Τι απέγιναν οι γυναικείες σκηνοθετικές υπογραφές σ' αυτά τα Όσκαρ;

2

Αν μη τι άλλο ο θεσμός των Όσκαρ έχει εμπλακεί όσο λίγοι στο κίνημα του #MeToo. Ειδικά πέρσι, πολλές γυναίκες με χρόνια και εμπειρία στη σκηνοθεσία και στη συγγραφή σεναρίων είχαν μιλήσει για την αποσιώπηση της εργασίας τους στον χώρο του θεάματος και των βραβεύσεων. 

Συμπερασματικά, θα περίμενε κανείς ότι φέτος μετά από όλες αυτές τις ζυμώσεις και την κινητοποίηση, οι υποψηφιότητες γυναικών δημιουργών θα ήταν σαφώς περισσότερες. Όμως, όχι: μόλις δύο σεναριογράφοι και απολύτως καμία γυναίκα σκηνοθέτις βρίσκονται στις υποψηφιότητες των φετινών Όσκαρ. 

Στα χρονικά των Όσκαρ, μόλις 5 γυναίκες έχουν προταθεί για το αγαλματίδιο στην κατηγορία του Καλύτερου Σκηνοθέτη, ενώ μέσα σε 91 ολόκληρα χρόνια μόνο μία το έχει κατακτήσει (ο λόγος για την Kathryn Bigelow). Ας σημειωθεί ότι μέσα στο 2018 ούτε μία, ούτε δύο, αλλά 7 ταινίες με γυναικεία σκηνοθετική υπογραφή συζητήθηκαν, ξεχώρισαν και πολλοί υπέθεσαν ότι θα φτάσουν μέχρι τα Όσκαρ, αλλά τελικά δεν τα κατάφεραν. 

Πλέον, εκείνο που τονίζεται στα ξένα Μέσα είναι η πιθανότητα τα Όσκαρ να έχασαν το στοίχημα και ο τρόπος με τον οποίο γίνεται η επιλοή των -προς βράβευση- ταινιών να γίνεται με την ίδια πατριαρχική φιλοσοφία που γινόταν τα προηγούμενα χρόνια. 

Culture
2

ΑΦΙΕΡΩΜΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

«Μυστήριο 188 ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

LiFO X 2023 ΕΛΕVΣΙΣ / «Μυστήριο 188 - ΤΟ ΦΩΣ»: Μια έκθεση για τον «Μορφωτικό και Εκπολιτιστικό Σύλλογο Ελευσίνος»

Ο Χρήστος Παρίδης συνομιλεί με έναν εκ των ιδρυτικών μελών της, τον Θανάση Λεβέντη, μια ξεχωριστή και πολύπλευρη προσωπικότητα, άρρηκτα συνδεδεμένη με την πόλη.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου

Culture / Γιατί παραιτήθηκε ο διευθυντής του Βρετανικού Μουσείου;

Μια συνταρακτική υπόθεση συστηματικής κλοπής αρχαιοτήτων βρίσκεται μονάχα στην αρχή των αποκαλύψεων. Πώς έφτασαν να λείπουν μέχρι και 1,500 αντικείμενα από την συλλογή του Βρετανικού Μουσείου, πώς μερικά από αυτά κατέληξαν στο eBay, και το παρασκήνιο μιας παραίτησης που κρύβει πολλά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΚΟΣ ΕΥΣΤΑΘΙΟΥ
Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Οπτική Γωνία / Ζαμέ Κορωπί: Λίγες αλήθειες για το μοχθηρό language barrier που κάποτε μας έχει τρολάρει όλους

Το πάθημα του συνηγόρου της Εύας Καϊλή, Μιχάλη Δημητρακόπουλου, ακριβώς, όπως παλαιότερα «τα αγγλικά του Τσίπρα», πέρα από τα ανέκδοτα και τα, δικαίως, μοχθηρά πειράγματα, έχουν πολλά να πουν για το γλωσσικό εμπόδιο και την υπερβολική αυτοπεποίθησή μας, όταν καλούμαστε να εκφραστούμε σε μία ξένη γλώσσα...
ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΑΛΑΝΟΠΟΥΛΟΥ
Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Culture / Αννα Ροκόφυλλου: «Στον ΟΠΑΝΔΑ θέλουμε να αναδείξουμε την ιστορικότητα της Αθήνας»

Η Άννα Ροκοφύλλου, πρόεδρος του Οργανισμού Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας του Δήμου Αθηναίων, κάνει έναν απολογισμό των δύο πρώτων ετών της θητείας της και δεν κρύβει τον ενθουσιασμό της για το Φεστιβάλ Κολωνού (6-28/9) με το οποίο ο πολιτισμός γίνεται διαθέσιμος σε κάθε δημότη.
Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Lifo Picks / Το συγκινητικό βίντεο με τον Μικ Τζάγκερ για την επιστροφή του κοινού στο Άλμπερτ Χολ

Your Room Will Be Ready: «Ανυπομονούμε να αρχίσουμε να δημιουργούμε αναμνήσεις μαζί σας με καλλιτέχνες παγκόσμιας κλάσης για άλλη μια φορά. Έχουμε περισσότερη ιστορία να γράψουμε».
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Culture / Κοντσέρτα του Μότσαρτ σε όργανα εποχής από τους μουσικούς της Καμεράτας

Η συναυλία του βραβευμένου αθηναϊκού συνόλου, το οποίο φημίζεται για τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας του σε όργανα εποχής, αποτελεί συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και των Μουσικών της Καμεράτας.

σχόλια

2 σχόλια