Τα νούμερα έχουν σπάσει όλα τα ρεκόρ. Περισσότερα από 70 εκατ. δολ. για το "White Center" του Rothko το 2007, περισσότερα από 20 εκατ. δολ. την ίδια χρονιά για installation του Damien Hirst και 250 εκατ. δολ. το 2011 για το "Card Players" του Cezanne, η μεγαλύτερη τιμή που έχει γίνει γνωστή για έναν πίνακα.
Κανείς δεν ήξερε με βεβαιότητα ποιός ήταν πίσω από τόσο ακριβές αγορές. Τον τελευταίο καιρό όμως, όπως γράφουν οι NY Times, όλα τα στοιχεία δείχνουν προς το Κατάρ. Κεντρικό πρόσωπο στην αγορά τέχνης του Κατάρ παίζει η Sheika al Mayassa bint Hamad bin Khalifa al-Thani, πρόεδρος της επιτροπής μουσείων του Κατάρ και αδερφή του νέου Εμίρ. Στην ηλικία των 30, έχει γίνει μία από τις μεγαλύτερες παίκτριες παγκοσμίως στον κόσμο της τέχνης.
Κανείς δεν ξέρει πόσα έχει ξοδέψει από τότε που ανέλαβε τη θέση, αλλά ειδικοί εκτιμούν ότι το ετήσιο μπάτζετ της επιτροπής φθάνει το ένα δισεκατομμύριο δολάρια. Για να έχετε ένα μέτρο σύγκρισης, το ΜoMA ξόδεψε 32 εκατ. δολ. το οικονομικό έτος που τέλειωσε τον Ιούνιο του 2012 για να αγοράσει τέχνη και το Metropolitan 39 εκατ. δολ.
Τα τελευταία χρόνια η επιτροπή του Κατάρ έχει δημιουργήσει τρία μουσεία υψηλής τέχνης στην πρωτεύουσα του κρατιδίου, Ντόχα, αλλά οι ειδικοί υποψιάζονται ότι τα αριστουργήματα που έχουν αγοραστεί πρόσφατα θα αποτελέσουν μέρος της συλλογής ενός νέου μουσείου σύγχρονης τέχνης.
Τα πετροδολάρια του Κατάρ ανεβάζουν τις τιμές στον χώρο της τέχνης παγκοσμίως. Όμως η φοβία του David Νας, έμπορου τέχνης από τη Νέα Υόρκη φαντάζει δικαιολογημένη: "Όταν τελειώσει το πρόγραμμά τους και αποσυρθούν από την αγορά, θα αφήσουν ένα μεγάλο κενό, το οποίο δεν βλέπω να μπορεί να καλυφθεί από κανένα".