ARCHIVE: ALMOST GREEK

ARCHIVE: ALMOST GREEK Facebook Twitter
0

Ο νέος δίσκος των Archive είναι ένα εξαιρετικό άλμπουμ, που απλά επιβεβαίωσε τη δυναμική αυτού του γκρουπ, το οποίο δεν έχει αγαπηθεί άδικα τόσο πολύ από το ελληνικό κοινό. Δεκαπέντε χρόνια μετά, οι Archive είναι στην καλύτερη στιγμή τους. Ο Darius Keeler, που δηλώνει ότι θεωρεί πια την Ελλάδα σχεδόν πατρίδα του, απάντησε στις ερωτήσεις, έστω και με 40 λεπτά καθυστέρηση…

Για ποιον λόγο πιστεύεις ότι αρέσετε τόσο πολύ στο ελληνικό κοινό;

Δεν έχω ιδέα, για να είμαι ειλικρινής. Νομίζω ότι από το «Londinium» άρεσε αυτό που κάνουμε και η σχέση τους μαζί μας κρατάει από τότε.

Πόσες φορές έχετε παίξει στην Ελλάδα;

Πολλές. Έχουμε κάνει 7 ή 9 συναυλίες, αλλά προσωπικά έχω έρθει τόσες φορές για διακοπές στην Ελλάδα, που τη βλέπω σαν τη χώρα μου.

Πώς τη βλέπεις τη σημερινή κατάσταση; Έχετε ζήσει την προ-ίντερνετ εποχή, ενώ σήμερα είναι εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. Πόσο έχουν αλλάξει;

Είναι προφανές ότι οι δίσκοι στην προ-ίντερνετ εποχή πουλούσαν πολύ περισσότερο, αλλά δεν υπήρχαν τόσο πολλοί τρόποι για να κυκλοφορήσεις τη δουλειά σου. Νομίζω ότι το Ίντερνετ μάς ωφέλησε τρομερά, επειδή το συγκρότημά μας έφτασε παντού στον κόσμο, χωρίς να χρειάζεται να βασιστεί στις δισκογραφικές εταιρείες. Έτσι αποκτήσαμε περισσότερους φανατικούς θαυμαστές σε πραγματικά περίεργες χώρες και μέρη, που πιθανόν δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε ποτέ προηγουμένως, όπως το Ισραήλ, το Λίβανο, το Ιράν. Σε όλα αυτά τα μέρη πρόκειται να παίξουμε σύντομα, έτσι νομίζω το Ίντερνετ μάς έκανε μεγάλο καλό.

Το downloading δεν είναι πρόβλημα όμως για ένα συγκρότημα που είχε μάθει να έχει κέρδη από τις πωλήσεις των δίσκων του;

Ναι, φυσικά. Όλοι κατεβάζουν μουσική όμως, αυτή είναι μια κατάσταση που την έχουμε αποδεχτεί και δεν αλλάζει. Και δεν θέλω να επιστρέψουμε στις καταστάσεις πριν το Ίντερνετ. Προτιμάω τον σημερινό τρόπο - τουλάχιστον μπορείς να επικοινωνείς με τους θαυμαστές σου πολύ καλύτερα.

Γιατί αλλάζετε τον ήχο σας σε κάθε άλμπουμ;

Δεν ξέρω! Δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος να ρωτήσεις. Εννοώ ότι εμπλέκομαι μεν πάρα πολύ με τους Archive, αλλά όποια αλλαγή γίνεται προκύπτει ξαφνικά. Πολλοί άνθρωποι λένε ότι ο ήχος μας αλλάζει συνεχώς, δεν γίνεται όμως βάσει σχεδίου.

Πες μου μερικά πράγματα για τον τελευταίο δίσκο σας, το «Controlling Crowds». Τι σας ενέπνευσε για να τον φτιάξετε;

Αρκετά πράγματα.. Την εποχή που τον φτιάχναμε, βλέπαμε γύρω μας αυτό που λέει ο τίτλος και τον φτιάξαμε, κατά κάποιον τρόπο, λέγοντας μια ιστορία. Δεν βασίστηκε σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Νομίζω ότι αναφερόμαστε σε όλα αυτά που μας ελέγχουν μέσα απ' τα χρόνια, μέσα απ' την ιστορία μας και την ιστορία του ανθρώπινου γένους και σε όσα πιθανόν θα συμβούν στο μέλλον.

