Σε τριώροφη πολυκατοικία στο Ψυχικό, κτίσμα του 1978, που περιβάλλεται από μια περιποιημένη πρασιά, βρίσκεται το διαμέρισμα του γιατρού Β.Μ. που όταν το αγόρασε αναζητούσε ησυχία μετά από μια δύσκολη μέρα στο νοσοκομείο.
Ο ίδιος, λάτρης των ταξιδιών και των design επίπλων, πολλά από τα οποία τα απέκτησε αφού τα είδε για πρώτη φορά σε μουσεία, διατήρησε την αρχική διαρρύθμιση των 120 τετραγωνικών του διαμερίσματος και έκανε μια βασική αλλαγή, βάφοντας όλα τα πατώματα μαύρα, για να ταιριάζουν με το μαύρο μάρμαρο των χώρων υποδοχής. Οι τοίχοι του σπιτιού είναι όλοι λευκοί, με μια σταγόνα μαύρο – το χρώμα το δίνουν οι πίνακες και τα έργα τέχνης.
Το σπίτι έχει δύο σαλόνια, το ένα είναι μονίμως σε εξωτερικό χώρο, στις ευρύχωρες βεράντες, ντυμένο με υφάσματα all weather. Δημιουργεί μια ευχάριστη γωνιά που συμπληρώνουν οι καρέκλες των Ronan και Erwan Bouroullec, οι οποίες διακρίνονται για τη σχεδιαστική τους δουλειά που έχει παρουσιαστεί σε εκδόσεις και μουσεία παγκοσμίως. Εδώ μεταφέρεται για πολλούς μήνες η λειτουργία του σπιτιού, εδώ έρχονται οι φίλοι. Τα γκρίζα και μαύρα χρώματα ταιριάζουν με τις μαύρες γλάστρες που έχουν τούγιες, κάκτους και αγαύες, το αγαπημένο φυτό του ιδιοκτήτη.
Το σπίτι έχει δύο σαλόνια, το ένα είναι μονίμως σε εξωτερικό χώρο, στις ευρύχωρες βεράντες, ντυμένο με υφάσματα all weather. Δημιουργεί μια ευχάριστη γωνιά που συμπληρώνουν οι καρέκλες των Ronan και Erwan Bouroullec.
Το δάπεδο της βεράντας είναι από μάρμαρο και στη μία της πλευρά υπάρχει μια στρογγυλή τραπεζαρία έξι θέσεων που φιλοξενεί τα καλοκαιρινά δείπνα, τις βραδιές που το Ψυχικό μοιάζει με εξοχή, δεν ακούς να περνά ούτε ένα αυτοκίνητο.
Μπαίνοντας στο σπίτι, υπάρχει το «τραύμα» της Γεωργίας Σαγρή και κάτω από ένα έργο του Γιάννη Βαρελά μια μαύρη πλεξιγκλάς πολυθρόνα, που μόλις έχει φτάσει. Είναι του Ιάπωνα ντιζάινερ και καλλιτέχνη Tokujin Yoshioka, ο οποίος σχεδίασε το water block, το παγκάκι στις αίθουσες του Μουσείου Ορσέ.
Σε μαύρο χρώμα είναι και το έπιπλο εισόδου με ένα φωτιστικό του Akille Castiglioni και ένα βάζο του Ιταλού αρχιτέκτονα και πρωτοπόρου στον σχεδιασμό του 20ού αιώνα, Gaetano Pesse. Τα πορτοκαλί λουλούδια δίνουν έναν αισιόδοξο τόνο στη σύνθεση των αντικειμένων κάτω από τον καθρέφτη.
Στον ενιαίο χώρο που φιλοξενεί το σαλόνι και την τραπεζαρία πάνω από το τζάκι υπάρχει ένα έργο της Εύης Καλογηροπούλου από μάρμαρο, ο «Πάνθηρας», και δυο μπλε βελούδινοι καναπέδες του λονδρέζικου στούντιο Doshi Levien από τη σειρά Quilton Sofa για τη Hay. Ανάμεσα στους δύο καναπέδες, ένα μαύρο τραπέζι από μαντέμι και μαύρο κρύσταλλο ακουμπά στο χαλί του στούντιο Front Design που έχουν ιδρύσει η Anna Lindgren and η Sofia Lagerkvist στη Σουηδία.
