Με αφετηρία το βωβό κινηματογράφο και τη σύγχρονη μουσική, το τριήμερο φεστιβάλ InMute στη Στέγη από τις 24-26 Οκτωβρίου, εξερευνά και προτείνει νέα σημεία συνάντησης μεταξύ ήχου και κινούμενης εικόνας. Το αφηγηματικό και το αφηρημένο, το νέο και το αρχειακό, το πρωτότυπο και το ανοιχτό ή εν εξελίξει προσεγγίζονται, ερμηνεύονται και ανασυντίθενται σε ένα πρόγραμμα που συμπεριλαμβάνει μικρού και μεγάλου μήκους ταινίες της δεκαετίας του 1920, έργα της αμερικανικής μεταπολεμικής αβάν-γκαρντ και βωβές ταινίες του 21ου αιώνα.
Για δεύτερη χρονιά, στο επίκεντρο του φεστιβάλ βρίσκονται ο πειραματισμός και η αναζήτηση του αναπάντεχου, όπου ο ήχος και η εικόνα, άλλοτε σε ταύτιση και άλλοτε πάλι σε σύγκρουση ή αντίστιξη, αναπτύσσονται έχοντας ως κοινό παρονομαστή το χρόνο της ζωντανής παράστασης.
Στο επίκεντρο του φεστιβάλ βρίσκονται ο πειραματισμός και η αναζήτηση του αναπάντεχου, όπου ο ήχος και η εικόνα, αναπτύσσονται έχοντας ως κοινό παρονομαστή το χρόνο της ζωντανής παράστασης.
Το φετινό πρόγραμμα ξεκινάει με μια σειρά από μικρού μήκους ταινίες πειραματικού κινηματογράφου. Ταινίες των Σταν Μπρέκχατζ, Μαν Ρέυ, Χάρρυ Έβερετ Σμιθ, Γουάλας Μπέρμαν και Χανς Ρίχτερ συνοδεύονται από τους ηλεκτρονικούς και ακουστικούς ήχους των Μάικ Κούπερ, Γιώργη Σακελλαρίου, Balinese Beast και Γιώργου Κατσάνου.
Τη δεύτερη μέρα, η σύγχρονη βωβή ταινία του Καναδού σκηνοθέτη Γκάυ Μάντιν, Cowards Bend the Knee, με την ηχητική συνοδεία του Βρετανού turntablist Φίλιπ Τζεκ, καθώς και το video score της Βίκι Μπέννετ, Notations, σε μια μοναδική ερμηνεία από το ελληνικό ντουέτο Acte Vide, αναδεικνύουν το σύγχρονο χαρακτήρα της βωβής κινούμενης εικόνας.
Η τρίτη μέρα του φεστιβάλ περιλαμβάνει δύο προπολεμικές λογοκριμένες ταινίες. Οι Voltnoi & Quetempo παρουσιάζουν μια οπτικοακουστική περφόρμανς βασισμένη στην ταινία Κοινωνική σαπίλα, που σκηνοθέτησε το 1932 ο Στέλιος Τατασόπουλος, ενώ το φεστιβάλ κλείνει με την εμβληματική ταινία The Passion of Joan Of Arc του Καρλ Τέοντορ Ντράυερ, για την οποία συνέθεσε νέα μουσική –ειδικά για το InMute '14– ο Δανός καλλιτέχνης Γιάκομπ Κίρκεγκορ.
Παρασκευή 24 Οκτωβρίου
Rhythmus 21 (Hans Richter, 1921)
Rhythmus 23 (Hans Richter, 1923)
Διάρκεια: 8'
Μουσική: Γιώργος Κατσάνος (analog synth, amplified objects)
Hans Richter: Rhythmus 21 (1921)
RHYTHMUS 23 - (1923) Hans Richter
Dog Star Man: Part I (Stan Brakhage, 1962)
Διάρκεια: 30'
Μουσική: Γιώργης Σακελλαρίου (laptop, tapes)
Dog Star Man: Part I (Stan Brakhage, 1962)
Emak-Bakia (Man Ray, 1927)
Διάρκεια: 18'
Μουσική: Balinese Beast (Γιώργος Αξιώτης: electronics, Ιλάν Μανουάχ: σαξόφωνο, electronics)
Emak-Bakia (Man Ray)
Aleph (Wallace Berman, 1958-76)
Διάρκεια: 7'
Aleph (Wallace Berman, 1958-76)
Early Abstractions, Nos. 1-4, 7 & 10 (Harry Smith, 1946-57)
Preserved by Anthology Film Archives, New York
Διάρκεια: 22'
Μουσική: Mike Cooper (steel guitar)
Early Abstractions, (Harry Smith, 1946-57)
Σάββατο 25 Οκτωβρίου
Notations (Vicki Bennett, 2013)
Διάρκεια: 30'
Μουσική: Acte Vide (Δανάη Στεφάνου: πιάνο, Γιάννης Κοτσώνης: electronics)
Notations (Vicki Bennett)
Cowards Bend the Knee (Guy Maddin, 2003)
Διάρκεια: 60'
Μουσική: Philip Jeck (turntables, electronics)
Cowards Bend the Knee (Guy Maddin, 2003)
Κυριακή 26 Οκτωβρίου
Κοινωνική σαπίλα (μια περφόρμανς βασισμένη στην ομώνυμη ταινία του Στέλιου Τατασόπουλου, 1932)
Διάρκεια: 25'
Μουσική & Video: Voltnoi & Quetempo
Κοινωνική σαπίλα
The Passion of Joan of Arc (Carl Theodor Dreyer, 1928)
Διάρκεια: 82'
Μουσική: Jacob Kirkegaard (laptop)
Carl Theodor Dreyer: The Passion of Joan of Arc (1928)
σχόλια