Σέρσα Ρόναν - Μάργκο Ρόμπι: Οι δυο βασίλισσες στο LIFO.gr

Σέρσα Ρόναν - Μάργκο Ρόμπι: Οι δυο βασίλισσες στο LIFO.gr Facebook Twitter
Η Μάργκο Ρόμπι και η Σέρσα Ρόναν πρωταγωνιστούν στη δραματική ταινία «Μαίρη, η Βασίλισσα της Σκοτίας» της Τζόσι Ρουρκ.
0

Η αιώνια κόντρα ανάμεσα στη Μαίρη Στιούαρτ και στην Ελισάβετ αναβιώνει στη νέα εκδοχή της γνωστής ιστορίας στη δραματική ταινία «Μαίρη, η Βασίλισσα της Σκοτίας» της Τζόσι Ρουρκ. Μιλήσαμε αποκλειστικά με τις πρωταγωνίστριες Σέρσα Ρόναν και Μάργκο Ρόμπι, έναν χρόνο μετά τις υποψηφιότητές τους στα Όσκαρ για το «Ladybird» και το «Εγώ, η Τόνια» αντίστοιχα.

— Είναι αλήθεια πως αποφύγατε επίτηδες να έρθετε σε επαφή πριν από τη μεγάλη συνάντησή σας στην ταινία;

Σέρσα Ρόναν: Ναι

— Γιατί;

Σ.Ρ.: Καταρχάς, το πρόγραμμα των γυρισμάτων σχεδιάστηκε με τέτοιο τρόπο που βόλευε να μη συναντηθούμε πριν, ώστε να βιώσουμε δραματικά τη μονομαχία απευθείας στο φινάλε.

Εκμεταλλευτήκαμε έτσι την ευκαιρία για να εναρμονίσουμε τα προσωπικά μας συναισθήματα με εκείνα των χαρακτήρων που υποδυόμαστε και να μην μπερδευτεί η πραγματικότητα με τη μυθοπλασία. Τελικά, το πείραμα αποδείχτηκε πολύ αποτελεσματικό. Διατηρήσαμε την ενέργειά μας ανεπηρέαστη από τη συμπάθεια που έχουμε η μία για την άλλη.

Αν το καλοσκεφτούμε, η όλη ιστορία της μοναρχίας είναι μια μεγάλη ιδέα και η θρησκεία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της. Το θεόσταλτο δικαίωμα της διαδοχής στο βασίλειο είναι κάτι φανταστικό, ένα παραμύθι με αγριότητες και περιπέτειες.


— Τρακ;

Σ.Ρ.: Μεγάλο. Ήθελα πολύ καιρό να παίξω τον ρόλο και η προσμονή ήταν μεγάλη. Η αδρεναλίνη χτύπησε κόκκινο με το που μπήκα στο πλατό. Ήταν σαν να είχα τόσο πολλά να πω και τα κρατούσα μέσα μου.


Μάργκο Ρόμπι: Ήρθε πολύ φυσικά. Μερικές φορές πρέπει να κοπιάσεις για ένα συναίσθημα, γιατί απλώς δεν είσαι στη σωστή στιγμή. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ζορίστηκα να κρατήσω το «καπάκι κλειστό» για να μην ξεχειλίσουν όλα όσα ένιωθα.

Επιδίωκα τη στωικότητα και, αντ' αυτής, διαλύθηκα ψυχικά. Είναι σπάνιο δώρο το να πυροδοτείσαι εσωτερικά τόσο αβίαστα.


— Τη δεδομένη ιστορική στιγμή, μια γυναίκα, η Ελισάβετ, επιλέγει να ζήσει σαν άντρας για να επιβληθεί σε ένα αυθεντικά πατριαρχικό σύστημα. Εφαρμόζει, προφανώς, μια στρατηγική επιβίωσης. Βλέπετε παραλληλισμό με τη σύγχρονη εποχή; Ταυτίζεστε με αυτή την επιλογή;

Μ.Ρ.: Το τοποθετείτε σωστά όταν μιλάτε για στρατηγική επιβίωσης σε μια πατριαρχική αριστοκρατία. Κανείς δεν είναι σε θέση να γνωρίζει ποια από τις δύο μορφές διακυβέρνησης ήταν καλύτερη και σίγουρα δεν θα ήταν δίκαιο να κρίνουμε. Η Ελισάβετ μπλόκαρε την προσωπική της ζωή. Η Μαίρη προσπάθησε να κάνει και τα δύο και ατύχησε, χωρίς να ευθύνεται γι' αυτό. Η Ελισάβετ δεν ήταν αντίθετη στην ιδέα, αλλά τα προβλήματα βρίσκονταν αλλού.

