ARCHIVE: ALMOST GREEK

ARCHIVE: ALMOST GREEK Facebook Twitter
0

Ο νέος δίσκος των Archive είναι ένα εξαιρετικό άλμπουμ, που απλά επιβεβαίωσε τη δυναμική αυτού του γκρουπ, το οποίο δεν έχει αγαπηθεί άδικα τόσο πολύ από το ελληνικό κοινό. Δεκαπέντε χρόνια μετά, οι Archive είναι στην καλύτερη στιγμή τους. Ο Darius Keeler, που δηλώνει ότι θεωρεί πια την Ελλάδα σχεδόν πατρίδα του, απάντησε στις ερωτήσεις, έστω και με 40 λεπτά καθυστέρηση…

Για ποιον λόγο πιστεύεις ότι αρέσετε τόσο πολύ στο ελληνικό κοινό;

Δεν έχω ιδέα, για να είμαι ειλικρινής. Νομίζω ότι από το «Londinium» άρεσε αυτό που κάνουμε και η σχέση τους μαζί μας κρατάει από τότε.

Πόσες φορές έχετε παίξει στην Ελλάδα;

Πολλές. Έχουμε κάνει 7 ή 9 συναυλίες, αλλά προσωπικά έχω έρθει τόσες φορές για διακοπές στην Ελλάδα, που τη βλέπω σαν τη χώρα μου.

Πώς τη βλέπεις τη σημερινή κατάσταση; Έχετε ζήσει την προ-ίντερνετ εποχή, ενώ σήμερα είναι εντελώς διαφορετικά τα πράγματα. Πόσο έχουν αλλάξει;

Είναι προφανές ότι οι δίσκοι στην προ-ίντερνετ εποχή πουλούσαν πολύ περισσότερο, αλλά δεν υπήρχαν τόσο πολλοί τρόποι για να κυκλοφορήσεις τη δουλειά σου. Νομίζω ότι το Ίντερνετ μάς ωφέλησε τρομερά, επειδή το συγκρότημά μας έφτασε παντού στον κόσμο, χωρίς να χρειάζεται να βασιστεί στις δισκογραφικές εταιρείες. Έτσι αποκτήσαμε περισσότερους φανατικούς θαυμαστές σε πραγματικά περίεργες χώρες και μέρη, που πιθανόν δεν θα μπορούσαμε να φτάσουμε ποτέ προηγουμένως, όπως το Ισραήλ, το Λίβανο, το Ιράν. Σε όλα αυτά τα μέρη πρόκειται να παίξουμε σύντομα, έτσι νομίζω το Ίντερνετ μάς έκανε μεγάλο καλό.

Το downloading δεν είναι πρόβλημα όμως για ένα συγκρότημα που είχε μάθει να έχει κέρδη από τις πωλήσεις των δίσκων του;

Ναι, φυσικά. Όλοι κατεβάζουν μουσική όμως, αυτή είναι μια κατάσταση που την έχουμε αποδεχτεί και δεν αλλάζει. Και δεν θέλω να επιστρέψουμε στις καταστάσεις πριν το Ίντερνετ. Προτιμάω τον σημερινό τρόπο - τουλάχιστον μπορείς να επικοινωνείς με τους θαυμαστές σου πολύ καλύτερα.

Γιατί αλλάζετε τον ήχο σας σε κάθε άλμπουμ;

Δεν ξέρω! Δεν είμαι ο κατάλληλος άνθρωπος να ρωτήσεις. Εννοώ ότι εμπλέκομαι μεν πάρα πολύ με τους Archive, αλλά όποια αλλαγή γίνεται προκύπτει ξαφνικά. Πολλοί άνθρωποι λένε ότι ο ήχος μας αλλάζει συνεχώς, δεν γίνεται όμως βάσει σχεδίου.

Πες μου μερικά πράγματα για τον τελευταίο δίσκο σας, το «Controlling Crowds». Τι σας ενέπνευσε για να τον φτιάξετε;

Αρκετά πράγματα.. Την εποχή που τον φτιάχναμε, βλέπαμε γύρω μας αυτό που λέει ο τίτλος και τον φτιάξαμε, κατά κάποιον τρόπο, λέγοντας μια ιστορία. Δεν βασίστηκε σε κάποιο συγκεκριμένο θέμα. Νομίζω ότι αναφερόμαστε σε όλα αυτά που μας ελέγχουν μέσα απ' τα χρόνια, μέσα απ' την ιστορία μας και την ιστορία του ανθρώπινου γένους και σε όσα πιθανόν θα συμβούν στο μέλλον.

