Πίνακας στο Met προκαλεί αντιδράσεις και κατηγορείται πως σεξουαλικοποιεί νεαρά κορίτσια

Πίνακας στο Met προκαλεί αντιδράσεις και κατηγορείται πως σεξουαλικοποιεί νεαρά κορίτσια Facebook Twitter
Thérèse Dreaming, 1938. The Metropolitan Museum of Art, Jacques and Natasha Gelman Collection
12

Χιλιάδες Νεοϋρκέζοι ζητούν από το Μητροπολιτικό Μουσείο Τέχνης να αφαιρέσει έναν πίνακα ζωγραφικής του 1938 που απεικονίζει ένα νεαρό κορίτσι, αλλά το Met αρνήθηκε να το κάνει.

Το έργο "Thérèse Dreaming" του γάλλου καλλιτέχνη Balthus, «σεξουαλικοποιεί» το κορίτσι με την απεικόνιση του καθώς αποκαλύπτεται το εσώρουχό του, σύμφωνα με την αναφορά η οποία δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα Care 2.

«Ο καλλιτέχνης Balthus, έχει επιδείξει μια αξιοσημείωτη αγάπη για τις έφηβες και αυτός ο πίνακας επιδιώκει αναμφισβήτητα να παρουσιάσει με ρομαντισμό την σεξουαλικότητα ενός παιδιού», γράφει η 30χρονη επιχειρηματίας Mia Merrill η οποία ξεκίνησε την καμπάνια.

«Δεδομένου του σημερινού κλίματος γύρω από τις σεξουαλικές επιθέσεις, το Met μοιάζει να προωθεί την σεξουαλική αντικειμενοποίηση των παιδιών», προσθέτει μεταξύ άλλων η αναφορά.

«Το Μet ένας διάσημος θεσμός και ένα από τα μεγαλύτερα και πιο σεβαστά μουσεία τέχνης στις Ηνωμένες Πολιτείες. Απλώς ζητώ από το The Met να εξετάσει προσεκτικότερα την τέχνη στους τοίχους του και να καταλάβει τι υπονοεί αυτή η ζωγραφική», επιμένει η επικεφαλής της καμπάνιας.

Ωστόσο ένας εκπρόσωπος του μουσείου δήλωσε ότι δεν θα αφαιρέσουν τον πίνακα γιατί η τέχνη έχει σκοπό να αντικατοπτρίζει πολλές χρονικές περιόδους - όχι μόνο την τρέχουσα.

«Η αποστολή μας είναι να συλλέξουμε, να μελετήσουμε, να συντηρήσουμε και να παρουσιάσουμε σημαντικά έργα τέχνης σε όλες τις εποχές και τους πολιτισμούς, προκειμένου να συνδέσουμε τους ανθρώπους με τη δημιουργικότητα, τη γνώση και τις ιδέες», δήλωσε ο εκπρόσωπος Kenneth Weine.

«Στιγμές όπως αυτή παρέχουν μια ευκαιρία για συνομιλία και η τέχνη είναι ένα από τα σημαντικότερα μέσα που έχουμε για να κατανοήσουμε τόσο το παρελθόν όσο και το παρόν», προσθέτει υπερασπιζόμενος το έργο.

Το 2013 πραγματοποιήθηκε επίσης μια έκθεση με έργα του Balthus με τίτλο «Balthus: Γάτες και κορίτσια - Πίνακες και προκλήσεις», αλλά δεν υπήρξαν αντιδράσεις.

Culture
12

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ

σχόλια

9 σχόλια
<<στον ορισμό του δυτικού πολιτισμού: ελληνορωμαϊκός πολιτισμός, ιουδαιοχριστιανική ηθική, ουμανισμός του διαφωτισμού>>σε αυτόν τον πολιτισμό εγγράφεται η κυρία Μία Μέριλ; αν όχι, σε ποιόν;
Δεν είμαι υπέρ της αφαίρεσης ...αλλά η αλήθεια είναι πως ο Balthus είχε φετίχ με κορίτσια (προ)εφηβείας, σε (εντός και εκτός εισαγωγικών) προκλητικές και συχνά (ημί)γυμνές καθώς και επαναλαμβανόμενες πόζες. Η βασική θεματολογία θα μπορούσαμε να πούμε πως ήταν αυτή, και δεν είναι η πρώτη φορά που έχει προκύψει θέμα, με την περίπτωσή του.Δείτε και πιο "χτυπητά" παραδείγματα:https://i.pinimg.com/736x/09/63/b6/0963b62dc28929e8613a7b19ff416be2--famous-art-guitar-lessons.jpghttps://www.wikiart.org/en/balthus/girl-on-a-bedhttps://www.wikiart.org/en/balthusκαι ο π.χ. Saudek είναι αρκετά controversial και "επιθετικός" με το imagery του κι διαθέτει έργα με (γυμνά) παιδιά ...όμως -βασικά- έχει έργα με (γυμνούς) τους ΠΑΝΤΕΣ: Nέους, γριές, άσχημες, όμορφους, χοντρές, λεπτούς, νάνους, ψηλούς, με τομές και ραγάδες εγχειρήσεων/ εγκυμοσύνης, τριχωτές και άτριχους ...you name it, οπότε φαίνεται να εξετάζει το "θέμα" πιο σφαιρικά από τον Balthus που έμοιαζε "κολλημένος" μ' ένα πολύ συγκεκριμένο "φιξ", για το οποίο (ας μην το αρνούμαστε) υπάρχει ταμπού και καλά κάνει.
Και θα συμπλήρωνα ότι το met έχει κάθε λόγο να υποστηρίξει το έργο, μόλις 3 χρόνια πριν είχε κάνει πολύμηνη έκθεση αφιερωμένη στον Balthus με τίτλο: "cats and girls, paintings and provocations". Θα ήταν μια έκθεση που θα μπορούσα να δω μεν, αλλά με κριτική ματιά δε, και να εξάγω τα δικά μου συμπεράσματα.Και όσο κι αν οι Νεοϋορκέζοι που αντιδρούν, μοιάζουν να είναι ελαφρώς υποκριτές ή επιλεκτικής ευαισθησίας, με το παρόν (που όπως επεσήμανα είναι και πιο "soft" σε σχέση με άλλα του έργα βλ. προηγούμενο σχόλιο), έχω την αίσθηση ότι ελαφρώς υποκριτές είναι και οι απροβλημάτιστοι υπερασπιστές του Balthus, που -εντούτοις- θα αναγούλιαζαν μόνο και μόνο στην ιδέα, να άφηναν την 12χρονη κόρη τους, μαζί με τον καλλιτέχνη για να τους κάνει το μοντέλο.
Σταματήστε πια να αποστειρώνετε τα πάντα επειδή θίγει κάποιον. Η τέχνη είναι μια έκφραση ιδεών και σκέψεων, μια αναπαράσταση. Αν κάποιος έχει τάση για μικρά παιδιά τότε είναι πρόβλημα στο μυαλό του και όχι του πίνακα που δείχνει το βρακί ενός παιδιού.
Και καλα κανει το μουσείο και δεν υποχωρει, ακους εκει αρχίζουμε την ηθικη επιβολη στις Τεχνες. Και όχι ο εν λογο πινακας δεν είναι το ζητουμενο αλλα η επι της Αρχης. Προσοχη τι προσπαθήτε να λογοκρίνεει γιατί απο τα "αυτονόητα και βεβαίως αυτα, προς θεουι όχι εκεινα" όλα ξεκινουν και καταλήγουν και τα "εκεινα"....ετσι καλυφτηκαν τα γεννητικα οργανα των αγαλματων κατα την Ιστορία και κατα την επισκεψη Σ.Αραβα στην Ιταλία.Απαξ και γίνει η εκκίνηση τελειωμω δεν έχει.Τι είναι πιο σημαντικο; να καθαιρεθει ο πινακας ή να μην γίνει η εκκινηση; Και όπως παντα απο τους αρχαίους χρόνους η "ηθικο-λογοκρίσία" ποτε δεν αφορουσε το αγχος για τα χρηστα ηθη αλλα την επιθυμία για Εξουσία."