Σ.Ρ.: Πιστεύω πως σήμερα οι γυναίκες μπορούν να συνδυάσουν καριέρα και οικογένεια. Ωστόσο, η κοινωνία περιμένει να αναλαμβάνουν και την ευθύνη του σπιτιού. Η Σέριλ Στρέιντ, η οποία έγραψε το μυθιστόρημα «Wild» (μεταφέρθηκε στο σινεμά με τη Ρις Γουίδερσπουν), έλεγε σε ένα podcast πως όταν το βιβλίο της άρχισε να πηγαίνει καλά, ο ατζέντης της έκλεισε πολλές περιοδείες για να το προωθήσει.

Κι ενώ όταν έφευγε εκείνη για επαγγελματικό ταξίδι δεν υπήρχε πρόβλημα, όποτε έφευγε ο σύντροφός της εκτός πόλης για δικές του υποχρεώσεις η ίδια έπρεπε να έχει ετοιμάζει το φαγητό, να στρώνει τα κρεβάτια, να τακτοποιεί τα πάντα και να τα έχει τέλεια οργανωμένα.

 

Mary Queen of Scots Trailer


— Τι σας δίδαξε η ταινία;
Σ.Ρ.: Η Ελίζαμπεθ μου έμαθε πως πρέπει να μάθεις να αυτοπροστατεύεσαι, ελέγχοντας ποιος είναι δίπλα σου.

Μ.Ρ.: Έγινε πολύ καλή στο να οχυρώνεται μόνη της και κατέληξε δυστυχισμένη. Βλέπω την ιστορία της ως παράδειγμα προς αποφυγή.


— Και η επιδίωξη της εξουσίας; Δεν διαπιστώσατε μια ματαιόδοξη υπερβολή στον αγώνα τους για επικράτηση;

Μ.Ρ.: Μου πήρε λίγο καιρό να καταλάβω για ποιον λόγο καμία από τις δύο βασίλισσες δεν παραιτούνταν από τον θρόνο, μετά από τέτοια ταλαιπωρία. Όταν συνειδητοποιήσει κανείς πως το επιθυμητό αξίωμα, ο θρόνος, ήταν δικαίωμα που πίστευαν πως κληροδοτούνταν από τον Θεό, αφενός δικαιολογεί την εμμονή, αφετέρου ερμηνεύει την όλη κατάσταση ως τραγική καταδίκη, μια φυλακή χωρίς διέξοδο. Στο μυαλό της Ελισάβετ είχε φυτευτεί ο σπόρος της αμφιβολίας μια για πάντα. Γεννήθηκε στη «δουλειά» αυτή και η διεκπεραίωσή της ήταν υποχρεωτική πάση θυσία. Ο πατέρας της σκότωσε τη μάνα της, ο γάμος τους ακυρώθηκε, άρα τυπικά ήταν μπάσταρδη και ως νόθο τέκνο το δικαίωμά της στον θρόνο δεν ήταν τόσο νόμιμο όσο της Στιούαρτ.


Σ.Ρ.: Αν το καλοσκεφτούμε, η όλη ιστορία της μοναρχίας είναι μια μεγάλη ιδέα και η θρησκεία αποτελεί σημαντικό κομμάτι της. Το θεόσταλτο δικαίωμα της διαδοχής στο βασίλειο είναι κάτι φανταστικό, ένα παραμύθι με αγριότητες και περιπέτειες.


— Θα με ενδιέφερε να ακούσω από εσάς τον πιθανό παραλληλισμό της ταινίας αυτής με το κίνημα #metoo, καθώς δεν είστε Αμερικανίδες.

