The Matrix Resurrections: 2 αστεράκια από τον Θ. Κουτσογιαννόπουλο

neo trinity matrix Facebook Twitter
Η δημιουργική ανάπτυξη στην πλοκή είναι η μετάβαση από το κλασικό δυαδικό μοτίβο στην τριάδα, ενεργοποιώντας την Trinity, και προβιβάζοντάς την από το συμπληρωματικό μηχανόβιο love interest σε οργανική οντότητα με ένα κάποιο σασπένς.
0

ΒΡΟΧΟΣ ΣΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ή λούπα στο matrix; Υπήρχαν στιγμές που στο Matrix Resurrections αισθανόμουν κρεμασμένος από κάτι όχι και τόσο neo, όσο κι αν η πρόθεση της ταινίας είναι από την πολλή αρχή να ξορκίσει το déjà vu με αυτοσαρκασμό και απανωτές αναγωγές στην ίδια την πρωτότυπη ταινία του 1999, με σκηνές που αντιπαραβάλλονται ευθέως και οπτικό κουβεντολόι των πρωταγωνιστών με τα είδωλα που αντικρίζουν στην οθόνη.

Αυτή είναι η πιο heavy meta ταινία που έχει γίνει ποτέ, ένα εγκάρδιο πάρτι για τη fanbase του πιο δημοφιλούς διλήμματος από καταβολής κινηματογράφου και, ειλικρινά, μια ατελείωτη διαλεκτική ανακύκλωση.

Η διάχυτη μελαγχολία της μέσης ηλικίας που δοκιμάζουν η Λάνα και ο Neo της δεν φέρνει κάτι πρωτότυπο, ούτε στο μέτωπο της κουνγκ φου και bullet time δράσης ούτε και στο περιεχόμενο, που και πάλι βραχυκυκλώνει το απειλητικό «αναληθές» με το όνειρο της αγνότητας.

Ο λόγος που έγινε είναι η συνεχιζόμενη πεποίθηση πως η εικονική πραγματικότητα ζει, βασιλεύει και μάλλον έχει υποκαταστήσει την αληθινή ζωή. Επίσης, η σχεδόν συγκινητική διαπίστωση πως ο Κιάνου Ριβς δεν έχει αλλάξει και πως όλα τα χαρακτηριστικά του αδέξιου όμορφου 30άρη, που κανείς δεν νοιαζόταν αν ήξερε να παίζει, συνηγορούν υπέρ του όσο περνούν τα χρόνια και τον έχουν τοποθετήσει σε βάθρο αιθέριας αγιοσύνης. Έτσι του φέρονται όλοι στη δουλειά: προγραμματίζει videogames και είναι πλέον ένα είδος προτύπου στην επιχειρηματική σφαίρα και ήρωας στον αντάρτικο υπόγειο κόσμο που τον περιμένει ως σωτήρα.

κιανου ριβς Facebook Twitter
Η σχεδόν συγκινητική διαπίστωση πως ο Κιάνου Ριβς δεν έχει αλλάξει και πως όλα τα χαρακτηριστικά του αδέξιου όμορφου 30άρη, που κανείς δεν νοιαζόταν αν ήξερε να παίζει, συνηγορούν υπέρ του όσο περνούν τα χρόνια και τον έχουν τοποθετήσει σε βάθρο αιθέριας αγιοσύνης.

Η Λάνα Γουατσόφσκι, μόνη σκηνοθέτις και σεναριογράφος μετά την άρνηση της Λίλι, για προσωπικούς λόγους, να συμμετάσχει στο πρότζεκτ, γνωρίζει τη σημασία που έχει ο Τόμας Άντερσον/Νίο στην κουλτούρα και στην κοινωνία και παίρνει τον χρόνο της για να υπερηφανευθεί για το κατόρθωμά της να γυρίσει τον αιώνα με έναν υποψιασμένο, καλοκάγαθο Μεσσία που πλέον μοιάζει επικίνδυνα με τον… Τζον Γουίκ.

Τα πρώτα σαράντα λεπτά είναι τα καλύτερα. Έχουν πλάκα και ειρωνεία και εισάγουν την εξελικτική παραλλαγή του Agent Smith, καθώς και ένα νέο στοιχείο, το μοναδικό που μπερδεύει την ήδη σημαδεμένη τράπουλα. Η δημιουργική ανάπτυξη στην πλοκή είναι η μετάβαση από το κλασικό δυαδικό μοτίβο στην τριάδα, ενεργοποιώντας την Trinity, και προβιβάζοντάς την από το συμπληρωματικό μηχανόβιο love interest σε οργανική οντότητα με ένα κάποιο σασπένς.

Είναι εύκολο να συγκρίνουμε θετικά το Resurrections με τις δύο κακόφωνες συνέχειες του Matrix, τις οποίες το τέταρτο επεισόδιο ακυρώνει, μήπως και σπινθηρίσει καινούργιο παραμύθι, αλλά η διάχυτη μελαγχολία της μέσης ηλικίας που δοκιμάζουν η Λάνα και ο Neo της δεν φέρνει κάτι πρωτότυπο, ούτε στο μέτωπο της κουνγκ φου και bullet time δράσης ούτε και στο περιεχόμενο, που και πάλι βραχυκυκλώνει το απειλητικό «αναληθές» με το όνειρο της αγνότητας. Ευτυχώς, γλιτώσαμε από τους αχρείαστους χαϊκού γρίφους. Για πιο βαθυστόχαστα νοήματα, αφεθείτε στο ψυχεδελικό άσπρο κουνέλι της Γκρέις Σλικ και του Λιούις Κάρολ. 

Η ταινία «The Matrix Resurrections» κάνει πρεμιέρα την Πέμπτη 23/12

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Ξαναμπαίνοντας στο «Matrix»

Οθόνες / Ξαναμπαίνοντας στο «Matrix»

Βλέπουμε ξανά την original τριλογία για να θυμηθούμε τη μυθολογία των Γουατσόφσκι, τις τομές που έφερε στο είδος της επιστημονικής φαντασίας και τις πιο αδύναμες στιγμές της, λίγες μέρες πριν από την πρεμιέρα του πολυαναμενόμενου «The Matrix Resurrections».
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

The Review / Γιατί διχάζει τόσο το «The Substance»;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η δημοσιογράφος και κριτικός κινηματογράφου Ιωσηφίνα Γριβέα συζητούν για την πιο αμφιλεγόμενη ταινία της χρονιάς, που έχει προκαλέσει έντονες διαμάχες στα social media, για τη φεμινιστική της διάσταση και για τις γυναικείες φωνές στο σινεμά, που επιτέλους ακούγονται πιο ηχηρά από ποτέ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