Εσείς ελέγχετε τα πλήθη;

Δεν νομίζω. Όταν κάνουμε συναυλίες, γινόμαστε ένα με το πλήθος. Δεν προσπαθούμε να κάνουμε κήρυγμα ή να περάσουμε ένα τρομερό μήνυμα.

Κατανάλωση ή οικονομία;

Ο καταναλωτισμός είναι μια τρέλα. Η ανάγκη για συνεχόμενη ανάπτυξη είναι τρελό πράγμα. Καταστρέφει τον κόσμο που γνωρίζουμε. Δεν ξέρω αν η ανθρωπότητα είναι αρκετά έξυπνη για ν' αποφασίσει από μόνη της, για να είμαι ειλικρινής.

Έχετε παίξει ποτέ σε άδειο χώρο;

Όχι ακόμα! Αυτήν τη στιγμή που μιλάμε παίζουμε σε έναν άδειο χώρο, επειδή κάνουμε πρόβα. Ποτέ δεν έχουμε παίξει όμως χωρίς κοινό.

Πώς είναι μια τυπική μέρα για τους Archive;

Ξύπνημα, πηγαίνουμε στο στούντιο, πρόβα πιθανόν όλη μέρα, με διαλείμματα για καφέ και έπειτα πάμε για ύπνο [!].

Ποιος είναι ο καλύτερος δίσκος που άκουσες τελευταία;

(Δεν κατάλαβα ούτε λέξη!)

Μπορείς να μου ολοκληρώσεις τη φράση «Οι Archive είναι για...».

Για μας. Γράφουμε απλά μουσική για τη δική μας ευχαρίστηση και προσπαθούμε να δημιουργήσουμε τις μικρές ιστορίες και τον κόσμο όπου θα μπορούμε να ζήσουμε.

Πες μου μια ένοχη απόλαυσή σου.

Ο Lionel Richie!

Τι να περιμένουμε στην Αθήνα;

Ένα σοκαριστικό σόου. Αν όλα πάνε καλά και παίξουμε όπως θέλουμε, θα είναι σπουδαίο. Αν δεν παίξουμε καλά, θα είναι καταστροφή...

Μετά από τόσα ταξίδια, μπορείς να επιλέξεις ποιο είναι το αγαπημένο σου μέρος στον πλανήτη;

Πάρα πολλά. Σίγουρα αγαπάω τα ελληνικά νησιά. Τα έχω σε μεγάλη εκτίμηση.

0

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Μουσική / 67α Grammy: Βεντέτες, βραβεία που άργησαν και ομιλίες που δεν έκαναν γκελ

Η Beyoncé έδειξε να εκπλήσσεται όταν άκουσε το όνομά της από τα χείλη τής πάλαι ποτέ country artist και νυν βασίλισσας της pop, Τέιλορ Σουίφτ, ενώ όλοι οι υπόλοιποι έμειναν έκπληκτοι από μια γυμνή εμφάνιση.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΚΟΥΤΣΟΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ
«Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Μουσική / «Θέλω τα τραγούδια μου να γίνουν καραόκε για να τα τραγουδούν με πάθος οι μεθυσμένοι θείοι»

Η Michelle Gurevich γράφει μουσική για την ψυχή και τις εμπειρίες της, με μια γερή δόση μαύρου χιούμορ και αφοπλιστικής ειλικρίνειας. Μιλά στη LiFO λίγο πριν από την εμφάνισή της στο Fuzz.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Κοντσέρτο για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ: Ένα νεανικό έργο που δεν ξεπεράστηκε ποτέ

Πώς είναι άραγε να γράφεις το κορυφαίο σου έργο στα 25 σου χρόνια; Πόση αγωνία αισθάνεται ένας συνθέτης που καταλαβαίνει ότι όλοι προσδοκούν από εκείνον το επόμενο μεγάλο έργο; Πού κρύβεται η ακαταμάχητη δύναμη του Κοντσέρτου για πιάνο του Έντβαρντ Γκριγκ; Η Ματούλα Κουστένη εξερευνά ένα από τα διασημότερα έργα για πιάνο και ορχήστρα, την ομορφιά του και την ιστορία του.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Μπάρι Άνταμσον: «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα τελευταία κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Μουσική / «Το ροκ εν ρολ ήταν από τα κινήματα που άλλαξαν πραγματικά τον κόσμο»

