The Best of Αργύρης Ζήλος εν τάχει!

The Best of Αργύρης Ζήλος εν τάχει! Facebook Twitter
5

 

 

Τον Αργύρη Ζήλο έχω να τον συναντήσω πολλά χρόνια. Τελευταία φορά θα ήταν πριν καμιά δεκαριά χρόνια στο σπίτι της ζωγράφου Χάρης Τσεκούρα, της κοινής μας φίλης, όπου ακόμη θυμάμαι τα ανέκδοτα που έπεφταν βροχή, το ένα μετά το άλλο, μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες. Θυμάμαι όμως και τη στιγμή που δόθηκε στον Αργύρη ν'ακούσει ένα ολοκαίνουργιο τραγούδι με τη Σαβίνα Γιαννάτου. Εκεί, μας παράτησε όλους, φόρεσε τα ακουστικά, έκλεισε τα μάτια του και ''χάθηκε'' κυριολεκτικά μεσ' στο κομμάτι, ακούγοντας το ξανά και ξανά πολλές φορές. Ήμουν σχεδόν σίγουρος πως αν έγραφε κριτική για εκείνο το επερχόμενο CD της Σαβίνας, θα το έβαζε ''πρόταση της εβδομάδας'' στο ''Αθηνόραμα'', όπως είχε κάνει και με δίσκους των Γιάννη Αγγελάκα - Νίκου Βελιώτη, του Θανάση Παπακωνσταντίνου και του Νίκου Χαλβατζή. 

 

Έτσι άκουγε και ακούει μουσική ο Ζήλος! Η διαδικασία ακρόασης ενός δίσκου από τον Ζήλο έχει περάσει κάπως στη σφαίρα του μύθου. Λέγεται πως στην οικία του υπάρχει μια ειδική πολυθρόνα, στην οποία κάθεται με τα ακουστικά του, ακούει ό,τι έχει να ακούσει με προσήλωση κι ύστερα κάθεται στο γραφείο του και γράφει την κριτική του.

 

Οι δισκοκριτικές του Αργύρη Ζήλου, ειδικά στο ''Αθηνόραμα'', ήταν μια πραγματική όαση! Δε θυμάμαι να διάβαζα κατ' ευθείαν καμιά άλλη σελίδα απ' το εν λόγω εβδομαδιαίο έντυπο, με το που έπεφτε στα χέρια μου, πλην του δισέλιδου του Ζήλου. Και τι απογοήτευση όταν δεν υπήρχε κριτική για κάποιο λαϊκοπόπ ή και έντεχνο CD...Διότι ο Ζήλος δεν χαριζόταν σε κανέναν, ακόμη κι αν τον εκτιμούσε πραγματικά! ''Τεμπέλη'' είχε χαρακτηρίσει τον Πουλικάκο από δισκογραφικής άποψης, ενώ από τα πυρά του δεν είχαν ξεφύγει καλλιτέχνες σαν τον Διονύση Σαββόπουλο, τη Μαρίζα Κωχ, τη Νένα Βενετσάνου, την Άλκηστη Πρωτοψάλτη και το τρίο Μποφίλιου - Ευαγγελάτος - Καραμουρατίδης.

 

Κάποτε, όταν είχαν πρωτοβγεί στην κυκλοφορία τα κινητά τηλέφωνα, το συνηθέστερο sms πολλών συναδέλφων ήταν οι επιγραμματικές κριτικές του, με το εισαγωγικό γραπτό σημείωμα, το ίδιο πάντοτε, ''Ο Ζήλος ζωγράφισε πάλι''! Αναφέρομαι βέβαια στις κριτικές του στα σκυλάδικα CD, πολλές απ' τις οποίες έμοιαζαν με σύντομα ευφυέστατα ανέκδοτα! Το βασικότερο ήταν, όμως, ότι ο Αργύρης Ζήλος, έχοντας αποδείξει σαράντα χρόνια στο χώρο, την αγάπη του γι' αυτό που λέμε πρωτοποριακή ή απλά καλή μουσική, κατάφερνε να προσεγγίζει, ακόμη και να ασχολείται με το σκυλολόι, με μια δέουσα πίκρα που κρυβόταν καλά κάτω από το φαρμακερό χιούμορ του!

 

 

 

ΒΕST OF 

Πάμε να θυμηθούμε εν τάχει μερικές από τις πιο καυστικές κριτικές του Αργύρη Ζήλου, πάντα από το περιοδικό ''Αθηνόραμα'':

 

ΧΑΡΗΣ ΒΑΡΘΑΚΟΥΡΗΣ - Φώναξε πιο δυνατά

Μα, κι οι γείτονες;

 

ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΒΕΛΑΣ - Ποιος φοβάται τον Πάσαρη

Ξέρω γω; Θα σας γελάσω...

 

ΠΑΝΟΣ ΚΙΑΜΟΣ - Γύρνα σε μένα

Δε σφάξανε!

 

ΑΝΤΥΠΑΣ - Δώρο την καρδιά μου

Άντε τώρα να βγάλεις την υποχρέωση

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΛΙΑΝΟΣ - Στη μέση

Στην άκρη!

 

ΚΑΙΤΗ ΓΑΡΜΠΗ - Φίλα με

Κάτσε, ρε κοπέλα μου, να πιούμε ένα καφέ να το συζητήσουμε πρώτα!