Ένα έργο της Σοφίας Στεβή βρίσκεται πάνω από το ευκίνητο έπιπλο που χρησιμοποιείται ως μπαρ, ενώ στο τραπεζάκι δίπλα στο τζάκι συνυπάρχουν ένα κεραμικό βάζο των Bouroullec, ένα φωτιστικό του Ιταλού σχεδιαστή επίπλων και αρχιτέκτονα Vico Magistretti και ένα ακόμα του διεθνούς φήμης designer Michael Anastassiades, κάτω από μια φωτογραφία-έργο της Ιρανής Vanessa Safavi.
Στη μαύρη τραπεζαρία ένα έργο του Γιάννη Βαρελά και ένα αστέρι του Marc Bijl δίνουν τον τόνο. Το μεγάλο μαύρο τραπέζι συγκεντρώνει γύρω τους καρέκλες με διάσημες υπογραφές, μία του Tom Dixon, τέσσερις από ένα ισπανικό στούντιο design και μία των αδερφών Bouroullec, την ίδια που συναντάμε σε όλους τους χώρους του μουσείου σύγχρονης τέχνης Bourse de la Commerce στο Παρίσι.
Στο τραπέζι ακουμπισμένη μια κεραμική πιατέλα σερβιρίσματος των Greece is for Lovers, η Mo'Mo'Po'Mo'!, που ακουμπά σε τροχούς 360 μοιρών για ελεύθερη μετακίνηση και δίνει έναν διαδραστικό τρόπο διασκέδασης στο τραπέζι του δείπνου, αποτίοντας φόρο τιμής στον Αμερικανό αρχιτέκτονα και σχεδιαστή Michael Graves, που η δουλειά του για την Alessi καθόρισε μια εποχή.
Στα δυο μπάνια του σπιτιού επικρατεί απόλυτη γεωμετρία: πλάκες μιμούνται το μαύρο και το λευκό μάρμαρο, όλα είναι αυστηρά σχεδιασμένα, δεν υπάρχει τίποτα περιττό.
Η κουζίνα έχει σχεδιαστεί πρόσφατα και ο ιδιοκτήτης δεν θέλει εκεί κανένα «χαρούμενο» αντικείμενο. Οι πάγκοι είναι άδειοι και οι επιφάνειες λείες, με μια σχεδόν προτεσταντική τάξη. Στον τοίχο, ένα έργο της Όλγας Μηλιαρέση-Φωκά παραφράζει το λογότυπο του Martini σε Martyr. Ο πάγκος στη μέση της κουζίνας έχει ανοξείδωτη επιφάνεια και τέσσερα σκαμπό γύρω του, σχεδιασμένα από τον Karim Rashid, έναν από τους σημαντικότερους βιομηχανικούς σχεδιαστές του 21ου αιώνα.
Σε μια γωνιά ανάμεσα στα δύο υπνοδωμάτια, που το ένα έχει μετατραπεί σε καθιστικό, μια μεγάλη μπλε πολυθρόνα, ιδανική για διάβασμα, βρίσκεται δίπλα σε ένα φωτιστικό του Γερμανού designer Tobias Grau.
Εντελώς διαφορετική, χαλαρή ατμόσφαιρα επικρατεί στο δωμάτιο που έχει μετατραπεί σε καθιστικό. Ένας μπλε βελούδινος καναπές και γύρω του λευκά ράφια, μια ελαφριά βιβλιοθήκη που τρέχει σε όλο το δωμάτιο, φιλοξενώντας βιβλία και φυτά σχεδόν αιωρούμενα. Τα φωτιστικά είναι τα κλασικά αγαπημένα κάθε αναγνώστη, του Ιταλού αρχιτέκτονα και σχεδιαστή Michele de Lucchi.