Λίγο πριν προσγειωθεί στην Αθήνα για ένα χορταστικό συναυλιακό διήμερο, ο πολυτάλαντος Μπάρι Άνταμσον μιλά για τη σκηνή του Mad-chester, για το ροκ εν ρολ που όσο «γερνάει» τόσο δυναμώνει, για τη γνωριμία του με τον Λιντς και τον εθισμό.
ΘΟΔΩΡΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ
Συνέντευξη Saturday Night Satan

Μουσική / «Όσο υπάρχει κόσμος που πηγαίνει στις συναυλίες, θα συνεχίσουμε να υπάρχουμε κι εμείς»

Mε μια γυναικεία φωνή να ηγείται, αντλώντας έμπνευση από τον horror κινηματογράφο και με επιρροές από τα ’70s και ’80s, οι Saturday Night Satan φέρνουν νέο αέρα στην εγχώρια metal σκηνή.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΝΤΑΤΣΗΣ
Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

Μουσική / Δείτε ολόκληρη την πρώτη συνέντευξη της Björk on camera μετά μια δεκαετία

«Μη σταματάτε. Έχουμε αφθονία. Έχουμε λύσεις. Μπορούμε να αρχίσουμε πάλι από την αρχή»: Η Björk παρουσιάζει την προσωπική της ουτοπία με το πρότζεκτ «Cornucopia» και μιλάει μπροστά στην κάμερα, για πρώτη φορά μετά από πολύ καιρό. 
THE LIFO TEAM
ΕΠΕΞ O Tsolimon βλέπει όνειρα με γιαπωνέζικα καρτούν

Μουσική / Ο Tsolimon έγραψε ένα άλμπουμ κλαίγοντας και οδηγώντας

Στον πρώτο του προσωπικό δίσκο, ο νεαρός τραγουδοποιός που λατρεύει τον Λεξ και τα Pokemon συνδυάζει την ηλεκτρονική μπαλάντα με το ραπ και το ζεϊμπέκικο. Όταν έστειλε το «Καλό» στον Κραουνάκη, εκείνος του απάντησε πως πρέπει να το τραγουδήσει η Στανίση - τελικά, το είπε ο ίδιος και η Δεσποινίς Τρίχρωμη.
M. HULOT
Ο Bad Bunny και το μέλλον της urbano μουσικής

Μουσική / Ο Bad Bunny και το μέλλον της παρεξηγημένης urbano μουσικής

Το «Debí tirar más fotos» του 30χρονου Πορτορικανού μουσικού είναι ένα λάτιν αριστούργημα αφιερωμένο στις ρίζες του, στην ιστορία του Πουέρτο Ρίκο και στις σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, όπως ο υπερτουρισμός και η εποχή του Τραμπ, που πλήττει τους μετανάστες.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ
Η «Δύναμη του πεπρωμένου» αποτελεί τα τελευταία 150 χρόνια έναν διαρκή θρίαμβο της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Μουσική / Η «Δύναμη του πεπρωμένου»: Ο θρίαμβος της μουσικής ιδιοφυΐας του Βέρντι

Η όπερα που απασχόλησε τον Τζουζέπε Βέρντι επί είκοσι χρόνια και θεωρείται από τις σημαντικότερες του διεθνούς ρεπερτορίου επιστρέφει στην Εθνική Λυρική Σκηνή, με μια παράσταση αντάξια της φήμης της.
ΧΡΗΣΤΟΣ ΠΑΡΙΔΗΣ
Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

Πέθανε Σαν Σήμερα / Το συναρπαστικό, άχρονο, χαμένο άλμπουμ της Ούρσουλα Λε Γκεν

H πολυβραβευμένη συγγραφέας επιστημονικής φαντασίας που πέθανε σαν σήμερα, το 2018, είχε συνεργαστεί με τον συνθέτη Todd Barton στη δημιουργία ενός φιλόδοξου πρότζεκτ που εκτείνονταν πέρα από τη συγγραφή.
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΠΑ