Η Ελλάδα του λευκού, straight, αρτιμελούς αρσενικού

Η Ελλάδα του λευκού, straight, αρτιμελούς αρσενικού Facebook Twitter
30

Η ελληνική βουλή με πρωτοβουλία του κυβερνώντος κόμματος φώναξε χτες ένα βροντερό «όχι» στην απαγόρευση των διακρίσεων λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, ταυτότητας και χαρακτηριστικών φύλου αφενός, λόγω αναπηρίας αφετέρου που προβλέπονταν στην αναθεώρηση του άρθρου 5 παράγραφος 2. Συγκεκριμένα, 170 βουλευτές ψήφισαν κατά έναντι 120 υπέρ – ευχάριστη έκπληξη το «ναι» των 15 του ΚΚΕ, απείχε το ΜεΡΑ25 - ενώ υπήρξαν και επτά αποχές. Επόμενο ήταν να ξεσηκωθούν σφοδρές αντιδράσεις για αυτό το «πισωγύρισμα» που συμβαίνει δύο μόλις χρόνια μετά την επεισοδιακή υπερψήφιση συμφώνου συμβίωσης και ταυτότητας φύλου, νόμοι άτολμοι μεν αλλά που εντούτοις ανοίγανε δρόμους σε μια χώρα που είχε κιόλας μαζέψει σωρεία καταδικών από διεθνή όργανα (ΕΔΔΑ, Συμβούλιο της Ευρώπης κ.ά.) για τη θεσμική της υστέρηση.


Η πρόταση είχε περάσει πέρσι τον Ιανουάριο από την Επιτροπή για την Αναθεώρηση του Συντάγματος με ψήφους βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ και του Γιώργου Μαυρωτά από το Ποτάμι, ενώ είχε καταψηφιστεί από ΝΔ-ΠΑΣΟΚ. Η πλέον προβεβλημένη πρόφαση ήταν ότι υπάρχουν άλλοι νόμοι που προστατεύουν από τέτοιες διακρίσεις κι ότι δεν μπορούν να «χωρέσουν» όλα στο Σύνταγμα. Ακόμα όμως κι αν το δεχτούμε αυτό – ναι, υπάρχει ας πούμε ο αντιρατσιστικός που όμως και πλήρης δεν είναι και κατά το δοκούν ερμηνεύεται -, δυσκολεύεται κανείς να αντιληφθεί τι τους «πείραζε» να προστεθεί μια παραπάνω πρόταση στην παράγραφο που ορίζει ότι «όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων».

 

Γεγονός παραμένει ότι 177 βουλευτές «έφτυσαν» κατάμουτρα  εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες πολίτες, εκ των οποίων κιόλας αρκετοί είναι πιθανόν ψηφοφόροι τους, γενόμενοι έτσι οιωνεί «ηθικοί αυτουργοί» σε διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές απέναντι σε αυτές τις κοινωνικές ομάδες και εκθέτοντας ταυτόχρονα την ίδια τη χώρα, έξι μήνες προτού η Θεσσαλονίκη φιλοξενήσει την Europride του 2020.

Εκτός και κρίνουν ότι η ζωή, η τιμή και η προστασία όσων λοατκι+ ζουν στην Ελλάδα καθώς επίσης των αναπήρων (οι οποίοι μάλλον «πλήρωσαν τη νύφη» ώστε να μείνουν απέξω ομοφυλόφιλοι, λεσβίες και τρανς, μολονότι έχω περιέργεια αν ο ΑΜΕΑ βουλευτής κ. Κυμπουρόπουλος συμμερίζεται την αγανάκτηση του ΑΜΕΑ ακτιβιστή Αντώνη Ρέλλα), δεν χρήζει κανενός είδους συνταγματική προστασία. Κι ας αποτελούν οι λοατκι+ πολίτες ένα 10% του πληθυσμού, κι ας είναι από τα κατ' εξοχήν θύματα ρατσιστικού λόγου, διακρίσεων και βίας (σύμφωνα με τα στοιχεία του Δικτύου Καταγραφής Περιστατικών Ρατσιστικής Βίας και του ΕΠΣΕ είναι η δεύτερη «ομάδα υψηλού κινδύνου» μετά τους μετανάστες και τους πρόσφυγες όσο αφορά την έκθεση σε τέτοια περιστατικά, ενώ και οι έχοντες διάφορες μορφές αναπηρίας που συνιστούν ένα άλλο 8-10% αντιμετωπίζουν όχι σπάνια ανάλογες συμπεριφορές).