Μ.Ρ.: Καλά, δεν είναι αναγκαστικά αμερικανικό το συγκεκριμένο κίνημα (γελάει). Η ταινία εξερευνά την προσπάθεια δύο γυναικών να αντιμετωπιστούν ισότιμα σε έναν αγώνα διεκδίκησης. Φυσικά, αναλύει και την κακοποίηση που ιστορικά δέχονται από τους άνδρες. Το υπέροχο στοιχείο για μας, στη δεδομένη συγκυρία, είναι πως η σκηνοθέτις είναι γυναίκα. Έχει σημασία: η ματιά διαφέρει και αυτό φαίνεται στην απόχρωση της δυναμικής της παράλληλης πορείας της Μαίρη και της Ελισάβετ.

Σέρσα Ρόναν - Μάργκο Ρόμπι: Οι δυο βασίλισσες στο LIFO.gr Facebook Twitter
H Σέρσα Ρόναν υποδύεται την Μαίρη, Βασίλισσα της Σκοτίας.


— Σέρσα, εσύ είχες δεσμευτεί από την αρχή ότι θα συμμετείχες στο πρότζεκτ, αλλά πέρασαν αρκετά χρόνια μέχρι την κινηματογραφική υλοποίησή του. Ποιος ήταν ο λόγος;

Σ.Ρ.: Βασικά, το σενάριο. Πέρασε από διακυμάνσεις και μετατροπές. Έβγαινε πολύ μεγάλο, αλλά τελικά παραλείφθηκαν όλα όσα συνέβησαν με τον πρώτο σύζυγο της Μαίρη και η ατυχής συγκατοίκησή της με την Αικατερίνη των Μεδίκων, η οποία την μισούσε. Έπρεπε να γίνει πιο ευέλικτο δραματικά το στόρι και καταλήξαμε σε αυτό που είδατε.


— Στην ταινία βασικό ρόλο κατέχει η γυναικεία αντιπαλότητα που οφείλεται, ανάμεσα σε πολλά άλλα, και στην ηλικία. Υπάρχει ακόμα κάτι παρόμοιο στο επάγγελμά σας;

Μ.Ρ.: Δεν νιώθω αντιπαλότητα στον χώρο μου, δεν νομίζω ότι υπάρχει...

Σ.Ρ.: Μμμ, καταλαβαίνω απόλυτα τι εννοείτε και είναι κάτι ανθρώπινο και χαρακτηριστικό της δουλειάς μας, που ελπίζω πως φθίνει. Κυκλοφορούν πολλές ιστορίες για παλιές έχθρες, αλλά βασικό συστατικό τους είναι το αίσθημα κατωτερότητας που καλλιεργήθηκε από τους άνδρες. Συμμετέχω στα γυρίσματα του remake του «Little Women». Όλες οι συμπρωταγωνίστριες είμαστε γυναίκες, η αλληλοϋποστήριξη είναι πλήρης και το κλίμα υγιές. Επίσης, η ανασφάλεια λόγω της έλλειψης ουσιαστικών ρόλων στο σινεμά και στην τηλεόραση για ηλικιακά μεγαλύτερες γυναίκες τείνει να εξισορροπηθεί όσο περνά ο καιρός και το τοπίο βαθμιαία αλλάζει. Είναι ένα υπαρκτό πρόβλημα που δημιουργούσε έριδες και είμαι σίγουρη πως αντιμετωπίζεται.

Σέρσα Ρόναν - Μάργκο Ρόμπι: Οι δυο βασίλισσες στο LIFO.gr Facebook Twitter
H Μάργκο Ρόμπι


— Μάργκο, πώς ήταν το να διανύεις μεγάλη χρονική περίοδο στην ταινία και να γερνάς τόσο πολύ για τον ρόλο;

Μ.Ρ.: Το έχω κάνει ξανά, πρόσφατα, στο «Εγώ, η Τόνια», που ξεκίνησα από τα 15 και έφτασα στα 44, οπότε, το συγκεκριμένο μακιγιάζ μού ήταν οικείο. Είναι χαρά και όνειρό μου να κρύβομαι πίσω από ρόλους που διαφέρουν από μένα, γι' αυτό και όποτε καλούμαι να απαντάω σε προσωπικές ερωτήσεις σε συνεντεύξεις δεν νιώθω πολύ άνετα. Τούτου δοθέντος, δεν ήθελα να συμμετάσχω στη συγκεκριμένη ταινία για το τρελό μακιγιάζ. Στο σενάριο έγραφε απλώς πως υπέφερε από ευλογιά. Δεν είχα ιδέα για το πόσο σοβαρό θέμα ήταν η εξωτερική εμφάνιση, αλλά, τελικά, η όψη της ήταν όσο τρομακτική απεικονίζεται, μετά από μεγάλη έρευνα που κάναμε.