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΑΛΚΑΙΟΣ - Χειροπέδες

Εγώ λέω να στις βάλουνε στο στόμα!

 

ΑΛΚΗΣΤΙΣ ΠΡΩΤΟΨΑΛΤΗ - Πες μου θάλασσα

Πραγματικά, απ' τη μεριά της θάλασσας ίσως ακούσεις κάτι πιο ενδιαφέρον!

 

ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΛΙΚΗΣ - Ένοχα βράδια

Ας πρόσεχες!

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΥ - Μ'αγαπάς ή ν'αρχίσω να πίνω;

Φίλε, μεγάλο παιδί είσαι, δε θα σου πω εγώ τι να κάνεις!

 

ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΗΛΙΑΔΗ - Ποτέ δεν έφυγες

Ποτέ δεν ήρθα!

 

ΣΤΕΛΙΟΣ ΜΑΞΙΜΟΣ - Όταν φεύγω δεν ξαναγυρνάω

Κάτι είν' κι αυτό!

 

ΝΟΤΗΣ ΣΦΑΚΙΑΝΑΚΗΣ - Κοινωνία ώρα...7

Στο εξώφυλλο απουσιάζει η μορφή του τραγουδιστή. Να γινόταν το ίδιο ως δια μαγείας και με τη μουσική του!

 

και το κορυφαίο:

 

ΔΑΚΗΣ - Θωρακισμένη Μερσεντές

Θα τη χρειαστείς, μεγάλε!

5

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ

Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Η Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ: Τι συμβαίνει με αυτό το ερεθιστικό έργο;

Με αφορμή τη συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στο Μέγαρο Μουσικής στις 11 Απριλίου, η Ματούλα Κουστένη περιγράφει ένα από τα περιφημότερα έργα του συμφωνικού ρεπερτορίου, την εμβληματική Ιεροτελεστία της Άνοιξης του Ιγκόρ Στραβίνσκυ, αλλά και αφηγείται ένα από τα διασημότερα σκάνδαλα στην Ιστορία της Μουσικής. Η πρεμιέρα του έργου στο Παρίσι του 1913 συνοδεύτηκε από επεισόδια που οδήγησαν μέχρι και στην παρέμβαση της αστυνομίας.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
O Kristof και το τέλος του παιχνιδιού

Μουσική / «Αν δουν ένα αγόρι με ρούχα που θεωρούν ότι δεν είναι αντρικά, ξαφνικά το φετιχοποιούν»

Στο νέο άλμπουμ του, ο Kristof εμπνέεται από τα παιχνίδια κάθε είδους και τo fluidity, κυκλοφορώντας την πιο προσωπική δουλειά του μέχρι σήμερα, η οποία συνοδεύεται από ένα επιτραπέζιο.
M. HULOT
Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Μουσική / Autow Nite Superstore: Ελληνική dance electronica διεθνών προδιαγραφών

Το άλμπουμ του ανερχόμενου παραγωγού από τη Θεσσαλονίκη, που προκάλεσε διεθνές ενδιαφέρον, φέρνει έναν νέο, πιο προσωπικό ήχο στη σκηνή της ελληνικής ηλεκτρονικής μουσικής, που δεν προορίζεται απαραίτητα για τα clubs.
M. HULOT
SARA LANDRY

Μουσική / Η ωμή techno της Sara Landry απέναντι στους haters

Όσα πρέπει να ξέρετε για την DJ που ξεκίνησε από τα σκοτεινά κλαμπ του Τέξας, κατάφερε να χτίσει τον δικό της θρόνο σε έναν κόσμο που κυριαρχείται από ανδρικά ονόματα και ετοιμάζεται να δονήσει για πρώτη φορά την Αθήνα με 150 bpm και πάνω.
ΦΩΦΗ ΤΣΕΣΜΕΛΗ
Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Συμφωνική Μουσική - Ιστορίες / Ο Μότσαρτ και τα μυστήρια

Η πιο διάσημη Συμφωνία του Βόλφγκανγκ Αμαντέους Μότσαρτ κρύβει ακόμη και σήμερα άλυτα μυστήρια για ακροατές και μελετητές, τόσο για τη δημιουργία της όσο και για την πρώτη της εκτέλεση. Η συναυλία της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών στις 21 Μαρτίου στο Μέγαρο Μουσικής, στην οποία θα ακουστεί το περίφημο έργο, γίνεται αφορμή για τη Ματούλα Κουστένη να «σκαλίσει» τη ζωή του μεγάλου συνθέτη και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες γράφτηκαν τα τελευταία του έργα.
ΜΑΤΟΥΛΑ ΚΟΥΣΤΕΝΗ
Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Lifo Videos / Δημήτρης Μπάκουλης: «Έχω σταθεί τυχερός λόγω του φύλου μου»

Ο τραγουδοποιός που ξεκίνησε από το YouTube μιλά για τη νέα του δουλειά «Η άνθρωπος», για την ανάγκη να σπάσουν τα γλωσσικά στερεότυπα και για τον σεξισμό που επικρατεί στη μουσική βιομηχανία. 
ΣΩΤΗΡΗΣ ΒΑΛΑΡΗΣ

σχόλια

3 σχόλια