Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent

Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent Facebook Twitter
0

Το 1998 ένας νεαρός σκηνοθέτης ονόματι Ολιβιέ Μεϊρού κλήθηκε από τον Πιερ Μπερζέ, τον επί δεκαετίες σύντροφο και συνεργάτη του Υβ Σεν Λοράν, να κινηματογραφήσει τη δημιουργική δραστηριότητα του ζεύγους στο απόγειο της δόξας του. Τρία χρόνια ξόδεψε ο Μεϊρού απαθανατίζοντας ακόμα και τις πιο προσωπικές στιγμές της καθημερινής ζωής τους, κερδίζοντας συγχρόνως την πλήρη εμπιστοσύνη τους στην πορεία. Όταν όμως έφτασε η στιγμή για τη διανομή της ταινίας, ο Μπερζέ επέμεινε ξαφνικά να μην προβληθεί το υλικό, μπλοκάροντας έτσι επ' αόριστο την κυκλοφορία της ταινίας, παρότι δεν την είχε δει ποτέ.

Μόλις το 2015, δύο χρόνια πριν από τον θάνατό του, έδωσε τελικά ο Μπερζέ την συγκατάθεσή του να προβληθεί το ντοκιμαντέρ, δύο δεκαετίες μετά την ολοκλήρωση του και έντεκα χρόνια μετά τον θάνατο του Σεν Λοράν. Θα μεσολαβούσε μια τετραετία ακόμα μέχρι την επίσημη κυκλοφορία αυτές τις μέρες στην Βρετανία, της ταινίας Yves Saint-Laurent: The Last Collections. Η «άγρια διαμάχη», όπως είχε αποκαλέσει ο σκηνοθέτης το μακρόχρονο μπλοκάρισμα του έργου του, έληξε πλέον οριστικά.

Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent Facebook Twitter
Σε πρώτο (θολό) πλάνο ο ΥΒ Σεν Λοράν και πίσω ο επί δεκαετίες σύντροφος και συνεργάτης του Πιερ Μπερζέ

«Ο Μπερζέ ήταν μια πανίσχυρη προσωπικότητα του Γαλλικού συστήματος, που προκαλούσε τρόμο και δέος σε πολύ κόσμο» δηλώνει σήμερα ο Μεϊρού. «Είχα απογοητευτεί βαθιά τότε με την απόφασή του να μπλοκάρει την ταινία, αλλά δεν ήθελα να εμπλακώ σε αγωγές. Δεν ήταν αυτή η φιλοσοφία της ταινίας.».

Η πολυσύνθετη σχέση ανάμεσα στον διάσημο σχεδιαστή και στον Μπερζέ αποτελεί κεντρικό θέμα της ταινίας και αποδίδεται διακριτικά αλλά και εμφατικά συγχρόνως. Παρότι φαινόταν να διαχειρίζεται από τον Μπερζέ ακόμα και η παραμικρή πτυχή της καθημερινότητας του Υβ Σεν Λοράν, υπάρχει μια σκηνή στην ταινία όπου ο Σεν Λοράν επιμένει να αλλάξει το φόρεμα με το οποίο θα εμφανιστεί ένα μοντέλο, λίγη ώρα πριν την επίσημη παρουσίαση. Υπακούοντας χωρίς κανέναν αντίλογο, ο Μπερζέ διαμορφώνει, καταβάλλοντας υπερπροσπάθεια, ολόκληρη τη σειρά προκειμένου να τηρηθεί σωστά η επιθυμία του συντρόφου του.

Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent Facebook Twitter

Σύμφωνα με τον σκηνοθέτη της ταινίας, αυτός ο σεβασμός ήταν ίσως το καθοριστικό στοιχείο στη σχέση τους: «Ο Μπερζέ είχε ένα τεράστιο εγώ, αλλά για σαράντα χρόνια είχε αποδεχτεί πλήρως τον δεύτερο ρόλο του πίσω από τον YSL και νομίζω ότι αυτό είναι αγάπη. Είναι τόσο όμορφο. Δεν ήταν κακό άτομο, σίγουρα».

Μετά από 20 χρόνια απαγόρευσης, προβάλλεται επιτέλους το ντοκιμαντέρ για τον Yves Saint Laurent Facebook Twitter

«Κάποιοι από το κοινό ίσως ταραχτούν βλέποντας τον Υβ τόσο ηλικιωμένο και καταβεβλημένο», λέει ο Μεϊρού για την ταινία του που παρουσιάζει για πρώτη φορά τόσο πλούσιο υλικό από τη ζωή του σχεδιαστή στα τελευταία χρόνια της ζωής του. «Ήταν όμορφη εποχή όμως, διότι ένιωθες πόσο υπέφερε αλλά και πόσο τον υποστήριζε στην αδυναμία του όλο αυτό το οικοδόμημα που ο ίδιος είχε δημιουργήσει πριν από 40 χρόνια».

 

 Με στοιχεία από τον Guardian

Οθόνες
0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Μυθολογίες / «Ήτανε πέναλτι, κύριε Πάνο;»: Οι 10 αγαπημένες ταινίες της Μαρίνας Δανέζη

Από μια εισπρακτική αποτυχία και απαγορευμένη ταινία του 1932, μέχρι την ωμή βία της Pieta (που δεν ξέρει γιατί την έχει δει επανειλημμένα) και την cult σουρεαλιστική ματιά του Τσιώλη, η σκηνοθέτρια μας χαρίζει μια σπάνια σινεφίλ λίστα που συνδυάζει θράσος και ανθρωπισμό.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε το δρόμο για τα Όσκαρ 

Daily / Soundtrack to a Coup d’Etat: Ένα υβριδικό αριστούργημα που βρήκε τον δρόμο για τα Όσκαρ

Υποψήφια για το βραβείο καλύτερης ταινίας ντοκιμαντέρ μεγάλου μήκους είναι αυτή η εκπληκτική ταινία που εκθέτει με αποκαλυπτικό τρόπο τη μεταχείριση της αφρόκρεμας της τζαζ μουσικής ως «βιτρίνας» για την καθαίρεση και τη δολοφονία του ηγέτη της ανεξαρτησίας του Κογκό, Πατρίς Λουμούμπα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
125 λεπτά με την Πόπη Διαμαντάκου/ Πόπη Διαμαντάκου: «Δεν με αγγίζουν οι επιθέσεις, δεν κάνω δημόσιες σχέσεις, δεν γλείφω»

Media / «Δεν υπάρχει τηλεκριτική σήμερα, όλα είναι δημόσιες σχέσεις»

Η γνωστή τηλεκριτικός Πόπη Διαμαντάκου μιλά στη LiFO για τη μακρά επαγγελματική της διαδρομή, την τηλεόραση του χθες και του σήμερα και απαντά για πρώτη φορά στα επικριτικά σχόλια που προκαλούν κατά καιρούς τα κείμενα της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
«Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Οθόνες / «Για μένα αυτό είναι οι ταινίες, μια περιπέτεια έξω και πέρα από την ηθική»

Μια μεγάλη κουβέντα με τον σκηνοθέτη και μουσικό Γιάννη Βεσλεμέ που κυκλοφορεί ταυτόχρονα το νέο του άλμπουμ και η ρετροφουτουριστική του ταινία «Αγαπούσε τα λουλούδια περισσότερο». (SPOILER ALERT)
M. HULOT
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Μυθολογίες / «Όταν είδα το "Climax", δεν μπορούσα να συνέλθω για ώρες»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Capétte

Τι συνδέει τον Αρονόφσκι με τον Αλμοδόβαρ και τον Λάνθιμο με τον Βούλγαρη; Ο μουσικός Capétte φτιάχνει τη δική του αγαπημένη κινηματογραφική δεκάδα.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
the last showgirl

Οθόνες / Πρεμιέρα προσεχώς: 10 ταινίες που θα ξεχωρίσουν το επόμενο δίμηνο

Η επιστροφή του Βάλτερ Σάλες, ένας στοχαστικός Κώστας Γαβράς, τα φαντάσματα του Γιώργου Ζώη, ο Ντίλαν κατά τον Τιμοτέ Σαλαμέ, το βάπτισμα της Πάμελα Άντερσον στην υποκριτική, ένα χαμηλόφωνο διαμάντι από την Ινδία και η μεγαλόπνοη αλληγορία του Μπρέιντι Κόρμπετ είναι μερικές από τις ταινίες που θα μας απασχολήσουν τον χειμώνα του 2025.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Pulp Fiction / Phyllis Dalton (1925-2025): Η κορυφαία ενδυματολόγος της κινηματογραφικής ιστορίας

Πέθανε στα 99 της χρόνια η Βρετανή ενδυματολόγος που έντυσε χιλιάδες πρωταγωνιστές και κομπάρσους, πάντα με το βλέμμα στραμμένο στην αναπαραγωγή της αυθεντικότητας και στην αντίληψη της δραματικότητας του σεναρίου.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε δια παντός την πραγματικότητα

Απώλειες / Το υπερβατικό σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς διέρρηξε διά παντός την πραγματικότητα

Το όνομα του Ντέιβιντ Λιντς (1946-2025) έγινε επιθετικός προσδιορισμός και οι ταινίες του μας προσκάλεσαν να βλέπουμε και να αισθανόμαστε αλλιώς τον κόσμο: με τα μάτια μιας απόκοσμης ψευδαίσθησης και την ψυχή της υπέροχης εμμονής.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Μυθολογίες / «Μετά το “Blues Brothers” φορούσα μαύρα γυαλιά στην τάξη»: Oι 10 αγαπημένες ταινίες του Αχιλλέα ΙΙΙ

Έχοντας συμπεριλάβει στη λίστα του από τους αδελφούς Μαρξ μέχρι μια ταινία με τον Θανάση Βέγγο, o συγγραφέας πιστεύει πως το τραγικό και το γελοίο συναντιούνται σε κάποιο σημείο, το οποίο δεν είναι πάντα ευδιάκριτο.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