Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε

Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter
0

Το περιοδικό South as a State of Mind ιδρύθηκε στην Αθήνα το 2012. Παρ' όλες τις δυσκολίες που προμήνυαν η κρίση στην οικονομία, αλλά και μια σειρά από κρυπτο-αποικιοκρατικές πρακτικές, επιθυμία του περιοδικού ήταν να αντιμετωπίσει και να κοιτάξει το μέλλον από τη ματιά του Παγκόσμιου Νότου.

Κατά τη διάρκεια των πρώτων κιόλας πέντε τευχών, το South as a State of Mind κατάφερε να γίνει παγκόσμιος τόπος συγκέντρωσης για κοινές «εντάσεις» και για την επανατοποθέτηση και διαπραγμάτευση των κυριαρχικών σχέσεων τόσο μέσα στην τέχνη, όσο και στην κοινωνία ευρύτερα. Από νωρίς, το περιοδικό έδωσε έναυσμα για ένα συναισθηματικό δίκτυο, βασισμένο τόσο σε κοινές ανάγκες, όσο και στον κοινό τρόπο αντίληψης των «συνθηκών» που προκαλούν αυτές τις ανάγκες. Το δίκτυο αυτό είναι διαρκώς αυξανόμενο και μεταβαλλόμενο, γεγονός που μας κάνει όλο και περισσότερο δυνατούς και δυνατές.

Ο τρόπος εξάλλου που αντιλαμβανόμαστε το αξίωμα «South as a State of Mind» (O Νότος ως μια νοητική κατάσταση) δεν αποτελεί μια βεβαιότητα, αλλά έναν συνεχή τρόπο αντίστασης.

Το ενδέκατο τεύχος εστιάζει στην «πρακτική» της συνύπαρξης – συναισθηματική, πολιτιστική γεωγραφική, οικονομική – όπως και σε άλλους αδιευκρίνιστους τρόπους συνένωσης μεταξύ όλων των ζωντανών όντων. 

Μεταξύ 2015 και 2017, το South as a State of Mind αναδιαμορφώθηκε ως το περιοδικό της documenta 14 για τέσσερα τεύχη με αρχισυντάκτες τους Quinn Latimer, Διευθύντρια Σύνταξης των εκδόσεων της documenta 14, και του Adam Szymczyk, Καλλιτεχνικού Διευθυντή της documenta 14. «Το τόσο επιτυχημένο αποτέλεσμα αυτής της συνεργασίας αποτελεί για πάντα μέρος της εξελισσόμενης ιστορίας μας. Θα παραμείνουμε φιλόξενοι σε όλες τις ιδέες, τις στάσεις, τις τάσεις, τις ιδέες που αποτέλεσαν τον μετασχηματισμένο Νότο κατά τη διάρκεια της documenta 14 και μας έφεραν σε επαφή με πολλούς νέους αναγνώστες και συλλογικούς τρόπους μάθησης» αναφέρουν οι υπεύθυνοι του περιοδικού.

Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter

Το ενδέκατο τεύχος εστιάζει στην «πρακτική» της συνύπαρξης –συναισθηματική, πολιτιστική γεωγραφική, οικονομική– όπως και σε άλλους αδιευκρίνιστους τρόπους συνένωσης μεταξύ όλων των ζωντανών όντων. Η ουσιαστική συμβίωση, η ανεκτικότητα και η ριζοσπαστική φιλοξενία είναι μερικές από τις επιθυμίες μας για μια «κοινή ύπαρξη».

Συγκεκριμένα κείμενα στο τεύχος περιλαμβάνουν ιδέες και σχολιασμούς γύρω από:


• την ηθική των ιθαγενών πληθυσμών από την καλλιτέχνιδα Suzanne Kite,


• τη ζωή κάτω από τις συνθήκες του «καρκινικού» καπιταλισμού από τη συγγραφέα και ακτιβίστρια Jackie Wang,


• την ανάλυση του «κενού» ως πλήρη, σχεσιακή πολιτική από την επιστήμονα (φυσικό) της κβαντικής θεωρίας, ΛΟΑΤΚΙ θεωρητικό Karen Barad,


• τον «διεθνισμό» και τις εμπλοκές του (από το 1994 μέχρι σήμερα) από τον καλλιτέχνη Olu Oguibe και τον θεωρητικό και επιμελητή Sarat Maharaj,


• την επείγουσα ανάγκη για διαπραγματεύσεις εκτός του θεσμικού πλαισίου από τον φιλόσοφο και ψυχαναλυτή Christian Dunker,


• την επεξεργασία ενός σχεδίου για την κοινωνικοποίηση της ευτυχίας από τον Vijay Parshad,


• την επανεξέταση της λατινοαμερικανικής πρωτοπορίας μέσω της μοναδικής περουβιανής περιοδικής έκδοσης Amauta από τη Natalia Majluf, μεταξύ άλλων.

Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter

«Ρωτάμε: Πώς μπορούμε να καταπολεμήσουμε τις ασυμμετρίες και αδικαιολόγητες ιεραρχίες μέσα στους αποκαλούμενους μετααποικιακούς χρόνους; Πώς μπορούμε να ανταποκριθούμε στη δημοτικότητα των συντηρητικών (φασιστικών) και εθνικιστικών κυβερνητικών μορφωμάτων, που διασπείρονται σαν αρρώστια σε όλο τον πλανήτη; Πώς μπορούμε να επαναπροσδιορίσουμε την πεποίθηση ότι "οι διαφορές μας μάς φέρνουν κοντά και τις τιμούμε και γιορτάζουμε συνέχεια", όπως προτείνει η Audre Lorde;

Διαφορετικές παρατηρήσεις, επιθυμίες, γνωριμίες και συζητήσεις πλέκουν νέες αφηγήσεις καθοδόν, en chemin, οι οποίες παραμένουν διαρκώς ανοιχτές στην πολυπλοκότητα αυτού του κόσμου. Αυτές οι αφηγήσεις έχουν τόσο να κάνουν με τους ανθρώπους και τους τόπους που συναντούμε και σχετίζουμε, όπως και με τη συνειδητοποίηση των εαυτών μας, του ποιοι και ποιες είμαστε, καθένας και καθεμία από εμάς.

Είμαστε ευγνώμονες σε όλους εκείνους που μας εμπιστεύτηκαν με τη συμβολή τους, νοητικά και οικονομικά, στις συντακτικές και συμβουλευτικές επιτροπές μας, και σε όσους στήριξαν τις ιδέες μας, και μας βοήθησαν να δώσουμε σάρκα και οστά στην προσπάθειά μας».

«Το 11ο τεύχος παρουσιάστηκε στο διεθνές κοινό στο Μπαμακό του Μάλι, στο πλαίσιο της 12ης Μπιενάλε Αφρικανικής Φωτογραφίας Bamako Encounters (12th Rencontres de Bamako - Biennale Africaine de la Photographie / 12th edition of Bamako Encounters - Photography Biennial), η οποία γιορτάζει είκοσι πέντε χρόνια ύπαρξης. Ο Bonaventure Soh Bejeng Ndikung, καλλιτεχνικός διευθυντής της Μπιενάλε, μαζί με την ομάδα του, συζητούν τις παραμέτρους που διαμόρφωσαν την πορεία τους σε ένα ειδικά αφιερωμένο κομμάτι αυτού του τεύχους, το οποίο λειτουργεί ως εκτεταμένη τοπογραφία της ίδιας της Μπιενάλε» λένε οι δημιουργοί του περιοδικού.

Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter
Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter
Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter
Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter
Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter
Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter
Το νέο τεύχος του περιοδικού South as a State of Mind με θέμα τη «συνύπαρξη» μόλις κυκλοφόρησε Facebook Twitter

Την Τετάρτη, 5 Φεβρουαρίου 2020, στις 19:30 θα γίνει παρουσίαση - πάρτι για τη νέα κυκλοφορία στο βιβλιοπωλείο Φωταγωγός, Κολοκοτρώνη 59B, στη Στοά Κουρτάκη.

Εικαστικά
0

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κατσαδιώτης

Εικαστικά / «Tα έργα μου είναι σκοτεινά, αλλά δεν τα έχω σκεφτεί ποτέ ως προκλητικά»

Μία μέρα μετά τον βανδαλισμό των έργων του από τον βουλευτή της Νίκης, ο Χριστόφορος Κατσαδιώτης μιλά στη LiFO για τη δουλειά του που προκάλεσε τέτοιες αντιδράσεις σε συγκεκριμένες ομάδες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
«Μια πολύ καλή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Εικαστικά / «Μια πολύ κακή ιδέα, τέλεια εκτελεσμένη»: Η προφορική ιστορία των Λέλουδων 

Πώς η ανάγκη μιας κολεκτίβας καλλιτεχνών για χώρο εξελίχθηκε σε ένα από τα πιο φιλόξενα κουίρ σποτ στο κέντρο της πόλης: Μέσα από τις αφηγήσεις των παιδιών που το έφτιαξαν και το έζησαν.  
ΙΩΝΑΣ ΚΑΛΛΙΜΑΝΗΣ
Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Εικαστικά / Καμία σύμβαση δεν μπορούσε να περιορίσει τον Leigh Bowery

Η Tate Modern φέρνει στις αίθουσές της μια έκθεση για έναν «larger than life» περφόρμερ. Η πορεία του νεαρού αγοριού από το ήσυχο προάστιο Sunshine της Μελβούρνης που έγινε παγκοσμίως διάσημη προσωπικότητα στον χώρο του πολιτισμού, χάρη στον εξωφρενικό, πολύπλοκο και δημιουργικό χαρακτήρα του και άφησε ανεξίτηλο και αδιαμφισβήτητο αποτύπωμα στη σύγχρονη τέχνη και πέρα από αυτήν. 
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Εικαστικά / Μέσα στο ατελιέ του Γιάννη Μόραλη

Η ανιψιά του μεγάλου ζωγράφου, Χριστίνα Μόραλη, ανοίγει για πρώτη φορά τις πόρτες του ανακαινισμένου εργαστηρίου του στην Αθήνα για να μας ξεναγήσει σε όλους τους χώρους αλλά και να μας δείξει άγνωστα έργα του.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Πολιτισμός / Μια σημαντική έκθεση στο Παρίσι με τη συνδρομή του Μουσείου Μπενάκη

Η συνεργασία του Μουσείου Μπενάκη με το Musée du Quai Branly στο Παρίσι φέρνει στο σήμερα το μεγάλο ερώτημα, που προέκυψε τη δεκαετία του 1930 και απασχόλησε τους σουρεαλιστές αλλά και την επιστημονική κοινότητα της εποχής, σχετικά με το τι θεωρούμε αντικείμενο τέχνης. 
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Εικαστικά / Η μεγαλύτερη αναδρομική για τον David Hockney έρχεται στο Παρίσι

Ένας από τους κορυφαίους εν ζωή καλλιτέχνες της Βρετανίας, και από τους πιο ακριβούς, θα δει στα 87 του χρόνια να οργανώνεται τον Απρίλιο η μεγαλύτερη μέχρι σήμερα αναδρομική έργων του στη δεύτερη πατρίδα του, τη Γαλλία, στο Fondation Louis Vuitton.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Εικαστικά / Η μαγεία των Cabinets of Curiosities και ο φόβος του κενού σε μια έκθεση

Μια σύγχρονη και κριτική ανάγνωση των θαυμαστών ερμαρίων με αξιοπερίεργα αντικείμενα της Αναγέννησης από 78 σύγχρονους εικαστικούς, με «αφηγήσεις» ενός φανταστικού κόσμου και τις αντιστοιχίες του στις πραγματικότητες του σήμερα, στο MOMus-Μουσείο Άλεξ Μυλωνά.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Σοφία Ροζάκη / Το φεμινιστικό και κουίρ βλέμμα μιας νεαρής εικαστικού

Η νεαρή εικαστικός Σοφία Ροζάκη μάς ξεναγεί στην έκθεσή της «that’s what she said», στην οποία διερευνά εναλλακτικές αφηγήσεις γύρω από το σώμα, το φύλο, τη μνήμη, το τραύμα και τη σεξουαλικότητα.
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΠΕΞ Μια έκθεση με τον θεατρικό και σουρεαλιστικό κόσμο των ρούχων της Ελένης Καββάδα