— Αντίθετα, η Μαίρη δεν έκρυψε ποτέ τη σεξουαλικότητά της. Πώς προσεγγίσατε την αντικομφορμιστική της στάση;

Σ.Ρ.:Η Μαίρη παντρεύτηκε νέα όσο διέμενε στη Γαλλία, αλλά ο η σχέση της δεν πρόλαβε να ολοκληρωθεί. Κατά πάσα πιθανότητα, ήταν ακόμη παρθένα όταν γνώρισε τον δεύτερο σύζυγό της. Θεωρώ υπέροχο το ότι η Μαίρη απόλαυσε την ερωτική ηδονή και δεν την απέκρουσε. Ως νέα γυναίκα, διεμήνυσε στους γύρω της πως δεν θα αρνούνταν τις ορμές της και πως δεν ήταν μόνο βασίλισσα αλλά και μια γυναίκα που σεβόταν τον εαυτό της και τις ανάγκες της. Βασικά, γι' αυτό εκτελέστηκε. Επειδή δεν ντράπηκε. «Θάνατος στην πόρνη» ήταν η προπαγάνδα της εποχής. Όλα fake news, εναντίον της.

Οθόνες
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

pamela anderson

Οθόνες / H όψιμη δικαίωση της Πάμελα Άντερσον

Μια γυναίκα που επί δεκαετίες αντιμετωπιζόταν από τον πλανήτη ως αντικείμενο (ηδονής και χλεύης) βρίσκει στο «Last Showgirl» την ευκαιρία να αποδείξει ότι υπάρχει θέση γι’ αυτήν και σε άλλους ρόλους από εκείνους που της φόρεσε η βιομηχανία του θεάματος.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχιώτες

Οθόνες / Movie Galaxy: Το βιντεοκλάμπ που κρατάνε ανοιχτό οι σινεφίλ Εξαρχειώτες

Ο Λευτέρης Τζώρτζης έχει συγκεντρώσει 50.000 τίτλους. Το όνομά του έχει αναφερθεί σε έργο της Κιτσοπούλου, «ξεπουλάει» Ταρκόφσκι και έχει ζήσει επικούς καβγάδες για ταινίες - πιο πρόσφατα για τα «Μαγνητικά Πεδία».
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Οθόνες / Βαγγέλης Μουρίκης: «Tι σχέση έχω εγώ με τον Ντε Νίρο;»

Λίγο πριν από την κυκλοφορία του «Arcadia» του Γιώργου Ζώη στις αίθουσες, ο Βαγγέλης Μουρίκης μιλάει στη LiFO για τον τρόπο με τον οποίο δουλεύει έναν ρόλο, για τον Οικονομίδη, τον Γραμματικό, τα spoilers και τη χαμένη αρετή τού να ακούμε.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Μυθολογίες / «Αγάπησα τόσο τη "Lola Rennt" που βάσισα το καλλιτεχνικό μου όνομα πάνω της»: Oι δέκα αγαπημένες ταινίες του Spyros Rennt

Λάρι Κλαρκ, Μίκαελ Χάνεκε, «Στρέλλα», «Κυνόδοντα» και Κωνσταντίνο Γιάνναρη περιλαμβάνει η δεκάδα αγαπημένων ταινιών του φωτογράφου Spyros Rennt.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
«Threads»: Η συγκλονιστική βρετανική ταινία που απεικόνισε τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου /«Threads»: To βρετανικό «Chernobyl» εξακολουθεί να συγκλονίζει 40 χρόνια μετά

Οθόνες / «Threads»: Η ανατριχιαστική βρετανική ταινία που απεικόνισε τον φόβο του πυρηνικού ολέθρου

Σαράντα χρόνια κλείνει η σοκαριστική δημιουργία του BBC, που κάνει το «Chernobyl» του HBO να μοιάζει με τη «Mary Poppins» και αφορά τις πιθανές επιπτώσεις πυρηνικής επίθεσης σε μια βρετανική πόλη, όπως προκύπτουν μέσα από τις φριχτές δοκιμασίες των κατοίκων της.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Θάνου Κόη των Lost Bodies