Από την ακροδεξιά Ελληνική Λύση δεν περίμενε βέβαια κανείς να ψηφίσει υπέρ.

Όσο για τη ΝΔ, αντίθετα από τις ψηφοφορίες για το σύμφωνο συμβίωσης και την ταυτότητα φύλου όπου σημειώθηκαν κάποιες «διαρροές», τη φορά αυτή υπήρξε απόλυτη σκοταδιστική ομοψυχία – ούτε ένας κυβερνητικός βουλευτής, ακόμα και από τους θεωρούμενους ως πιο μετριοπαθείς και ανοικτόμυαλους δεν διαφοροποιήθηκε από τη «γραμμή» που κάθε άλλο παρά σε ένα συντηρητικό μεν αλλά σύγχρονο, φιλελεύθερο και φιλοευρωπαϊκό, υποτίθεται, κόμμα εξουσίας παραπέμπει. «Αδελφά» συντηρητικά κόμματα σε άλλες ανεπτυγμένες χώρες αλλά που διαθέτουν σοβαρό και όχι δήθεν φιλελεύθερο πολιτικά προφίλ, όχι μόνο δεν αποφεύγουν πλέον να ψηφίσουν αντίστοιχες νομοθεσίες αλλά ενίοτε αναλαμβάνουν τα ίδια τέτοιες πρωτοβουλίες ώστε να δείξουν ότι δεν ενδιαφέρονται λιγότερο για τα δικαιώματα.


Ήταν άραγε ο λόγος ότι επρόκειτο για μια τροποποίηση που πρότεινε ο «μισητός» Σύριζα και σιγά μην του κάνουμε τη χάρη κι αποσπάσει έτσι και δικαιωματικά «εύσημα»; Έβαλε άραγε το «δακτυλάκι» της βαθιά η Εκκλησία; Το έχει πάρει απόφαση ο Κυριάκος Μητσοτάκης – αν βέβαια υποθέσουμε ότι έχει καταρχήν τις καλύτερες των προθέσεων - ότι ΟΚ, καλές οι δημόσιες σχέσεις και ο εκσυγχρονιστικός «αέρας» αλλά κουμάντο στο κόμμα κάνουν ουσιαστικά οι Αδώνηδες και οι Βορίδηδες και σιγά τώρα μην τους κοντράρω για τις αδερφές, τα τραβέλια και τις τζιβιτζιλούδες;


Όπως και να έχει, γεγονός παραμένει ότι 177 βουλευτές «έφτυσαν» κατάμουτρα εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες πολίτες, εκ των οποίων κιόλας αρκετοί είναι πιθανόν ψηφοφόροι τους, γενόμενοι έτσι οιωνεί «ηθικοί αυτουργοί» σε διακρίσεις και ρατσιστικές συμπεριφορές απέναντι σε αυτές τις κοινωνικές ομάδες και εκθέτοντας ταυτόχρονα την ίδια τη χώρα, έξι μήνες προτού η Θεσσαλονίκη φιλοξενήσει την Europride του 2020. Οι πιο ευαίσθητοι στα δικαιωματικά πολίτες ας τους έχουμε υπόψη στις επόμενες εκλογές. Όσοι πάλι διεκδικούμε θεσμικές αλλαγές, δεν χρειάζεται να περιμένουμε την επόμενη αναθεώρηση που θα γίνει σε καμιά δεκαπενταριά χρόνια. Διαβάζω ότι στις συνταγματικές τροποποιήσεις προβλέπεται ανάληψη λαϊκής νομοθετικής πρωτοβουλίας μετά από συγκέντρωση 500.000 υπογραφών για κάποιο ζήτημα και ότι μια τέτοια καμπάνια ήδη ξεκίνησε από την change.org ώστε να ανατραπεί η απόφαση της ντροπής.

Είθε να αναληφθούν επιπλέον πρωτοβουλίες και δράσεις ώστε να αντιληφθούν οι κυβερνώντες και οι συνοδοιπόροι τους ότι δε φτάνει να κερδίζεις την εξουσία, χρειάζεται επίσης να κερδίζεις σε ήθος και σε ανθρώπους. Και γι΄αυτό δεν αρκεί ο χωροφύλακας. Όπως έλεγε κι ο Τζέιμς Μπόλντουιν ο οποίος είναι ξανά επίκαιρος χάρη στο «Δεν είμαι ο Νέγρος σου», το υποψήφιο για Όσκαρ ντοκιμαντέρ του Ραούλ Πεκ «είναι απόλυτα εξακριβωμένο ότι όταν η άγνοια συμμαχεί με την εξουσία γίνονται ο πιο επίφοβος εχθρός για την κοινωνική δικαιοσύνη».