Εικαστικά / Tα ρούχα που σχεδιάζει η Ελένη Καββάδα είναι σαν έργα τέχνης

Οι δημιουργίες της ελληνίδας σχεδιάστριας παρουσιάζονται ως εκθεσιακά γλυπτά στην Intermission. Ογκώδη, σουρεαλιστικά, ποιητικά, ξεπερνούν τα όρια της μόδας και αγγίζουν την τέχνη. Πρόκειται με διαφορά για ό,τι πιο ενδιαφέρον έχει να παρουσιάσει η Ελλάδα στον χώρο της μόδας και αξίζει μια βόλτα στον Πειραιά για να τα δείτε.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Εικαστικά / Ο κόπος του καλλιτέχνη μέσα από το έργο του Γιάννη Παππά

Μια έκθεση εργαστηριακού χαρακτήρα με εκθέματα καλούπια, εργαλεία, προπλάσματα, ημιτελή έργα, σχέδια αλλά και ολοκληρωμένα έργα που για πρώτη φορά βγαίνουν από το εργαστήρι του γλύπτη Γιάννη Παππά.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Pulp Fiction / Ψυχαναλύοντας το σινεμά του Ντέιβιντ Λιντς

Ο Θοδωρής Κουτσογιαννόπουλος μιλά με τον ψυχίατρο, δραματοθεραπευτή και σκηνοθέτη Στέλιο Κρασανάκη για το αθέατο σύμπαν του ασυνείδητου στο σινεμά, το οποίο υπηρέτησε και απογείωσε ο Λιντς μέσα από το απαράμιλλο έργο του.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θόδωρος, γλύπτης: Αντί αναδρομικής» στο Εθνικό Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης

Εικαστικά / Ο γλύπτης Θόδωρος παίρνει επιτέλους την αναδρομική έκθεση που του αξίζει

Ήταν ένας από τους βασικούς υποστηρικτές της δημιουργίας ενός μουσείου σύγχρονης τέχνης στην Ελλάδα. Σήμερα, στον δεύτερο όροφο του ΕΜΣΤ, το ανατρεπτικό του έργο, που ξεπερνά κατά πολύ τα όρια της παραδοσιακής γλυπτικής, παρουσιάζεται μέσα από έντεκα ενότητες.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Εικαστικά / Κάσπαρ Ντάβιντ Φρίντριχ: Ο «μάγος του ρομαντισμού» κατακτά την Αμερική

Η πρώτη μεγάλη αναδρομική έκθεση στην Αμερική αφιερωμένη στο έργο του Γερμανού ζωγράφου που στους πολλούς είναι γνωστός για τον πίνακα «Περιπλανώμενος πάνω από τη θάλασσα της ομίχλης».
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ
Η Αφρική ανάμεσά μας*

Εικαστικά / «Χρησιμοποιούμε τα αντικείμενα για να ακουστούν ιστορίες ανθρώπων»

Στο Μουσείο Μπενάκη, η έκθεση «Η Αφρική ανάμεσά μας» αποτελεί έναν ζωντανό διάλογο ανάμεσα σε αντικείμενα, φωνές και μνήμες της ελληνο-αφρικανικής κοινότητας στην Ελλάδα, φωτίζοντας ταυτότητες, κληρονομιές και διασταυρώσεις πολιτισμών.
M. HULOT
Στη Νέα Υόρκη με τον Γκόντφρεϊ Ρέτζιο

Εικαστικά / Το θρυλικό «Koyaanisqatsi» αναβιώνει στη Νέα Υόρκη μέσω της τεχνητής νοημοσύνης

Το ψηφιακό έργο του Τζον Φιτζέραλντ «The Vivid Unknown», μια από τις φετινές συμμετοχές του Ιδρύματος Ωνάση στο φεστιβάλ «Under the Radar», συνομιλεί εκ νέου με την εμβληματική ταινία του Γκόντφρεϊ Ρέτζιο.
ΒΑΡΒΑΡΑ ΔΟΥΚΑ
Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Εικαστικά / Ο υφασμάτινος κόσμος προσευχών της Ελένης Κρίκκη

Στο εικαστικό της έργο τα τόπια γίνονται τοπία, οι κλωστές υφαίνουν τη μνήμη και η γεωγραφία ανάγεται σε κάτι βαθιά προσωπικό που αφορά τη συναισθηματική σχέση και οικειότητα της καλλιτέχνιδας με τον κόσμο του υφάσματος.
ΑΡΓΥΡΩ ΜΠΟΖΩΝΗ