Τι υπονοεί ο πινακας;" Ρωτήστε τους πολιτιστικους σας προγόνους....τους Χριστιανους και Μουσουλμάνους.Τα αρχαιοελληνικα και ρωμαικα αγαλματα αντικειμενικοποιουν το γυναικείο (και το αντρικο) σωμα.....ωωωωω Θεοι! Δεν καταλαβαίνουν τι συμβαίνει ΤΩΡΑ!!!!!!! ΠΩΣ ΤΟΛΜΟΥΝ !!!!11111!1!1! η ηθικηηηηηη μου! Το παρελθον προσβάλει τον παρόν μου!!11!!1 Στην καμπανια αδερφες μου...στην καμπανια! Κρυψτε το παρελθον, δεν μπορω.....κινδυνευει το παρον!Και σε περίπτωση που δεν καταλαβατε....ετσι καηκαν βιβλία, καταστραφηκαν μνημεία πρωτα ηρθαν για τα "βεβηλα" και μετα για τα όχι και τοσο "βεβηλα" και μετα; καλος ολοκληρωτισμος... Και επειδη τα ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ κοριτσακια ντυνομαι (με τις ευλογίες καθε mainstream media) προκλητικα....αντε και καλες μπουρκες γιατί μπορει να τα δει κανας ανωμαλος, καλα για μπικινι στην παραλία; ΜΠΟΥΡΚΙΝΙ!....Τι όχι; προστασία απο την σεξουαλικη αντικειμενοποίηση δεν είπαμε;Εχετε τα ίδια ηθικοφοβικα και τρομολάγνα επιχειρηματα με όλους τους αναχρονιστες της Ανθρώπινης Ιστορίας. Βαρβαροι ε βαρβαροι.
Egon Schiele καταδικασμένος ως παιδεραστής, Gustav Klimt εμαρκάλευε ό,τι περπατούσε κι ό,τι πετούσε, Pablo Picasso εικάζεται ότι μία θηλυκιά γάτα εδραπέτευσε των γοήτρων του, Mick Jagger ό,τι κι όποιος νάναι, David Bowie το αυτό, Paul Verlaine παντρεμένος με 16χρονη την οποία απατούσε με τον Rimbaud.Όντας καλλιτέχνης δεν κλείνεσαι απαραίτητα σε νόρμες και δεν έχεις -απαραίτητα- κοινές επιλογές με την πλειοψηφία. Είμαστε, όχι απόλυτα αδικαιολόγητα, στην εποχή του απόλυτου political correctness...Ο Sir John Laws, Άγγλος δικαστής, είχε πει: "δεν έχουμε την ελευθερία της έκφρασης για να προασπίζουμε τη δημοκρατία, έχουμε τη δημοκρατία για να προασπίζουμε την ελευθερία της έκφρασης". Ronald Dworkin, Αμερικανός συνταγματολόγος, "σε μια δημοκρατία κανείς δεν έχει δικαίωμα να προσβάλλεται".Αυτός είναι ο δυτικός πολιτισμός. Αφήνει ελεύθερα τα μυαλά. Ποινικοποιεί τις πράξεις. Οι δυτικές κοινωνίες είναι κοινωνίες ενηλίκων. Κοινωνίες με ηθικές επιλογές. Δεν έχουν σαρία, μπούργκα, εξ αποκαλύψεως αλήθειες και ελέω θεού βασιλιάδες*.(* για να προλάβω τυχόν σχόλια ακολουθώ την Αρβελέρ στον ορισμό του δυτικού πολιτισμού: ελληνορωμαϊκός πολιτισμός, ιουδαιοχριστιανική ηθική, ουμανισμός του διαφωτισμού).
Μια χαρά είναι ο πίνακας και αυτοί που τον κριτικάρουν αρνητικά και ζητούν να φύγει είναι και οι πιο διεστραμμένοι. Από την στιγμή που ο καλλιτέχνης εξηγεί τι απεικονίζει με ειλικρίνεια όλα τα άλλα είναι 'κολλήματα' που δεν τα περίμενα ειδικά από Νεουορκέζους.Ειναι δυνατόν να φοβούνται έναν πίνακα από την στιγμή που στο διαδίκτυο κυκλοφορεί η εφαρμογή του PornHub για κινητά, άρα έχουν πρόσβαση ακόμα και παιδάκια;
Ο νεο-συντηρητισμός εξαπλώνεται επικίνδυνα. Και σαν κύριο στόχο έχει ότι έχει να κάνει με το σεξ, είτε πραγματικό, είτε στα βρώμικα μυαλά των νεο-συντηρητικών που φαντάζονται και επινοούν διάφορα.