30

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Θοδωρής Αντωνόπουλος / Για την έκφραση «Επάγγελμα ομοφυλόφιλος»

Αν θεωρήσουμε την ομοφυλοφιλία επάγγελμα, αξιότιμε κ. συνήγορε, τότε σίγουρα αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στα βαρέα ανθυγιεινά. Τουλάχιστον για όσο μπορούν να δηλητηριάζουν τον δημόσιο λόγο κακοποιητικές απόψεις, αντιλήψεις και πρακτικές, σαν αυτές που είτε εκφέρετε είτε ενθαρρύνετε.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Δημήτρης Π. Σωτηρόπουλος / Γιατί το επίπεδο του δημοσίου διαλόγου είναι τόσο απελπιστικά χαμηλό;

Αντί να διαφωνήσουμε για το ένα ή το άλλο θέμα, όπως και είναι θεμιτό και αναμενόμενο σε μια δημοκρατία διαλόγου, το μόνο που ξέρουμε να κάνουμε είναι να εξευτελιζόμαστε οι ίδιοι και να εξευτελίζουμε τους άλλους, ωσάν να ήταν οι χειρότεροι εχθροί μας.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ Π. ΣΩΤΗΡΟΠΟΥΛΟΣ
O βούρκος των ημερών

Στήλες / O βούρκος των ημερών

Σήμερα: Μηνύματα στο αλεξίπτωτο • • • βουλευτική ηπιότητα • • • περιβαλλοντικη καταστροφή στο Ισραήλ • • • δύσκολες μέρες για τον Μακρόν • • • εμβολιαστική ευνοιοκρατία • • • ένας γενναιόδωρος πρώην οδηγός νταλίκας • • • η περιπέτεια της «μυστικής ομιλίας»
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ
Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Αρετή Γεωργιλή / Ψάχνοντας τις ευθύνες, ξεχάσαμε τους κακούς

Γιατί όλη αυτή η πολιτική χυδαιότητα που αποπροσανατολίζει την κοινή γνώμη από το πραγματικό πρόβλημα και στρέφει τη συζήτηση σε μια στείρα κομματική αντιπαράθεση, στις πλάτες όλων αυτών των παιδιών, που το μόνο που ζητούν είναι δικαίωση και γαλήνη;
ΑΡΕΤΗ ΓΕΩΡΓΙΛΗ
Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Τι διαβάζουμε σήμερα: / Το δίλλημα με τον Κουφοντίνα

Σήμερα: Τα Ζεν της Βαϊκάλης • • • νίκη μεγαλοψυχίας • • • η βία δεν πτοεί (ακόμη) τους Βιρμανούς • • • μια πρώτη δικαίωση • • • οι επίμονοι Ινδοί αγρότες • • • δημοκρατία και πίτσα • • • ένας τιτάνας
ΚΩΣΤΑΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

