θα ήμασταν ήδη δυνατοί στην Ευρώπη. Αντ αυτού αγοράζουμε αλόγιστα οπλα, όπως όλες οι τριτοκοσμικές χώρες...Εξάλλου η επιθετικότητα της Τουρκίας προς δυτικά, είναι για εσωτερική τους καταναλωση. Πέντε δις ευρώ όπλα σε εμάς δεν αλλάζουν την κατασταση. Θα την είχαν αλλάξει και παλιότερα.