Το TCM και η Criterion δημιουργούν την μεγαλύτερη ψηφιακή ταινιοθήκη online

Το TCM και η Criterion δημιουργούν την μεγαλύτερη ψηφιακή ταινιοθήκη online Facebook Twitter
0

Το TCM και η Criterion δημιουργούν την μεγαλύτερη ψηφιακή ταινιοθήκη online Facebook Twitter
Το μεν TCM εντάσσει αυτή την κίνηση σε μια γενικότερη πολιτική της μητρικής εταιρίας Turner, που στρέφεται στις νέες τεχνολογίες και σε άλλους τομείς όπου δραστηριοποιείται, όπως τον αθλητισμό, ενώ η Criterion για να διαθέσει μαζί με τους ήδη υπάρχοντες τίτλους της, καινούριους, που πιθανά δεν θα έπαιρνε το ρίσκο να κυκλοφορήσει σε φυσικό μέσο, προσθέτοντας έτσι ακόμη πιο μεγάλη ποικιλία στην ταινιοθήκη της.


Το FilmStruck θα ξεκινήσει τη λειτουργία του μέσα στο φθινόπωρο του 2016, ως τέκνο ενός ονειρεμένου -στο μυαλό ενός κινηματογραφόφιλου- γάμου. Ο λόγος για τον γάμο ανάμεσα στο TCM, το αμερικανικό τηλεοπτικό δίκτυο (που κοιτά πίσω στην ιστορία του κινηματογράφου της χώρας και την προβάλλει αδιάκοπα) με την Criterion, την εταιρία διανομής που μετέτρεψε τα φυσικά μέσα (DVD και Blu-Ray) σε έργα τέχνης, που φιλοξενούν αλησμόνητα έργα τέχνης, ταινίες από όλο τον κόσμο, νέες φωνές και κλασικά αριστουργήματα.


Η ανακοίνωση για τη δημιουργία της καινούριας αυτής ψηφιακής συνδρομητικής πλατφόρμας έγινε πριν από λίγες ημέρες με 2 ξεχωριστά κείμενα από τις συνεργαζόμενες πλευρές, που αναλύουν τους λόγους για τους οποίους προχωρούν σ' αυτό το εγχείρημα. Το μεν TCM εντάσσει αυτή την κίνηση σε μια γενικότερη πολιτική της μητρικής εταιρίας Turner, που στρέφεται στις νέες τεχνολογίες και σε άλλους τομείς όπου δραστηριοποιείται, όπως τον αθλητισμό, ενώ η Criterion για να διαθέσει μαζί με τους ήδη υπάρχοντες τίτλους της, καινούριους, που πιθανά δεν θα έπαιρνε το ρίσκο να κυκλοφορήσει σε φυσικό μέσο, προσθέτοντας έτσι ακόμη πιο μεγάλη ποικιλία στην ταινιοθήκη της. Άλλωστε αυτή είναι μάλλον και η μεγαλύτερη υπόσχεση του προϊόντος, οι εντυπωσιακοί, σε αριθμό και είδη, κατάλογοι των 2 εταίρων, που θα καλύψουν τη γκρίνια που υπάρχει για τις περιορισμένες επιλογές που δίνει το Netflix, το οποίο δείχνει να βολεύεται με το σύγχρονο εμπορικό φιλμ.

Με δεδομένη λοιπόν τη δυναμική και του TCM και της Criterion εκτός ΗΠΑ, κάτι που μετριέται εύκολα από τα social media, μια αντίστοιχη, παγκόσμιας εμβέλειας, πλατφόρμα μπορεί να συμβεί σχετικά σύντομα στο μέλλον.


Χωρίς να έχουν γραφτεί οι λεπτομέρειες της λειτουργίας του FilmStruck σε κάποια από τις 2 ανακοινώσεις, λογικά θα αφορά προς το παρόν την αγορά της Β. Αμερικής. Η εξάπλωσή του όμως δε μπορεί να αποκλειστεί από τη στιγμή που η Criterion πρόσφατα μπήκε για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή αγορά, κυκλοφορώντας Blu-Ray περιοχής Β (ο κωδικός της Ευρώπης) και από το ότι κάτι τέτοιο πλέον αρχίζει να γίνεται εφικτό, όπως απέδειξαν άλλες, ανταγωνιστικές συνδρομητικές πλατφόρμες. Το Netflix άρχισε να λειτουργεί από τις αρχές της χρονιάς στον μισό πλανήτη, με διαφορετικούς καταλόγους για κάθε χώρα ανάλογα με τα εκάστοτε δικαιώματα, αλλά και με βασικό όπλο πως πλέον είναι σε θέση να κάνει δικές του παραγωγές, άρα καθορίζει αυτό τα δικαιώματα τους. Και αν το Netflix έχει τη στάμπα του mainstream, αυτό δε μπορεί να ειπωθεί για το Mubi, που επίσης μπορεί κάποιος να γίνει συνδρομητής στη χώρα μας, το οποίο προσφέρει 30 ταινίες το μήνα (κάθε μέρα φεύγει μία που έχει παραμείνει για 30 μέρες και αντίστοιχα προστίθεται μια καινούρια), όλες σχεδόν ανεξάρτητες, φεστιβαλικές και κλασικές από όλο τον κόσμο – τη στιγμή που γράφεται το άρθρο μπορεί κάποιος να δει την Κόκκινη Ταινία του Κισλόφσκι, τα 400 Χτυπήματα του Τρυφώ, το Άσε το Κακό να Μπει του Άλφρεντσον ή το, σχετικά άγνωστο, Ημερολόγιο του Ατόμ Εγκογιάν. Με δεδομένη λοιπόν τη δυναμική και του TCM και της Criterion εκτός ΗΠΑ, κάτι που μετριέται εύκολα από τα social media, μια αντίστοιχη, παγκόσμιας εμβέλειας, πλατφόρμα μπορεί να συμβεί σχετικά σύντομα στο μέλλον.


Πάντως καμιά από τις 2 εταιρίες δε σκοπεύει να αποσυρθεί από τους τομείς όπου μεγαλούργησαν – την τηλεόραση και το home entertainment αντίστοιχα. Αντιθέτως, μαζί με το FilmStruck θα συνεχίσουν να διανέμουν τις ταινίες των καταλόγων τους και σε φυσικά μέσα (και το TCM βγάζει πολλά και ενδιαφέροντα δισκάκια), επιλέγοντας να μην κλειστούν σε μια αγορά που ποντάρει μόνο στον ελιτισμό των πελατών της αλλά και να μην την εγκαταλείψουν για να παρέχουν αποκλειστικά κάτι άυλο, ακολουθώντας ένα μοντέλο που καθιερώνεται πλέον και στη μουσική. Η εντυπωσιακή αύξηση τα τελευταία χρόνια των πωλήσεων για δίσκους βινυλίου δείχνει πως υπάρχει έδαφος για μια αγορά 2 ταχυτήτων, την προσιτή οικονομικά ψηφιακή διανομή σε συνδυασμό με το ακριβότερο σπορ του φυσικού μέσου (βινύλιο) το οποίο φαίνεται να παραμένει ελκυστικό ακόμη και για τις νεότερες γενιές. Κάτι αντίστοιχο οραματίζονται εταιρίες σαν την Criterion, επενδύοντας δυναμικά στη ψηφιακή διανομή, μια αγορά όπου ο καταναλωτής θα μπορεί με μια μικρή συνδρομή να έχει πρόσβαση σε ένα κινηματογραφικό σχολείο και πλάι σε αυτήν, μια ακριβότερη αγορά εντυπωσιακών εκδόσεων Blu-Ray για όσους έχουν όρεξη και χρήμα, με την ελπίδα πως αυτά τα δισκάκια πιθανά να αποκτήσουν στο μέλλον και μεταπωλητική αξία, κάτι που σπάνια συνέβαινε ως τώρα.


Info:

http://filmstruck.com/

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Daily / Say Nothing: Μια καθηλωτική σειρά με φόντο το βίαιο δράμα της Βόρειας Ιρλανδίας

Η αυτοτελής σειρά κατορθώνει να λειτουργεί συγχρόνως ως ιστορική αναπαράσταση, ως συνταρακτικό δράμα, ως καθηλωτικό θρίλερ, ακόμα και ως δραματοποιημένο true crime, ειδικά για τους θεατές που δεν είναι εξοικειωμένοι με τις πολυσύνθετες πτυχές του ένοπλου αγώνα στη Βόρεια Ιρλανδία.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ
Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Οθόνες / Η βίβλος του cult ελληνικού σινεμά

Τα κείμενα του Φώντα Τρούσα για τις «βαθιά υποτιμημένες ταινίες που απελευθέρωσαν τη ματιά του θεατή από την οικογενειακή τηλεοπτική εικόνα, απενοχοποιώντας περαιτέρω το γυμνό» και για τον underground και τον πειραματικό ελληνικό κινηματογράφο κυκλοφορούν σε ένα μοναδικό, κυριολεκτικά, βιβλίο, από τα LiFO Books.
M. HULOT
Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό νέο ντοκιμαντέρ

Οθόνες / Η φωνή του «τέρατος»: Ο Μάνσον με τα δικά του λόγια σ’ ένα αποκαλυπτικό ντοκιμαντέρ

Ένα νέο ντοκιμαντέρ εξετάζει και αμφισβητεί όλα όσα νομίζουμε ότι γνωρίζουμε για τη διαβόητη φιγούρα, παρουσιάζοντας για πρώτη φορά ηχογραφημένες συνομιλίες του σε διάστημα είκοσι ετών.
THE LIFO TEAM
Τα γεγονότα της ζωής

Οθόνες / Κασσαβέτης, Σκορσέζε, Ερίθε: 10 άχαστες προβολές στο φετινό Πανόραμα

Πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις, αφιερώματα: Από τις 21 ως τις 27 Νοεμβρίου, οι κινηματογράφοι Τριανόν, Newman και Στούντιο φιλοξενούν το μακροβιότερο αθηναϊκό κινηματογραφικό φεστιβάλ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Οθόνες / Πάνος Χ. Κούτρας: Queer before it was cool, νυν και αεί

Ο αγαπημένος Έλληνας σκηνοθέτης ξεδίπλωσε σημαντικές στιγμές από τη ζωή και την πορεία του και αφηγήθηκε πολύτιμες ιστορίες που διαμόρφωσαν το queer σινεμά του στο φετινό Iconic Talks Powered by Mastercard που πραγματοποιήθηκε στο 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
Τα δέκα αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

Μυθολογίες / Τα 10 αγαπημένα animation του Αλέξανδρου Βούλγαρη (aka The Boy)

«Κάθε φορά που το βλέπω προσπαθώ να καταλάβω πώς έχει οργανωθεί αυτό το χάος»: Ο Αλέξανδρος Βούλγαρης μάς καλεί να ανακαλύψουμε δέκα animation διαφορετικών τεχνικών, που τον έχουν επηρεάσει βαθιά.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΝΙΝΕΤΤΑ ΓΙΑΚΙΝΤΖΗ
65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Οθόνες / 65ο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης: Όσα ξεχώρισαν κοινό και επιτροπές

Η Fischer, επίσημος χορηγός των Βραβείων Κοινού εδώ και μια δεκαετία, στήριξε για μία ακόμη χρονιά τον θεσμό, απονέμοντας πέντε βραβεία στις ταινίες που συγκέντρωσαν τις περισσότερες ψήφους των θεατών.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου «Game of Thrones» συνεχίζεται

Οθόνες / «Dune: Prophecy»: Το κυνήγι του επόμενου Game of Thrones συνεχίζεται

Η σειρά του HBO, που παίρνει τη σκυτάλη από το πραγματικά αξιόλογο «Penguin», προσπαθεί να επικαλεστεί τη συνταγή του μεγάλου hit του καναλιού και ξεστρατίζει από το ατμοσφαιρικό σύμπαν του Ντενί Βιλνέβ.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΒΑΣΙΛΕΙΟΥ
Οι θρυλικοί boomers του 65ου φεστιβάλ θεσσαλονίκης

Pulp Fiction / Οι θρυλικοί boomers του 65ου Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης

Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Ματ Ντίλον: Oι διάσημοι, σχεδόν συνομήλικοι ηθοποιοί που τιμήθηκαν με Χρυσό Αλέξανδρο και έδειξαν με τις διαφορετικές επιλογές τους ισάριθμα σίκουελ στην καριέρας τους.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Οθόνες / «Μονομάχος II»: Αν και λιγότερο brutal από τον Ράσελ Κρόου, ο Πολ Μέσκαλ υπόσχεται αίμα στην αρένα

Ένα έπος δράσης και χαρακτήρων που κυλά θεαματικά, ουσιαστικά, υπερβολικά, συγκινητικά, χορταστικά και εμφατικά, όπως όλοι οι υποψήφιοι θεατές αναμένουν εδώ και πολύ καιρό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
Η πιο διάσημη υπόθεση «απαγωγής από εξωγήινους» αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Οθόνες / Η απαγωγή του αιώνα αναβιώνει στο Netflix εν μέσω μηνύσεων

Παρότι συμμετείχε στο σενάριο του ντοκιμαντέρ «The Manhattan Alien Abduction», η Λίντα Ναπολιτάνο που ισχυρίζεται ότι απήχθη από εξωγήινους στο κέντρο του Μανχάταν προ 35ετίας μηνύει την πλατφόρμα για αθέτηση της συμφωνίας τους.
THE LIFO TEAM
Ο Άγγελος Φραντζής θέλησε να κάνει μια αστεία ταινία 

Οθόνες / Άγγελος Φραντζής: «Mόνο αν πας στην πηγή των τραυμάτων, μπορείς να απελευθερωθείς»

Μια κουβέντα με τον ακατάτακτο σκηνοθέτη λίγο πριν από την επίσημη πρεμιέρα της νέας του ταινίας «Ο Νόμος του Μέρφυ», μιας σουρεαλιστικής υπαρξιακής κωμωδίας που δεν μοιάζει με καμία από τις προηγούμενες δουλειές του.
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