σχόλια

12 σχόλια
Με απογοητευσαι βαθιά η συγκεκριμένη ειδηση και θα ηθελα ο κ.Μητσοτάκης αλλά και η και καλα "ευρωπαια ως το μεδουλι" Μπακογιάννη να απαντησουν επι του θέματος. Επιβάλεται επίσης ο τύπος να κάνει τη δουλειά του. Δεν έχω δει ούτε έναν δημοσιογράφο να ρωτά για το τι συνέβει, πως οι κυβερνητικόι πολιτευτές δικαιολογούν αυτά τα χάλια. Ευρώπη δεν είναι μόνο οικονομία, είναι πάνω απο όλα δικαιώματα, αρχές και σκέψη
Άρα συνοψίζουμε: με βάση άλλα άρθρα του Συντάγματος και άλλους νόμους, τα δικαιώματα που περιγράφονται στις προτάσεις του ΣΥΡΙΖΑ προστατεύονται ούτως ή άλλως. Αλλά το επιχείρημα είναι ότι πρέπει να μπουν στο Σύνταγμα διότι... πως αλλιώς να κάνουμε αντιπολίτευση. Διότι στην οικονομία δε μας βγαίνει ενώ στο προσφυγικό μόνο από τα δεξιά μπορεί να γίνει.
"....λευκού, straight, αρτιμελούς αρσενικού" Πηγή: www.lifo.grΒλέπω να χρησιμοποιείται όλο και πιο συχνά αυτή η φράση, αλλά μήπως να το προσέξετε λίγο, όσοι την χρησιμοποιείτε; Είπαμε να ενημερωνόμαστε για όλα τα προοδευτικά και ακτιβιστικά που συμβαίνουν σε άλλες χώρες, αλλά να μεταφέρουμε και να φυτεύουμε κυριολεκτικά φράσεις, που συνδέονται με ένα ολόκληρο κοινωνικό φαινόμενο με τη δική του ιστορία και εξέλιξη σε όλες τις εκφάνσεις του δημόσιου και ιδιωτικού βίου μιας άλλης χώρας, των ΗΠΑ εν προκειμένω, καταντάει γραφικό και κουραστικό. Καμιά ώρα, θα δω σε κανένα άρθρο, blog ή σχόλιο στα social media και το "catholique zombie"* και δεν θα έχουν μπει στον κόπο να το προσαρμόσουν στην ελληνική πραγματικότητα. Ναι, τόσο άκυρο, σαν να μιλάγαμε για catholiques zombies, είναι να χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα τη φράση "λευκό straight αρτιμελές αρσενικό". *Catholique zombie (καθολικό ζόμπι): Φράση που χρησιμοποιούν οι Γάλλοι (αριστεροί κυρίως) για να περιγράψουν τους Καθολικούς συμπατριώτες τους (καθώς φαίνεται άξια σεβασμού και απολαβής δικαιωμάτων είναι κάποια τμήματα της κοινωνίας μόνο). Ο όρος χρησιμοποιήθηκε πρώτη φορά από τους Εμμανουέλ Τοντ και Ερβέ Λεμπρά σε βιβλίο τους το 2003.
Φαντάζομαι ότι σου έχει ξεφυγει ο λόγος που τα ακροδεξιά θρησκόληπτα άτομα της Γαλλιας αποκαλούνται έτσι. Τί έχουν πράξει, τί έχουν εμποδίσει στην ανέλιξη της κοινωνίας κλπ
Θα περίμενε κανείς να μάθει πόσες και ποιες χώρες έχουν αντίστοιχες συνταγματικά κατοχυρωμένες πρόνοιες (πχ το Ηνωμένο Βασίλειο -στο οποίο ο βασιλιάς άρχει κράτους και εκκλησίας!- δεν έχει καν γραπτό σύνταγμα...), τι άλλαξε και σε τι ποσοστά μετά την ψήφισή τους, τι είπαν οι εισηγητές κάθε κόμματος για τις θέσεις του κόμματός τους, τι λένε συνταγματολόγοι ή λοιποί νομικοί. Νομικοί, όχι πολιτευτές του Σύριζα που κάποτε σπούδασαν νομική, διότι είναι συνηθέστατο φαινόμενο -κυρίως από τα αριστερά- να λέμε "ο τάδε επιστήμονας" και να κρύβουμε ότι βασικά βγάζει προς τα έξω τις θέσεις του κόμματος.Όχι. Το Εμείς vs Εσείς (για άλλη μια φορά) αρκεί. Όλοι είναι πολύ κάθετοι, χωρίς κανείς να φαίνεται να έχει κάποια συγκεκριμένη γνώση. Μόνο θυμική κατάσταση (γιατί δεν μου το δίνεις vs φύγε, όχι δικό μου είναι, ό,τι θέλω το κάνω). Αλλά ξέχασα, η γνώση είναι πασέ... Γιατί να την περιφέρουμε ασκόπως;
Τί ακριβώς θα έβλαπτε η συμπερίληψη στο Σύνταγμα; Ακόμα κι αν δεν είχε αποτέλεσμα; Φοβάστε τη χαμένη ώρα που θα καναν να το ψηφίσουν και μετά να το τυπώσουν; Άλλο πραγμα φοβάστε και είναι φανερό
Αν η επίμαχη παράγραφος του άρθρου 5 του Συντάγματος διατυπωνόταν ως εξής:«όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς καμία διάκριση» Θα ήσασταν ευχαριστημένος κ. Αντωνόπουλε;;;
Γιατί με κολάζετε; Γιατί με αναγκάζετε να υπερασπιστώ ένα κόμμα (νδ) που μισώ και που δεν έχω ψηφίσει ποτέ μου;Γιατί τέτοια διαστρέβλωση της απλής λογικής, αλλά και της ελληνικής γλώσσας;Αγανακτείτε και βρίζετε την κυβέρνηση (σκοταδιστές, δάκτυλος της εκκλησίας, οπισθοδρομικοί κ.ο.κ.) επειδή δεν έβαλε στο Σύνταγμα την παρακάτω φράση:«όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων» Πηγή: www.lifo.grΠου ακριβώς βρίσκεται στην παραπάνω φράση έστω 1 αναφορά στους τόσο πολυαγαπημένους σας λοατκι+%$*#& (και δεν ξέρω πόσα σύμβολα έχουν προσθέσει αυτήν την βδομάδα) ;Που ακριβώς βρίσκεται αναφορά στα ΑΜΕΑ;Γράφετε έναν λίβελλο, υποστηρίζοντας ότι η κυβέρνηση "φτύνει στα μούτρα" τους λοατκι και τους αμεα, επειδή αρνείται να συμπεριλάβει στο Σύνταγμα μια φράση που δεν αφορά ούτε τους μεν ούτε τους δε.Τέλεια, τακαπληκτικά, ποσωδήποτε. Και τα μυαλά στα κάγκελα, μαζί με την κοινή λογική.Δεν είμαι νομικάριος, αλλά ο οποιοσδήποτε μπορεί να καταλάβει ότι όσο πιο μακρυνάρια οι φράσεις, τόσο πιο δύσκολη η νομική ερμηνεία τους.Το δεύτερο μισό της φράσης που τόσο σας ενόχλησε "... χωρίς διάκριση μπλα μπλα " μπορεί να αφαιρεθεί τελείως. Μικρότερη φράση = μεγαλύτερη σαφήνεια.Η φράση που θα ήθελα να δω στο Ελληνικό Σύνταγμα (και θα ψήφιζα δια βίου την κυβέρνηση που θα την έβαζε στο Σύνταγμα) είναι η ακόλουθη:"Ολοι οι ζωντανοί οργανισμοί που βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την ΑΠΟΛΥΤΗ προστασία της ζωής και της ελευθερίας τους. "(Τελεία και παύλα)
Διάβασε λίγο καλύτερα το άρθρο...Η φράση που αναφέρεται στο άρθρο είναι αυτή που υπάρχει ήδη στο σύνταγμα και δεν πρόκειται να αλλάξει και όχι η προτεινόμενη που συμπεριλαμβάνει ανάπηρους, γυναίκες, Λοατκι κλπ
Με μπέρδεψες, Harlan!Και καλά το κοτόπουλο και το μαριδάκι που ζουν στην ελληνική επικράτεια, ok, να προστατέψουμε τη ζωή και την ελευθερία τους με χορτοφαγία. Αλλά και τα βλήτα, τα μανιτάρια, τα χόρτα του βουνού; Ζωντανοί οργανισμοί είναι κι αυτά τα άμοιρα...
Καταλαβαίνω τί θες να πεις. Πιάστο όμως ανάποδα: προστατεύονται πρακτικα (όχι στα λόγια) όλοι οι πολίτες αυτού του κρατους ισότιμα; κι αν όχι τί μπορούμε να κανουμε για αυτό; αρχίζοντας απ το θεσμικό πεδίο...
Ευχαριστώ για τις επισημάνσεις, ότι και τα βακτηρίδια είναι ζωντανοί οργανισμοί.Διορθώνω λοιπόν την πρόταση μου και περιορίζω το δικαίωμα ζωής + ελευθερίας σε όσους ζωντανούς οργανισμούς διαθέτουν μάτια (περιλαμβάνοντας όσους έχουν χάσει τα μάτια τους από ατύχημα ή αρώστια).Το θέμα όμως είναι αυτό που λέει το άρθρο: "η κυβ. φτύνει στα μούτρα τους λοατκι, τα αμεα και αρνείται την προστσασία τους..."Ο/Η @vouda μου επισημαίνει (ευχαριστώ) ότι η προστασία θα έπρεπε να συμπεριλαμβάνει ανάπηρους, γυναίκες, λοατκι κ.ο.κ.Δεν διαφωνώ επί της αρχής. Λέω όμως ότι δεν είναι δυνατόν να φτιάξουμε μια τεράστια λίστα και να απαριθμήσουμε όλους όσους χρειάζονται προστασία.Στην τελική ΟΛΟΙ πρέπει να προστατευόμαστε από το Σύνταγμα και να έχουμε δικαίωμα στην "ζωή, τιμή, ελευθερία".Γιατί αν φτιάξω μια λίστα και πω "οι λοατκί, οι γυναίκες και οι αμέα", τότε φτύνω στα μούρτα τα παιδιά. Δεν χρειάζονται προστασία τα παιδιά;Επίσης φτύνω στα μούτρα τους χοντρούς που τρώνε μπουλινγκ για το πάχος τους.Δεν χρειάζονται προστασία (της τιμής και αξιοπρέπειας τους) οι χοντροί;Οι καταθλιπτικοί; Οι ποδολάγνοι; Οσοι ντύνονται παράξενα; Οι καραφλοί;Μια _οποιαδήποτε_ λίστα με κατηγορίες ανθρώπων που η ζωή, τιμή, ελευθερία τους χρειάζεται προστασία από το Σύνταγμα, αυτόματα φτύνει στα μούτρα ΟΛΟΥΣ τους άλλους που ΔΕΝ θα περιλαμβάνονται στην λίστα.Μια οποιαδήποτε λίστα θα λειτουργεί πάντα ρατσιστικά, αφού κάποιους θα τους θεωρεί άξιους προστασίας από το Σύνταγμα και κάποιους θα τους αφήνει απ' έξω ( = θα τους φτύνει στα μούτρα, σύμφωνα με τον αρθρογράφο)Στην τελική, δείξτε μου έστω και έναν άνθρωπο του οποίου η ζωή, τιμή, ελευθερία δεν είναι άξια να προστατεύονται από το Σύνταγμα.Γι' αυτό πιστεύω ότι το Σύνταγμα θα πρέπει να προστατεύει ΟΛΟΥΣ τους ανθρώπους - τουλάχιστον.Χωρίς καμία λίστα και χωρίς κανέναν περιορισμό.Αν προστατεύει και τα ζώα όπως πρότεινα πιο πάνω, ακόμα καλύτερα.(Δεν είναι τόσο ουτοπικό, η Ισπανία αναγνωρίζει στο Σύνταγμα της πλήρη δικαιώματα για πιθήκους. Αλλα δυτικά κράτη έχουν διατάξεις στο Σύνταγμα τους που πηγαίνουν προς τα εκεί).
Μπάλα στην εξέδρα. Οι ομοφυλόφιλοι πολίτες ως κατηγορία δίπλα σε χοντρούς, καταθλιπτικούς, ποδολάγνους. Ξέχασες τους ταξιτζήδες και τις ξανθιές. Μ αρέσει που θεωρούμε ανόητα άλλα δυτικά κράτη ενώ είμαστε χειρότεροι απο όλα σε όλα τα θέματα. Απ το πιο απλό ως το πιο περίπλοκο.
Κυβέρνηση και συμπολίτευση "αποφάσισαν" ότι Πηγή: www.lifo.grΤι εννοείτε συμπολίτευση; Δεν υπάρχει στη παρούσα φάση ούτε συμπολίτευση ούτε συγκυβέρνηση. Επίσης, σύμφωνα με τον τίτλο αν είσαι λευκος δεν θα σε αδικήσει κανένας λόγω φυλής και αν είσαι γυναίκα δεν υπάρχει περίπτωση να είσαι gay, αλλά και να είσαι δεν μας νοιάζει;
"Η Ελλάδα του λευκού, straight, αρτιμελούς αρσενικού". Ας μου επιτραπεί, αγαπητέ κ. Αντωνόπουλε, να διαφωνήσω με την ένταξη της λέξης "αρσενικού" στον τίτλο του άρθρου. Διότι το «λευκός» σαφώς και δικαίως καταδικάζει τον καθαρό, φυλετικό ρατσισμό πολλών Ελλήνων/ίδων έναντι άλλων φυλών. Το «straight», επίσης σαφώς και δικαίως, χτυπάει την ομοφοβία ανδρών και γυναικών αυτής της χώρας. Το «αρτιμελής» αποδοκιμάζει την προνομιακή μεταχείρηση όλων μας, ανεξαρτήτως φύλου, εις βάρος των ατόμων με αναπηρία.Το «αρσενικός» γιατί να μπαίνει στην ειρωνική αυτή παράθεση; Είναι σαν να λέμε ότι το βροντερό «όχι» στην απαγόρευση των διακρίσεων ευνοεί τους άντρες αυτής της χώρας εις βάρος των γυναικών, οι οποίες προστατεύονται λιγότερο από το Σύνταγμα.Κάτι που δεν ευσταθεί. Ειναι σαν να υποστηρίζουμε ότι μόνον οι άντρες αυτού του τόπου είναι ομοφοβικοί. Κάτι που επίσης δεν ευσταθεί, ειδικά αν σκεφτούμε ότι αρχηγός ενός από τα τρία κόμματα που καταψήφισαν το άρθρο είναι γυναίκα...Καλά κάνετε και μας θυμίζετε ότι στις ψηφοφορίες για το σύμφωνο η κ. Γεννηματά «απουσίαζε από τη βουλή (φρόντισε όμως να φωτογραφηθεί στο φετινό Athens Pride)». Τόσο η ίδια όσο και οι γυναίκες βουλευτές που καταψήφισαν το άρθρο, παρέα με τους άρρενες συναδέλφους τους, «έφτυσαν» ΚΙ ΑΥΤΕΣ «κατάμουτρα πολλές εκατοντάδες χιλιάδες Έλληνες πολίτες». Θα ήταν πιο δίκαιο για τον μισό πληθυσμό του τόπου αυτού να διαβάζαμε έναν τίτλο όπως:«Η Ελλάδα των λευκών, straight και αρτιμελών».
Είναι ολόκληρη κοσμοθεωρία των αμερικανικών κοινωνικών σπουδών φύλου: για όλα τα δεινά ευθύνεται ο λευκός straight (και cis, ξεχάστηκε αυτό) άντρας.Η γυναίκα αν φταίει είναι που ως θύμα "εσωτερικεύει" μισογυνισμό. Ναι, και μένα κάτι δεν μου βγαίνει. Ιδιαίτερα επειδή κακίες εκτοξεύονται πανταχόθεν κι ανάλογα με το εκάστοτε συντεχνιακό συμφέρον.
Κανένας δεν έφτυσε κάποιον άλλον κατάμουτρα. Απλώς θεωρήθηκε υπερβολή το να μπουν άνευ σοβαρού λόγου στο Συνταγμα επιπλέον ομάδες του πληθυσμού, εφόσον όλοι οι πολίτες "χωρίς εξαίρεση" και με ρητό τρόπο προστατευονται απόλυτα από το κράτος. Οι λοατκι και οι ΑΜΕΑ είναι σαφώς πολίτες της χώρας όπως και όλοι οι υπολοιποι. Ποιος ο λόγος λοιπόν να προστεθούν ονομαστικά στο Συνταγμα, εφόσον καλύπτονται από τον επίσημο νομο (αντιρατσιστικος κλπ)? Το Σύνταγμα Δεν είναι ένας νόμος. Είναι καταστατικός χάρτης και ως τέτοιος θα έπρεπε να αντιμετωπίζεται.Φαντάζομαι ότι η διατύπωση που θα συμπεριλαμβάνε και τις συγκεκριμένες μειοψηφίες δε θα ενοχλούσε πολλούς από τους βουλευτές ΝΔ και ΠΑΣΟΚ που καταψήφισαν κρίνοντας ότι όλο αυτό γίνεται χωρίς ουσιαστικό λόγο. Και αν γνώριζαν τον τρόπο που το "όχι" τους θα εργαλειοποιουταν από την αντιπολίτευση, ασφαλώς θα λέγανε "ναι".Ίσως μόνο σε ένα επίπεδο συμβολισμού θα είχε νόημα μια τέτοια κίνηση. Αλλά μέχρι εκεί. Από κει και μετά καταντάει εκμετάλλευση.
Μα πώς να ψηφήσουν ναι σε αυτή την πρόταση, να χάσουν την πελατεία τους; Η ΝΔ είναι ένα συντηρητικό κόμμα, παλαιάς κοπής του τύπου πατρίς-θρησκεία-οικογένεια. Οι ψηφοφόροι τους είναι στη μεγάλη πλειοψηφία της ίδιας λογικής. Οι φιλελεύθεροι στην Ελλάδα είναι λιγότεροι και από την καρέτα-καρέτα και για αυτόν το λόγο δεν υπάρχουν αντίστοιχα κόμματα να τους αντιπροσωπεύσουν.Θλιβερό, αλλά προβλέψιμο αποτέλεσμα.
Ευτυχώς που κάποιοι γνωρίζουν ολίγα νομικά και δεν καταπίνουν αμάσητα όσα γράφονται. Δε θέλω να επεκταθώ με νομικές λεπτομέρειες, ότι υπάρχει αυξημένη ισχύς των προβλέψεων της ΕΣΔΑ ή του ευρωπαϊκού δικαίου έναντι της κοινής νομοθεσίας, και ότι το ίδιο το συνταγματικό κείμενο είναι απόλυτα επαρκές για κάθε άνθρωπο ασχέτως εθνοτικής, φυλετικής, θρησκευτικής ή σεξουαλικής ένταξης/ προτίμησης. Ασχέτως τούτων, υπάρχει κάποιος που στα σοβαρά (και όχι για καλαμπούρι) μπορεί να υποστηρίξει ότι το συνταγματικό κείμενο εμπεριέχει διάταξη η οποία επιτρέπει τις διακρίσεις πάνω στη βάση οιασδήποτε διάκρισης;