Μυθολογίες / «Ο Καουρισμάκι είναι θεούλης»: Οι δέκα αγαπημένες ταινίες του Θάνου Κόη

Ο μουσικός και το ½ των Lost Bodies μοιράζεται μια ψαγμένη και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα λίστα, που περιλαμβάνει από μια ταινία που του προκαλεί αβίαστο γέλιο μέχρι ένα βαθιά ποιητικό και φιλοσοφικό έργο με στοιχεία επιστημονικής φαντασίας.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
40 χρόνια cyberpunk: Το δυστοπικό όραμα που έγινε πραγματικότητα

Οθόνες / 40 χρόνια cyberpunk: Το δυστοπικό όραμα που έγινε πραγματικότητα

Τέσσερις δεκαετίες μετά την κυκλοφορία του «Νευρομάντη» του Γουίλιαμ Γκίμπσον, τα βασικά στοιχεία της cyberpunk λογοτεχνίας – η τεχνοφεουδαρχία, η άνοδος της τεχνητής νοημοσύνης, η ακραία ανισότητα – αντικατοπτρίζονται στον σημερινό κόσμο.
THE LIFO TEAM
CHECK Squid Game 2: «Το παιχνίδι δεν θα τελειώσει, αν ο κόσμος δεν αλλάξει»

Οθόνες / Squid Game 2: Αξίζει η πολυαναμενόμενη επιστροφή της σειράς φαινόμενο;

Ο δημιουργός της σειράς αρχικά δεν ήθελε να δώσει συνέχεια, αλλά παραδέχτηκε πως συμφώνησε για τα λεφτά – και ότι, αν το ήξερε, δεν θα είχε σκοτώσει τόσο κόσμο στην πρώτη σεζόν. — SPOILER ALERT
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
My Sunshine

Οθόνες / 10 ταινίες της χρονιάς που αξίζουν μια δεύτερη ευκαιρία

Από τη γέννηση του Κακού στο «Apprentice» έως το ψυχαγωγικό όργιο του «Kneecap», ταινίες που άξιζαν να βρουν μεγαλύτερο κοινό και συνθέτουν μια εναλλακτική κινηματογραφική λίστα, πλάι σ' εκείνη με τις καλύτερες της χρονιάς.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
«Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Οθόνες / «Κοιμήθηκα με 100 άντρες σε μια μέρα»: Το viral ντοκιμαντέρ που φτάνει την κουλτούρα του Only Fans στα όριά της

Η ταινία που ανέβηκε πρόσφατα στο YouTube, με πρωταγωνίστρια τη 23χρονη δημιουργό του Only Fans, Lily Phillips, αποτυπώνει την κλειστοφοβική πραγματικότητα της διαδικτυακής φήμης και την αναπόφευκτη εξέλιξή της.
THE LIFO TEAM
PULP FICTION LAST minute CHRISTMAS movies

Οθόνες / 10 χριστουγεννιάτικες ταινίες για εορταστικό streaming

Πριν πατήσετε ξανά το play για την αγία τριάδα των γιορτών, το Μόνος στο Σπίτι, το Love Actually και το Holiday δηλαδή, η χιονοστιβάδα των χριστουγεννιάτικων προτάσεων απειλεί να βάλει σε πειρασμό τις βολικές σας επιλογές.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

The Review / Τα κατάφερε ο Χρήστος Μάστορας ως Στέλιος Καζαντζίδης;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και η Μίνα Μπιράκου είδαν το «Υπάρχω», το πολυαναμενόμενο biopic του Γιώργου Τσεμπερόπουλου για τον Στέλιο Καζαντζίδη, και εντυπωσιάστηκαν με την ερμηνεία του Χρήστου Μάστορα. Ποιο κομμάτι της ταινίας δεν τους άρεσε;
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Σαν σήμερα έκανε πρεμιέρα / Γιατί ο «Άρχοντας των Δαχτυλιδιών» παραμένει ακαταμάχητος μετά από τόσα χρόνια;

Στις 19/12/2001 έκανε πρεμιέρα η «Συντροφιά του Δαχτυλιδιού», το πρώτο μέρος του κινηματογραφικού άθλου του Πίτερ Τζάκσον που καθόρισε το σινεμά του φανταστικού.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