ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

Ζίζεκ: «Η πατριαρχία θριαμβεύει και πάλι στο φινάλε του Game of Thrones»

Ζίζεκ: «Η πατριαρχία θριαμβεύει και πάλι στο φινάλε του Game of Thrones» Facebook Twitter
32

Ο Σλοβένος θεωρητικός σημειώνει καταρχάς στο άρθρο του στον Independent ότι μια από τις πιο ευφυείς συμμετοχές στη διένεξη που έχει ξεσπάσει για το τέλος του Game of Thrones είναι αυτή του συγγραφέα Στίβεν Κινγκ ο οποίος έγραψε ότι η δυσαρέσκεια δεν προκλήθηκε από το κακό φινάλε αλλά απλά και μόνο επειδή υπήρξε φινάλε. Σε μια εποχή σαν τη δική μας όπου οι δημοφιλείς σειρές μπορούν εν δυνάμει να συνεχίζονται για πάντα, η ιδέα της αφηγηματικής ολοκλήρωσης μοιάζει αφόρητη.

Στη συνέχεια ο Σλάβοϊ Ζίζεκ εστιάζει κυρίως στην «αψυχολόγητη» αλλαγή χαρακτήρα της Daenerys στα τελευταία επεισόδια της σειράς και την εξόντωσή της στο αμφιλεγόμενο φινάλε:

«Η μεταμόρφωση της Daenerys σε «τρελή βασίλισσα» αποτελεί βασικά μια αντρική φαντασίωση, συνεπώς έχουν δίκιο οι θεατές που διαμαρτυρήθηκαν ότι η κάθοδος της στην παραφροσύνη δεν δικαιολογείται ψυχολογικά. Η εικόνα της Daenerys με έκφραση παράφρονος πάνω στο δράκο να καίει σπίτια και ανθρώπους εκφράζει τον φόβο της πατριαρχική ιδεολογία για τις ισχυρές γυναίκες πολιτικούς...»

«Η τελική μοίρα των ηγετικών γυναικών στο Game of Thrones ταιριάζει απόλυτα με αυτές τις ιδεολογικές συντεταγμένες. Η καλή Daenerys μπορεί να νικά και να καταστρέφει την κακή Cersei,η εξουσία όμως την διαφθείρει. Η Arya (που τους έσωσε όλους μόνη της εξοντώνοντας τον Βασιλιά της Νύχτας) ουσιαστικά εξαφανίζεται επίσης στο φινάλε, δηλώνοντας ότι σαλπάρει στο άγνωστο, δυτικά του Γουέστερος (λες και πρόκειται να αποικήσει την Αμερική)...»

«Η μόνη που απομένει (ως βασίλισσα του αυτόνομου βασιλείου του Βορρά) είναι η Sansa, η οποία μοιάζει με τον τύπο της γυναίκας που προτιμά ο σύγχρονος καπιταλισμός: συνδυάζει μια γυναικεία ηπιότητα και κατανόηση με μια γερή δόση ίντριγκας, ταιριάζοντας απολύτως τις νέες σχέσεις εξουσίας. Διαπιστώνουμε συνεπώς ότι η περιθωριοποίηση των γυναικών αποτελεί στοιχείο – κλειδί του συντηρητικού διδάγματος στο φινάλε της σειράς: οι επαναστάσεις αναπόφευκτα οδηγούν στην τυραννία, ή όπως το θέτει ο Jon Snow στην Daenerys:

Ο κόσμος που σε ακολουθεί γνωρίζει ότι έκανες να συμβεί κάτι απίθανο. Αυτό ίσως να τους κάνει να πιστεύουν ότι μπορείς να κάνεις να συμβούν κι άλλα απίθανα πράγματα: να χτίσεις έναν κόσμο διαφορετικό από αυτή τη φρίκη που έχουμε ως τώρα γνωρίσει. Αν όμως χρησιμοποιείς δράκους για να καις ολόκληρες πόλεις, τότε δεν είσαι διαφορετική από τους άλλους. 

«Κατά συνέπεια, ο Jon σκοτώνει από αγάπη (σώζει την καταραμένη γυναίκα από τον εαυτό της, σύμφωνα με την παραδοσιακή σωβινιστική φόρμουλα) τον μοναδικό κοινωνικό παράγοντα της σειράς που αγωνίστηκε για κάτι καινούριο, για έναν νέο κόσμο που θα έβαζε τέλος στις παλιές αδικίες...»

«Η δικαιοσύνη επικράτησε – ποια δικαιοσύνη όμως; Ο νέος βασιλιάς είναι ο Bran: ανάπηρος, παντογνώστης, χωρίς έντονες επιθυμίες, φωτισμένος από τη σοφία που θέλει τους καλύτερους ηγέτες να είναι εκείνοι που δεν επιζητούν την εξουσία. Το γέλιο που ακολουθεί όταν ένας από τους εκπρόσωπους της νέας ελίτ τολμά να προτείνει μια πιο δημοκρατική διαδικασία για την ανάδειξη του νέου βασιλιά, τα λέει όλα...»

«Και δεν μπορεί επίσης να μην προσέξει κάποιος ότι αυτοί που μένουν πιστοί στην Daenerys ως το τέλος είναι πιο «ποικιλόμορφοι» - ο στρατιωτικός διοικητής της είναι μαύρος – ενώ όλοι οι νέοι ηγέτες είναι εμφανώς «λευκοί Βόρειοι». Η ριζοσπάστρια βασίλισσα που ήθελε μεγαλύτερη ελευθερία για όλους, ανεξαρτήτως κοινωνικής τάξης και φυλής, εξολοθρεύεται και τα πράγματα επανέρχονται στη φυσική τους τάξη...»

Στήλες
32

ΜΑΡΑΘΩΝΙΟΣ

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

10 σχόλια
προσπαθώ να απαντήσω στο μέλος "γράφων", αλλά δεν υπάρχει επιλογη΄"απάντηση στο σχόλιο" στο δικό του.Ούτε και γω συμφωνώ με όλες τις απόψεις των φεμινιστών, αλλά πατριαρχία υπάρχει.- Πόσες φορές ερωτάται ένας άνδρας σε συνεντευξη εργασίας πώς τα καταφέρνει με δουλειά και σπίτι ή εάν σκοπεύει να γίνει πατέρας;- Πόσες φορές χαρακτηρίζεται ήρωας ένας άνδρας που κάνει δουλειές του σπιτιου και πόσες μια γυναίκα για τον ίδιο λόγο;- πόσες φορές η κοινωνία λέει "φταίει η μάνα" και πόσες "φταίει ο πατέρας" για τη συμπεριφορά του παιδιου τους;
Αχ τι διαβάζω Τετάρτη απόγευμα; Δηλαδή άλλη δουλειά δεν είχε ο κόσμος, θα δει ως κρυμμένο μήνυμα ότι η πατριαρχία κέρδισε πάλι;Δηλαδή τι να πούμε που ο Τζον Σνόου (άντρας) κατακρεουργηθηκε ως ρόλος και στάλθηκε στην εξορία;Ή μήπως αγνοεί ο άγνωστος Ζίζεκ το γεγονός ότι η Σάνσα έγινε βασίλισσα σε ανεξάρτητο πλεον βασίλειο;Δηλαδή τι φάση αυτή ο 21ος αιώνας; Άλλα προβήματα πέρα απ το αν σε ΦΑΝΤΑΣΤΙΚΉ ΣΕΙΡΆ επικρατεί γυναίκα ή όχι, δεν υπάρχει;
Αν είναι ποτέ δυνατόν! Δεν έχει με τί να ασχοληθεί ο κόσμος και κάνει αναλύσεις σε μια σειρά. Η τρελή βασίλισσα λέει είναι μια αντρική φαντασίωση. Κι ο πατέρας της τρελάθηκε και τον σκότωσαν. Είναι αυτό μια γυναικεία φαντασίωση; Αυτό που βγαίνει ένας άντρας και νομίζει πως έτσι σκέφτονται οι γυναίκες πολύ με εκνευρίζει. Εμένα πάλι δε μου φάνηκε σεξιστικό κι ίσα-ίσα που είναι από τις λίγες σειρές που είδαμε τόσο ισχυρές γυναικείες προσωπικότητες.
Τι ακριβώς περίμενε σε μια σειρά μεσαιωνικής φαντασίας; Να κηρυχθεί το Γουέστερος Σοσιαλιστική Λαϊκή Δημοκρατία; Ή την Νταινέρυς επικεφαλής του κινήματος metoo;
Φτάνει πια, έλεος!Έχει κουράσει και ξεχειλίσει αυτό το αυτομαστιγωμα, το ανελέητο κυνήγι και ψάξιμο για την "κακία πατριαρχία" και ρατσισμό παντού.Ναι, η Νταενερυς άλλαξε χαρακτήρα πολύ βιαστικά και ήθελε δουλειά αλλά αυτό περισσότερο έχει να κάνει με τους πολύ μέτριους σεναριογράφους παρά κάποιο "φετίχ" του "πατριαρχικού κατεστημένου".Και όλο αυτό πλέον μας έχει παγιδέψει:- νικάει γυναίκα με εμφατικό τρόπο (όλα καλά)- νικάει γυναικα αλλά όχι καθώς πρέπει (κακή πατριαρχία)- νικάει άντρας (λευκός) (κακή πατριαρχία και ρατσισμός)- νικάει άντρας έγχρωμος (όλα καλά)Βέβαια το ότι στο θρόνο θα καθήσει ανάπηρος, ούτε λαλιά. Θα μπορούσε να είναι κάτι θετικό για ΑΜΕΑ, αλλά ποιος να νοιαστει? Έχουμε πιο σημαντικά θεματα, όπως να ξεκοκαλισουμε και να αναποδογυρισουμε τα πάντα να βρεθεί ο ρατσισμός και η πατριαρχία.- ότι οι ακόλουθοι της Νταενερυς είναι έγχρωμοι και όχι στο συμβούλιο πχ (ας ξεχάσουμε βέβαια το γεγονός ότι οι μισοί είναι αουγκανοι σε άλογα οπότε και δε θα θέλανε, οι άλλοι μισοί είναι ευνούχοι που μεγαλωσαν σε συνθήκες όπου δεν είχαν καν άποψη; Απλές μηχανές θανάτου/στρατιώτες). Γιατί να το αναφέρουμε αυτό όμως αφού μας βοηθάει το συλλογισμό για ρατσισμό..τώρα δλδ..γιατί για 10 χρόνια που στο κόσμο αυτό οι μόνο μελαμψοί ήταν από την άλλη ήπειρο και στο Γουεστερος ήταν κυρίως λευκοί, πάλι στο ντουκου...Στο ότι ο "ήρωας" Τζον Σνόου που όλοι θεωρούσαν ότι θα καθήσει στο θρόνο, ντουκου.Στο ότι σκότωσε την Νταενερυς πιο πολύ για την αγάπη στην οικογένεια του, στο ντουκουΌτι η Σάνσα επέβαλε το διαχωρισμό του βορρά, στο ντουκουΦίλε Ζίζεκ, σε εκτιμούσα πριν κάποια χρόνια γτ είχα ακούσει ομιλίες σου που βρήκα ενδιαφέρον..αλλά χέσε μας...
Ανεξάρτητα από την περίπτωση του GoT, οι αγώνες ενάντια στην πατριαρχία δεν θα σταματήσουν όταν κάποιοι όπως πχ. εσύ (που στοιχηματίζω ότι είσαι άντρας) θα "κουραστούν". Όσο υπάρχουν άνθρωποι που οι ζωές τους είναι χάλια σε πολλούς τομείς λόγω της πατριαρχίας, η μάχη εναντίον της θα συνεχίζεται.
Το κέρδος είναι η μετάβαση από την κληρονομική μοναρχία, στην ολιγαρχία.Ειδικά εκεί που ο καημένος ο Samwell μιλάει για δημοκρατία, πέφτει τρελό γέλιο.Κάτι ξέρανε οι άρχοντες...
Δηλαδή το να δούμε μια σειρά απλά ως μια φανταστική περιπέτεια για να περάσουμε την ώρα μας χωρίς να διυλίζουμε την κάμηλο το έχετε σκεφτεί; Γιατί εκτός από την υπερανάλυση υπάρχει και ο απλός κοσμάκης (σαν κι εμένα) που απλά μου άρεσε να βλέπω δράκους, ζόμπι κλπ