Η αντιπολίτευση επί βάσεως κινδύνου Ακροδεξιάς (αντίθετα συσπειρώνει την πιθανή φύλλο-ροή εκ δεξιότερων) στερεύει κι έτσι μένουν αυτά, μήπως υπάρξει φυλο-ροή. Να δω τι θα γίνει αν ενσωματωθούν με το ΚΙΝΑΛ τελικώς, θα κυριαρχήσουν στο μέσο χώρο.
Και μόνο τυπικά, όταν ξέρεις σαν κρατος ότι έμπρακτα (οχι στις αερολογίες) εχεις αποτύχει στην προστασία ορισμένων ομάδων, ψηφίζεις το συγκεκριμένο άρθρο στο Σύνταγμα, όπως έκανε η Πιρτογαλία πριν αρκετά χρόνια. Υπαρχει σοβαρός άνθρωπος που να πιστεύει ότι όσοι καταψήφισαν στη βουλή, το έκαναν επειδή πιστεύουν ότι ήδη προστατεύονται επαρκώς οι συγκεκριμένες ομάδες πολιτών; Ας μην κοροιδυόμαστε. Είναι ξεκάθαρη πολιτική επιλογή, έστω και για "κοντρα" προς τον Σύριζα. Για άλλη μια φορά τα πολιτικά κόμματα αποδεικνύεται ότι πορεύονται μικροπολιτικά, ανεξαρτήτως συγκυρίας. ΥΓ όταν ίσως δεν ανήκετε σε καποια "μειονότητα" καλό θα ήταν να μην έχετε τόσο διδακτικό ύφος. Οι διακρίσεις υπαρχουν όχι στο Σύνταγμα, αλλά στην πραγματική ζωή. Ένας (όχι ο μόνος) απ τους τρόπους βετίωσης, είναι ΚΑΙ η συνταγματική αναθεώρηση. Η ραχοκοκαλιά του κράτους.
Αν το ζήτημα του ταυτοτικού δικαιωματισμού συνεχιστεί ειλικρινά θα ανακαλύψω μια μειονότητα στην οποία θα ανήκω.Δες την ομιλία της Παπαρήγα όταν ψηφιζόταν το νομοσχέδιο για την ταυτότητα φύλου.Και επειδή ανέφερες τον ΣΥΡΙΖΑ, θα σου πω μια ακριβή φράση της απευθυνόμενη προς την τότε πλειοψηφία "βρίσκεστε σε έναν ιδεολογικό πολτό που διασύρει και διαφθείρει τις προοδευτικές ιδέες". Συμφωνώ με την αγαπητή Αλέκα 100% ως προς τον χαρακτηρισμό της για τον Σύριζα.Αλλά αυτά είναι πολιτική... Ή όχι;
Έχουμε ένα από τα πλέον (μα πλέον) προοδευτικά νομοσχέδια ταυτότητας φύλου, και σύμφωνο συμβίωσης όπου, εν τις πράγμασι, εξισώνεται με τον γάμο εσχάτως νομίζω και με παραθυράκι τεκνοθεσίας.Αν ισχυρίζεστε πως το «κράτος απέτυχε έμπρακτα», τότε, λυπάμαι αλλά έρχεστε σε ξεκάθαρη αντίφαση: Οι νόμοι (του αποτυχημένου κράτους) κάνουν τελικά την δουλειά στην κοινωνία που νομίζετε πως κάνουν ή όχι; Αν ναι, το κράτος δεν απέτυχε. Αν όχι, η θέση σας αυτό-αναιρείται.
Άρα δηλαδή ο μόνος τρόπος για να έχει επιτυχία ο αντικαπνιστικός νόμος αλλά και οποιοσδήποτε άλλος νόμος,θα πρέπει να συμπεριλαμβάνεται κάθε φορά στο Σύνταγμα...
Μην πετάτε τη μπάλα στην εξέδρα. Όποιος νομίζει ότι με δυο νόμους το θέμα στην πρακτική καθημερινή ζωή έχει λυθει, είναι απλά ανόητος. Αλλαγή του Συντάγματος που θα προωθήσει και παιρετέρω νομοθετήματα και αλλαγές είναι ένα ακόμα καλό μέσο προς το στόχο. Τεκνοθεσία δεν υπαρχει ούτε γι αστείο, απλά τρέμετε μήπως κι έρθει. Σύγκριση αντικαπνιστικού νόμου με τη θέση μειονοτήτων στην πολιτική κοινωνική εργασιακή εκπαιδευτική κλπ ζωή ειναι να λέμε κάτι να περνάει η ώρα.