Εσείς ελέγχετε τα πλήθη;

Δεν νομίζω. Όταν κάνουμε συναυλίες, γινόμαστε ένα με το πλήθος. Δεν προσπαθούμε να κάνουμε κήρυγμα ή να περάσουμε ένα τρομερό μήνυμα.

Κατανάλωση ή οικονομία;

Ο καταναλωτισμός είναι μια τρέλα. Η ανάγκη για συνεχόμενη ανάπτυξη είναι τρελό πράγμα. Καταστρέφει τον κόσμο που γνωρίζουμε. Δεν ξέρω αν η ανθρωπότητα είναι αρκετά έξυπνη για ν' αποφασίσει από μόνη της, για να είμαι ειλικρινής.

Έχετε παίξει ποτέ σε άδειο χώρο;

Όχι ακόμα! Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε παίζουμε σε έναν άδειο χώρο, επειδή κάνουμε πρόβα. Ποτέ δεν έχουμε παίξει όμως χωρίς κοινό.

Πώς είναι μια τυπική μέρα για τους Archive;

Ξύπνημα, πηγαίνουμε στο στούντιο, πρόβα πιθανόν όλη μέρα, με διαλείμματα για καφέ και έπειτα πάμε για ύπνο [!].

Ποιος είναι ο καλύτερος δίσκος που άκουσες τελευταία;

(Δεν κατάλαβα ούτε λέξη!)

Μπορείς να μου ολοκληρώσεις τη φράση «Οι Archive είναι για...».

Για μας. Γράφουμε απλά μουσική για τη δική μας ευχαρίστηση και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις μικρές ιστορίες και τον κόσμο όπου θα μπορούμε να ζήσουμε.

Πες μου μια ένοχη απόλαυσή σου.

Ο Lionel Richie!

Τι να περιμένουμε στην Αθήνα;

Ένα σοκαριστικό σόου. Αν όλα πάνε καλά και παίξουμε όπως θέλουμε, θα είναι σπουδαίο. Αν δεν παίξουμε καλά, θα είναι καταστροφή...

Μετά από τόσα ταξίδια, μπορείς να επιλέξεις ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στον πλανήτη;

Πάρα πολλά. Σίγουρα αγαπάω τα ελληνικά νησιά. Τα έχω σε μεγάλη εκτίμηση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Κοντσέρτο του Αρανχουέθ: Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από αυτό το κοντσέρτο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ποιος μπορεί να μείνει ασυγκίνητος από το Κοντσέρτο του Αρανχουέθ;

Σχεδόν έναν αιώνα μετά τη δημιουργία του το «Κοντσέρτο του Αρανχουέθ» του Χοακίν Ροντρίγκο παραμένει η μουσική στην οποία όλοι με κάποιο τρόπο παραδινόμαστε. Η Ματούλα Κουστένη αποκρυπτογραφεί τη μελαγχολία, τη σπαρακτική μελωδία, τη δύναμη της κιθάρας και τη μοναδική του ενέργεια.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

The Review / Μας αφορά σήμερα η Lady Gaga;

Ο Αλέξανδρος Διακοσάββας και ο δημοσιογράφος Γιάννης Τσιούλης aka Cartoon Dandy συζητούν για την πορεία και τα τελευταία βήματα στη μουσική και κινηματογραφική βιομηχανία μιας από τις μεγαλύτερες ποπ σταρ της τελευταίας 15ετίας και για το πόσο relevant είναι σήμερα.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΔΙΑΚΟΣΑΒΒΑΣ
10 χρόνια μετά, ακόμη μας στοιχειώνει το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι»

Μουσική / Το «Ταπεινοί Και Πεινασμένοι» του ΛΕΞ ακόμη μας στοιχειώνει

Πέρασαν 10 χρόνια από την κυκλοφορία του πρώτου προσωπικού δίσκου του «Τ.Κ.Π.», που δεν ήταν απλώς ένα σημείο τομής για την εγχώρια ραπ σκηνή. Ήταν κάτι που σε άρπαζε και σε προσγείωνε με το ζόρι στην καθημερινότητα.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ
Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