Η συγκεκριμένη σειρά είχε τεράστια επιτυχία λόγω της περίπλοκης πλοκής, των συνθετών χαρακτήρων και πολιτικών προεκτάσεων. Δεν ήταν σε καμία περίπτωση μια απλή ιστοριούλα με δράκους και ζόμπι. Χωράει πολλή ανάλυση, αν το μυαλουδάκι σας κουράζεται, απλά μην διαβάζετε την ανάλυση...
Πάντως, τα τελευταία χρόνια που στο χώρο της τέχνης πχ. στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας έχουν αρχίσει να υπάρχουν κάποια φεμινιστικά στοιχεία (όπως πχ. γυναίκες σε βασικό ρόλο) οι άντρες οπαδοί αυτών των ταινιών δεν το βλέπουν καθόλου ως "κάτι για να περάσουμε την ώρα" μας αλλά διαμαρτύρονται έντονα που οι αγαπημένες τους ταινίες έγιναν φεμινιστικές
Ναι καλή μου. Διότι ο άλλος δεν γουστάρει να δει τον Μαγκάιβερ γυναίκα, τι να κάνουμε τώρα;Και κυρίως όταν αυτό γίνεται διά πολιτικής επιβολής. Διότι αυτό είναι ο φεμινισμός. Ένα πολιτικό κίνημα που έχει πιάσει τα κόζα, όχι πάντα με δημοκρατική νομιμοποίηση (μάλλον το αντίθετο), και επιβάλλει την ατζέντα του.Κι αυτή είναι η διαφορά από την πατριαρχία. Ο φεμινισμός υπάρχει. Ενώ η πατριαρχία υπάρχει ως ο φαντασιακός εχθρός του φεμινισμού. Γι'αυτό και δεν υπάρχει ένας που να αυτοπροσδιορίζεται ως "πατριαρχιστής" ενώ υπάρχουν φεμινιστές.Η πατριαρχία είναι προϊόν αρνητικού ορισμού του φεμινιστών.
@ βλαχακιΌσο δικαίωμα σου είναι να σου αρέσει άλλο τόσο είναι του άλλου να μην του αρέσει.Το kill bill, γυναικεία ταινία δράσης, το γούσταρα. Τον Μαγκάιβερ, εγώ που έχω δει τα παλιά, δεν μου κάνει κέφι να τα δω με γυναίκα. Αν κάποιος δεν τα έχει δει τα παλιά δικαιούται να έχει αλλά κριτήρια.
…ναι, βρε παιδί αλλά και πάλι το παρουσιάζεις ως universal σταθερά (λέγεις: "διότι ο άλλος" και ουχί "διότι εμένα") …και πώς μπορείς να προδικάσεις ότι κάτι δεν θα σου αρέσει χωρίς να το δεις καν; Δεν είναι αυτό άκρως ιδεολογικό; Του στυλ: Α! μου άρεσε το «La Cage aux Folles" του ’78 και δεν υπάρχει πoτέ των ποτών, ουδεπόποτε περίπτωση να δω το «The Birdcage» του ’96 επειδή …αμάν αυτοί οι Αμερικανοί δεν μπορούν να συγκρατηθούν και να μην κάνουν remake στην γλώσσα τους, ένα πράγμα.Come on, man!btw, παλιά τα έχω ειδομένα κι εγώ όλα αυτά που προανέφερα και αγαπημένα μάλιστα. Και τον «ΨΙΤ» τον ιππότη της λακούβας, τον είχα ειδομένα στο θερινό τότε.
Πέραν της δημιουργίας εντυπώσεων και γνωστών αρνητικών ανακλαστικών απέναντι στο προϊόν "Σεφερλής" (τα οποία, φυσικά, και συμμερίζομαι) η αναλογία "Σεφερλής vs Κουροσάβα" δεν ξέρω τι θέση έχει -στο σοβαρό part της- συζήτησης. Δεν λέγαμε κάτι, για διαφορετικά είδη θεάματος (και το αναφαίρετο δικαίωμα κάποιου στην επιλογή) για ομοειδή θεάματα λέγαμε, υπό διαφορετική -δυνητική- προσέγγιση. (Εκτός αν υπονοείται πως το π.χ. ghost busters με άρρενες ηθοποιούς έχει το βάρος ενός Κουροσάβα απέναντι σε ένα "σεφερλίδικο" ghost busters με γυναικείους χαρακτήρες. Ελπίζω, όντως, να μην υπονοείται κάτι τέτοιο, καθόσον φαιδρό). Κατά τ' άλλα η θέσις μου παραμένει.Συνήθως δεν μιλάμε, καν, για "πιουρίστες" των ειδών (*) αλλά για άτομα που θεωρούν ότι οι πρωταγωνίστριες στις ταινίες τους "απειλούν" και δη αυτές που "περνάνε" το τεστ της Μπέχτελ (το οποίον δεν είναι, καν, νέο κατασκεύασμα). Επίσης κάποιοι έχουν συνηθίσει στην κάτωθι εικόνα και διαμοιρασμό των φύλων στις ταινίες, το 1:4, το 1:3 https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bechdel_test#/media/File%3AFemale_and_male_characters_in_film.pngΗ θεωρούμενη de facto ταύτησις των γυναικών (κοινού) με τους χαρακτήρες (άντρες) στις ταινίες, οι δημιουργοί των ταινιών, η ματιά τους και η θεματολογία τους είχε "καλομάθει" τους άρρενες, θεωρώ. Γι' αυτό, ίσως, και κάποιοι τσινάνε όχι μόνο σ' ένα remake π.χ. γυναικών ghostbusters, προβαίνοντας και σε άθλια μέσα δυσφήμισης του προϊόντος (βλ. επίθεση σε πρωταγωνίστρια γυναίκα, μαύρη και χοντρή, μία επίθεση που δεν θα εισέπρατε άρρεν συνάδελφός της, ακόμη κι αυτών των χαρακτηριστικών θεωρώ. Η οποία γυναίκα ήταν αβίαστα άκρως enjoyable στην ταινία μπορώ να πω, αλλά όταν κρίνουμε τους ανθρώπους με κριτήριο του fuckability δείχνει ότι, απλώς, είμεθα ...ανθρωπάκια), αλλά καρατσινάνε και σε διακεκριμένες ταινίες όπως το Roma ή το the Favourite. Το θεωρώ απολύτως εξω-φρε-νι-κό να κάθεται, κανείς, και να πρέπει να εξηγεί, σε ενοχλημένους άρρενες ότι οι γυναικείες πρoσωπικότητες του the Favourite -όχι- κάθε άλλο παρά εξιδανικευμένα πορτραίτα γυναικών είναι κατά ανδρών. Όμως τρεις γυναίκες πρωταγωνίστριες που ασχολούνται μεταξύ τους, αλλά όχι τσοντοειδώς κατά τον επιθυμητόν συνδυασμόν και οι άνδρες είναι κάπως παρασκηνιακοί; ...Απλά, κάποιοι έχουν θέμα ταύτισης. ...Για να μην πω για το Roma, πως τα *autobio* βιώματα του *άρρενα* σκηνοθέτη είναι -δήθεν τάχα μου- φεμινιστικό plot κατά των ανδρών. Είναι άκρως θλιβερό να βλέπει, κανείς, αυτήν την ταινία και να μην του μένει τίποτε άλλο εκτός από την δική του αδυναμία: ότι ο άνδρας είνα συνώνυμο του άνθρωπος και η γυναίκα ο αποκλίνων άνθρωπος: "γιατί να ασχολούμαι με τα concerns μακρικών γυναικών, οέο;". (*) ο αγνός πιουρίστας αν θέλει να είναι συνεπής δεν θα άγγιζε κατοπινά του '83 δημιουργήματα του Star Wars, δεν θα γκρίνιαζε για την μαχητικιά Rey ή την αρχικώς αινιγματική Holdo της τελικώς αυτοθυσίας ή για το ότι ο Kylo έχει τα ψυχολογικά του, ρε παιδί μου. Υπάρχουν άτομα που έχουν αφαιρέσει όλους του γυναικείους χαρακτήρες σε βίντεο ή προβαίνουν σε petitions αφαίρεσης του VIII από τον Κανόνα: μισογυνιστική θλίψη.
@ βλαχάκι.Σε χάνω, μάλωσέ με όπου έχω ξεστρατίσει.Οι ταινίες δράσης, παρακολουθούνται κυρίως (ήτοι σε μεγαλύτερο ποσοστό αλλά προφανώς όχι αποκλειστικά) από άνδρες. Λογικό είναι να θέλουν να είναι αρεστές περισσότερο στο πιο φανατικό κοινό αυτών.Γι'αυτό και ιστότοποι που εμπορεύονται φεμινισμό απαγορεύουν τελείως τα μη φεμινιστικά σχόλια, απαγορεύουν να διαφωνήσεις με τον φεμινισμό. Το προϊόν πρέπει να είναι αρεστό στο target group που απευθύνεται. Αλλιώς δεν έχεις πυρήνα κοινού.Δεν είναι υποχρεωτικό να είναι όλα ισόποσα μετρημένα. Είναι όμως υποχρεωτικά κατά την παραγωγή μιας ταινίας η πολιτική να παίζει ευθέως και όχι εμμέσως. Διότι το έμμεσο είναι μη ελέγξιμο.Δεν θα βάζουμε τον Αχιλλέα αφροαμερικάνο με μια ταινία για την Τροία διότι αυτό λέει το τάδε τεστ ή η πολιτική ορθότης. Θα τον βάλουμε, σε μια ελεύθερη μεταφορά του ομηρικού έπους, αν είναι καλός ηθοποιός.
Βλαχακι αναφορικα με το: αλλά για άτομα που θεωρούν ότι οι πρωταγωνίστριες στις ταινίες τους "απειλούν" και δη αυτές που "περνάνε" το τεστ της Μπέχτελ (το οποίον δεν είναι, καν, νέο κατασκεύασμα). Πηγή: www.lifo.grΜα ολη αυτη η "απειλη" ξεκινησε απο την θεωρια ότι εαν δεν υπαρχουν γυναικες και λοατ δημιουργηται κοινωνικη "απειλη", λογικο είναι να ισχυει ή εστω να νοιωθουν ότι ισχυει και για το αντρικο φυλο.Τι εννοω δεν μπορει να λες "απειλη" για τους αντρες αλλα απειλη για γυναικες και λοατ.Το προβλημα με τις "φεμινιστικες" ταινιες είναι ότι είναι τρελα κακογραμμενες σε σχεση με τις ταινιες που απλα εχουν γυναικες πρωταγωνιστριες π.χ. captain marvel vs wonder woman, παραδοξως αντιδραση δεχτηκε μονο η cpt marvel και οχι η wonder woman, οι ιδιοι τοξικοι ανθρωποι τις ειδαν.Ασχετα ομως απο αυτα το πιο σοβαρο προβλημα με τον υποτιθεμενο φεμινισμο του holywood είναι ότι δεν θεωρει τις γυναικες και τους λοατ ικανους να ηγηθουν σε πρωτοτυπες ιστοριες εξ ου και η πλειοψηφια αυτων είναι " τι εκανε με αντρες πρωταγωνιστες παταγο; θα το ξαναγυρησουμε με γυναικες" αν αυτο το θεωρηται προοδο, να την χαιροσαστε.Underworld, Residend evil, alien, wonder woman, Torchwood κτλ, αγαπηθηκανε απο τους τοξικους λευκους αρρενες, γιατί; επειδη ηταν πρωτοτυπες ιστοριες και οχι φτηνη απομιμηση με τον μανδυα του ακτιβισμου.Ειδες το τρειλερ της batwoman; πηρε το ονομα, φημη, στολη, τεχνολογια, πιθανον και τα λεφτα απο τον αρρενα batman και στο τελος εχει το θρασος να λεει "δεν θα αφησω κανεναν αντρα να παρει τα ευσημα για τον κοπο μιας γυναικας" αυτο είναι κακη συγγραφη γιατι δινει βαση στο woman και όχι στο bat που μεχρι τωρα ήταν το κυριαρχο στοιχειο της εξιστορισης, το ότι είναι λεσβια με κοντα μαλλια δεν αρκει για μια καλη ιστορια (οπως και ετεροφυλος αντρας), ξερεις ποσες ταινιες με ετεροφυλους αντρες πρωταγωνιστες εχουν παει ακλαυτες; χιλιαδες, ξαφνικα εαν μια γυναικα αντι να εκθιαστει κατακριθει εχουν τοξικοτητα. Τετοιες συζητησεις τις εχουμε παντα κατω απο κακες ταινιες/σειρες/επεισοδια.Προσωπικα οταν ακουω ταινια να συνοδευεται με ακτιβιστικο λεξιλογιο ξερω ότι θα είναι μαπα λογο εξιστορισης και όχι της βιολογιας των πρωταγωνιστικων ρολων και ειναι λογικο ο/η ακτιβιστης εχει δωθει στην κατηχηση όχι στην εξιστοριση. Κοινως δεν μπορει κανεις να κανει και κατηχηση και Τεχνη, λειτουργουν τελειως διαφορετικα. Αποδειξη είναι οι διαλογοι σε ταινιες που πολυ "αφιλοκερδος" ντυθηκανε τον φεμινισμο/λοατ.Οι ταινιες που δεχονται "αντρικη" κατακραυγη είναι κακογραμμενες ταινιες που επελεξαν ξεκαθαρα προβοκατορικα επιθετικο μαρκετινγκ για να είναι ψηλα στην προβολη (και σαν χανοι μασανε το δολωμα του μαρκετινγκ, απλη θεωρια των μαζων είναι, οι μαρκετινιστες την παιζουν στα δαχτυλα τους). Αναφορικα με την ποιοτητα της αντιδρασης αυτο που θα πω είναι ότι είναι αντιστοιχη του μαρκετινγκ (και αυτο που επι της ουσιας επιθυμει).Ξερεις γιατί η Rey ειναι τυπικο δειγμα mary sou και όχι καλογραμμενος ρολος; Σε τι ακριβως εχει αποτυχει; σε τιποτα, αυτο είναι κακογραμμενος ρολος, το προβλημα είναι ότι γραφτηκε ετσι ακριβως επειδη ειναι γυναικα, ο πρωκατοχος της απετυχε περισσοτερες φορες απο ότι πετυχε και αυτη η μορφη εξιστορισης είναι που τον εκανε θρυλικο, πρωτη μαχη με τον κακο της ιστοριας; εχασε απο τον vader, αυτο στον κοσμο της εξιστορισης δημιουργει στον θεατη το αγχος, τι θα γινει μετα, στην επομενη μαχη; στην επομενη ταινια; όταν ομως εχεις την πρωταγωνιστρια να πετυχενη απο την αρχη τα παντα και να μην αποτυγχανει ποτε τοτε δημιουργεις στον θεατη ασφαλεια και κατα συνεπεια πληξη. Κυριολεκτικα κανανε σκοντο στην εξιστοριση επειδη ο πρωταγωνιστικος ρολος ήταν γυναικα, και αυτο το σκοντο εχει αρχισει και γινεται trope κι αν μη τι αλλο είναι προβληματικο για να μην πω προσβλητικο, αντιστοιχες ταινιες με αντρες και αυτο το trope πανε ακλαυτες συνηθως. Βριαν του GoT: αν και ρεαλιστικα πανισχυρη εχει αποτυχει περισσοτερες φορες απο ότι εχει πετυχει κι αυτο είναι που την εχει κανει να εχει καθολικη απηχηση. Το προβλημα είναι ότι γινεται ταση οταν η αφηγηση είναι κακη το τμημα μαρκετινγκ να υποσχεται ακτιβισμο.Για να απαντησω σε μια παλια αλλα επικαιρη ερωτηση του κ.Δημοκιδη, δεν χρειαζονται περισσοτεροι ρολοι αλλα καλητεροι(αλλα πως να κανεις καλητερους ρολους όταν το μυαλο ε΄των δημιουργων δεν είναι η αφηγηση αλλα να περασουμε τα ακαδημαικα διαγωνισματα τυπου Μπέχτελ) Μεχρι στιγμης θυσιαζεται η ποιοτητα για τον καλο ακαδημαικο βαθμο.
Γι'αυτό -ανάμεσα σε άλλα- και η κατακόρυφη πτώση στα εισιτήρια.Οι ταινίες έπαψαν να είναι ταινίες αλλά πιστοποιητικά πολιτικής ορθότητας.Οι πρωταγωνιστές δεν πρέπει να καπνίζουν, να πίνου, να βρίζουν και μάλλον δεν πρέπει να είναι και άντρες. Έ, άντε κάνε ταινία για τον Μπουκόφσκι έτσι...
Ααα αναφορικα με το Υπάρχουν άτομα που έχουν αφαιρέσει όλους του γυναικείους χαρακτήρες σε βίντεο Πηγή: www.lifo.gr Μιλας για τα παιχνιδια που παιζεις μονος σου ή το πολυ με αλλον ενα (και όχι multiplayer) που επιδεχονται Mods, που επιτρεπει να γινει και το αντιθετο, δηλαδη να εξαφανισεις τους αντρες αλλα και πολλα αλλα πραγματα, το "προβλημα" των mods είναι ότι είναι αλλαγες στο παιχνιδι που γινονται απο τους παιχτες που εχουν γνωση πληροφορικης (ολοι μπορουμε να αγορασουμε παπουτσια, απαξ και τα αγορασουμε μπορουμε να επεμβουμε πανω τους) υποθετω ότι μιλας για Gto και Fallout, σε καμια περιπτωση δεν είναι καν προβλημα, τι; χιλιοι επαιξαν με αυτο το mod σε εναν πληθησμο παιχτων που υπολογιζονται σε εκατομυρια; και μαλιστα με καμια επιπτωση πουθενα;Για οσους/ες δεν ξερουν τι είναι αυτο το μαγικο mod θα σας παραθεσω δυο παραδειγματα ενα χωρις και ενα με.Χωρις modhttps://www.youtube.com/watch?v=IMaNCgyjVmgΜε mods https://www.youtube.com/watch?v=fDzlVa-57uwΟι λογοι που οι παιχτες δημιουργουν mods είναι:1, βελτιωση γραφικων, επιλυσει bugs και εξατομικευση του παιχνιδιου, 2. αλλοιωση του παιχνιδιου με μορφη παροδιας. Αααα και τα mods γινονται αφιλοκερδος, κυριολεκτικα απαγορευεται moders να πουλησουν Mods, ειναι κυριολεκτικα εκτος της βιομηχανιας και καθαρα μεταξυ ιδιωτων παιχτων.
Και επειδή καμιά φορά βαριόμαστε να ανοίξουμε συνδέσμους, αυτό που δείχνει το διάγραμμα, και που έβαλα πριν, κατόπιν των ανάλογων μελετών είναι το εξής:Στις ταινίες:-2 απ' τους 3 top ομιλόντες ρόλους (για την περίοδο 1929-2015): 17% γυναίκες - 83% άντρες.-Χαρακτήρες με τον περισσότερο διάλογο (1929-2015): 22% γυναίκες - 78% άντρες.-Πρωταγωνιστές (2010-2013): 23% γυναίκες -77% άντρες.-Ομιλόντες ρόλοι (2007-2014): 30% γυναίκες - 70% άντρες-Χαρακτήρες που έχουν όνομα (2010-2013): 31% γυναίκες - 69% άντρε-Χαρακτήρες (1950-2006): 33% γυναίκες - 67% άντρες. Έχοντας αυτά τα νούμερα και ratios υπόψη (1:5 έως 1:3) και μιλώντας γενικά για ταινίες, ας πάμε και στο ειδικό:Δέχομαι την κριτική, φυσικά και δεν είναι όλες οι ταινίες καλές [βλ. Solo: άνευρη και αδιάφορη με πήρε ο ύπνος κυριολεκτικά, δεν το έχω πάθει ποτέ με Star War movie, ούτε με τον Jar Jar, ούτε με το christmas tv special, τι να πω;] ανεξαρτήτως ταυτότητας και προσδιορισμού. Επίσης δέχομαι θέμα προσωπικού γούστου [π.χ. στο Black Panther οφείλω να ομολογήσω πως το african folklore element, το singing and dancing δλδ κάπως με ξένισε, σε τέτοιου τύπου ταινία ή αυτές οι αναμετρήσεις στα ύδατα είχαν μια επαναληπτικότητα κ.λπ.. Οκ, ε και; θα βάλω την γάτα μου να κλαίει; Όχι βέβαια. Παράλληλα δε, προβληματίζομαι με κάποιες απεικονίσεις και προσπαθώ να αντιληφθώ αν είναι στο δικό μου perception το θέμα. Κάτι υπό μελέτην τλχ εις τα θεάματα]. Αυτό το οποίο όμως ΔΕΝ δέχομαι είναι ο troll-πόλεμος. Χυδαίες επιθέσεις στο cast και επιθέσεις σε ταινίες *πριν*, καν, βγουν στις αίθουσες, just because. Εδώ το rotten tomatoes άλλαξε την πολιτική του -ακριβώς- γι' αυτόν τον λόγο. Ε, δεν θα πουμε, τώρα, ότι δεν ήντουσαν βαλτοί 5.000 ψήφοι με 1 αστεράκι, στο imbd, για το captain marvel, πριν βγει η ταινία στις αίθουσες!Ακόμη κι αν δεν υπάρχει τρολοπόλεμος, μερικοί νομίζουν ότι "κριτική" είναι τέτοιου τύπου πράγματα:"O Mar-Vell είναι άντρας και όχι μια θείτσα"ή"αγέλαστο ξυλάγγουρο"ή"Eτσι, αντί να δούμε τον -αυθεντικό- Kάπταιν Μάρβελ (Mar-Vell) να πρωταγωνιστεί στο φιλμ, και στο μέλλον να τα βάζει με τον Thanos όπως και στα comics που διαβάζαμε μικροί, βλέπουμε με φρίκη πως ο κεντρικός χαρακτήρας είναι η Ms Φεμινισμός 2019.Προσωπικά ευχόμουν στο σινεμά να μοίραζαν και σακούλες για τον εμετό.."(Σχόλιο ουδέν).Παρόλο τον "πόλεμο", όμως, το Captain Marvel αντιλαμβάνομαι πως "πήρε σώβρακα" εις το box office, αρκετά πιο μπροστά από Wonder Woman, κιόλας. Βασικά 2η στο box office για το 2019 μετά τους Avengers. Οπότε ξυδάκιον εις τους haters, i guess.Δεν θα μπω σε ατέρμονη φιλογογία και παραφιλολογία σύγκρισης των δύο έργων (captain marvel vs wonder woman) και γιατί η μία μπορεί να άρεσε περισσότερο στους μεν κι όχι στους δε, ενώ η άλλη στους δε κι όχι στους μεν. Βάσει των ratings και του τρολοπολέμου, όμως, είναι λογικό να υπάρχει μία μικρή διαφορά στα ratings και με βάση αυτά που διαβάζω δεν βλέπω καμία θεαματική διαφορά ποιοτική, σε καμία των περιπτώσεων. Οι ταινίες υπεραναλύονται πλέον, οπότε όποιος έχει κάτσει να γράψει σοβαρά βλέπει αδυναμίες και strong points σε αμφότερα θέματα. Θα προτιμούσα, όμως, να έχω ιδίαν άποψη. Η wonder woman, πάντοτε, μου θύμιζε pin up με flag underwear και δεν μπορώ να πω πως με τραβάει, μπορεί να είναι επιφανeιακό το κριτήριο, αλλα ναι ...not really: https://en.wikipedia.org/wiki/Wonder_Woman#/media/File:Wonder_Woman.jpgΟπότε θα βάλω το Captain Marvel πρώτο, φαίνεται πιο interesting.Υγ1. Βρε Ποκοπίκε τα έχουμε πει με το VIII και τη Rey αναλυτικά νομίζω, μ' αρέσει η Rey. Αλλά πιο πολύ μου άρεσε η μακαρίτισσα η Κάρυ Φίσερ. Από τότε, δε, που έμαθα ότι είχε προσωπικώς παραδώσει ένα tiffanies κουτί τυλιγμένο σε άσπρη κορδελίτσα που περιείχε μία ολάκαιρη γλώσσα μόσχου, σε έναν παραγωγό που είχε παρενοχλήσει σεξουαλικώς μια φιλενάδα της, συμπεριλαμβάνοντας το μήνυμα: "αν αγγίξεις την αγαπητή μου Χέδερ ή οποιαδήποτε άλλη γυναίκα κατ' αυτόν τον τρόπο, την επόμενη φορά, σ' ένα μικρότερο κουτί (ouch), θα βρεις κάτι δικό σου (double ouch)", ανέβηκε ακόμη περισσότερο στην εκτίμησή μου :-)Υγ3. Όχι ποκοπίκε δεν εννοώ games, κι αυτό το έχομε ξαναπεί, νομίζω:"An anonymous men’s rights activist has edited the latest Star Wars movie, The Last Jedi, and removed all scenes featuring women. Since the movie’s release, there has been a group of supposed Star Wars fans upset with the way the film turned out; from their perspective, classic characters like Luke Skywalker (Mark Hamill) don’t get their due, and there is too much focus on female characters they deem superfluous.In December, a fan even started a petition to remove the movie from the Star Wars canon".https://www.google.com/amp/s/globalnews.ca/news/3970142/the-last-jedi-edit-no-women/amp/...Cuts χωρίς γυναίκες, να βγει το VIII απ' τον Κανόνα, τρολοπόλεμος, ύβρεις στους ηθοποιούς κ.λπ. μπαρούφες.Ε, δεν χρειάζεται να υπερασπιζόμαστε αυτούς τους κακομοίρηδες, μόνο και μόνο, επειδή είναι ομόφυλοι. Έλεος. Αν κάτι δεν είναι καλό, ok δεν είναι καλό, ας το κρίνουμε γι' αυτό. Αν, όμως, το κάτι που "δεν είναι καλό" -σύμφωνα με τα στάνταρτ σου, πάντα- θα σε οδηγήσει να μιλήσεις όχι αποκλειστικά για τις υποκριτικές δυνατότητες τ@ εκάστοτε ηθοποιού ή για το σενάριο, αλλά (με δυσανάλογο πάθος και μίσος, λες και κάποιος σου έχει πιάσει τα μπαλάκια και σου τα στριφογυρνά με μανία), για το ότι @ ηθοποιός είναι "αγάμητη ξυνομούρα" ή "αφρικανικό πιθήκι" ή "χοντρέλα τσιτσαντσόν" ή "πουσταδέρφω τραβελί" (sic) και "πόσο μας καταστρέφουν τα γνωστά μας παιχνιδάκια οι νεοταξισταί", τότε είσαι ένας σεξίστας, ρατσίστας, φοβικός παπαροκεφαλάκιας και δεν σου φταίει καμιά ταινία, τα σκατά στο κεφάλι σου σου φταίνε, που σε μία ελάχιστη ευκαιρία (όπως με το πιοτί) τα βγάζεις στην επιφάνεια, διότι αυτά έχεις εντός. Am I clear? Και ναι υπάρχει τέτοιος κόσμος και ναι εκφράζεται έτσι.Υγ2. Η Μπέχτελ είναι και γαμάουα, άπειρο respect στην κομίστα που έχει αποτυπώσει, εκτός απ' τα νεότερα αξιόλογα (psychologically heavy) graphic novels της, μία πραγματική Σάγκα (μ' όλο το επιθυμητό βάθος και σε κάθε επίπεδον και σε βάθος δεκαετιών) εις το έργο της "dykes to watch out for". (Αν και δεν θα το προτείνα σε non lgbtq+ ή έστω curious ή interested κόσμο. Σίριουσλυ this cannot be wasted).Υγ3. Κι εγώ επιθυμώ ποιότητα κι όχι μόνο ποσότητα....Γυρνώ στην παρασκευή χοιρινής τηγανιάς με μαύρη μπύρα και κρεμυδάκια, πιπερίτσες, μπαλσάμικα, δάφνες και τα συναφή. Goodnight men!
Βρε βλαχακι, 1.Για την Μπεχτελ δεν μιλαμε για το ταλεντο της αλλα το "τεστ" που ανεφερες, οποτε δεν καταλαβαινω την υπερασπιστικη γραμμη "ναι εχει ταλεντο σε αλλα πραγματα απο αυτο πουασχοληθηκαμε"2. Το επιχειρημα της εμπορικοτητας δεν ειναι απαντηση στην κριτικη ποιοτητας (αν ειναι ετσι τοτε οι ιστοριες του Λανθιμου είναι χειροτερες απο οτι η Ζηνα και Κλη-κλης)3. Η τριλογια που μ'αρεσει περισσοτερο είναι αυτη με τζαρ-τζαρ αλλα! γνωριζω πως είναι ενοχη απολαυση καθως είναι τρελα κακογραμμενη. Για καποιο παρανοικο λογο σε ολους τους ανθρωπους αρεσει και η ποιοτητα και η σαβουρα απλα είμαστε ειλικρινεις ως προς τις απολαυσεις μας.4. Φισερ είναι πολυ καλη ηθοποιος και ο ρολος της καλογραμμενος με μια δυο εξαιρεσεις.5. Οχι δεν το νομιζω, αλλα ενα μυαλο εχω μερικες φορες ξεχναω. Οπως και να εχει η βασικη λογικη ισχυει και στην περιπτωση αυτη, μερικοι φιλοι πειραξαν μια ταινια γιατι ετσι, σιγα τα οα. Αυτο μπορει να το κανουν και μερικες φιλες με ταινιες αφαιροντας π.χ ολους τους αντρες, ετσι για την τρολια.6. Πριν καν βγει η ταινια η πρωταγωνιστρια ειχε ηδη ξεκινησει το επιθετικο μαρκετινγκ με σημαια τον οι κακοι λευλοι φεμινισμο, είναι απολυτα λογικο να χωρεψουν τον χορο και τα τρολς, Αυτο ομως δεν απαντα γιατι στην Wonder Woman τα ιδια τρολς δεν χωρεψαν μεχρι πρωιας, ο λογος ότι αν και η τελευτεταια είχε ξεκαθαρα girl empowerment σκηνες ήταν 1ον το μαρκετινγκ ειρινικο, 2ον καλογραμμενες, δηλαδη η wonder woman δεν βγαζει λογιδρια αλλα οταν πανε οι αντρεες του 1940 να την αντιμετωπισουν ως γυναικουλα τους αγνωει και κανει charge, βλεποντας αυτο οι αντρες (με ξεκαθαρες σεξιστικες συμπεριφορες λογο εποχης) κανουν την λογικη επιλογη, θα την ακολουθουν στις μαχες γιατί είναι ξεκαθαρα καλυτερη τους, κοινως χωρις να παρουσιασει τους αντρες ως villain, χωρις να τους παρουσιασουν ως καρικατουρες καταφεραν να βαλουν την πρωταγωνιστρια να αντιμετωπιζει σεξισμο και να τον νκαει. Στην Cpt Marvell εχεις τους αντρες (σεξιστες) μονιμως κακιασμενους χωρις κανενα αλλο στοιχειο προσωπικοτητας αλλα την πρωταγωνιστρια με πραγματικα αρνητικα στοιχεια, κακιασμενη, επαρμενη, αλλαζονας, ναρκισσος κτλ. και μαλιστα οχι ως αρχικα στοιχεια που κατα την εξιστοριση θα τα αλλαξει αλλα....ως η τελειωποιηση της προσωπικοτητας της.Αυτες ακριβως οι συζητησεις γινονται και για τους αντρικους ρολους αλλα δεν εχουν την ιδια clickbait ικανοτητα οποτε οι δημοσιογραφοι δεν γραφουν μπαραζ αρθρα "αααααα ακουσατε ακουσατε τι γραψανε για την ταινια batman vs superman οι κακοι τοξικοι θεατες". Κυριολεκτικα εχουν ευθυνη για αυτη την γιγαντωση μιας πρακτικης (τρολλ, κριτικης κτλ σε ταινιες με γυναικες πρωταγωνιστριες) διοτι υπαρχει μεροληπτικη εκ μερους των mainstream media καλυψη των τρολλς, παρουσιαζοντας το εσφαλμενα ως προβλημα ιδιαιτερως εμφυλο.Το Batwoman θα φαει τρολια οχι επειδη ειναι γυναικα αλλα επειδη εχει γραφτει με αλλαζονια και επαρση (το οποιο είναι ενα ανερχομενο κακο trope για πρωταγωνιστες που εφαρμοζεται κυριως σε γυναικες), για το ονομα του οποιοδηποτε θεου, αντικαταστησαν τον γηραιο σοφο μπατλερ με νεο μαυρο και φλουφλη, ειναι προσβλητικο και για τον ρολο αλλα και τον νεο ηθοποιο, θα κανουμε εναν σοβαρο ρολο comic relief και θα χρησιμοποιησουμε εναν μαυρο ηθοποιο για αυτο τσεκαροντας και το τικ diversity και ρατσιστικο trope μαυρος/comic relief, οτι κανανε και στο γυναικειο ghostbusters με την διαφορα ότι επειδη ο ηθοποιος είναι ατρας θα τον κανουμε και σεξιστικα comic relief. Τι θα διαβασουμε απο τα mainstream media; τοξικοι λευκοι αντρες αααααααα, τα τρολλς! τα τρολλς! σωστε τα γυναικοπεδα!Αποδειξη περι clickbait; διαβασε τον τιτλο του αρθρου για ολοκληρες σεζον είχε δυο βασιλισες,μια wannabe βασιλισα και εναν ωιμε τι τραγικη φιγουρα που ειμαι αντρα, οι δυο πεθαναν και τωρα εχει μια βασιλισα και εναν βασιλια και εναν αντρα να κανει καμπινγκ με τα φιλαρακια του με αναλυωτο το ωιμε τι τραγικη φιγουρα που ειμαι, κανενα τρολλ δεν βγηκε τοσες sezon "ααα ολες τι θεσεις εξουσιας τις εχουν οι γυναικες ααααα" αλλα τωρα ακους "πατριαρχια". Πως λειτουργουν τα τρολλς; βλεπουν ποιοι/ες είναι σε ετοιμοπολεμη κατασταση σε συνδοιασμο με επαρση, τους/τις τσιγκλανε, εκεινοι/ες τσιμπανε το δολωμα και μετα τους/τις ισοπεδωνουν, Δηλαδη τα τρολλς δεν εχουν να κανουν με το θεμα της αντιπαραθεσης ουτε με το ποιος/α ειναι σε κατασταση πολεμου, εχει να κανει με την σαδιστικη χαρα να τσαντισεις εναν/μια τσαντιλα. Για αυτο και στις πολιτικες/εκλογικες αντιπαραθεσεις δεν μιλαμε για τρολλς αλλα για πληρωμενες πενες διοτι εκει το θεμα της αντιπαραθεσης είναι το αντικειμενο του ενδιαφεροντος απο ολες τις πλευρες δηλαδη και των "τρολλς". Γιατι το "mama" εφαγε την τρολια της χρονιας; γιατι ηταν κακο τραγουδι; σιγα απειρα τα κακα τραγουδια, αλλα τοτε; επειδη ο τραγουδιστης ήταν επαρμενος και γιατι τα mainstream media μας επρηξαν με δαυτον. Τα τρολλς για να λειτουργησουν χρειαζεται να ισχυουν δυο συνθηκες, επαρση/αλλαζονια/ναρκισσισμος και πρηξιμο απο τα mainstream media, λυπαμε αλλα ο social media φεμινισμος αυτη την εποχη πληρει και τα δυο, σε αντιθεση με τον κλασσικο φεμινισμο (που δεν είναι θυμα των τρολλς), κανεις δεν τρολαρει τις δομες της Προνοιας για τις γυναικες, τι τρολλαρουν; πολυεθνικες και πολυεκατομυριουχες με ψευδαισθησεις φεμινιστικου μεγαλειου,