Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία..

Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
6

[ Από την Άλκηστη Γεωργίου ]

Περίπου το 80% των παιχνιδιών παγκοσμίως κατασκευάζονται στην Κίνα.

Το 2006 ο γερμανός φωτογράφος Michael Wolf, που ζει και εργάζεται στο Hong Kong, κατέγραψε λεπτομερώς την ζωή και τις συνθήκες εργασίας μέσα στα κολοσιαία εργοστάσια παιχνιδιών της Κίνας.

Αφού τράβηξε τα πορτρέτα των εργατών σε όσα περισσότερα εργοστάσια μπόρεσε, γύρισε στην Καλιφόρνια και συνέλεξε χιλιάδες Made In China παιχνίδια που πωλούνταν στα παζάρια της πόλης. Εξέθεσε, έπειτα, το έργο του σε ένα πρωτότυπο instalation:

Αντί για κάδρα, οι φωτογραφίες του Wolf πλαισιώνονται από τα ίδια τα δημιουργήματα των εργατών, τα παιχνίδια.

Η σειρά του αυτή, με όνομα The Real Toy Story, κάνει ακόμα τον γύρο του τύπου διεθνώς, "ντύνοντας" τα περισσότερα άρθρα που καταπιάνονται με τις - συχνά απάνθρωπες- συνθήκες εργασίας που επικρατούν στην κινέζικη βιομηχανία.

Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Εργοστάσιο Παιχνιδιών, η πραγματική ιστορία.. Facebook Twitter
Φωτογραφία
6

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Νίκος Οικονομόπουλος / Νίκος Οικονομόπουλος: «Οι μοδάτοι φωτογραφίζουν σήμερα με φιλμ· αλλά η ψηφιακή είναι μακράν ανώτερη φωτογραφία»

Σε μια σπάνια συνέντευξή του, ο διεθνούς φήμης φωτογράφος του Magnum μιλά στον M. Hulot για την συναρπαστική φωτογραφική του ανέλιξη και τις σκέψεις του πάνω στα αιώνια διλήμματα της τέχνης του.
M. HULOT
Αγκαλιές και φιλιά στο τέλος του κόσμου. H τρυφερή μελαγχολία στις εικόνες του Spyros Rennt

Spyros Rennt / «Το κουίρ είναι το βάρος που σηκώνουμε απέναντι στην κοινωνία που δεν μας αγκαλιάζει»

Φίλοι, γνωστοί, άγνωστοι, εραστές: Στο τέταρτο φωτογραφικό του βιβλίο «Intertwined», ο Έλληνας καλλιτέχνης Spyros Rennt στρέφει το βλέμμα του προς μια πιο ήσυχη πλευρά της κουίρ επαφής.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
«Η Ελλάδα που πρωτοείδα ήταν βουτηγμένη στη φτώχεια» ή «Γνώρισα/πρόλαβα μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». ή «Οι άνθρωποι στα νησιά δεν γνώριζαν καν τι σημαίνει τουρίστας»

Οι Αθηναίοι / «Τώρα η γλώσσα του Οδυσσέα είναι η γλώσσα μου. Και το Αιγαίο είναι η θάλασσά μου»

Γεννημένος στο Σικάγο, η αληθινή αλλαγή στη ζωή του ήρθε όταν ταξίδεψε για πρώτη φορά στα ελληνικά νησιά και την Αθήνα το 1954. Αποτύπωσε φωτογραφικά «τα χρόνια της ελπίδας σε μια Ελλάδα ανέγγιχτη και αναλλοίωτη». Σήμερα, εκφράζει την ανησυχία του για τα όμορφα τοπία της και τις γειτονιές, όπως η Πλάκα, που «είναι γεμάτες από καταστήματα με σουβενίρ». Ο φιλέλληνας φωτογράφος Ρόμπερτ Μακέιμπ είναι ο Αθηναίος της εβδομάδας.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Οι φωτογραφίες της Χλόης Ακριθάκη γίνονται έκθεση στο Μουσείο Μπενάκη

Φωτογραφία / Μια έκθεση για τους πολύ προσωπικούς χώρους των καλλιτεχνών

Η έκθεση «Συναντήσεις» της Χλόης Ακριθάκη στο Μουσείο Μπενάκη είναι μια σειρά φωτογραφιών που ξεκινά το 1992, στο ατελιέ του πατέρα της, και φτάνει μέχρι σήμερα, με την ίδια να επισκέπτεται φίλους εικαστικούς κατά τη διάρκεια της δουλειάς τους.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Φωτογραφία / Οι νικητές και οι φιναλίστ του Nature Photography Contest 2024

Οι νικητές του δεύτερου ετήσιου Διαγωνισμού Φωτογραφίας Φύσης παρουσιάζουν εκπληκτικές εικόνες που κόβουν την ανάσα και αποκαλύπτουν τη ζωή στον πλανήτη μας. Ο φετινός διαγωνισμός αναδεικνύει τη δύναμη της φωτογραφίας να αποτυπώνει τοπία, την άγρια ζωή και τη λεπτή ισορροπία που διατηρεί τη ζωή στη Γη.
THE LIFO TEAM
«Η ζωή είναι παράξενη και αστεία» - Μία ταινία για τη ζωή και το έργο του σπουδαίου Βρετανού φωτογράφου Martin Parr

Φωτογραφία / Η ζωή και το έργο του φωτογράφου Martin Parr γίνονται ντοκιμαντέρ

«Προσπαθώ να δείξω τα πράγματα που θεωρώ ενδιαφέροντα και μερικές φορές είναι αστεία. Οι άνθρωποι είναι αστείοι, οπότε πώς γίνεται να μην είναι και το έργο αστείο; Δεν θεωρώ τον εαυτό μου χιουμοριστικό φωτογράφο, αλλά η ζωή είναι παράξενη και αστεία».
THE LIFO TEAM
Τάκης Τλούπας: Ο φωτογράφος που αποτύπωσε μοναδικά την «ασπρόμαυρη» Ελλάδα

Φωτογραφία / Η απλότητα και η δύναμη των προγόνων μας στις φωτογραφίες του Τάκη Τλούπα

Η ιστορία του φωτογράφου που απαθανάτισε το δριμύ μεγαλείο της ελληνικής φύσης και τους φτωχούς ανθρώπους που έφτιαξαν κόσμο απ' τα χρειώδη: Μιλούν στη LIFO η κόρη του, Βάνια Τλούπα, και η εκδότρια Ραχήλ Μισδραχή–Καπόν.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

3 σχόλια
Ρατσιστικό το σχόλιο.Οταν τα παιχνίδια τα φτιάχνουν εξαθλιωμένες κινεζούλες δεν λέει κανένας τίποτα. Οταν τα παιχνίδια τα φτιάχνουν "νεοέλληνες χαχόλοι" το θεωρούμε καταστροφή. Γιατί άραγε;Πριν μιλήσουμε υποτιμητικά γιά τα κινέζικα μεροκάματα πρέπει να αναρωτηθούμε, σε τι είμαστε εμείς καλύτεροι από τους κινέζους.Πάντως μπορώ να σε καθυσηχάσω. Ποτέ δεν πρόκειται "οι νεοέλληνες χαχόλοι" να φτιάξουν παιχνίδια σ' αυτές τις συνθήκες. Δεν έχει να κάνει με τα μεροκάματα, έχει να κάνει με τα μεγέθη και με τις υποδομές.Απλά δεν μπορείς να φτιάξεις εργοστάσια γιά 45.000 εργάτες στην Ελλάδα. Δεν χωράνε.Ακόμα και αν τα έφτιαχνες, δεν έχεις ούτε δρόμους ούτε λιμάνια γιά να μεταφέρεις το παραγόμενο προιόν. Για να μη μιλήσω γιά την απαιτούμενη ενέργεια, την απρόσκοπτη ροή πρώτων υλών κ.α.
ασε το τρολ. Πέρα από αυτά..Χρειάζεται να θέλει και καποιος να δουλέψει.. σε κάτι εκτός από δημόσιο κ γενικώς.. "γραφείο"...στην Ελλάδα... δύσκολο.. δεν ξέρω κανέναν ελληνα οικοδόμο κάτω τον 40..(ναι.. έχω δουλέψει οικοδομές...) (νοτ γρικ)