Μουσική / Η Bipolia δεν φοβάται να παίζει μουσική στον δρόμο

«Είναι σίγουρα πιο χαλαρά στην Κυψέλη, πιο γειτονιά σε σχέση με την Ερμού»: Η νεαρή μουσικός φέρνει αναζωογονητική αύρα στα ελληνικά ροκ και ποπ δεδομένα με το ντεμπούτο άλμπουμ της και τις εμφανίσεις της στους δρόμους της Αθήνας.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
«Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού ‘666’, του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Μουσική / «Βλάσφημο, σατανιστικό, πορνογραφικό»: Η ιστορία του θρυλικού «666», του άλμπουμ που σήμανε το τέλος των Aphrodite’s Child

Οι εξωφρενικές ιδέες του Νταλί, τα λάγνα φωνητικά της Ειρήνης Παπά και οι διαμάχες του Βαγγέλη Παπαθανασίου με τη δισκογραφική εταιρεία ήταν μόνο μερικά από τα επεισόδια της δημιουργίας ενός μνημειώδους άλμπουμ που επανακυκλοφορεί αυτές τις μέρες σε deluxe έκδοση.
THE LIFO TEAM
«Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Μουσική / «Μόλις νιώσεις σιγουριά ως γυναίκα, θα προσπαθήσουν να σε σπρώξουν προς τα κάτω»

Aφήνοντας πίσω της την προηγούμενη ζωή της ως νοσοκόμα, μετά από παρότρυνση των ασθενών της να κυνηγήσει τα όνειρά της, η παραγωγός και καλλιτέχνιδα Kelly Lee Owens μιλά για την τελευταία της δουλειά, τις σημαντικές συνεργασίες της και τη μουσική που διαμορφώνει συνειδήσεις και επηρεάζει συναισθήματα.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Η σπουδαία επανεκκίνηση της Καμεράτα ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών

Μουσική / Η συγκινητική επανεκκίνηση της Καμεράτας

Τέσσερα χρόνια, δύο νομοθετικές παρεμβάσεις, τρεις υπουργικές αποφάσεις και μία εκκαθάριση χρειάστηκαν ώστε να μπορέσει η Καμεράτα-Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής να κάνει restart και να επανέλθει ως Ορχήστρα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Μουσική / Beyoncé εναντίον Beatles: Τα βραβεία Grammy ξεπέρασαν κάθε όριο φαιδρότητας

Η υποψηφιότητα ενός ξεχασμένου και μάλλον αδιάφορου κομματιού του Τζον Λένον για το βραβείο του δίσκου της χρονιάς φαίνεται να συμπυκνώνει όλη την σύγχυση και την έλλειψη σοβαρότητας που διακρίνει τον κουρασμένο μηχανισμό κύρους των Grammy.
THE LIFO TEAM
Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Γεννήθηκε Σαν Σήμερα / Ο Λευτέρης Παπαδόπουλος αφηγείται τη ζωή του στη LIFO

Δημοσιογράφος, στιχουργός. Θα ήταν ευχαριστημένος αν, απ’ όλα τα τραγούδια του, έμενε στην ιστορία το τετράστιχο: «Το απομεσήμερο έμοιαζε να στέκει, σαν αμάξι γέρικο, στην ανηφοριά».
ΣΤΑΥΡΟΣ ΔΙΟΣΚΟΥΡΙΔΗΣ
Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Μουσική / Stilpon: Η επιστροφή ενός Έλληνα κοσμοπολίτη του σύγχρονου ροκ

Ο Στίλπων Νέστωρ μαζί με εκλεκτούς καλεσμένους παρουσιάζουν αυτή την Πέμπτη στην Αθήνα τη νέα του δουλειά που έχει τίτλο «The Second Cloud Commission» και αποτελεί το απόγειο μιας δημιουργικής πορείας στο σύγχρονο ροκ που διανύει τέσσερις δεκαετίες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΟΛΙΤΑΚΗΣ